Evrens

Help,apa in masina

43 posts in this topic

mocheta e tratata antimucegai si miros. doar e Volvo. Asa ca nu desfaceti toata masina. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

esti sigur?in momentul cand ajungi in romania ii posibil orice la orice marca.tratarea asta are si ea o limita:umezeala continua,masina inchisa bine,bate soarele urgent apare miros.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri am reusit sa scot furtunasul de pe dopul de plastic alb si cu un furtun folosit pt a trage vinul din butoi am suflat si tras.era perfect curat,nimic sa blocheze.

posibil sa fie ceva miros si de pe conductele de aer:bacterii,fungi.am folosit de curand twinoxide si sper sa fi ajung macar oleaca prin tubulaturi,ca ala distruge tot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thor4ever, esti sigur ca apa din mocheta e de la condens?

Daca nu, incearca sa parchezi masina intr-un loc uscat , da-i la maxim drumul la aerul conditionat vreo 10 minute, apoi muta masina si verifica daca s-a evacuat condensul. Daca nu picura deloc , atunci sigur apa care ti se aduna in masina e de la condens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

f posibil sa fie de la sticla de apa care tot timpul o tin sub scaunul din spatele pasagerului.uneori sta cu lunile acolo.o fi fost dopul nestrans:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu deschid alt topic deoarece e vorba tot de infiltrare apa, desi alta manifestare decat a fost descrisa aici.

Vreo 2 saptamani am observat ca geamurile sunt cam aburite pe interior, nu prea am dat importanta, ulterior am spalat masina la curte si am observat apa pe covorasul sofer, am scuturat covorasul si cand sa plec dau sa aprind proiectoarele si surpriza: se opreste instantaneu motorul (eram pe loc) si apare triunghi rosu + mesaj ”mod coliziune - vezi manual”. Fara proiectoare mergea, dupa cateva zile apare acelasi mesaj + oprire motor, fara sa mai aprind proiectoarele, dupa multe incercari porneste fara mesaj si reusesc sa ajung acasa. A doua zi oricate incercari am facut persista mesajul + nu pornea. Gratie lui Bogdan (multumiri!) aflu ca apare de la umezeala aceasta problema. Observ tot atunci ca nu iese aer pe la nici o gura de ventilatie, cand dau ventilatorul la maxim aer ioc si senzatie ca motorasul trage din greu, deduc eu ca e filtrul de polen infundat si intradevar era fleasca de apa. Dupa schimbarea filtrului + lasat usile deschise pentru curent de aer/uscare + o aeroterma electrica in masina, am reusit sa o pornesc fara sa mai dea nici un mesaj + functionare buna dar mi-e frica sa mai plec cu masina, noroc ca mereu am si o masina mai ieftina cu care circul (care se dovedeste ieftina si buna, volvo scumpa si mereu cu probleme).

Deoarece nu cred ca ca e de vina scurgerea de la aerul conditionat ci e o infiltrare cu apa de ploaie/apa de la spalat masina, mai mentionez ca acum vreo 2 ani am schimbat parbrizul la reprezentanta Otopeni si ca tin masina sub pomi si mereu e plina de frunze, va rog sa-mi dati niste idei/sfaturi. Eventual ce e de curatat si pe unde se curata de frunze si namol care ar putea obtura ceva canale de scurgere a apei. Nu am gasit apa in masina decat pe covorasul soferului si in filtrul de polen. Nivelul antigelului e neschimbat, deci nu provine de la calorifer.

Multumesc pentru eventualele raspunsuri!

Edited by nedgica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca ai apa/antigel in CEM, trebuie sa dai torpedoul jos, sa scoti frumos CEM-ul si sa-l usuci bine, bine . Dupa asta ii cureti frumos mufele care sunt oxidate vai mama lor si evident trebuie sa rezolvi problema infiltratiilor .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca ai apa/antigel in CEM, trebuie sa dai torpedoul jos, sa scoti frumos CEM-ul si sa-l usuci bine, bine . Dupa asta ii cureti frumos mufele care sunt oxidate vai mama lor si evident trebuie sa rezolvi problema infiltratiilor .

