Tamas

se deregleaza directia

8 posts in this topic

Buna,

Am o probema de cateva timp la un volvo xc 90 din 2005, 2.4 AWD. Am facut reglajul directiei de 2 ori. Dupa cativa km se deregleaza. Adica nici volanul nu mai sta in pozitie normala si trage la dreapta. De obicei daca intorc masina pe drum pocneste ceva si directia revine la normal, dupa acea iarasi se deregleaza. Am schimbat toate bucsile, bratele, pinioanele, dar problema tot persista. Nu am nici un zgomot la denivelari, in gropi. Bucsile de la jugul de motor erau destul de uzate, am avut niste pocnituri la pornire si oprire. La sfatul unui mecanic, am achizitionat niste insertii care se pun in aceste bucsi (polyurethan subframe bush insert, se poate vedea si pe youtube), care au rezolvat problema aparent. Adica nu mai am aceste pocnituri la pornire si oprire, dar problema directiei nu s-a rezolvat. Ar fi posibil ca tot jugul sa se miste si de aici se deregleaza si directia? Bratele sunt prinse de jug. Pocnitura se aude doar cateodata cand invart volanul la maxim si ma duc in spate, sau cateodata cand pornesc si trec peste o bordura micuta si volanul este invartit. Orice sfat ar fi binevenit, nu as dori sa mai schimb nimic la intamplare, deja aproape totul este nou.  Multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jug e cel la care sunt inhamati boii.Ca ai ales sa pui bucse de plastic in locul celor de cauciuc e o chestiune de gusturi doar,nu influenteaza jocurile.Din ce spui imi da de gandit ca ai uzuri mari in cremaliera de directie.As umbla la directie cu un mecanic ce cauta jocuri,uzuri.Vin de pe masini cu caseta de directie plus amortizor de directie si pot spune ca Volvo a ales echiparea cu cremaliera in detrimentul fiabilitatii si robustetii la directie.Era mai ortodox sa gasesti defectul inainte sa disperi si inainte sa cheltui aiurea.Bafta in gasirea defectiunii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pt. raspuns. Am cautat foarte mult, am fost si la reprezentanta, ei mi-au propus sa schimb aproape toate bucsile, dupa acela bratele, etc. nimic zgomotul persista. In fine mi s-a spus ca atunci zgomotul poate veni de la bucsele de la cadrul motor (cele 4) sa schimb si pe acelea. Atunci am gasit solutia ca in locul schimbarii bucselor se pot introduce in bucse acele insertii poliuretanice. Deci nu le-am schimbat cum zici cu bucse de plastic, ci pur si simplu aceste insertii le intaresc. Deci raman bucsile de cauciuc cu insertii poliuretanice. Zgomotul la oprire si franare a disparut, dar problema directiei tot nu s-a rezolvat. Au verificat cremailera de directie, cei de la reprezentanta mi-a zis ca nu are joc. De acea sunt "disperat" cum zici ca nu mai stiu la cine sa apelez. Dupa fiecare reglaj al directiei dupa cativa km deja se deregleaza directia. (Volanul sta stramb) Cum am mai spus cateodata apare o pocnitura destul de mare la mersul cu spatele daca volanul este dat la maxim. La verificari nu s-a gasit nimic. Nu pare sa aiba joc nici din bieleta de directie nici de la capatul de bara nici de la cremaliera.

Merci pt. raspuns. Am cautat foarte mult, am fost si la reprezentanta, ei mi-au propus sa schimb aproape toate bucsile, dupa acela bratele, etc. nimic zgomotul persista. In fine mi s-a spus ca atunci zgomotul poate veni de la bucsele de la cadrul motor (cele 4) sa schimb si pe acelea. Atunci am gasit solutia ca in locul schimbarii bucselor se pot introduce in bucse acele insertii poliuretanice. Deci nu le-am schimbat cum zici cu bucse de plastic, ci pur si simplu aceste insertii le intaresc. Deci raman bucsile de cauciuc cu insertii poliuretanice. Zgomotul la oprire si franare a disparut, dar problema directiei tot nu s-a rezolvat. Au verificat cremailera de directie, cei de la reprezentanta mi-a zis ca nu are joc. De acea sunt "disperat" cum zici ca nu mai stiu la cine sa apelez. Dupa fiecare reglaj al directiei dupa cativa km deja se deregleaza directia. (Volanul sta stramb) Cum am mai spus cateodata apare o pocnitura destul de mare la mersul cu spatele daca volanul este dat la maxim. La verificari nu s-a gasit nimic. Nu pare sa aiba joc nici din bieleta de directie nici de la capatul de bara nici de la cremaliera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind schimbi bucsele la cadru motor ,automat trebuie facuta geometria complet d.p.d.v al tuturor unghiurilor.(camber,caster,etc).Odata schimbate bucsele  cadrului motor totul este dereglat fata de cum era reglat in fabrica.

