Patrichi_Mihai

Cateva problemute

67 posts in this topic

Salutare tuturor.

De curand am achizitionat un S60 D5 model 2004, cu putin peste 100.000 km in bord (reali sper eu, desi pana acum nu am nici un indiciu care sa imi ridice suspiciuni), masina se comporta exemplar dar incerc sa gasesc rezolvari la cateva mici probleme pe care le stiam in momentul achizitionarii ei (acum o saptamana). Mentionez ca am citit toate posturile de pe acest minunat forum si nu am gasit nimic legat de ceea ce voi scrie mai jos :

1. Frana de mana e moarta - fostul proprietar mi-a zis de ea si ce e stricat ( nu sabotii, parca cablurile - am uitat , nu prea le am cu mecanica auto) si mi-a scazut din pret  - ca o intrebare, cam cat ar ajunge reparatia ei ?

2. Telescopul dreapta al portbagajului are bucsa inferioara crapata - portbagajul functioneaza corect, se deschide din telecomanda, dar as vrea sa il inlocuiesc cu unul in stare buna, cam la cat ar ajunge ? ca o alta intrebare, cum ar trebui sa se comporte portbagajul cand apas de 2 ori butonul de pe telecomanda ? in manual scrie ca apasat o data se descuie si apasat de 2 ori se deschide - ar trebui sa se rabateze/deschida singurel pana la capat (lucru care la mine nu se intampla) ?

3. Rabatarea tetierelor spate din butonul de bord ar trebui sa se faca intr-un mod silentios gen rabatarea electrica a oglinzilor, sau intr-un mod mai mecanic gen "clang !" ? la mine e ultima, e normal ?

4. Intentionez sa achizitionez un sistem DVD RTI Package - MII LE, dar sincer nu prea am inteles cum functioneaza si ce imi permite sa fac dupa instalarea lui...e un pic enervant frumosul ecran de navigatie de pe S60 care acum are rol doar de decor din cauza lipsei hartii pt Romania si as dori sa il dau si alte utilizari. La ce m-ar ajuta achizitionarea acestui sistem referitor la ecranul de navigatie ?

5. Intrebare de incepator...numarul de inmatriculare de pe spate imi clantane cand inchid portbagajul :) M-am uitat pe toate partile si nu am gasit nici o modalitate de a-i strange suruburile/piulitele pentru a inlatura acest zgomot. Stie cineva vreo solutie ?

Cam astea ar fi singurele nemultumiri legate de noua achizitie...in rest am ramas fara cuvinte, e o masina pe care mi-o doream de mult si ma uimeste in mod placut de fiecare data .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai Venit!

Nu sunt posesor de S60 dar pot sa iti raspund la   nr 2. nu se deschide singurel pana la capat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit,si sa o stapanesti sanatos.

Intra si tu aici intai http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/board,15.0.html

Cat despre problemutele tale:3-asa fac la toate

                                        5-demonteaza suportul de nr. ,pune niste purfix,si nu ar mai trebui sa clantane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. Intentionez sa achizitionez un sistem DVD RTI Package - MII LE, dar sincer nu prea am inteles cum functioneaza si ce imi permite sa fac dupa instalarea lui...e un pic enervant frumosul ecran de navigatie de pe S60 care acum are rol doar de decor din cauza lipsei hartii pt Romania si as dori sa il dau si alte utilizari. La ce m-ar ajuta achizitionarea acestui sistem referitor la ecranul de navigatie ?

MII LE înseamnă asta? CiteÅŸte că explică acolo cum funcÅ£ionează ("How does the MII LE Work?"). MII nu are video in ÅŸi nici firewire pentru iPod/iPhone. iMIV-ul, în schimb, are ÅŸi, ÅŸi. Mai există ÅŸi alte discuÅ£ii despre iMIV (iM4). Le-ai citit ÅŸi pe alea? Că ziceai că ai citit toate posturile de pe forum... gizăsfachincraist!

ÃŽn legătură cu harta, în loc să te vaieÅ£i, ai miÅŸcat măcar un deget? ;D Nu cred... Vezi ce-am scris eu aici.

