JAD

Membru
  • Content count

    95
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by JAD


  1. Salut, 

    Daca nu pierde pe undeva uleiul, necesita o segmentare.

    intr-adevar, la acest model, regenerarile repetate ale DPF-ului reusesc cumva sa deterioreze segmentii, contribuie si modul de folosire( urban/extraurban) tipul de ulei folosit si distanta dintre revizii.

    Eu folosesc ulei OE Volvo, 0w30, revizii la maxim 10.000km sau un an si n-am avut probleme cu DPF-ul sau cu consumul de ulei (cca 0.5l la 10.000 km) .

    Succes!


  2. Salut, 

    Verifica furtunurile turbo-intercooler-admisie sa nu fie crapate, sunt destul de multi senzori ce masoara aerul si presiunea acestuia, oricare dintre ei poate ceda.

    Fara Vida + experienta ii identifici mai greu.

    La modelul tau exista si acea problema destul de comuna cu cei doi suporti mari ai motorului, imbatranesc si scapa vacuum-> mesajul cu pricina si pierde putere.

     

    Seara buna!


  3. Salut,

    Pentru dereglajul geometriei verifica si puntea spate, daca suruburile bratelor sunt slabite sau poate bucse uzate,

    Am patit acelasi lucru in urma unei lucrari pe puntea spate, suruburile bratelor au ramas nestranse, se deregla geometria indiferent de cate ori o faceam, pana a sesizat tehnicianul de la geometrie.

    Pentru pocnituri, nu stiu, pot fi foarte multe, verifica suportii motorului/ cutiei de viteze, daca sunt aftermarket nu tin mai mult de 2 ani, pot scoate sunete si planetarele( capetele uzate sau suruburile ce le leaga de fuzete slabite), bucsa de la unghiular, daca e uzata, pocneste in diferite situatii.

    Daca vrei sa rezolvi si tii la banutii tai, iti recomand sa faci un drum in capitala la Swedetech. 

     

    Succes!

    1 person likes this

  4. Salut,

    Mergi la Swedetech sau BG Motors, spira volan nu e plug&play, trebuie recalibrata cu VIDA, asta daca diagnosticul e corect. 

    Cu semnalul e problema comuna, se scoate usor maneta responsabila cu semnale/ flash, si se curata contactele, gasesti si peYoutube. 

     

    Succes!

    1 person likes this

  5. Poate fi o problema electrica (calculatorul Haldex, pompa Haldex, fire rupte/mufe scoase din Haldex) sau o problema mecanica ( bucsa de la unghiular) care nu iti da nicio eroare, te lasa fara putere pe spate doar, indiferent cum, fara un cunoscator al marcii care sa poata face un diagnostic  corect, rezolvi mai greu.


  6. Salut,

    Am gasit problema din intamplare zilele trecute,  o improvizatie la panoul de sigurante, era tras un fir de la o siguranta cu alimentare permanenta la siguranta prizelor...

    Am scapat de el iar acum merg doar pe contact, cum ar trebui. 

     

     


  7. Salut,

    Am unul din aceeasi generatie, mie mi se pare destul de silentios si la 140-150 kmh, dar depinde cu ce compari.

    Daca ai bare transversale montate pe cele orizontale ale masinii, pot provoca un suierat la viteze > 100kmh.

    Seara buna!


  8. Salut,

    Cel mai probabil nu mai lucreaza pompa haldex, fie probleme mecanice datorate neschimbarii uleiului si filtrului, fie de natura electronica( placa electronica poate oxida in urma penetrarii apei, sa se arda fiind apropiata de evacuare sau sa se arda in urma suprasolicitarii daca ai avut nevoie mai mult in ultima perioada de 4x4 prin noroaie, zapezi, etc.) sau cine stie, poate ai noroc si e doar un fir intrerupt sau o mufa cu probleme. 

    In locul tau as face un drum pana la Bucuresti la BG Motors sau Swedetech, nu e ceva ce se poate repara in orice service multimarca, fara Vida si know how.

    Ca si costuri, doar presupuneri > 1000 lei cu o pompa din dezmembrari.

    Seara buna!


  9. Salut, 

    Poti face o programare la BG Motors sau Swedetech pentru o verificare/diagnosticare si reparatie(Bucuresti), nu afiseaza nicun fel de eroare in bord ?

    E ciudata manifestarea, la XC90 cand sunt probleme la AWD de cele mai multe ori rotile posterioare sunt cele care raman fara putere, nu invers. 

    Pana ajungi prin capitala mergi la un service local, urc-o pe un elevator, poate e ceva evident, bucsi, brate de pe puntea spate care ar fi putut ceda si scartaie la schimbarea directiei sau miscari mai bruste.

    Acum depinde si cu ce viteza abordezi virajele sau cat de agresiv accelerezi de pe loc, unde ruperea aderentei e oarecum normala .

     


  10. Salut , 

    Detin un Xc90 D5  6auto din 2007 si e foarte ok, necesita mai mult sau mai putin atentie constanta la varsta asta dar in general nimicuri.

    Sa nu te astepti sa se descurce prea bine in afara asfaltului, iese la liman dar se chinuie si pierde repede aderenta avand cursa articulatiei destul de scurta. 

    Ofera spatiu, siguranta, liniste la drum si comfort daca asta cauti. 

    Seara buna!


  11. Salut, 

    Un D5 in Bucuresti ia consuma circa 12%, afara 8-9%, din cate am discutat cu posesori de XC90 benzina indiferent ca e 2.5T, 3.0 bi turbo sau 3.2 consumul variaza intre 18-25% in acest oras iar afara cea mai mica valoare e 11%. 

    Impozitul va fi de circa 5500 lei pe an vs 850 la D5, cutia va avea de suferit mult mai repede sau mai des.

    Daca insumezi costul combustibilului ( in functie de cat mergi) si al impozitului nu va face niciodata sens pe partea economica. .

    Singurul avantaj pe care il vad eu e ca accelereaza si raspunde mai repede la accelerari bruste, dar fiind o masina inalta, mare si grea nu va avea niciodata veleitati sportive si nu va fi un driver's car, te vor ajunge frustrarile din urma :).

    Seara buna !

    1 person likes this

  12. Salut, 

    Daca e din dezmembrari e posibil sa se fi rupt vreun fir la demontare, nu cred ca au mare grija.

    Posibil si becuri arse sau lipsa, vreo mufa omisa si neconectata la montaj 

    Daca nu ai timp si nervi sa le verifici pe toate, pune instalatia de pe celalalt :) .