opus

Incalzire scaune...

47 posts in this topic

gata, am rezolvat si scaunul din dreapta - tot termostatul era (avea un fir rupt). In sfirsit, merg amindoua - acum astept iarna cu gerul respectiv  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare am si eu un volvo 360 cu incalyire in scaune care desigur nu merge si as avea si eu o rugaminte dak s'ar putea sa imi posteyi niste poye si cu modelu meu k sa incerc sa le repar deoarece iarna e al naibii de frig pe piele cand avie vanu si iarna bate la usa ;D ms tare mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

zomby17 - baga si tu cererea asta (cu pozele de la scaune) la sectiunea 360 - sigur o sa gasesti pe cineva care sa faca niste poze la fire si sa le puna acolo - sa le vezi. Aici nu pot sa te ajut - eu am 850 - pe mine m-a ajutat mult opus cu pozele la acelasi model. O schema electrica de la scaune ai ? Daca nu, sa cautam una - e mai simplu cu schema in mina - te bagi sub scaune si vezi unde (ar trebui sa) ai 12+, unde e masa, unde se duc firele  -  sigur o sa dai de ceva rupt pe-acolo. Eu am avut multa rabdare...

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

la bancheta din spate trebuie pornit de fiecare data? am s70din98

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la banchetele din spate la fiecare oprire a motorului incalzirea din scaune se decupleaza.........[ca doar nu o sa fie soferul atent la ce se intampla peste umarul lui :D]..... este o chestie practica nicidecum o infunctionalitate.......deci trebuie repornit daca cel din spate doreste sa savureze si el caldura  :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate reuseste sa ma lamureasca si pe mine cineva in legatura cu incalzirea in scaune.Dupa cum se vede,timpul rece vine cu pasi repezi si ma gandem sa imi verific si eu incalzirea.Toate bune si frumoase pana la incalzirea banchetei care anul trecut functiona perfect si acum nimic.Cautand motivul,am observat ca la S70-ul meu bancheta are si un releu de temporizare;dupa ce ai apasat butonul si se aprinde acel led micut care i-ti indica ca incalzirea este in functiune se aude si un "tic" de la releul de temporizare.In carte spune ca dupa max 12 min acel releu intrerupe circuitul si automat opreste incalzirea.Partea asta am verificat si e ok(releul se afla in consola centrala in partea dreapta a manetei de la frana de mana).Dar bancheta nu se incalzeste.Este posibil ca una dintre cele 4 rezistente sa fie arsa(si automat una fiind arsa le anuleaza pe celelalte 3?sau sunt independente)?Sau ce poate sa aiba?Am verificat cu un aparat de masura si curent imi ajunge la bancheta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca-ti ajunge curent la bancheta, mai mult ca sigur ca o rezistenta e intrerupta. Ai cite 2 si sint inseriate deci daca una e intrerupta...la revedere cu incalzirea. Insa ar trebui sa verifici (daca tot ai aparat de masura) rezistentele din banchete - ai o mufa, o scoti si masori, confrunti stinga-dreapta si poate iti dai seama care e intrerupta.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva daca la 850 are vreun releu care sa opreasca incalzirea in scaune sau se opreste din buton pur si simplu

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Pentru scaunele din fata ai termostat - dupa o anumita temperatura se opreste alimentarea rezistentelor, apoi se reia...deci e un ciclu.

-Pentru scaunele din spate exista releu, dupa cca 12 minute intrerupe alimentarea rezistentelor (pentru a nu ramine uitate butoanele apasate).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este posibil ca la mine sa fie ori intrerupta ori arsa rezistenta din canapea din partea stanga.Sa vedem cum o sa reusesc sa tai buretele la canapea(fara sa stric prea mult) sa ma uit la rezistenata.Este enervant ca din cauza ei imi intrerupe si pe celelalte 3 (cea din dreapta si cele doua din spatar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am gasit problema de ce nu merge incalzirea.Este acea piesa mica care se vede in foto care nu lasa curentul sa treaca.Cu aparatul de masura pus pe Ω,am verificat direct rezistenta.Imi arata ca ea este continua,nu este intrerupta.Doar prin aceea piesa nu este continuitate.Am verificat si restul de fire si au continuitate,nu sunt intrerupte;la fel,fara sa mai desfac si cea dea doua rezistenta din canapea direct pe mufa si imi arata continuitate.Deci,problema ar fi aceasta piesa care este daca nu ma insel o dioda(cred).

