adisun

Membru
  • Content count

    20
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by adisun


  1. Ai o eroare interesanta acolo: Bus Off. Asta inseamna ca acel ecu nu mai comunica pe CAN si ca urmare pot aparea alte erori de comunicatie. Bus off apare in principiu daca exista scurt sau leakage intre CAN-H si CAN-L. (pt studiu se poate citi specificatia de Autosar de CAN). Asta poate sa fie ori in conector, ori in cablu, ori pe placa din ecu, la tranceiverul de CAN.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    1 person likes this

  2. salut, problema similara la al meu s40 din 2012, acelasi motor, pe la 160.000 km. In vara lui 2017, merge pe autostrada catre Arad si ma trezesc cu apa din vasul de expansiune pe parbriz...dupa cateva luni de mers la service-uri si scarpinat in cap, in final in decembrie am descoperit problema cu garnitura de chiulasa. La reprezentanta in Timisoara am schimbat garnitura, rectificat chiulasa, mi-au facut si distributia cu ocazia asta. Pana acum problema nu a mai aparut, chiar zilele trecute am schimbat ulei/filtre si au verificat presiunea si totul este ok. Am cam 12.000 km cu garnitura noua.


  3. Salut, am avut o problema similara anul trecut. In cazul meu s-a desprins un mic cspac de la un conector T din plastic de la instalatia de lichid de spalat. conectorul este in spatele duzei, sub capota (la s40). Din cauza asta la mine lichidul se scurgea pe jos. A trebuit sa cumpar un conector nou (cam 60 de lei la repr in Timisoara). Stiu ca este alt model de masina dar poate te ajuta ingormatia.

    fc77f2f78c00c0ed98b715b1a3dd0292.jpg


  4. Tot legat de clima la un 2.0D.

    Cand masina e la relanti si pornesc AC, se aude cand cupleaza si se schimba si tonalitatea motorului brusc ( nu cred ca pot sa descriu exact, se simte ca un soc)

    in rest baga aer rece, nu am probleme. 

    ma plimbasem cu alta masina, cand am dat drumul la clima nu am simtit nimic, decat ca aerul care venea era rece:) La a mea...se scutura mai tare cu clima pornita.

     

    Ce poate sa aiba?

    https://axleaddict.com/auto-repair/Variable-Displacement-Compressors

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    1 person likes this

  5. Bine de stiut.

    Ai cumparat unealta aia speciala pentru demontat ambreiajul? Sau ai facut o improvizatie?

     

     

    Nu trebuie desfacut nimic la compresor. Doar roata si protectia de plastic. Cand ajungi la compresor pur si simplu apesi cu ceva tare (patent... de exemlu) pe discul negru atata cat sa creezi distanta sa intre brida de plastic. Repeti operatia de sase ori and that’s it

    Sent from my iPhone using Tapatalk


  6. Bine de stiut.

    Ai cumparat unealta aia speciala pentru demontat ambreiajul? Sau ai facut o improvizatie?

     

     

    Nu trebuie desfacut nimic. Doar roata si protectia de plastic. Cand ajungi la compresor pur si simplu apesi cu ceva tare (patent... de exemlu) pe discul negru atata cat sa creezi distanta sa intre brida de plastic. Repeti operatia de sase ori and that’s it

    Sent from my iPhone using Tapatalk


  7. parerea mea este ca daca inlocuiesti airbagurile si gasesti pe cineva sa stearga dtc-ul de crash, ar trebui sa nu fie diferente la performanta de deployment. teoretic, unitatea de airbag ar trebui sa functioneze bine 10-15 ani im conditii de imbatranire a componentor interne. cel putin stiu ca se testeaza asta la OEM. capsa pirotehnica, caile de deployment si algoritmii din ecu sunt testat(e)i ciclic in timpul funtionarii de catre software-ul de airbag. daca apare vre-o problema ar trebui sa fie vizibila imediat. eu mi-as face griji mai mari de integritatea mecanica/electrica a airbagurilor sh pentru ca nu le poti testa. eu personal le-as cumapra noi chiar daca costa o caruta de bani.... viata este mai importanta.

