contdezactivat

E normal sa ajungi la 5600-5800rpm cu un diesel (mai vechi)?

13 posts in this topic

Salutare

Sunt cam pe ultima suta de metri (dupa 4 ani) sa imi inteleg cu adevarat motorul si nu imi dau seama daca e normal sau nu astfel de turatii...

...Sau daca nu e normal, ce le poate provoca. (?)

In afara de pornirea la rece, care e ajutata electric (nu indraznesc sa spun "electronic"), totul e mecanic... cat combustibil si aer este, atata se duce.

Dar totusi imi pare cam mult sa ajung pana aproape de 5800rpm la liber si 5200+ in a doua. Cu cat trec in treapta superioara, scade turatia maxima cu aprox 200rpm... in a treia a jung pe la 4800-5000rpm, in a 4-a 4600-4800rpm...etc.

In Autodata (am ales autodata, pentru ca in Vadis nu sunt chiar asa, toate datele la gramada) scrie "5400 maximum governed speed, for smoke test" dar sunt date pentru motorul D19t clasic, cel cu EGR, de 66kw. Al meu nu are EGR si e de 68kw... D19t266.

Am atins si ~5800rpm(free-no load) dupa insistente la pedala... si ceva probleme cu incarcarea la alternator, cand mi-a crapat un furtun de apa... care era acolo din fabrica si in consecinta poate de batranete si-a luat concediu. :)

Intrebarea poate ca nu pare a avea multa relevanta atata timp cat motorul e e in parametrii de uzura (adica, inca la "prima tinerete"la cei aproape 290k km) dar e important pentru mine si pentru planurile mele de viitor.

Asa ca... apreziez orice parere documentata sau nu. ;)

post-169-057864300 1289933106_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

un diesel nu mai functioneaza optim (sau macar aproape de optim) la peste 5000 rpm la 4-5 cilindri. sigur nu poate arde nici 85% din motorina. deci le incalzesti, de dracii le ia, pe ele, supapele de evacuare.

ce sa mai zic de turbina , care, dupa ce ca se roteste in draci, mai primeste si putina motorina , asa ca bonus....

vezi sa nu parchezi peste frunze uscate dupa ce probezi masina la 5000+ , ca ai o evacuare "ultra-hot" si poate dai foc la masina !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine... dar ce spun eu aici, nu e un stil de condus. Am incercat de cateva ori, din curiozitate. :)

Daca ar avea ardere incompleta, nu ar trebui sa dea fum excesiv?

Mie mi s-a parut, ca ar mai vrea motorina la turatiile alea inalte, altfel nu imi explic de ce scade in turatii maxime atinse, odata cu trecerea intr-o treapta superioara.

Iar la liber, pana pe la ~5500rpm se aude ok motorul.

L.E. Iar cu racirea stau destul de bine... poate chiar prea bine. Are racire de ulei, cu termostat. De obicei, cand o mai chinui, creste putin indicatorul de temperatura, dupa care scade putin sub jumate. Cand revin la stil de mers "normal", acul revine la pozitia normala.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principiu ar trebui sa ai limitare soft la liber, no load, undeva la 3500-4000 rpm. ar trebui sa taie motorina. ma gindesc ca atunci cind esti in frina de motor e "inuman" sa ii mai dai si motorina...

la astea noi , daca vrei sa pleci de pe loc mai turat, trebe s-o tii din frina de mina cu ambreiajul semicuplat, ca altfel taie alimentarea la 3500...

si la volvo si la ford e la fel (am limitare la no load), si chiar la ford e mai jos ca la volvo ! asa o fi din softul tau sau o fi ceva cu senzorul de turatie (desi nu cred, ca ar avea multe alte probleme)

ai modificat softul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soft? ...Am ramas pe XP. :lol:

E injectie mecanica indirecta. Nu are nici un soft/calculator la motor. E clasic.

Intrebarea mea are cumva si legatura cu faptul, ca am citit mai demult, o informatie cum ca motorul 1.9td este derivat dintr-un benzinar... un whiteblock... B20(nu retin exact codul si nu mai gasesc informatia)... .

Am observat ca are acelasi bore 80 stroke 93, cu cateva motoare whiteblock si modulare: B5244S,B4204T3,B6294S, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soft? ...Am ramas pe XP. :lol:

E injectie mecanica indirecta. Nu are nici un soft/calculator la motor. E clasic.

Intrebarea mea are cumva si legatura cu faptul, ca am citit mai demult, o informatie cum ca motorul 1.9td este derivat dintr-un benzinar... un whiteblock... B20(nu retin exact codul si nu mai gasesc informatia)... .

Am observat ca are acelasi bore 80 stroke 93, cu cateva motoare whiteblock si modulare: B5244S,B4204T3,B6294S, etc

d24 tic urca si el cam la 5500 pe loc si in mers la 5200 dar nui place :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

si in 4 si 5 a dar ii cam mare viteza la turatia asta

deci poate urca dar la nici un motor diesel nu i place;:mad: acolo pina la 4000 sa zicem :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al meu se adapteaza f repede la stilul de condus. Daca eu merg incet cu el, "incet" merge si el.

E suficient sa merg mai incet cu el, sa zicem 100-150km prin oras ca deja incepe sa leneveasca.

In schimb, daca il calc bine, am observat ca dupa 4000rpm incepe sa ma bage din nou in scaun pana aproape de 5000rpm... si e f interesanta treaba asta. :)

Ce e peste 5000 nici nu ma intereseaza deocamdata, de fapt. Totusi, e diesel. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte ciudat ce spui tu pt ca puterea scade dupa 4500rpm nu creste :lol:

Am o banuiala ca turometrul tau arata goange .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ca sa testez turometrul, am neaparat nevoie de o sursa sau se poate face si in alt mod?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o statie ITP se vede foarte bine rpm-ul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am testat turometrul si indica bine... oricum, chiar se aude motorul ca ar avea turele alea.

M-am mai dat un pic si am testat in mers. Trece pe zona rosie, asa cum am descris in primul post.

Fiind injectie mecanica, banuiesc ca e normal. O sa incerc sa il limitez cumva la 5000, sa nu ma mai tenteze... e mai sanatos asa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai in gluma mai in siileerios cat porti la pantof......motorul DIESEL este un motor caruia nu ii priesc turatiile inalte.....pe langa faptul ca il turezi in gol...mult peste plaja lui de lucru....e posibil sa iti sara pistoanele prin capota....uzura prematura...suprasolicitare.....el este construit pentru cuplu si putere la turatii joase....nu poti merge cu un diesel cum mergi cu un bezinar.....doar daca vrei sa iti scimbi masina.....motorul diesel a fost introdus pe masini mici datorita randamentului mai mare decat al celui pe benzina.....adica cu alte cuvinte durta de viata mai mare consum mai mic....dar tot odata si costuri de intretinere mai mari datorita complexitatii in fabricatie.....daca vrei sa faci raliu...trebuie neaparat sa iti iei benzina.....care este un motor de turatie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Cred ca am gasit cel putin o explicatie partiala.

Am avut o curea de accesorii mai scurta care angrena numai strictul necesar: alternator si pompa de apa, atat. :)

De cand am trecut la curea de lungime normala, care angreneaza tot ce trebuie, nu mai sare asa in turatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now