Poate sa imi spuna si mie cineva ce este piesa din foto si unde pot sa o gasesc?Ma tot uit pe net si nu gasesc nici macar nimic asemanator.(L25C M2099O 96G)

post-578-062514200 1289739446_thumb.jpg

post-578-067413900 1289739477_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

e un termostat, nu are ce sa caute diode pe-acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Matrixxx.Este un termostat bi-metalic. :D Masina are doua protectii la canapea:unul este releul temporizator care opreste alimentarea dupa 12 min in cazul pornirii accidentale si apoi acest termostat bi-metalic care nu da drumul la curent daca canapeaua nu are sub daca nu ma insel 19°C(nu sunt sigur la aceste valori)si opreste peste 25°C.Dupa cat se pare am desfacut canapeaua degeaba.Cat timp este sa zicem cald afara,tu nu o sa poti sa pornesti incalzirea in canapea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, te-ai linistit. Acum mai ai de asteptat doar sa vina gerul. Brrrrr. :santa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna asta nu am noroc de incalzire in scaunul meu, se pare ca rezistenta este rupta sau arsa. Am desfacut tapiteria de la un alt 850, se pare ca rezistenta este foarte flexibila si sunt de parere ca se poate cositorii. Iata cateva poze sa stim cum arata si acestea.

post-50-0-77099100-1358800728_thumb.jpg

post-50-0-59174500-1358800755_thumb.jpg

post-50-0-99892600-1358800807_thumb.jpg

post-50-0-86025000-1358800828_thumb.jpg

post-50-0-61980900-1358800861_thumb.jpg

Edited by opus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate cositorii. Am lipit eu la S60, ca s-a impuscat rezistenta. Trebuie decapat foarte bine si se lipeste pana la urma. La scaunul din dreapta, care s-a rupt si aia, nu am mai cositorit-o, ci am legat firele intre ele, iar peste legatura am pus un tub termoconductor si functioneaza si asta foarte bine :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata cu frigul! Ieri am desfacut tapiteria de la sezut unde am presupus ca a-r fi posibil sa fie arsa rezistenta . Am verificat cu lanterna tinuta sub buretele in care este reziztenta si am gasit buba. Era rupt unul din firele de care este cositorit rezistenta. In poza se vede ca plasticul de pe fire este crapat de la caldura , insa firele fiind inca bune nu le-am mai schimbat , doar am tras peste ele doua tuburi izolatoare , recositorit din nou si totul functioneaza ca nou. Daca aveti probleme asemenatoare recomand ca inainte de desfacerea " completa" a tapiteriei sa desfaceti doar in zona din fata pe unde urca firele, este foarte probabil ca problema sa fie acolo. Cu ocazia aceasta am cusut si tapiteria desfacuta pe cativa centimetri, iar la montare nu m-am mai chinuit cu acele sarme otelite ( nu am pistol pentru a pune identice,noi) asa ca am folosit coliere de strangere din plastic.

post-50-0-87218300-1359763036_thumb.jpg

post-50-0-40840400-1359763084_thumb.jpg

post-50-0-01060600-1359763134_thumb.jpg

post-50-0-64547500-1359763160_thumb.jpg

post-50-0-01947900-1359763170_thumb.jpg

post-50-0-54667200-1359763197_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca rezistenta este rupta complet (ireparabil) se pot monta rezistente noi tip "Carbon". Acestea nu au o rezistenta care parcurge sinuos suprafata ci o structura gen fagure ce poate fi chiar si decupata pt a se adapta formei scanului.

O rezistenta costa original la Volvo in jur de 70 de euro deci un scaun complet ajunge undeva pe la 140euro!!. Seturile carbon costa cam 20euro pt 2 scaune :smile:

Diferenta este in schimb la modul in care trebuie cablate cele "Carbon". Rezistentele originale sunt montate in serie, mai intai sezutul si apoi speteaza. Cele Carbon trebuie montate in paralel altfel rezistenta rezultanta este prea mare si scaunele nu se incalzesc de loc. Pt asta trebuie modificata cablarea in asa fel incat termostatul (sau releu temporizator daca a fost modificat candva) sa fie inainte de rezistente iar din el pleaca alimentarea rezistentelor in paralel.

In caz ca totusi veti cumpara o rezistenta originala aveti grija sa o primiti pe cea care trebuie, Volvo are 2 tipuri in functie de tapiterie, cele din piele au rezistente mai puternice decat cele velours.

Asa trebuie sa arate schema

Cristian

post-5223-0-58431900-1359802255_thumb.jp

post-5223-0-17567300-1359803314_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu trebe sa desfac scaunul de la sofer sa vad pe unde e intrerupt circuitul de incalzire. multumim opus pt lamuriri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,ma poate ajuta cineva va rog cu o schema,sau pozitionarea releului/termostat pt. incalzirea in scaune la S80 2001.Si daca mai am vreo varianta in care sa ma leg cu incalzirea in afara de bricheta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now