muadDib

Bordul meu se comporta ciudat

24 posts in this topic

... sau mai bine zis consola centrala.

La cateva secunde dupa ce pornesc motorul, LEDurile de la AC si recirculare aer incep sa clipeasca simultan. Cam 10-15 secunde. Ce inseamna asta? :)

Am filmat smecheria, o puteti vedea in fisierul atasat. Thanks!

[attach=#]

PS - Inca ceva. Azi dimineata am avut nevoie de caldura in masina. Prima zi pe anul asta :)

Binenteles, nu a bagat cald, doar rece. Am verificat nivelul de antigel si era 0. Adica nu mai era nimic in vas. (Motorul  a mers mereu in parametri normali dpdv temperatura, ca stau cu ochii pe bord mereu, si indicatorul de temperatura apa a stat mereu la jumate)

Am completat cu antigel, dar inca nu am caldura... Parca nu mai iese chiar rece pe gurile de aer, ci un pic mai caldut, dar nu e 26+ grade cat vreau eu. Exista vreo procedura de aerisire sau se face automat in timp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din film pare ca ai oprit ventilatoru si AC, motiv pt. care nu avea cum sa bage aer cald chiar daca ai reglat la 26 grade iar semnalele trebuie sa fie de la o problema pe circuitu de recirculare AC.

Cred, nu stiu.  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stai sa vezi: inainte de a incepe sa clipeasca, recircularea este dezactivata, aerul oprit, ventilatorul pe 0. Deci, totul pe OFF. De aia nu inteleg ce a apucat-o cu clipocitul asta... Plus ca pana azi nu am vazut-o facand asa... Poate nu am fost eu atent...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se comporta ciudat;

faptul ca iti clipesc cele 2 leduri indica aparitia unui cod legat de instalatia de climatizare;

cu alte cuvinte ai cel putin un defect in aceasta zona.

clipesc 20 de sec (12 la unele modele) si apoi se opresc.

este modul de a face cunoscut aparitia defectelor:

defect la motor : check engine

defect la transmisie: o sageata portocalie clipitoare

defect ABS: se aprinde indicatorul ABS ( de fapt nu se mai stinge)

defect airbag: se aprinde SRS si tot asa

pentrui instalatia de climatizare clipesc cele 2 leduri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opps!!  :( Si unde pot diagnostica chestia asta? Cei care fac diagnoza motor pot citi si asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

depinde de ce fel de cititor de coduri au

cei de la reprezentanta sigur au

alti mecanici depinde de scula; sunt cititoare care nu stiu sa citeasca decat codurile de la motor, altele care stiu toate categoriile, altele care stiu sa citeasca chiar si codurile pending, in asteptare, si tot asa; depinde cati bani au dat oamenii pe scula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuk. Am gasit codurile in Vadis, nu sunt decat o duzina care se manifesta astfel, de la un senzor bulit pana la ECC unit general failure...  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti face de fiecare data cand pornesti motorul ?

mi s-a intamplat si mie o data dar de atunci nu mai a facut nimic

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 zile, de fiecare data.... Si sigur si a doua problema descrisa de mine, cea cu lipsa aerului cald este legata de asta.

Trebuie sa le iau pe rand... Cum stau la cucuietii din deal, la muuulti km de primul tester...

- vitezele la fan merg toate. La fel si AUTO, o ia la trap chinuindu-se sa duca temperatura ceruta.

- AC-ul merge bine - cand dau dezaburire il vad intrand si facandu-si treaba.

- nu baga caldura. asta ar fi problema. cred ca senzorul de temp. coolant sau pur si simplu switchul cu gradele.

O sa sun la cateva service-uri mai rasarite din Bv sau Ploiesti, sa vad care au tester capabil de asa ceva. Nu m-as duce direct in reprezentanta ca aia ma pun sa imi schimb tot.

Alex, tu testezi asa ceva? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu.... A mai patit-o un baiat din Giurgiu, insa lui NU II BAGA RECE !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca te confrunti cu doua probleme! Calm, timpul le rezolva pe toate... Pentru prima problema, cea cu LED-urile, sincer, nu stiu ce idee sa-ti sugerez, insa pentru caldura (brrrr, vine IARNA) verifica termostatul. Faptul ca ai mers la limita cu lichidul de racire, posibil sa-l fi afectat  iar acum nu mai inchide... Nu stiu... e o idee. Bafta!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai aia cu ledurile nu e o problema; este doar o semnalizare

da, din pacate, sunt putini cei care citesc codurile AC.

din fericire, daca putem spune asa, modulul AC este self-diagnistic la fiecare pornire; adica, daca tu repari ceva, si e ok, atunci ledurile nu vor mai clipi la urmatoarea pornire, modulul verifica si zice ca e ok;

nu e ca la check-engine unde codurile trebuiesc resetate indiferent daca tu ai reparat defectul, ele fiind memorate de computer si nu se sterg singure automat la inlaturarea problemei.

PS: am vazut odata undeva o procedura de citire a codurilor folosind semnalizarea ledurilor. nu-mi aduc aminte unde si pentru ce modele era si din pacate n-am salvat-o la favorite. dar mai caut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt SIGUR ca nu imi baga caldura datorita acestor erori.