Multumesc de raspuns Bogdan dar tocmai asta e problema, cu infiltratiile ca nu stiu pe unde putea ajunge apa in filtrul de polen si pe covorasul soferului. Pentru asta am postat aici, sa aflu ce canale de scurgere s-ar infunda de la frunze si cum se curata. De functionat acum functioneaza bine masina doar ca mi-e frica sa nu ia apa iarasi. Daca rezolv cu infiltratiile iti fac o vizita pentru restul, pana atunci nu mai plec cu ea.

De service-uri sunt satul, la reprezentanta Primus Otopeni mi-au pus parbriz fara parasolar, desi era pe asigurare si trebuiau sa puna la fel, m-au pus sa iau lichid de FP si era problema de soft, mai nou am (la alt service) schimbat amortizoarele si placutele frana fata si nu mai sta volanul bine (e cateva grade dreapta la mers drept) desi i-am zis tipului sa-mi verifice/regleze si unghiurile, a zis ca nu trebuie si nu-mi ia banii degeaba (autonet Giulesti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are trapa, e probabil ca orificiile de drenare sa fie infundate. Eu asa am patit. Poti verifica usor, deschizi trapa, torni niste apa in tavita ei si trebuie sa curga afara pe sub aripi, langa roti... sau inauntru ... daca sunt infundate scurgerile. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Am patit-o si eu cu apa adunata pe covorasul soferului.

ICristi, imi poti spune te rog, pe unde anume se scurge apa in interior? Unde ar trebui sa ma uit?

Desfundarea pe unde se face?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Am patit-o si eu cu apa adunata pe covorasul soferului.

ICristi, imi poti spune te rog, pe unde anume se scurge apa in interior? Unde ar trebui sa ma uit?

Desfundarea pe unde se face?

Multumesc.

Sistemul de drenare este realizat din 4 furtunuri dintr-un plastic transparent, conectate la partea superioara la stuturile din plastic de la tavita trapei, iar la partea inferioara introduse in niste palnii, sa le spun asa, din cauciuc, care la iesire sunt franjurate pentru ce motiv nu stiu, probabil sa nu se creeze curenti de aer pe furtun in mers.2 furtunuri coboara de la trapa pe stalpii A (pe langa parbriz, si ies prin palniile mentionate undeva in colturile inferioare ale parbrizului, sub masca aceea de plastic de la baza parbrizului, iar apa se scurge printre aripa fata si aparatoarea de noroi. Celelalte 2 coboara pe stalpii C, la pasajele rotilor din spate.

Datorita imbatranirii plasticului, acesta devine rigid si nu mai sta etans pe stuturile respective, iar impreuna cu frunzele adunate in palniile franjurate, creeaza asa numitul fenomen ''spalat pe picioare in mers'' :smile:. In functie de cat de mult ploua, cum sta masina parcata, etc, se poate acumula apa astfel incat sa ude doar putin presul (se observa picaturi de apa daca scoti capacul lateral de la plansa de bord, cel cu garnitura rotunda de cauciuc prin care trece aerul din sistemul de ventilatie catre usa; pur si simplu tragi de el, ca are niste cleme elastice din tabla otelita si nu pateste nimic), sau daca e infundata bine, atunci apa se strange si poate sa ude si ornamentul vertical de pe stalpul A, chiar si plafonul.

Pentru a scapa de probleme, trebuie desfacute stergatoarele, masca de plastic de la baza parbrizului, si daca te uiti cu atentie, vei observa palniile din cauciuc, undeva in colt, ascunse sub parbriz. Bagi mana si le rupi franjurile, apoi torni apa in tava trapei, sa curga mizeria de pe furtunuri, clatesti bine si apoi apa trebuie sa se scurga imediat.

Succes!

Edited by icristi
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult, Icristi, de detaliere.