5. Intrebare de incepator...numarul de inmatriculare de pe spate imi clantane cand inchid portbagajul :) M-am uitat pe toate partile si nu am gasit nici o modalitate de a-i strange suruburile/piulitele pentru a inlatura acest zgomot. Stie cineva vreo solutie ?

ÃŽn locul tău, aÅŸ începe prin a mă asigura că sunetul provine întradevăr de la plăcuÅ£ă ÅŸi nu de la tablele de pe sub maÅŸină, iar, pe urmă, prin a desprinde plăcuÅ£a de înmatriculare din suport ÅŸi a verifica ÅŸuruburile.

A! Era să uit: bun venit pe forum! Să ai noroc de maÅŸină! (chiar dacă e Volvo :smile:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MII LE înseamnă asta? CiteÅŸte că explică acolo cum funcÅ£ionează ("How does the MII LE Work?"). Mai există discuÅ£ii ÅŸi despre iMIV (iM4). Le-ai citit ÅŸi pe alea?

ÃŽn legătură cu harta, în loc să te vaieÅ£i, ai miÅŸcat măcar un deget? ;D Nu cred... Vezi ce-am scris eu aici.

ÃŽn locul tău, aÅŸ începe prin a mă asigura că sunetul provine întradevăr de la plăcuÅ£ă ÅŸi nu de la tablele de pe sub maÅŸină, iar, pe urmă, prin a desprinde plăcuÅ£a de înmatriculare din suport ÅŸi a verifica ÅŸuruburile.

A! Era să uit: bun venit pe forum! Să ai noroc de maÅŸină! (chiar dacă e Volvo :smile:)

Hai Dom Doctor ,ce esti rau ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, cu ce sunt rău, bre?! Că-i spun că nu-ÅŸi poate folosi ecranul nici cu MII LE, ci numai cu iMIV? Există ÅŸi alte variante de video break in, ca, de exemplu, astea...  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri baieti.

Nu ma deranjeaza cu nimic ca e DVD RTI Package - iMIV LE sau ce am spus eu, diferenta de pret nu e colosala, ma interesa doar care din aceste versiuni imi ofera mai mare functionabilitate asupra ecranului de navigatie. A nu se intelege gresit, nu ma vait, pana acum cateva zile nici prin cap nu-mi trecea ca volvo nu ar oferi vreun fel de suport pentru Romania, dar asta este....sunt de acord cu orice initiativa dedicata acestei probleme si chiar am sa urmez ce a recomandat Heimðallr.

Referitor la numar, e chiar blestematia de placuta, nimic altceva, il si vad cum se misca cand inchid portbagajul...nu e o mare problema ba chiar probabil daca altcineva ar vedea despre ce e vorba ar zice un "pentru atat lucru?", dar ca proprietar te sacaie cate un detaliu de acest gen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista o banda dubla adeziva teapana. Numarul meu in aia sta. Fara rame, fara suruburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt de acord cu orice initiativa dedicata acestei probleme si chiar am sa urmez ce a recomandat Heimðallr.

Appreciate it, mate!  ;D Ar fi de menÅ£ionat că Volvo/Navteq oferă suport ÅŸi pentru România (chiar dacă un amărât de 10% acoperire), dar nu pentru modelele noastre "învechite".

De preferat ar fi iMIV. Åži eu sunt pe cale să-mi iau aÅŸa ceva. Singurul inconvenient e că nu prea rezolvă ecuaÅ£ia navigaÅ£iei, decât cu un alt dispozitiv care trebuie "spânzurat" de parbriz, lângă ecranul RTI original.