    Sent from my iPhone using Tapatalk


  8. Inca o intrebare: din ce am descris cu centura rezulta ceva? In manual vad ca scrie ca centura declanseaza doar la impact frontal. Asta a fost lateral.

    salut, centura se pretensioneaza la impact frontal, din spate sau lateral, in functie de algoritmul de calibrare al unitatii de airbag. majoritarea OEM-ilor o pretensioneaza in toate cazurile. unii folosesc actuatoare mecanice reversibile, altii folosesc actuatoare pirotehnice. cele pirotehnice se pot inlocui.

    Sent from my iPhone using Tapatalk


  9. Buna Seara....dupa o luna jumătate de nefolosire a masinii,când am porniți si am mers cam 2km mi-a apărut mesaj cu problema la airbag.Am pus repede testerul si mi-a dat eroare la senzorul de impact dreapta frontal.Rog pe cei care au mai intalnit această problemă sa imi spuna si mie unde as putea gasi acest senzor si daca ar fi usor de schimbat si in siguranta de mine personal.

    20180131_151715.thumb.jpg.2fbaf200922924ccd7e932ef2c5b2e59.jpg

    salut, senzorii se numesc ECS (early crah sensors). sunt senzori de acceleratie sau de presiune... nu stiu exact dupa codul de eroare de care senzor este. se gasesc in spatele bumperului masinii (nu stiu sigur dar cred ca sunt fixati pe sasiu). are un conector cu doua fire prin care se alimenteaza si comunica cu unitstea de airbag prin protocolul psi5. pot fi mai multi astfel de senzori in zona din fata a masinii, minim unul si maxim 4-5. sa desfaci cu atentie conectorul, vezi ca are o siguranta care il impiedica sa se desfaca la vibratii. atentie mare la acest senor. este primul senzor care detecteaza impacturile frontale. de schimbat numai la reprezentanta. acest senzor este defapt un mic ECU. trebuie schimbat cu unul de aceeasi generatie si eventual inregistrat numarul lui serial in calibrarea unitatii de airbag, ca sa il poata recunoaste. altfel te poti trezi cu alt tip de eroare. incearca sa cureti conectorul si sa verifici cabul sa nu fie retezat pe undeva. nu ma pricep la masini dar am lucrat 14 ani la software de airbag.

    Sent from my iPhone using Tapatalk


  10. Am verificat si ai dreptate, se opreste.

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Salut!

    Am aceeasi problema cu aerul conditionat. Imi poti spune, te rog, cum ai reusit sa o rezolvi ? Era intradevar de la ventilator?

    Salut, se pare ca e compresorul. Am gasit un mecanic care a fost dispus sa dea roata jos si arunce o privire. A asteptat (cu motorul prnit, clima pornita) sa se manifeste problema dupa care a lovit incet in fulia de la compresor. Imediat a cuplat si a inceput sa raceasca. Ai putea face aceslasi test inainte sa dai banii pe un alt compresor sa sa il desfaci.

    Sent from my iPhone using Tapatalk


  11. Salut, 

    Ma poate ajuta cineva cu un sfat legat de probleme mea cu clima (volvo S40)?

    Imediat ce pornesc motorul AC porneste, raceste, plec prin oras si dupa 1-2 km nu mai raceste aerul. Am fost undeva si mi-a completat cu freon in instalatie, imediat ce am plecat de acolo tot asa face: raceste un pic cand plec si apoi nu mai raceste. Cand dau drumul la AC se pare ca ventilatorul are turatie mai mare si RPM-ul la mootor creste de la 900 la 1000. Compresorul se aude cand cupleaza. 

    In zilele mai friguroase clima merge bine. Se pare ca temperaturile mari de afara influenteaza cumva functionarea ei....Nm am gasit inca un service in Timisoara care sa se prinda de problema. 

     

    Multumesc!