Posted 1 Jun 2010 · Report post Am gasit un articol interesant si pe intelesul toturor despre senzorul de oxigen:http://www.autohausaz.com/volvo-auto-parts/volvo-emissions-oxygen-sensors.htmlIi rog pe cei familiarizati cu subiectul sa adauge informatii Eu consider ca e destul de folositor subiectul, mai ales ca neinlocuirea la timp a acestui senzor poate duce la defectarea catalizatorului, care e foarte scump. Lumea ar putea fi tentata sa mearga mult si bine cu acest semzor defect, pentru ca defectarea lui nu implica scaderea drastica a performatelor masinii.Intrebarea mea: ce cod de eroare genereaza acest senzor? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2010 · Report post ce masini sunt dotate cu asa ceva ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2010 · Report post E bun articolul, insa nu trebuie luat ca litera de lege. Senzorul meu are 15 ani si a trecut LEGAL ITP-ul cu brio de fiecare data. Acum i-am scos catalizatorul (original) si l-am dat baiatului de pe forum care cumpara asa ceva si...surpriza: era foarte bun...Referitor la erori - daca ai vreun scanner ieftin cu care-l poti "citi" iti va genera :P0037- HO2S Bank 1 Sen 2 Heater Circuit Low (heated oxygen sensor number 2)P0032- HO2S Bank 1 Sen 1 Heater Circuit High (heated oxygen sensor number 1)scoase din sursa asta de pe net, unde iti alegi masina, anul, etc.http://www.actron.com/code_lookup.php Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2010 · Report post Multumesc MatrixxxAm cautat un pic pe tema asta pt ca banuiesc ca si la mine e pb de la senzorul ala. Am eroare "emissionen wart erforderl", check engine-ul aprins, iar la tester imi da eroare legata de senzorul de camshaft (parca) si asta ma cam pune pe ganduri. Desi am gasit pe cineva cu acelasi model care avea senzorul defect si tot eroare de camshaft. In rest totul s-ar potrivi: consum un pic mai mare, parca trage mai slab (la fel ca un 320d, probat la un semafor, eu avand 4 oameni si bagaje, soferul din bmw fiind singur si destul de subtirel, dar totusi!)Azi am fost la ITP si l-a luat cu brio, cica n-am probleme la emisii. Asta ma bucura si ma si intristeaza pe de alta parte. Probabil ca sunt inca in limitele normale. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2010 · Report post e bine sa-l inlocuiesti (daca ai posibilitatea materiala si vointa), cu timpul imbatrineste si nu mai "raspunde" foarte corect...Eu nu pot stii cu siguranta daca mi-a consumat masinutza mai putin cind era mai tinara, eu neavind-o decit de 3 ani jumatate. Tu poate ti-o cunosti mai bine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2010 · Report post Super caterinca in linkul pus de Betty, pai de ce sa-l schimb la un nr de km cand de fapt trebuie schimbat cand nu mai masoara corect, cand masina merge prost, e clar ca ajuta la formarea amestecului de aici si problemele de poluare dar nu se schimba dupa ureche ci se schimba cand zice testerul . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2010 · Report post Eu nu vad nici o caterinca.Simptomele unui senzor lent sau defect nu sunt întotdeauna evidente si masurabile ! O sonda lambda lenta poate fi diagnosticată numai cu un osciloscop profesional.Cele 3 "amanunte" :designul elementului din ceramică, elementul(rezistenta) de încălzire ÅŸi tubul de protecÅ£ie, toate acestea afecteaza funcÅ£ionarea sondei, e mult prea simplu sa spui privind un tester: gata, e dusa sonda sau ooo, e foarte buna inca. E mai mult decit clar - o sonda lambda, pe masura ce imbatrineste, isi altereaza valorile/raspunsul.Nu vreau sa ne contram in raspunsuri - insa eu le stiu pe ale mele. Iti doresc sa ai un ECU ca al meu, care nu poate fi citit decit cu... stii tu cu ce. Atunci sa te vad cum te bazezi pe orice-ti indica ala si te apuci sa schimbi in nestire. Sau mai rau, astepti sa schimbi doar dupa ce-ti da "voie" testerul.Astept replici acide, ca de obicei Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2010 · Report post Pai ti-am zis, caterinca e maxima. Exista testere profesionale, exista oameni competenti care stiu sa le foloseasca, pur si simplu faci un test dinamic si vezi tot ce trebuie. Masinile vechi sunt altceva, am una in curte (opel corsa si este exact ca 850ul tau, numeri ca papagalu si gasesti ceva coduri de eroare, le resetezi mai cureti cate ceva, masina tot prost merge dar nu mai da nici un cod de eroare, scoti mufa de la sonda lambda parca merge mai bine dar tot nu merge bine, scoti mufa de la EGR si zici asta e, dar e placebo, deci te cred ca in 4 zile nu am reusit sa-i dau de cap si rade unchimiu de mine ca-mi da de munca un rahat de masina de 500E (a dat 900E pe ea cu tot cu taxa de poluare) si Volvau de mii de ieuroi il fac pac pac . Dar noi aici vorbim de masini moderne sau eu asta imi doresc sa cred, de masini cu bobina de inductie pt fiecare bujie, nu de masini cu delcou, pipe, fise si alte "arhaisme" ca nu le pot numii altfel . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Sonda lambda se mai poate duce dracului si de la etansanti cu silicon folositi la galeria de evacuare sau de la antigel intrat in evacuare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Dar ce parere aveti despre eroarea pe care mi-o da la tester, legata de camshaft? Vedeti vreo legatura? Pe display-ul comp-ului imi apare "emissionen wart erforderl" ceea ce pare f logic, dar pe tester imi apare pb de la senzorul de camshaft si nu pricep. In plus, e posibil sa iau ITP-ul (pe care l-am luat ieri dupa cum spuneam) cu tot cu senzorul busit? