iulirx

grad de satisfactie

15 posts in this topic

grad de satisfactie = cit la suta din asteptarile tale au fost indeplinite de masina pe care ai cumparat-o. gradul de satisfactie nu reprezinta cit de buna e marca sau masina, ci cit de mult sint multumiti cumparatorii.

asta e un pool facut in germania. e interesant.

[attachthumb=#]

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici un model volvo in primele 102...nu e bine. si nu vad de ce nu i-as crede pe nemti...

ca marca , volvo sta binisor, insa la modele, nu prea.

care o fi cauza, nu-mi dau seama....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondajele astea nu au nici o relevanta daca nu sunt completate date despre cei care au participat la el. Date despre: studii, venituri, varsta, experienta automobilistica,sex, in ce scop folosesc masina, pe ce drumuri merg, care este bugetul alocat intretinerii masinii, ce anume a determinat votul, etc.

Imi pare normal sa te declari multumit de o Dacia, la cati bani costa si la cate emotii ai avut inainte sa mergi cateva sute de kilometri cu ea (neamt fiind), gandindu-te "oare mai porneste sau nu?"... altceva, nu prea are ce sa se strice la ea... ca nu prea are nimic dotari. Daca porneste si merge: esti multumit.

http://www.livevideo.com/video/7344C7FB3CF843EE87B50D960F77E548/dacia-logan-commercial-part-ii.aspx

;D

Asa a fost si cu Skoda in primii ani, ocupa numai locuri fruntase si acum nici pe ei nu prea ii mai vad in partea superioara a clasamentului.

Dar sa lasam Dacia sa umple Germania si sa ne ramana noua Volvo...

Sa luam alte exemple din acest top100... in care nici un Volvo nu e prezent... respectiv modele Citroen C3/C4 pe care le am la dispozitie la firma unde lucrez si le conduc zilnic, intre 50 si 150km.

C3, motorizare 1.4hdi, model 2009, 33k kilometri:

- o masina "moderna si evoluata", cu care e imposibil sa iesi la picnic, pescuit, gratar sau pe orice alt drum neasfaltat (sau asfaltat ca in romanica) si sa te mai intorci cu ea intreaga. "Buza" inferioara/ornamentul de sub bara e istorie de mult... plus alte plasticuri de pe acolo, inclusiv scutul motor... de suportul de numar, nu mai zic: numai eu l-am pierdut de cateva ori cu tot cu numar, plus colegii in cateva dati.

- zgomotul in interior este mai mult decat ridicat, este deranjant.

La anumite turatii ale motorului se creeaza vibratii/unde sonice care iti infunda urechile.

"Greierii" si toate neamurile de scartaieli de plastice, scaune, caroserie si ce mai e pe acolo, sunt omniprezente. Daca stai sa le asculti... o iei razna.

- ABS-ul e un sistem caruia nu ii inteleg functionarea. Atunci cand chiar ai nevoie de el, nu intra in functiune; numai la apasari de forta medie se gandeste sa caraie un pic.

- garda la sol e total nepotrivita conditiilor din Romania. Am tras-o de cateva ori pe burta la urcarea/coborarea unor borduri de inaltime, maxim medie... de mi-a fost "mai mare mila".

Orice bolovan mai mare  sau egal ca dimensiunea unui pumn, ce trece pe sub ea, il simti.

- la o masina intretinuta la reprezentanta, imi pare inadmisibil sa fie plin de ulei motorul pe la tubulaturi.

- cauciucurile din fabrica sunt mai proaste decat cele de la Logan (am mers ceva si cu asta), pierzi aderenta cu prima ocazie.

- pompa de servo-electrica face un click cu vibratii in volan, la viteze mici. A fost intrebat la reprezentanta de ce se intampla asa... raspunsul a fost: "nu avem ce-i face".

- se aud zgomote de bucsa uzata la suspensia fata si volanul o ia spre dreapta uneori... acelasi raspuns de la reprezentanta... nu e nici o piesa cu uzura peste norma.

- scartaie rotile de zici ca iau cu 80-90km/h giratoriile din oras, chiar si la 25-30km/h.

- consumul... tot sub semnul evolutiei... imi pare super mare consum mediu de 6.5% motorina, la un motor de 1.4, tinand cond ca cel putin 2/3 din kilometri ii fac in afara localitatii. Inca mai tin minte spaima din primele dati cand am condus-o si pe comp imi arata instant de 10-11% la aceelerari/plecari de pe loc, oricat de atent mergeam.

- presurile originale au bucati lipsa totalizand ~20-30% din suprafata la sofer si ceva mai putin la pasager.

S-au agatat si se agata pedalele in ele de nenumarate ori. Ambreiajul cel mai des... frana e urmatoarea.

- etc, etc, etc...