Legat de număr: dă jos plăcuÅ£a, încovoaie-o puÅ£in, să stea sub tensiune ÅŸi pune-o la loc...  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate va suna naiv din partea mea, mai ales dupa ce am citit cateva doze de negativism din topicul legat de GPS si Romania, dar eu sincer cred ca la un moment dat Volvo va scoate o harta competenta pt tara noastra si va oferi si suport retroactiv pt modelele mai vechi....referitor la ecran, nu sunt pretentios, doresc doar sa ii pot oferi o functionabilitate (chiar si un banal de screen-saver pe el cu poze) diferita de "apesi butonul, se ridica frumos, apesi butonul se coboara la fel de frumos" - dragut dar complet inutil momentan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai, hai să continuăm dincolo discuÅ£ia despre RTi ÅŸi hărÅ£i, că aici o dăm în off-topic;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La suportul de numar se poate pune niste burete sau...un furunel... Burete am la volvo (ca nu rugineste :D) iar la kalos am furtunel bagat sub numar. Sunt ok ambele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Frana de mana e moarta - fostul proprietar mi-a zis de ea si ce e stricat ( nu sabotii, parca cablurile - am uitat , nu prea le am cu mecanica auto) si mi-a scazut din pret  - ca o intrebare, cam cat ar ajunge reparatia ei ?

poate s-a desfasurat cablul de pe mosor

baga-te sub si vezi

bine ai venit

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. De obicei se strica sabotii la frana de mana, foarte rar se rupe cablul, trebuie desfacut si verificat la fiecare roata in parte.

2. Telescoapele sunt cam 100 RON/buc dar nu tin foarte mult asta e buba lor. Capacul probagajului nu este motorizat deci nu se ridica singur .

3. Este normal sa faca "clanc" .

4. Momentan cei de la IMIV.CA sunt in pauza, cand reincepe productia merita sa-ti iei de acolo un adaptor .

5. Poti renunta la suportul de nr lipind numarul de inmatriculare direct pe capacul porbagajului, arata mult mai bine si nu mai vibreaza SAU lipesti cu banda dublu adeziva de exterior suportul de numar .

Ca recomandare mergi totusi la Tester si verifica istoricul masinii, mare atentie la ulei si distributie, astea sunt problematice la D5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. Momentan cei de la IMIV.CA sunt in pauza, cand reincepe productia merita sa-ti iei de acolo un adaptor.

Păi, cei din Canada ÅŸi-au vândut tot stocul, dar se pare că olandejii mai au câteva bucăÅ£i. Ia uite;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, cei din Canada ÅŸi-au vândut tot stocul, dar se pare că olandejii mai au câteva bucăÅ£i. Ia uite;D

Daca o luam asa sunt si pe ebay Doiceland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca o luam asa sunt si pe ebay Doiceland

Da, dar mai scumpe decât la VolvoTech. Ä‚ÅŸtia mai au ÅŸi "used by good". Dacă le urmăreÅŸti site-ul, mai apar. Zilele trecute mi-am luat ÅŸi eu un iMIV cu 150 de euro + transportul.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor

Am dus masina astazi la Auto Mayer Iasi (service unde merge in mod regulat Golful sotiei) pentru a vedea care este problema cu frana de stationare. Sabotii erau de vina pana la urma...acum am alta problema, respectiv faptul ca ei nu au asa ceva, trebuie sa faca comanda, a urmat circul cu lasatul nr de telefon pentru a ma contacta cand /daca primesc. Intrebarea mea este cam la cat ajung si de unde i-as putea cumpara sau face comanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine sunt 150RON de la ATE (perechea)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor

Am dus masina astazi la Auto Mayer Iasi (service unde merge in mod regulat Golful sotiei) pentru a vedea care este problema cu frana de stationare. Sabotii erau de vina pana la urma...acum am alta problema, respectiv faptul ca ei nu au asa ceva, trebuie sa faca comanda, a urmat circul cu lasatul nr de telefon pentru a ma contacta cand /daca primesc. Intrebarea mea este cam la cat ajung si de unde i-as putea cumpara sau face comanda.