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Aceiasi eroare o aveam si eu, aveam o bujie cu probleme, deci aceasta eroare in bord poate aparea din mai multe cauze. Daca tu ai probleme la senzorul de la axa cu came atunci motorul nu functioneaza corect si ai aceasta eroare, cand senzorul e cu bube nu este avansul corect si atunci arderea nu este cum trebuie si da cu noxe Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Senzorul poate sa functioneze, dar nu in parametri, caz in care iti creste consumul, iti da in nas, nu tine relanti-ul, etc. Poti lua cu brio itp-ul si cu senzorul busit (eu l-am luat cu mufa scoasa de la senzor). Cati km are masina? Daca are in jur de 180-200 de mii merita sa-i schimbi sonda. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Merita sa schimbi sonda cand se constata ca are probleme nu asa aiurea . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post "Daca tu ai probleme la senzorul de la axa cu came atunci motorul nu functioneaza corect si ai aceasta eroare, cand senzorul e cu bube nu este avansul corect si atunci arderea nu este cum trebuie si da cu noxe"Aha, si masina cum se manifesta la condus in cazul asta? Poate o lipsa de putere? Am zis, trage ca un 320d.Am testat cu doua testere, unul da ceva legat de camshaft, altul ceva legat de senzorul de detonare (sper ca-i corecta exprimarea ) O sa merg la un al treilea tester, poate obtin o a treia eroare Stii vreun pret la semzorii astia? La V70 ar trenui sa fie cam aceleasi preturi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Bogdane, si cam cum se testeaza sonda aia? In afara de osciloscop sau de tester care sa arate functionarea in timp real? Eu zic ca e o consumabila ca bujiile, cand se uzeaza semiconductorul ala din interior aleluia. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post @Betty vezi tu cum e cu diagnosticarea la volvo, e un fel de doina de jale Din cauza senzorului "camshaft" + benzina proasta => mers neregulat => detonatii => eroare de "knock sensor" . Trebuie facuta o diagnoza in mers si vazut cum merge motorul .@Dexter sunt deacord cu tine, este un consumabil, dar tu schimbi placutele de frana la un nr de km sau cand sunt uzate ? Cand ai masina automata si mergi preponderent in oras se uzeaza mai repede Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Aici nu te contrazic Cand ai masina automata si mergi preponderent in oras se uzeaza mai repede Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post @Betty de care BMW 320D zici? Daca e E90 ala trage fix cat tragea a ta cand era noua Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Nu stiu cum arata E90, nu era ultimul model, deci era mai vechi de 2005. M-am uitat pe google, masina aia atinge suta in 8.9, a mea in 7.6. Am mai umilit din astia in trecut, dar eram singura. Ce-i drept, acum eram 4 in masina. Nu stiu cat conteaza cam 150 de km in plus la mine. Nu e automata, slava Domnului Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Dragilor, sa nu uitam ca mareata sonda lambda iese din "calculi" in sarcina maxima (cand ii dai bice cu alta cuvinte). Motorul merge in "bucla inchisa" doar la relanti si sarcini partiale. Cand o cocosezi, intra in "bucla deschisa" unde nu prea mai conteaza ce dicteaza senzorul de oxigen (sonda lambda) ci amestecul (cantitatea de benzina injectata) este facut pe baza de debitmetru / senzor de presiune / turatie / etc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post "Din cauza senzorului "camshaft" + benzina proasta => mers neregulat => detonatii => eroare de "knock sensor" ."Aha, deci ar putea fi numai senzorul de camshaft care determina cealalta eroare. In ce consta diagnoza in mers? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Consta in plecare tare de pe loc si trecerea rapida prin treapta 1, 2 si 3 iar ala din dreapta care sta cu testerul in mana face un log la presiune turbo, avans, timpi injectie etc, dupa ce tragi pe dreapta se uita la cate rpm ce avans, timpi injectie, aer, presiune turbo ai si zice asa, ai MAFul obosit, ai turbina obosita, ai pierderi de vacum, ai avansul prea mare/mic .Daca doar verifici erorile e vax, pt ca eroare da doar cand iese din parametrii dar daca tu ai MAF obosit dar in parametrii, turbina obosita, injectoare infundate, avans in pom dar toate in parametrii ca nu suntem la farmacie sa fie totul la gramaj atunci ajungi sa ai o masina pe care o bate un E46 2L dizal sau chiar un Cielo .Pt mecanicu roman testerul e Satana si de aici si problemele Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Pai si ma poti ajuta cu o astfel de diagnosticare? Ca vad ca stii exact ce trebuie sa urmaresti. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Momentan nu am tester pt Volvo cand o sa vina o sa pot face orice la un Volvo si nu numai . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2010 · Report post Ok, ma abonez la o diagnoza Share this post Link to post Share on other sites