Citroen C4, model 2008, 1.6hdi, ~80k km... pe asta nu il conduc chiar asa de des (e masina sefului)... dar:

- supsensia e praf;

- asta nu are chiar atatea zgomote interioare ca C3 dar ma asteptam sa fie si mai bine;

- 1 planetara... face scandal in curbe;

- spatele e mai mult decat vioi;

- nu vezi luminile de la semafor de oglinda;

- vizibilitatea in spate e redusa sub acceptabil;

- motorul e cam fas... desi pe alte modele/marci imi parea ca trage mult mai bine;

- ...plus alte si alte "chestii" consemnate la C3;

- etc,etc, etc...

Aveam o parere buna despre Citronel, un amic de al meu avand un saxo 2002, cu care am vazut buna parte din tara asta, o gasca de ursi de oameni...  ;D ... dar acum, nu stiu ce sa mai zic.

In mod clar clasamentul asta nu imi spune nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi vezi ca e vorba de gradul de satisfactie nu de fiabilitatea unei masini .

Raspunsul e simplu la statistica asta, neamtu si-a luat Dacia prin programul rabla si a banuit ca fiind "by reno" este un esec, ei bine Loganul sau Sandero sunt masini fiabile pt Germania, te duc din A in B deci neamtu a fost satisfacut de Dacia.

Cumpara neamtu un Volvo si stie ca e robusta si sigura, problema este ca el stie de 240, 740 si 850, de la S60 au inceput problemele, multe de electrica mici si enervante dar mai pica o cutie la T6 si gata neamtu nu mai este satisfacut de Volvo.

Eu nu inteleg cum dracu MB este pe locul 1 cand are o gramada de probleme de electrica, zici ca e frasu lu Volvo, pica borduri, cantar scaun care baga eroare SRS, pica rear SAM si front SAM pt ca sunt gresit amplasate si intra apa la ele si te trezesti ca nu ai SRS, nu ai stergatoare, nu poti ridica geamul si a inceput ploaia si totusi neamtu este satisfacut, ei vezi de aia nu are ursul din padure coada :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca Dacia e pe 2, la acelasi nivel cu BMW nu inseamna ca e vreun capitol la care se pot compara. Dacia e pe 2 pentru raportul calitate/pret foarte bun. Neamtul a dat putin pe ea dar stie ca nu trebuie sa aiba asteptari prea mari (spre deosebire de roman care cand isi cumpara Logan crede ca si-a cumparat BMW). In plus pentru neamt un Logan inseamna 3 salarii. Cum ar fi sa coste la noi Logan de la 5000 de lei in sus? Si apropo de fiabilitatea Loganului: ieri noapte am venit la munca cu un Logan care avea aproape 420 000 de km. In afara de suspensia facuta praf si un greiere care "fluiera" pe la un geam din spate, mergea ok-adica avea demaraj, frana bine, nu facea zgomote ciudate. Era 1.5 dci 65 CP.

Faptul ca Volvo nu se afla in top, zic eu ca se datoreaza mai multor lcruri. In primul rand unei game de modele nu prea bine pusa la punct. Atunci cand s-a facut sondajul asta, de pilda S60 era pe piata de 10 ani iar C30 se oferea (si se ofera in continuare) numai in 3 usi. Concurenta sta clar mai bine. Se adauga motorizarile care au evoluat prea incet in comparatie cu concurenta, asemanarea dintre Focus si S40/V50 etc. Toate astea, la o analiza "la rece", duc la concluzia ca Volvo mai are mult de lucru ca sa ajunga "mare". Plus ca gama de modele nu e la fel de variata ca la concurenta (nu te poti bate la clasa compacta cu Seria 1, A3 sau Clasa A cu C30 care are 4 locuri, 2 usi si 250 de litri portabgaj-in cazul in care nu stiati Volvo ia in calcul si o posibila versiune in 4 usi-cam tarziu zic eu).

Adi, as vrea sa-ti spun de C4 ca am mers cu unul acum aprox 2 saptamani, cam 400 de km. Masina avea 65000de km, nu a fost menajata mai deloc si mergea impecabil. Singura neplacere era zgomotul suspensiei peste denivelari. Desi masina nu se balansa deloc si amortiza foarte bine denivelarile, aveai impresia ca suspensia se rupe in doua la toate gropile. Antifonarea mi se pare ok, e drept insa ca eu am  mers cu 1.4 90 CP benzina. Nu am inteles la ce te referi la faza cu vizibilitatea si oglinzile. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

- nu vezi luminile de la semafor de oglinda;

Hai ca deja devine haios. Te opresti cu 1 metru mai in spate si problema dispare! Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi vezi ca e vorba de gradul de satisfactie nu de fiabilitatea unei masini .

...

