nitu_soare

Consum exagerat de ulei

20 posts in this topic

Am o problema serioasa cu masina.Este v70 awd,2,5 turbo din'98,cross coantry,240.000km.si a dat-o pe ulei!!!Am schimbat segmenti si semeriguri la supape,compresia este 13,verificata la reprezentanta VOLVO ,dar nu am rezolvat problema.Dimineata la pornire scoate fum alb timp de 2-3 min.si se aude un zgomot la motor,dupa care se opreste fumul,dar consuma ulei f.mult,aprox.250 ml./100km.Ce parere aveti? Zilele trecute am schimbat filtrul de aer si bujiile.N-am rezolvat nimic.Am folosit pana acum ulei Aral 10w40.Va ganditi la ce ma gandesc si eu,adica la turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba simeringurile de la turbina si scapi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si schimba uleiul. Uita de Aral. Volvo foloseste Castrol, asa ar trebui sa faci si tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din pacate nu pot sa spun decat atat: turbina! :( cel mai simplu mod de a verifica este sa desfaci furtunul de la intercooler (teava aia neagra care vine pe deasupra motorului). daca este plina de ulei - ai gasit cauza. dupa remedierea turbinei, recomand si spalarea intercoolerului care este plin de ulei acum.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru promtitudine!Am controlat furtunul care intra in intercooler si am gasi vagi urme de ulei ???Oare sa-l pape fara sa ramana nimic acolo?Am pus Aral 10w40 pt. ca-i sintetic si-i ceva mai ieftin decat Castrolul.Dupa ce rezolv problema,numai Castrol o sa-i pun.Zilele astea ii dau turbo sa-l constat.....Va tin la curent cu ce gasesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu' am vazut ca folosesti ARAL. Arunca-l si pune Castrol sau Mobil 1. O sa fii uimit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

un pik de ulei pe acolo trebuie sa fie. dar nu exagerat... schimba uleiul si mai vezi dupa...

keep us posted!

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Eu cred că 90% este turbo , dacă ai posibilitatea să dai jos furtunul care intră in turbină ( pe unde aspiră) si să miÅŸti de ax, jocul acestuia nu trebuie să fie mai mare de aprox. 1mm .

    ÃŽn acest caz nu ai decât 2 variante :ori o schimbi ori o repari schimbând la ea cam tot ce este în miÅŸcare.Adică bucÅŸi, ax , segmenÅ£i si eventual ÅŸi turbina de aspiraÅ£ie dacă este si ea afectată (de regulă freacă pe peretele carcasei).

    De regulă se găsesc chituri de reparaÅ£ie,dar nu te sfătuiesc să o faci tu dacă nu ai o experienÅ£ă destul de mare.Segmentarea ai făcut-o degeaba ,că un motor de volvo la km astia nu poate să consume atât de mult ,iar dacă ai schimbat simeringurile la supape si nu ai făcut si chiuluasa încă o bilă neagră. De regulă turbina câd se uzează are un zgomot mai ciudat ,un ÅŸuierat.

  Iar dacă îÅ£i consumă atât de mult ulei , poÅ£i să pui ÅŸi mama castrolului că tot degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
::) Stimabililor,n-am rezolvat nimic cu turbina,am fost cu ea la reparat dar nu avea nimic. A fost bine ca i-am facut o curatire la o firma specializata. Cred ca va trebui sa desfac motorul inca o data.Daca aveti alte sugestii,va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ce ulei esti acum? Tot Aral? SCHIMBA-L!!!!

Mai departe:

Da jos bujiile, si descriele aici (eventual ia dijitalu' cu tine si fa-le o poza); au ulei pe filet, au electrodul plin de zgura, sunt maro, sunt negre?

Vasul de expansiune ce zice? Se plimba pete de ulei prin el?

Da jos capacul de plastic de la distributie si aruncati un ochi la semeringurile pinioanelor. Si pe aici se pierde o graza de ulei...