Am fost azi dimineata la service pt o constatare si numai bine ca mi-au scos-o gata desfundata. Sper ca e in regula acum. O sa observ oricum la urmatoarea ploaie.

La mine era infundat destul de grav , ca se adunase balta cu adancimea maxima de vreo 2-3 cm :). Nu mai puteam amana.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Odata cu ploile torentiale si persistente de saptamana trecuta, am observat cu stupoare ca-mi ploua si in masina, mai precis picura de la imbinarea parbrizului cu tapiseria de pe plafon, exact pe mijlocul scaunului din dreapta fata si mi se umezeste foarte tare tapiseria incepand de sus de la stalpul dreapta fata si mergand spre stalpul din mijloc dreapta. Mentionez ca maina nu are trapa, deci nu exista conducte care se pot infunda in partea de sus.

E prima oara cand mi se intampla acest lucru, desi m-au mai prins si alte ploi cu masinuta, dar n-au fost atat de lungi ca si durata.

Am fost la A.G.E.R. service in Bucuresti si raspunsul lor a fost urmatorul: ori demontat parbrizul si lipit la loc, implica un risc crescut de spargere a parbrizului si costa circa 300 ron, ori parbriz nou si costa 700 ron + montaj (aprox 900 ron cu totul cred).

Stie cineva alta varianta mai ieftina? Chiar n-am nici chef, nici posibilitatea sa decartez acum 900 ron si nici nu vreau sa risc o relipire a parbrizului existent ca in timpul operatiunii sa se sparga.

Aveti idee de o alta operatiune mai ieftina si fezabila pe care o pot face ? Stiti vreun service sau coleg care se ocupa de asa ceva ?

Multumesc anticipat!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

In exterior pe parbriz exista urme vizibile de condens in zona pe unde crezi ca picura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La exterior nu, la interior mi se formeaza condens si se si prelinge usor, probabil surplusul de apa care nu picura pe scaun :smile:

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

So ? Nimeni? Nici o idee? Nu exista posibilitatea de a indeparta putin tapiseria si izola cumva pe interior cu un mastic / silicon? A facut cineva asa ceva? E fezabil / rezista ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parbrizul este etansat prin lipire pe rama cu un adeziv (silicon neutru cu modul de elasticitate redus) si un cheder din cauciuc care vine lipit pe parbriz din fabrica. Exista mai multe metode de a demonta parbrizul fara a taia chederul, insa intotdeauna exista riscul spargerii lui. Ai putea incerca urmatoarea metoda de etansare:

1. introduci o spatula din plastic intre cheder si caroserie astfel incat sa poti plia chederul catre parbriz;

2. intre cheder si caroserie introduci un snur (conductor electric flexibil spre exemplu);

3. stergi cu diluant chederul pe spate, dupa care lipesti banda de hartie pe spatele lui si il pliezi peste parbriz. Astfel ai creat spatiu sa poti lucra.

4. scoti snurul, cureti bine si degresezi rama si spatele chederului;

5. izolezi cu banda de hartie ce nu vrei sa murdaresti;

6. aplici un strat de primer si apoi un cordon de silicon neutru, dupa care lasi chederul sa revina la pozitia initiala;

7. stergi imediat cu cleaner eventualul surplus de silicon;

8. gata.

Recomandat este sa folosesti silicon structural DC 791 (de la Dow Corning), sau ceva similar de la Sika, cu primer si cleaner specifice.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 20.07.2010 at 7:26 PM, jrazvy said:

mocheta e tratata antimucegai si miros. doar e Volvo. Asa ca nu desfaceti toata masina. ;)

Confirm ca a mea mocheta nu este. S-a format destul mucegai din cauza apei scurse pe sub mocheta. Il gaseam intre presuri si mocheta si prin zonele mai greu accesibile de sub scaunul din fata. Cand am scos mocheta la uscat, buretele de sub mocheta avea culoarea schimbata din cazua mucegaiului. Cred ca eu aveam apa de foarte multe vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now