Sign in to follow this  
Followers 0
Matrixxx

Am nevoie de niste sfaturi - privind carti de munca/angajari/contracte, etc.

9 posts in this topic

Am o rugaminte la voi, dragilor. Este vorba de urmatoarea problema:

Eu am o firma mica - doar cu 2 administratori(eu + 1 prieten). O cumnata de-a mea vrea sa se transfere/angajeze la mine, adica sa fie in regula cu cartea de munca/vechime, etc,  sa-si plateasca toate taxele catre stat si sa-i mearga vechimea - pentru ca intr-un an, 2 vrea si ea un copil (ca sa beneficieze de indemnizatia aia trebuie sa nu aiba intrerupere de munca, etc). Este posibil, nu ?

Cum trebuie sa fac, ca nu ma descurc ? Macar asa, cu titlu informativ, stiu ca sint o gramada de hirtoage de facut, de umblat, etc. Firma este in Pucioasa (Dambovita) asa ca acolo e totul mai simplu (cozi, cladiri, etc).

Orice detaliu este binevenit.  :kiss2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa ai ceva de alergat,Florin.

In primul rand contractul trebuie inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM).

Apoi, lunar trebuie completate si depuse niste declaratii la: somaj, casa de pensii, casa de sanatate, ITM. Declaratiile pot fi completate in niste programele pe care le gasesti pe site-urile fiecarei institutii in parte. Pot fi depuse personal, la ghiseu, dar si prin posta, cu confirmare de primire.

Pe urma, tot lunar, mai trebuie depuse alte 2 declaratii la administratia financiara: 100-pt. impozitul pe salarii, 102 pt. celelalte contributii sociale.

Daca firma nu a mai avut salariati si la fisc nu figurezi ca si platitor al acestor contributii, mai trebuie sa depui si o declaratie 010 - vector fiscal, prin care fisc-ul va lua cunostinta ca ai devenit platitor de contributii sociale.

A, si tot in fiecare luna mergi si cu statul de salarii, din nou, la ITM pentru inregistrarea/vizarea lui.

Toate formularele astea se completeaza in dublu exemplar: un ex. ramane la fiecare institutie in parte, iar celalalt exemplar la firma.

Si pentru ca asta nu e tot, dupa un an intreg de hartii, declaratii si drumuri, in februarie anul urmator se depun si fisele fiscale, tot la adm. financiara. Alt programel, alte hartii, alt drum.

Daca dupa toate astea nu te razgandesti  ;D si mai ai nevoie si de alte lamuriri , stii tu cum sa dai de mine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu e sa cauti o alta firma care are angajati si face toate cele enumerate de Laura lunar pentru toti angajatii. Daca vrei sa o ajuti, parerea mea e ca te legi la cap si vei avea de alergat mult si fara rost. este f multa birocratie.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare : ai activitate pe  firma sau o tii doar asa? ca daca ai acivitate e treaba contabilului cu declaratiile, etc.. transferul nu mai exista ca modificare a locului de munca, treaba se face in felul urmator : cumnata ta o sa aiba o decizie de incetare a activitatii la vechiul loc de munca, cu o data precisa. In noul contract de munca la  firma ta trebuie sa treci ca data a inceperii activitatii , ziua urmatoare celei incetarii la vechea  firma. noul contract de inregistreaza la ITM de la voi a 2 -a zi de la data semnarii.  important : cumnata sa se asigure ca la vechea  firma are platite la zi contributiile din partea angajatorului/angajatului, ca sa poata beneficia de indemnizatia respectiva pe viitor, ca daca nu, o sa fie nevoita sa le plateasca din buzunar.  concluzie: se merita sa ajuti daca ai activitate cu firma, daca nu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am activitate cu firma...a fost facuta mai demult pentru a putea elibera niste facturi pentru serviciile (muzicale-reclame-proiecte multimedia) facute.

Cam nashpa deci, mai bine stau linistit.

Cita alergatura/acte/nervi pentru un singur om angajat..... :confused2:

Va multumesc mult pentru raspunsuri. M-am desumflat. Sa vezi cind o sa-i dau vestea cumnatei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

si sa vezi cand platesti forfetarul .. daca nu l-ai platit deja  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

si sa vezi cand platesti forfetarul .. daca nu l-ai platit deja  :P

Din cate stiu eu, daca firma are activitatea suspendata (cu declaratiile de rigoare la finante) nu platesti forfetar. Daca nu (adica e activa dar fara incasari, plati, etc.) sa te pregatesti pentru surprize "placute"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Sotia mea a pierdut jobul anul trecut in toamna/iarna, parca noiembrie si s-a terminat urat ptr ca firma intrase in faliment, etc.

In mom asta este insarcinata si pentru ca sa primim cei 600 de lei de la stat indemnizatie de crestere pa langa cei 200 alocatie, trebuia facuta nebunia de mai devreme. Sotia mea a umblat doua luni sa faca aceasta treaba si toti prietenii la care am apelat au zis ca este crunt si f scump.

Am renunat dupa trei luni de cautari insistente si am am hotarat ca de aici incolo sa nu mergem la vot, sa nu port doliu national si sa ma doara in "fund" (pardon de expresie) de statul roman care ma ajuta si ma sustine de nota 10.

A lucrat 11 ani cu CM fara intrerupere dar necazul a facut sa se intample asa. Nu conteaza cat lucrezi si cat cotizezi in Romania, important este sa te inscrii in normele legilor lor de rahat. Avem un stat de guvernanti idioti.

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, perfect de acord. Numai ca tampenia asta dureaza de mult si va mai dura mult si bine.  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0