Pai, din tot romanul scris acolo, nu se intelege ca nu sunt satisfacut? :)

Numai tu de cate ori mi-ai facut apologia masinilor moderne... cum ca ar fi "altceva". Daca sunt altceva, atunci ma astept, macar sa nu aibe minusuri (ci la plusuri ma astept) fata de o masina din... '96, sa zicem.  ;D

Altfel normal ca nu imi va satisface asteptarile.

Nu as cumpara asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar comparati mere cu pere, pai ce asteptari are neamtu' de la un logan la care cel mai sofisticat computer e bordul si ce asteptari are de la un volvo s60? Mi se pare anormal daca dau 40-50k euro pe o masina sa aiba vreo problema de genul airbaguri si stergatoare de parbriz, pe de alta parte as fi placut impresionat sa constat ca n-am nici o problema cu o caruta de 8000 de euro noua. Cat despre mertz, nu mai e de mult ce-a fost, cam de la clasa a incoace. Asta nu-i impiedica pe nemti sa fie nationalisti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar comparati mere cu pere, pai ce asteptari are neamtu' de la un logan la care cel mai sofisticat computer e bordul si ce asteptari are de la un volvo s60?

Daca am vorbi de calitatea generala a masinilor (de ex. confort, siguranta, tinuta de drum etc), da, se poate spune ca am compara mere cu pere. Dar daca se vorbeste de gradul de multumire al clientilor se pot compara fara probleme, pentru ca asteptarea neamtului din partea amandurora este aceeasi: sa nu ii faca probleme. Iar Dacia a demonstrat ca o masina buna (fiabila) nu trebuie sa fie neaparat scumpa.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si ce se poate strica la o masina simpla ca loganul? Bricheta? Are cumva canbus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ai impresia ca masina ta e mai evoluata decat un logan ?

O masina nu trebuie sa aiba 50 de calculatoare ca sa fie computerizata, poti pune unul si bun sau 50 proaste.

Multa electronica nu inseamna neaparat un pret mai mare, faptul ca ai monitorizare pe diverse sisteme nu inseamna ca e scump de facut sistemul, ai nevoie de un modul achizitie semnal si atat, gen SAMul de la MB, e mai scump un releu decat un tranzistor? Nu, este mai ieftin un tranzistor si poate face mai multe decat un releu chior .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loganul si Sandero se cumpara in Doiceland pentru ca ofera garantie,daca ati vazut pe net dupa maxim 2 ani sunt scoase la vanzare!Is curios cat rezista masinutele asta,pentru ca astia numai in 150 le tin :smile: ps : pe banda de urgenta mai multe masini din gama Opel am vazut.

Pai Mercedesu' aduce componente din China,apoi cu vaporul la Bremen si in final sunt aduse  la o firma din Nagold care le vopseste cu solutie impotriva ruginii si le trimite la Sindelfingen Mercedes(fabrica "principala").In mare parte componentele sunt importate ;D,doar usile si caroseria se fabrica la nemti adica in Duisburg.

Bmw ul sta mai bine,piesele sunt fabricate numai in Germania,nu se importa nimic!

Aici ma refer numai la caroserii,motoare inca nu stu,nu am ajuns in fabrica lor sa vad ce i acolo ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loganul si Sandero se cumpara in Doiceland pentru ca ofera garantie,daca ati vazut pe net dupa maxim 2 ani sunt scoase la vanzare!Is curios cat rezista masinutele asta,pentru ca astia numai in 150 le tin :smile:

Faptul ca le vand dupa 2 ani nu inseamna ca sunt neaparat proaste. Daca tii cont de numarul masinilor cumparate si ale celor vandute dupa 2 ani vei vedea ca altfel stau lucrurile. Iar in privinta rezistentei, anul trecut am fost pana la Arad si inapoi cu un Logan de 1.6 care avea vreo 220 000 de km si mergea bine. Era masina unei firme, deci nu prea s-a avut grija de ea, numai ca reviiziile mereu au fost facute la timp cu piese recomandate de producator. Acum doua seri am mers cu un taxi care avea 420 000 de km. Vezi parerea mea putin mai sus.

Evident, acum veti spune ca ridic in slavi Loganul. Nu e vorba de asta, numai ca fiabilitatea Loganului se datoreza simplitatii cu care e construita. In plus intretinerea ieftina este un alt punct forte. Una e sa schimbi distributia la un Logan si alta e sa schimbi de exemplu la Skoda (asta ca sa nu amintesc de un Mercedes sau Volvo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai Loganul/sandero sunt bune,dar francezii astia au probleme cu rugina in rest cica ar fi bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si volvo rezista 400-500k km DAR numai cu piese de origine schimbate la timp, asta e singura diferenta iar cand ai ajuns la 400k km si tragi linie constati cu stupoare ca ai cheltuit bani de inca un Volvo nou ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now