lik1999

Ce face esp ul?

26 posts in this topic

Aveam impresia ca esp ul te ajuta mult,dar se pare ca vara este un dezastru ;D

Cu cati oameni am vorbit mi au spus asa:  da te ajuta ,iarna.VAra este bine sa il dezactivezi ,pentru ca tu conduci cu viteza si "el" intra sa iti taie acceleratia si..te duci

Share this post


Link to post
Share on other sites

clipoceste un bec galben in bord

Atunci cand?Derapezi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci cand una sau mai multe dintre rotile tale nu au aderenta la suprafata de rulare. Asteapta prima zapada, sau mergi pe un drum cu mazga si o sa simti pe pielea ta cum lucreaza esp ul ,  dstc ul la volvo.

uite aici : http://www.volvo-club.ro/forum/index.php?topic=9173.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil sa ti taie acceleratia cand simte ca pierzi aderenta.asta cand pleci de pe loc turat.dar in mers aderenta o pierzi doar in caz de derapare.cei ce ti-au spus asta pesemne is soferi ce strica cauciucurile la semafor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil sa ti taie acceleratia cand simte ca pierzi aderenta.asta cand pleci de pe loc turat.dar in mers aderenta o pierzi doar in caz de derapare.cei ce ti-au spus asta pesemne is soferi ce strica cauciucurile la semafor.

Nu cred!Doar parcurg in fiecare zi cate 300 km ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce intrebi de "ESP" din moment ce nu ai asa ceva, ma rog fiecare cu placerea lui :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu parcurg cam 100-150 si de multe ori nu am nici esp nici dtsc:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dezactivezi esp-ul doar daca mergi la limita de aderenta a masinii si daca tu stii sa inlocuiesti esp-ul.

cum , un sofer obisnuit, nici nu merge la limita de aderenta, nici nu stie ce sa faca cind este in derapaj, esp-ul NU trebuie dezactivat NICIODATA !

un sofer obisnuit, chiar avansat este ajutat de esp chiar daca merge foarte tare. putini stiu ce sa faca (si, si mai putini POT sa faca) ceva mai bun decit esp-ul !

situatiile obisnuite in care intra esp-ul sint la urcarea rampelor cu aderenta redusa, la rulajul cu viteza mare (nu foarte mare) in curbe cu aderenta scazuta, la accelerari bruste, iarna cind aderenta e mica. oricum el reactioneaza mult mai repede decit ai putea tu reactiona.

sint si io curios cine de pe forumul asta are nevoie sa dezactiveze esp-ul. io cred ca nimeni.

exista un singur caz in care TREBUIE dezactivat : atunci cind ai ramas impotmolit si nu poti iesi cu el activat. atit ! (asta e si motivul pentru care exista butonul de dezactivare)

trebuie sa fii un pic "plecat d-acasa" sa dezactivezi o optiune pe care ai dat bani !!!

ps. probabil baietii aia cu care ai vorbit tu au bmw-uri... ;D ;D ;D, "mari" meseriasi care dezactiveaza esp-ul sa scirtiie rotile in fata la iesirea din liceu...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

esp-ul e ca nevasta : cind vrei si tu sa "derapezi" un pic, pac, apare si ea....si reactioneaza muuult mai repede decit poti tu reactiona !

sa vezi cum iti controleaza dinamic traiectoria si, mai ales "tractiunea"....

si nici macar n-are buton de dezactivare....si ai dat si bani s-o ai, aia e....

;D:D;D

norocul tau e ca tu n-ai....esp, deci n-ai de ce sa te temi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna te scoli dimineata tare, exact cand se crapa de ziua si mergi pe cel mai necirculat dar bun drump e care il ai, sa fie proaspat nins si incearca sa faci drifturi cu masina, incepand cu viteze ff mici si ai sa intelegi ce face DTSC-ul.

Pana la 100km\h cu viraje bruste nu te lasa sa driftuiesti la un unghi mai mult de 30 - 35 de grade mai mult de 15 - 20m, peste nu am incercat si nici nu am sa incerc :)).

Don't try this at home ! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

unde gasesti tu drumuri proaspat ninse, vara , roberto ?

omul a zis ca VARA e un dezastu....

