george_s40

sfat

35 posts in this topic

poate ma lamuriti si pe mine....care e diferenta intre un ulei cu norma A1?b1 si altul cu norma A3/B3?

Parerea mea este ca cel cu norma A3/B3 este mai performant decat cel cu A1/B1, deci ar fi mai indicat de pus in motor....sau gresesc?

In volvo am vazut ca se recomanda ulei cu norma A1/B1.....oare uleiul cu norma A3/B3 nu este mai bun? ???

Multumesc

Poate citesti atent ce ti se recomanda de cei aflati pe forum ,eventual  ai Internetul la dispozitie pt cercetare...Este o vba "mai departe scrie-n carte.."

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU ASTA AM GASIT DESPRE NORMELE ULEIURILOR.....

Clasificarea ACEA - Association des Constructeurs Europeens de L'Automobiles. ACEA a fost adoptată in Europa in 1995.

Din ascociaţia ACEA fac parte companii ca BMW, Volkswagen, Daimler-Crysler, MAN, Porche, Volvo, Renault, SAAB-Scania, Rolls-Royce, Fiat, RVI, Ford-Europe, Rover, Iveco, DAF, GM-Europe.

Acesta este motivul pentru care uleiurile de provenienta USA in general nu prezinta clasificari de producator.

Clasificare

Categoria

Domeniul de utilizare ÅŸi proprietăÅ£ile uleiului

Motoare pe benzină si diesel (autoturisme)

 

Ð/B

Ð1/B1

Destinate motoarelor pe benzină si diesel .Special destinat pentru a micsora forÅ£a de frecare, salvează energia, au viscozitate scăzută la temperaturi mari (2.6 - 3.5 mPa.s).

Ð3/B3

Ulei foarte stabil destinate pentru utilizarea in majoritatea motoarelor pe benzina sau diesel cu interval largit  de schimbare a uleiului. Nu se foloseste in motoare puternic exploatate.

Ð3/B4

Rezistent la distrugere. Destinate pentru motoarele benzina sau diesel puternic exploatate ÅŸi/sau exploatare cu intervale mari de schimb a uleiului (după recomandările producătorilor motorului) ÅŸi/sau folosirea in toate anotimpurile ÅŸi/sau exploatarea in condiÅ£ii grele (specificate de producătorul motorului)

Ð5/B5

Rezistent la distrugere. Destinate pentru motoarele puternic exploatate in care este posibilă utilizarea uleiurilor care micÅŸorează forÅ£a de frecare,  au viscozitate scăzută la temperaturi mari. (2.9 - 3.5mPa.s). Posibil sa nu poată fi folosite in unele motoare.

Uleiuri compatibile cu convertizoarele catalitice

 

c

C1

Destinate motoarelor automobilelor echipate cu catalizator cu trei cai (TWC) si  filtru de particule diesel (DPF). De asemenea destinat motoarelor performante pe benzina sua diesel care necesita frictiune si vascozitate scazuta la temperaturi mari de functionare (HTHS > 2.9 mPa.s) Aceste uleiuri maresc semnificativ durata de viata a filtrului de particule diesel si a catalizatorului.

Atentie: Aceste uleiuri se afla la limita admisa in ceea ce priveste continutul de cenusa, fosfor si sulfuri (SAPS) facandu-le de neutilizat pentru anumite tipuri de motoare. Consultati manualul masinii.

C2

Destinate motoarelor automobilelor echipate cu catalizator cu trei cai (TWC) si  filtru de particule diesel (DPF). De asemenea destinat motoarelor performante pe benzina sua diesel care necesita frictiune si vascozitate scazuta la temperaturi mari de functionare (HTHS > 2.9 mPa.s) Aceste uleiuri maresc semnificativ durata de viata a filtrului de particule diesel si a catalizatorului.

C3

Destinate motoarelor automobilelor echipate cu catalizator cu trei cai (TWC) si  filtru de particule diesel (DPF). Aceste uleiuri maresc semnificativ durata de viata a filtrului de particule diesel si a catalizatorului.

C4

Destinate motoarelor automobilelor echipate cu catalizator cu trei cai (TWC) si  filtru de particule diesel (DPF). De asemenea destinat motoarelor performante pe benzina sua diesel care necesita un continut scazut de cenusa, fosfor si sulfuri precum si un HTHS > 3.5 mPa.s) Aceste uleiuri maresc semnificativ durata de viata a filtrului de particule diesel si a catalizatorului.

Motoare diesel puternic exploatate (camioane)

 

 

 

 

Е

Е2

Destinate motoarelor diesel turbo sau simple, instalate pe camioane care lucrează in condiÅ£ii medii sau grele cu interval normal de schimb a uleiului.

Е4

Uleiuri stabile care asigura un excelent grad de curatare a pistonului precum si o ungere perfecta. Destinat motoarelor diesel care satisfac normele EURO-1, EURO-2, EURO-3 si EURO-4. Recomandat pentru motoare fara filtre de particule si pentru unele motoare cu sistem de recirculare a gazelor de esapament (EGR)  Pot lucra la  intervale largite intre schimburile de ulei, conform recomandărilor producătorilor.