Termostatul lucreaza; indiferent de mersul in sarcina, in frana motor, la relanti, la 10 km/h, la 200 km/h ( :P ), vreme rece/canicula, temperatura apei sta fix la mijlocul indicatorului. Daca termostatul ar fi permanet inchis mi-ar fierbe, daca ar fi permanent deschis ar scadea temperatura la mers fara sarcina.

Ce am mai facut:

- Am dat jos comanda de clima (operatie extrem de simpla, practic am ramas fara consola centrala in 3 minute si 5 suruburi :) ma oftic ca am facut-o in criza de timp, inainte sa intru la munca, ca faceam un mic DIY ); am curatat-o de praf,, am masurat pe acolo (sunt si un minielectronist, traiasca Casa Pionierului de pe vremea raposaturlui si sinistrei lui sotii :P), totul ok: continuitati ok, comutatoare ok, elemente pasive ok. Si un pic de spray de contacte, pe ici pe colo.

- Eroarea persista. Tind sa limitez zona de defecte la coolant sensor. Unde sunt pozitionati? (trebuie se fie cel putin 2, unul pt bord, unul pt ECU, si posibil si altii)

Interesat:

- senzorul de temperatura interioara, cel ce se afla in poza la "1" , are si un furtun care aduce aer de "undeva", prin spatele lui.

- La pozitia "2", doar butonul este fake; in spate este un cablu normal, cu fire, etc. Deci, probabil ca functia exista, imi trebuie doar butonul. :) Ce buton e acolo, si ce functie are?

- Am gasit o mufa in plus in consola. Cum am cea mai clima care se punea pe modelul S40 din 1999, cel mai CD, atunci de la ce e mufa aia? Cumva de la INFO CENTER sau cum ii zice la trip computerul ala cu butonul rotativ si afisaj in bord? E posibil sa am instalatia deja pe pozitie, si sa imi trebuiasca doar piesele?

Thanks!

post-386-12877844925712_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La butonul "fake" mi se pare ca este comanda pentru blocarea usilor pe spate in caz ca transporti copii. Este o actionare electronica a "limbutelor" portocalii de sub incuietori pentru ca cei mici sa nu poata deschida usile de dinauntru.

Conectorul din consola pe care l-ai gasit este intr-adevar de la trip computer, se poate face "retro-fit" la el (chiar daca masina nu a venit cu el, se poate pune), dar necesita deplasarea la reprezentanta pentru a "reprograma" masina sa stie de el. La mine a fost cazul chiar si pentru instalarea proiectoarelor, altfel apasam pe buton degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa caut trip comp. ala, macar ca mai acopar din spatiul ala gol, care nu e bun la nimic... Daca pui telefonul acolo la prima talpa ajunge pe podea la sofer... Cel putin la 2.0 T asa face :P

Nimeni nu stie unde sunt senzorii de temperatura apa motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciudat telefon ai . al meu sare in partea dreapta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrivit unei scheme ar trebui sa fie pe flansa de pe motor de la furtunul superior de la radiator. Apare un senzor de temperatura a lichidului de racire si la schema instalatiei de AC, dar nu stiu daca este comun cu cel al managementului motorului. Nu are data o pozitie foarte clara pe schema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este vorba de senzorul care se infileteaza intr-un "vas" undeva in apropierea radiatorului... este un senzor de presiune. Tocmai i-am vandut unul baiat un astfel de senzor, destul de scumputz (cam 130 de Euro), dar el l-a avut trosnit din cauza unui accident. S-ar putea sa nu faca contact bine, incearca sa scoti mufa si sa dai cu ceva WD-40 sau Spray-Kontakt (daca ai alcool izopropilic si mai bine) si sa o freci in - out de cateva ori, poate isi revine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saga continua: Am curatat senzorii, am injurat, au exista si ceva pumni ;) ...

Intrucat nu s-a rezolvat, trecem la urmatorul nivel, ceea ce inseamna motorasele de comanda flapsuri si robinet caldura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am rezolvat problema :D

O sa fac topic separat cu tot, aici nu spun decat ca:

Volvo-ul meu nu functiona corect din cauza unei piese... Mitsubishi  >:(

Traiasca fiabilitatea japoneza!

[attach=#]

Restul povestiri in alt topic, si anume:

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,1015.msg6159.html#msg6159

Aici povestea a luat sfarsit. Thanks!

post-386-12877844931059_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

volvo este plin de piese electronice (electromecanice) made in japan, in special pe partea de climatizare si transmisie. Restul Bosch dar exista si modele cu echipament siemens, insa mai putine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am si Magneti Marelli prin ea. Mare mirare daca nu gasim si vreun ElectroAparataj ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electroaparataj face pt BMW si Mercedes. :P

De aceea la E65 (seria 7) ii sar in disperare sigurantele ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal am si eu o problema cu instalatia de aer conditionat am bagat freon si merge decat cateva luni nu se vad scurgeri pe nicaeri asa miau zis cei de la service o indrumare ceva un service unde ma-s putea duce?

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now