;D ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asa mi s a spus ;D

Da omul avea un bemweu 330d aprox 280 cp si a spus ca nu l ajuta cu nimic!Si altu un passat ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce intrebi de "ESP" din moment ce nu ai asa ceva, ma rog fiecare cu placerea lui :smile:

POate imi "pun"

Esp / stc(dstc) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ajuta la ceva dar pana una alta ajuta cand vinzi masina, mai bifezi o optiune de cativa "eurasi"

Share this post


Link to post
Share on other sites

unde gasesti tu drumuri proaspat ninse, vara , roberto ?

omul a zis ca VARA e un dezastu....

;D ;D ;D

Ah, pai si vara tot asa face, doar ca la viteze mai peste 100, gen 120 in curba larga incepe sa caraie ca si arca lui Noe  ;D.

E nasol sa nu stii cum se comporta si sa te sperii de prima data cand intra in actiune, asa ca parerea mea e sa il testezi prima data sa vezi ce face si cum face, DAR MUSAI in loc adecvat si la viteze adecvate.

Mai important e sa vezi cum se comporta el in curbe la viteze mai mari cu aderenta scazuta, decat clasicul comportament cu taiatul puterii iarna. E altceva cand iti taie puterea cand derapezi iarna la plecare in forta fata de comportamentul in curbe, e o senzatie ciudata.

Chestia e sa nu te bazezi prea mult pe el ! Ajuta dar nu EVITA.

Per total.....e util, iar cei care zic ca nu e util si ca e o prostie....bravo lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSTC-ul e util si chiar meserias in foarte multe cazuri.... nu te poti baza doar pe el. Eu am reusit o acvaplanare si nici nu s-a prins ca eu deja derapez

Motivul... viteza mica aderenta 0 pe toate rotile deci nu a avut cu ce sa compare.......

In rest....   tot respectul.... am intrat de multe in curbe la limita si masina a franat singura....

Pe zapada au fost pante pe care nu am reusit sa le urc avand DSTC-ul activat

a

si din ce stiu la volvo nu se dezactiveaza complet dstc-ul, cica doar partial.... partea asta nu o prea inteleg...

ce inseamna partial, cat de partial....?

Apropo, imi plac derapajele si mai dezactivez DSTC-ul..... sunt nebun????:)

Totusi.... am o parere excelenta despre el, isi face treaba dar, cum lucrez in domeniu IT..... nu imi pun viata 100% in el.

Incercati sa va formati un condus preventiv, e cel mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se dezactiveaza doar controlul tractiunii (anti patinarea) si stability control doar pina la depasirea unei bariere , care, cu dstc-ul dezactivat e undeva mai jos, dar nu zero !

daca vrei sa dezactivezi complet dtsc-ul, dezactivezi abs-ul, umpli masina de erori si bordul il faci rosu.

acum ai la dispozitie o dacie mai luxoasa si mai puternica, pe care ai dat o groaza de bani ! si pe care poti s-o faci praf in 10 minute, cel mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu ma intereseaza asta

e perfect cum merge :) am zis, nu ma plang deloc.

Mercic oricum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare , ieri am observat intre treapta a 2-a si a3-a si intre 2000-2700 ture imi licare 2 secunde Esp in bord si infraneaza putin masina , dupa care dispare si merge normal :-? , a mai patit cineva ? ( masina nu derapeaza , are aderenta maxima deoarece nu ii dau sa derapeze , mers normal )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca abs-ul vede ca o roata sau doua se invart mai repede decat celelalte . Fie ai probleme la senzorii de abs, fie ai roti mai mari/mici pe fata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe fata am 205\55\r16 iar pe spate putin mai inalte 205\60\r16 , iar de derapat am precizat era mers normal , dar ieri a fost prima data cand a facut asa , o fi de la cauciucurile de pe spate deoarece sunt putin mai inalte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa fie si de la cauciucuri.Incearca sa le pui egale si vezi daca se mai manifesta.

S G S3 on J B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andrei, ghici ciuperca ce-i . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune-i cauciucuri la fel pe toate cele 4 roti si nu o sa mai ai probleme!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now