Desfacutul motorului este ultima solutie, si eu simt ca mai sunt chestii de verificat pana sa ajungi acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pina la urma am gasit problemele:uzura motorului era mare,mare!!! M-a bagat la cheltuiala acum de sarbatori.Pe scurt,uzura in camasi si la cuzineti.Trebuie bucsat motorul(camasuit),alti segmenti,schimbat cuzineti biela,palier,rectificat arbore,reparat chiulasa si de schimbat kitul de distributie ca altfel nu imi dau garantie.Tembelu" de la care am luat masina i-a spart baia de ulei si a terminat motorul.Culmea e ca la diagnoza nu iese uzura motorului.Despre costuri nu mai vorbim. :evil5: :evil6:Tuturor LA MULTI ANI si fara probleme ca a ale mele !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba schimbi segmentii daca sunt varza camasile. Daca ai uzura mare... schimbi tot setul-motor. Asa prelungesti viata motorului. E importanta si folosirea uleiului adecvat. Eu folosesc numai Castrol full sintetic, cel mai scump. Il schimb la un interval de timp de doua ori mai mare ca unul obisnuit. Conteaza insa proprietatile uleiului. Asta... daca tii la masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna! totusi! decat sa repari motorul asta care zici ca a mers fara ulei si e clar ca e dus nu ar fi mai bine sa cauti sa gasesti unul la mana a 2-a. la cat de priceputi sunt mecanicii lu' peste prajit in romania.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gindit si la o astfel de varianta,dar un motor la mina a doua poti sti cum a fost exploatat?Eu cu asta am mers aproape un an pina cind s-au accentuat problemele.Acum am vazut cu ochii mei uzura camasilor si nici acum nu-mi explic cum de aveam compresia 13 pe fiecare cilindru in parte. Compresia am luat-o la reprezentanta Volvo.

Pentru un motor sh se da garantie 6 luni si dupa aceea?Am preferat aceasta varianta care mi se pare mai costisitoare dar mai sigura.Motorul deja a fost camasuit la Brasov si dupa sarbatori se va monta.Sper sa fi ales varianta buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am problema la xc 70 cu consumul de ulei.cam 1 litru la mie.Dimineata suiera turbina,apoi dispare zgomotul.Dar am ulei in intercooler din belsug-intercoolerul are un orificiu in partea de jos si pe acolo pica.....Cred ca exista un tip de kit de reparatie pe la reprezentanta,format din simeringuri.Si se mai aude un zgomot in motor in stanga,ce sa fie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:DAm rezolvat problema motorului.Ieri am luat-o de la reparat si merge super.Acum urmeaza rodajul,dar e naspa ca trebuie sa fiu usor la talpa.Eu ma abtin,dar nu stiu ce-i face fii-miu,ca-i clocoteste sangele.Am garantie 18 luni la piese si 4 luni la manopera.

Bafta tuturor!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau ca nu am intervenit mai demult. Cand fierbi un motor de Volvo de 2,5 litri, l-ai terminat pe viata, mai ales daca are peste 150.000 km. Se ovalizeaza camasile, dar numai in partea superioara. Am constatat asta la doua motoare pe care le-am segmentat, le-am verificat presiunea si tot consumau ulei. Am cheltuit si eu si prietenul meu banii de pomana. Pana nu se rectifica camasa sau se bucseaza blocul, nu se rezolva nimic. Au o sensibilitate in partea superioara, dar nu se intampla nimic atata timp cat se utilizeaza omeneste si ai grija sa nu-l fierbi. Oricum, dupa bucsare nu mai este acelasi motor.

Multa bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un volvo 850 GLE achizitionat de curand.i-am schimbat filtrul de ulei si uleiul am bagat aprox 2L dupa un drum de aproximativ 700km am observat ca nu mai aveam ulei si nus e normal sau am probleme ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sper sa fi curs uleiul acela pe la vreun filtru nestrans sau la surubul pe unde ti-au scos uleiul vechi......ca de e totul ok si tie i-ti consuma atat ulei atunci citeste ce a scris Rares1001 si pregateste-te pt ce e mai rau................ :-\........eu fac 10 000 km si nu prea vad ca nivelul uleiului de pe joja sa se fi schimbat ceva de la schimb..............deci cauta problema pt ca nu e deloc normal aceasta disparitie a uleiului.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul tau,procedezi astfel:

-verifici si elimini orice pierdere de ulei;o ridici pe rampa si verifici furtunele,surubul de la baia de ulei,garnitura de la bae,imbinarea de la filtru,etc.cu motorul oprit si cu el pornit;

-daca nu sunt pierderi,atunci motorul consuma ulei;in aceasta situatie scoate fum albastru.Daca e asa,mototul trebuie reparat.Reparatia poate fi mai usoara sau mai costisitoare.Mai usoara daca:

-sunt deteriorate semeringurile de la supape

-sunt deteriorate si supapele

In ambele situatii de mai sus se rectifica obligatoriu si chiulasa.

                                                Mai costisitoare daca:

-sunt segmentii uzati

-sunt segmentii si camasile uzate

-sunt pistoanele ovalizate

-sunt cuzinetii uzati si arborele trebuie rectificat.

O reparatie totala te va costa in jur de 1000de euro daca nu sunt uzate si pistoanele.Si-ti dau un sfat:nu repara motorul la un service amenajat inr-un garaj.Vei avea o mare deceptie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now