Е6

Rezistente la distrugere. Uleiuri stabile care asigura un excelent grad de curatare a pistonului precum si o ungere perfecta. Destinat motoarelor diesel care satisfac normele EURO-1, EURO-2, EURO-3 si EURO-4. Recomandat pentru motoare cu si fara filtre de particule si pentru unele motoare cu sistem de recirculare a gazelor de esapament (EGR). E6 este foarte recomnadat motoarelor cu filtre de particule alimentate cu motorina cu grad scazut de sulfuri (maxim 50 ppm).

Е7

Rezistente la distrugere. Au calităÅ£i mai bune decat E4 ÅŸi E6. Destinate motoarelor puternic exploatate care satisfac normele EURO-1, EURO-2, EURO-3 ÅŸi EURO-4 care lucrează cu intervale mărite intre schimburile de ulei conform recomandărilor producătorilor de motoare.

Back

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok

sa inteleg ca mie imi tre un 5W 30 castrol

uleiurile recomandate de producator, sunt o strategie de marketing.sa nu imi spui ca acel ulei recomandat( for volvo cars) nu e bun si in audi, bmw

uleiul se pune in functie de km, de stiulul de condus , de unde conduci mai mult, putere.

un mecanic bun  stie sa iti zica" tie iti merege un ulei xxxxx....de la mobile sau castrol,depinde

o sa tincont si de recomandare.probabil raman undeva la 0w50 sau 10w60,mobil 1, castrol(irelevant)

uleiul recomandat de producator NU e o strategie de de marketing !

e uleiul cu care s-au facut teste efective pe masina !

intre 2 uleiuri care sint de aceeasi clasa exista diferente intre anumite caracteristici care NU sint incluse in clasa.

un mecanic bun o sa-ti spuna sa folosesti ceea ce recomanda producatorul. asta numai daca e bun !

sa nu crezi ca daca 100 de oameni fac pe desteptii si-ti recomanda ei cine stie ce ulei, inseamna ca au si dreptate.

ca un sfat : sa ai incredere in medici , nu in vraci !

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceasta firma Zeller+Gmelin este cea care produce DIVINOL si este o firma mica, nu are nici capacitatea nici logistica de a produce ulei la scara larga mai ales sa-l vanda lui Castrol .

Si daca totusi o firma mica are dorinta de a face ceva mai bun decat marii industriasi? De ce sa nu acordam credit si lor. In istoria antreprenoriatului exista multe exemple de firme mici care au fost mai apreciate in acest stadiu decat colosii industriali ce au devenit mai tarziu.

Sunt sigur ca nici Castrol la inceput nu a putut fi apreciat, si tot atat de sigur sunt ca acum au si ei rateuri multe, dar marketingul poate schimba/masca rezultatul.

Este adevarat ca ar trebui folosite uleiurile recomandate de producatorul masinii, dar tot adevarat este ca producatorul recomanda anumite caracteristici ale uleiului si nu un producator sau o marca anume. Referirea la marca este doar poentru a identifica mai bine caracteristicile necesar a fi indeplinite.

â€Eror uman est†atunci cand se transmite o recomandare cu titlu de regula.

e uleiul cu care s-au facut teste efective pe masina !

intre 2 uleiuri care sint de aceeasi clasa exista diferente intre anumite caracteristici care NU sint incluse in clasa.

Si daca se vor testa si cu Divinol, si reiese ca e mai bun decat Castrol? Cu siguranta exista o stransa colaborare interesata intre colosul Castrol si producatorul de masini astfel incat sa se foloseasca in teste uleiuri produse de ei. Si ce producator ar trebui sa refuze o oferta generoasa (probabil aproape gratis) din partea unui colos care isi permite sa iroseasca ceva franci pt. uleiuri date spre teste decat sa piarda apoi o piata de miliarde de euroi.

ca un sfat : sa ai incredere in medici , nu in vraci !

Sunt totusi si destule cazuri cand un vraci te scapa de ceva de care un medic, oricat de bun e el, nu a reusit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo......azi am fost la reprezentanta si m-am interesat privitor la ulei......mie in motor trebuie ulei norma A3/B3....dupa asta m-am uitat si in cartea tehnica a masinii si si acolo se precizeaza a se folosi ulei A3/B3....asa ca tabelul acela e cam "0".

  Si inca ceva....norma de ulei A1/B1 este norma de ulei recomandata de Ford pentru motoarele lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se vede ca ai citit pe diagonala si ai omis nota de subsol .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma fara a supara pe nimeni................

Am citit diagrama si din ea reiese ca e nevoie de ulei cu norma A1/B1 sau poate fi inlocuit cu A5/B5.

Dar in cartea mea tehnica a masinii scrie clar ca e nevoie de ulei A3/B3/B4....acuma ce sa mai inteleg?Uleiul pus de mine se incadreaza normelor prescrise in cartea tehnica a masinii si tot asa mi-au confirmat si mi-au zis si cei de la reprezentanta, ca uleiul trebuie sa fie A3/B3......tabelul spune altceva....ce sa mai inteleg acuma, fara suparare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca uleiul A1/B1 poate fii inlocuit de unul A3/B3 sau de cel mai bun adica A5/B5.

Mai nou la reprezentantele volvo din lume si chiar la Primus se pune numai ulei norma A5/B5 la motoarele in 5,6 sau 8 cilindri .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now