Set complet saboti frana de mana :

ATE: 152 lei

DELPHI: 165 lei

BOSCH: 167 lei

FEBI: 175 lei

TRW: 225

sursa : Autokarma.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult baieti...ce bine e sa ai prieteni  ;) eu ma gandeam deja la vreo 5-600 RON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult baieti...ce bine e sa ai prieteni  ;) eu ma gandeam deja la vreo 5-600 RON

De ce ?Doar prin simplu fapt ca e Volvo? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou

Am schimbat sabotii la frana de mana, s-a rezolvat totul desi e un pic ciudatica chiar daca rezultatele de la testele de franare sunt OK (in sensul ca nu se compara cu cea de pe Golf 4 la care o tragi si ti se ridica spatele daca vrei sa pleci, aici doar pleaca dar infranata...o fi facut aia ceva gresit la service sau e cat de cat normal ?).

Acum, daca mai are cineva putina rabdare cu un incepator, mai am o serie de intrebari la care nu le gasesc raspunsul, unele mai serioase altele probabil apartin de domeniul hilarului :

1. S60-ul are vreun sistem de inchidere automata a farurilor dupa ce ai inchis masina ? (la Megane era sistemul "follow me" parca, la Golf macar te avertizeaza sonor ca le-ai uitat aprinse...la Volvo nu am avut nici macar curiozitatea de a le lasa aprinse sa vad ce se intampla)

2. Care este rolul liniei de demarcatie care e trecuta pe extremitatea stanga a oglinzii laterale de pe partea soferului ? (ma idereaza mereu acea linie intrerupta :D )

3. Aceasta e putin mai serioasa : pe data de 18 am facut programare la RAR cu ea si cand m-am uitat pe certificat la dimensiuni anvelope e trecut R16  (jentile sunt originale, de la mama lor de acasa asa au venit din fabrica) dar pe anvelopele pe care le am e trecut 225/45 R17 91W. Deja scrie "Probleme" sau "Spaga" pe saptamana viitoare la RAR pentru mine din punctul asta de vedere ?

Frumoasa jucarie Heimðallr  ;) Iti spun sincer ca m-ar tenta, dar momentan am RCA-ul si la Volvo si la Golf pe cap + o proaspata sotioara care nu vrea sa vada acelasi peisaj mirific romanesc de revelion  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

SaboÅ£ii trebuie să "se aÅŸeze" un pic, la fel ca plăcuÅ£ele/discurile de frână. După ce se "modelează" puÅ£in, va Å£ine mai bine ÅŸi frâna.

Există funcÅ£ia opÅ£ională "Follow me home", la Volvo. Vezi aici despre ea.

Linia de pe oglindă are rolul de a lărgi câmpul vizual. ÃŽn stânga (exteriorul) liniei, oglinda e (mai) convexă, astfel încât îÅ£i permite să vezi mai mult din partea stângă a drumului din spate.

Dacă nu ai să-i pui jante de 16'' până îi faci RAR-ul, trebuie să le arăÅ£i că sunt acceptate de producător ÅŸi alte dimensiuni. Ar trebui să fie notate în cartea de identitate a autovehiculului ÅŸi pe faÅ£a înternă a uÅŸiÅ£ei de la rezervor. Dacă nu-Å£i regăseÅŸti dimensiunile acolo, e nevoie de adeverinÅ£ă de la o reprezentanÅ£ă Volvo cu care îÅ£i modifici, tot la RAR, cartea de identitate.

Legat de iMIV, trebuie să te hotărăÅŸti repede, pentru că nu Å£in să-l vând neapărat. De aia nici nu negociez preÅ£ul. Dacă nu-l vând până rezolv "câteva problemuÅ£e" of my own, oferta expiră.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti compara frana de mana de la G4, acolo este pe disc aici este pe saboti care sunt un pic mobili, adica tragi frana de mana si daca impingi masina o sa vezi ca se misca 1cm, este alta gandire, este un sistem strict de parcare, nu te ajuta la drifturi ;D

Dupa linia de demarcatie este "punctul mort" care la volvo nu e chiar 100% mort .

Eu am la V70 trecute toate dimensiunile, de la 15" la 18", nu trebuie nici o spaga trebuie doar sa le ceri sa-ti treaca toate dimensiunile in CIV .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now