mironb

demontat/curatat intercooler

13 posts in this topic

Pe principiul "daca n-am de lucru, imi fac", ieri m-am apucat sa demontez intercoolerul cu scopul de a-l spala si curata la interior. Dupa o documentare prealabila cu vadis, am tras masina frumusel pe un sant cu iarba si am inceput operatiunea. Am dat jos scutul inferior de plastic de sub motor, destul de usor, cheie tubulara de 10, un patent si o surubelnita pentru clipsuri. Am deconectat cablurile de la ansamblul de ventilatoare, furtunul inferior si superior de la intercooler. O prima surpriza a venit cand am reusit sa rup un surub autofiletant cu care erau prinse ventilatoarele de radiatorul de apa si intercooler. De altfel, cam toate suruburile din zona de jos a motorului sunt destul de ruginite  :-\ Cred ca de la spalatul motorului cu ceva substanta caustica de catre "fostul". Mi-am zdrelit serios degetele la suruburile superioare de la ventilatoare, sunt montate intr-o pozitie nu tocmai prietenoasa. In fine, vadisul zice ca trebuie manuite ventilatoarele, se scot pe sub masina si dup-aia se departeaza radiatorul de apa de intercooler si se poate scoate acesta din urma. Eu n-am avut norocul asta din cauza lipsei de spatiu sub masina, am incercat sa le scot pe deasupra, nici o sansa, asa ca a trebuit sa desfac si radiatorul de apa. Dupa inca vreo jumatate de ora de injuraturi, am reusit sa scot radiatorul si intercoolerul. Am bagat benzina in cel din urma, l-am lasat la inmuiat vreo ora, si cand l-am scurs am fost destul de dezamagit, fiindca benzina era relativ curata.

Deci, m-am cam murdarit degeaba, in afara de faptul ca am scos mustele si pietricelele dintre lamele, am inlocuit suruburile si colierele ruginite, interventia a fost cam apa de ploaie.  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tot ai facut ceva bun (suruburi +  coliere noi) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadis-ul cateodata e cam exagerat, mai ales cand e vb de componente mai mari.

Conform lui pentru a da cutia jos de ex la mine pt ambreiaj ar fi trebuit sa desfac jumatate de masina si puntea din fata, doh. A, si nu se putea decat cu "special tools-urile" lor.

Indemanare si idei sa ai, ca restul merge de la sine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Roberto, cateodata ce zice vadis-ul merge, cateodata nu. E clar ca instructiunile alea sunt facute si ca sa iasa un timp mai lung in service, nu?  ;) Ma uitam cu groaza unde e pozitionat alternatorul, facut sandwich intre radiatoare, motor si compresorul de la aerul conditionat. Astept cu nerabdare momentul cand o sa pice.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Roberto, cateodata ce zice vadis-ul merge, cateodata nu. E clar ca instructiunile alea sunt facute si ca sa iasa un timp mai lung in service, nu;) Ma uitam cu groaza unde e pozitionat alternatorul, facut sandwich intre radiatoare, motor si compresorul de la aerul conditionat. Astept cu nerabdare momentul cand o sa pice.  :D

Mai mult ca sigur ! Totul e cu special tools, sa nu cumva sa chinuie putin baietii  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre nea Dextere matale nu ai dizal, sa vezi acolo murdarie, ai nevoie de multi litri da` benzina pt a curata IC-ul si tubulatura auxiliara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

da-da multa benzina

sal cureti :D :D

si apoape degeaba a doua zi se face aproape la loc ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E suficient sa desfaci furtunele ca sa vezi daca merita dat jos sau nu. Si la o benzinara fara probleme la turbina, raspunsul este cam nu.

Dar exercitiul e bun :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu l-am desfacut chiar de nebun, in furtunul de sus era niscai ulei, nu mult, dar destul cat sa-mi dea de banuit. La fel cand l-am desfacut pe cel de jos era un pic uns. Asta e, sper sa nu-mi ramana cicatrice pe maini  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca:

- scoti furtunul de sus, pe ala de jos

- il astupi cumva pe cel de jos

- torni benzina pe partea de sus (sau acid acetic - otet - cica curata bine :D, sau cu detergent de vase, sau cu orice descompune uleiul si nu ataca aluminiul si plasticul)

- Bei cele 3 beri plus 7 tigari (in cazul meu 2 carafe de ceai si un episod din Chuck)

- daca esti baiat mare ca mine poti sa misti unpic masina, asa, ca sa vezi daca amortizoarele sunt bune :D

- scoti dopul de jos sa se scurga murdaria, si il lasi sa se usuce

- eventual faci inca o clatire cu ceva apa calda si lasi sa se usuce

- pui furtunele la loc

.... toate astea cu IC-ul pe masina... nu e mai simplu?  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara sa-l misti deloc energic ?...Ma indoiesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt mai firav de felu' meu (deh, stat mult la birou) si am si suspensii sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Eu de la stat mult la birou am crescut mare, nu firav :D

Anyway, bine ca ai facut treaba serioasa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now