Matrixxx

cit se poate forta turbina ?

15 posts in this topic

Ieri am avut un drum pina la Targoviste-destul de bun drumul. Am vrut sa vad cit poate turbina sa ajute in depasiri (e fantastica  :D ). Intai am incercat sa ajung la turatii mari fara a intra in functiune turbina - iar apoi am forjat-o zdravan.

  Exista vreo restrictie referitor la a NU apasa prea brusc pedala de acceleratie ? Adica stilul de mers foarte agresiv? Se poate strica prematur turbina daca e folosita in sarje puternice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca, atat timp cat ai ulei bun, nu este nici o problema... Parca este chiar recomandat sa ii dai cate un 6000 rpm (la benzinare) din cand in cand...

Si pana la urma, turbina este - oarecum - consumabil... Cand se duce o schimbi. Si parerea mea este ca se duce la fel si daca mergi ca mortul, si daca mergi sportiv. Atentie doar, foloseste la mers sportiv cu incredere cutia de viteze, adica nu baga talpa in fund de la 1200 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie, mersul sportiv se aplica numai cand motorul este cald, ok? Si eu stiu ca motorul nu se considera cald din momentul in care "apa a ajuns la jumate", ci mai trebuie sa mergi astfel inca 10 minute, ca se produca dilatarile, etc. ale metalelor pe acolo prin maruntaie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ptr. raspunsuri! Nu am folosit-o de la 1200 rpm:) bineinteles, eram pe la 3000 si in fata aveam Laguna 2, un Passat...si nu voiau deloc sa treaca de un amarit de tir care mergea cu 100km/h...Motorul era deja cald, pina am iesit din Bucuresti mi-au trebuit 40 minute :((

Parca mai era chestia cu "sa nu opresti mottorul imediat dupa ce te-ai dat la el-cel turbo", incerc sa o respect, insa o data sau de 2 ori am uitat, sper sa nu fie ceva foarte grav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e o regula importanta aia... Eu mi-am facut un reflex, cand ma apropii de destinatie o las mai moale. Asta pentru ca nu ma puteam obisnui sa stau in masina cu motorul pornit cand am ajuns unde am treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulile de folosire a unui motor turbo pe scurt:

1. Dupa pornire la rece se asteapta 30sec-1min. Apoi se pleaca

2. Pana se incalzeste nu se merge nici subturat, nici prea turat

3. Dupa incalzire forja se da doar dupa turatia la care pleaca turbina

4. Dupa mers in forta se asteapta 30 sec pana se opreste motorul

5. Regula principala: Se foloseste ulei de cea mai buna calitate

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt tare curios,cam de pe la ce turatii intra turbina in joc?...am mers pe la 4-4,500 rot ,dar parca nu prea mi-am dat seama,sau,daca cineva a facut vreodata consumul la un model 850 glt 2,5 20v,in oras?...:)) mi-e tare frica sa-i fac!!!    voua nu?  mi-e doar sa nu lesin...    unconsum la mers intre ''normal'' si ''sport''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Franke, daca ai ajuns pe la 4000-4500 rotatii si "nu prea" ti-ai dat seama, e destul de ciudat. La a mea de la 3500 deja zburda, maninca pamintul dupa 4000 - bine, e si T5...

  Mai e o chestie care explica de ce poate nu ai simtit-o: daca ajungi la turatia aia foarte lin(nu ai piciorul greu) s-ar putea nici sa nu intre turbina - dar asa o sa ai un consum de invidiat ptr. un 850. Doar daca o calci concret simti turbina cum da bice calutilor  ;)

Ptr. tine, iti dau consumul meu cind nu trag de ea:

in oras, 10-12,5  - schimbat vitezele sub 3000....yak ! Nu-mi place asa :P

in oras, 14-16  - tragind de ea, schimbat vitezele pe la 4500 mai mult nu vrea sa manince.

afara 7,8 - 9,1 mers relaxat, schimbat vitezele cit mai repede in treptele superioare, croaziere cu a V-a constant-120

afara 12 - 14,6 mers de nu sta nimeni in fata mea daca nu vreau eu (nu glumesc), depasiri turbo (ahh ce bine e  :D),etc.

  Un consum mediu: de-acasa - mers o ora prin Bucuresti cu a II-a si a III-a pina la Chitila(iesire Bucuresti) - Targoviste (94km), mers pe-acolo prin oras si venit inapoi pina acasa: 12,6 - mers normal 120-130, cu citeva depasiri(ca nu ma pot abtine). Mie imi place stilul mai "turbo", ca de-aia mi-am luat motor nu un ghimpe de matiz. :D NU ?  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult pt aceste cifre,a fost indeajuns de suficient incat sa-mi dau seama cam cum sta treaba,daca nu ma insel t5 are 210 hp pe cand glt 170, intr-adevar nu mi-am bagat piciorul in ea(prea adanc),nu o am de prea mult timp,si nu am prea avut nici pe unde sa o ''testez'',dar nu o sa scape,cuplul maxim este la 6000 rot,deci la 4-4500 a fost o mangaiere...in fine,sa nu te mai plicitsesc,ai grija,cifrele alea mi-au ridicat putin adrenalina :) te salut! si nu lasa in continuare in fata...si nu mai pomeni de matiz...alea nu sunt masini.....:? nu stiu ce sunt..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroiam sa te mai intreb ceva,ai cumva pilot automat?...mie nu cred ca imi merge,sau nu l-am testat cum trebuie,in instructiuni(engleza)nu mi-am dat seama prea bine...daca ai ai putea sa-mi dai cateva recomandari?...sa-mi dau seama cum merge sau nu...in martie ma asteapta un lung drum de Germania,si ma streseaza acest gand(ca nu merge pilotul automat)...multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca ai incurcat cuplul cu puterea maxima :) La un turbo cuplul maxim e pe o plaja destul de larga - de regula 2500-4800 de ex. la benzina. Puterea maxima este pe la 5800-6200rpm cum spui tu ;)

Drum bun si ai grija cum conduci !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai dreptate,le-am cam incurcat,sorry...nu stiu ce a fost in capul meu......numa' bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

draga franke, nu am pilot automat - desi mi-ar fi placut...nu pot sa te ajut cu sfaturi in aceasta problema.

Numai bine si da-le jaratec bun calutzilor de sub capota !  :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre pilotul automat:

1.Pornire. Il comuti pe ON si apesi + pentru a seta viteza actuala a masinii. Dupa 2-3 sec poti ridica piciorul de pe acceleratie.

2. Se decupleaza trecand comutatorul pe OFF sau apasand oricare din cele 3 pedale

3. Functia Resume se activeaza doar daca ai peste 40km/h si ridica viteza masinii la ultima setare

4. In timp ce este activat cruise controlul poti ridica si scadea viteza cu ajutorul tastelor + si -

5. Sistemul este de generatie destul de veche asa ca mai ales cand da de pante sau rampe schimbarile de acceleratie vor fi destul de bruste

Poate am inteles eu gresit ce ai vrut sa spui dar 2,5 20V GLT nu are Turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S70 2.0T5 ,stock 226 CP  ,CIP 1 bar(cica se poate 1.3 dar e mai bine asa pentru turbina) in turbo+Filtru de carcasa KN  ,pe Dyno 255 CP si 375Nm  ,am urmatoarele consumuri:

Oras..........linistit 13-14 l/100km

                sportiv  16-17 uneori chiar si 18

Exterior  90km/h     8-8.5

            110-120   9.6 (o medie pe 40km)

Cam mult nu  ,dar 255 CP! :D

Am uitat........suta in 6.4 s masurat de mine. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now