Apoi trebuie sa ai anvelope cu uzura ,profil si marca identice si sa rulezi pe drum pe cit posibil drept.Exclus banda intii ca sa elimini ,dubii.

Daca ai joc in caseta  atunci  ar trebui sa ai probleme indirecte cu simeringurile si implicit pierdere de lichid hidraulic. Acest caz nu este semnalat de tine ca ar fi defect ,deci caseta nu ar avea  joc.

Daca ai un zgomot (trosnit) la bracaj maxim atunci poate fi vorba de flanse,rulmenti de presiune dupa amortizoare.

Apoi ,toate reperele schimbate cu altele noi,trebuie bine puse la punct ,strinse ,etc.

In mod particular  cind faci o geometrie  trebuie sa ai in regula sau schimbate ,bielete ,capete de bara ,amortizoare  si tot ce concura pe intreg trenul fata, la bunul mers al autoturismului.

XC90 este  "sufragerie " ,grea si cind pica sau apare o problema ,deja incepe deranjul chiar si pentru o masina bine intretinuta dar care  sare de 240-270oookm.

 Multe spuse si ramine sa vezi ce are de fapt:)

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Pentru dereglajul geometriei verifica si puntea spate, daca suruburile bratelor sunt slabite sau poate bucse uzate,

Am patit acelasi lucru in urma unei lucrari pe puntea spate, suruburile bratelor au ramas nestranse, se deregla geometria indiferent de cate ori o faceam, pana a sesizat tehnicianul de la geometrie.

Pentru pocnituri, nu stiu, pot fi foarte multe, verifica suportii motorului/ cutiei de viteze, daca sunt aftermarket nu tin mai mult de 2 ani, pot scoate sunete si planetarele( capetele uzate sau suruburile ce le leaga de fuzete slabite), bucsa de la unghiular, daca e uzata, pocneste in diferite situatii.

Daca vrei sa rezolvi si tii la banutii tai, iti recomand sa faci un drum in capitala la Swedetech. 

 

Succes!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30.08.2021 at 0:30 PM, Tamas said:

Buna,

Am o probema de cateva timp la un volvo xc 90 din 2005, 2.4 AWD. Am facut reglajul directiei de 2 ori. Dupa cativa km se deregleaza. Adica nici volanul nu mai sta in pozitie normala si trage la dreapta. De obicei daca intorc masina pe drum pocneste ceva si directia revine la normal, dupa acea iarasi se deregleaza. Am schimbat toate bucsile, bratele, pinioanele, dar problema tot persista. Nu am nici un zgomot la denivelari, in gropi. Bucsile de la jugul de motor erau destul de uzate, am avut niste pocnituri la pornire si oprire. La sfatul unui mecanic, am achizitionat niste insertii care se pun in aceste bucsi (polyurethan subframe bush insert, se poate vedea si pe youtube), care au rezolvat problema aparent. Adica nu mai am aceste pocnituri la pornire si oprire, dar problema directiei nu s-a rezolvat. Ar fi posibil ca tot jugul sa se miste si de aici se deregleaza si directia? Bratele sunt prinse de jug. Pocnitura se aude doar cateodata cand invart volanul la maxim si ma duc in spate, sau cateodata cand pornesc si trec peste o bordura micuta si volanul este invartit. Orice sfat ar fi binevenit, nu as dori sa mai schimb nimic la intamplare, deja aproape totul este nou.  Multumesc mult!

La fel am si eu aceeasi problema la directie dar exact la fel (XC90 2007). Am schimbat si eu toate bucsele tot ce inseamna bucse pe fata, inclusiv telescoape cu flanse cu tot, tot absolut inafara de arcuri si la fel am si eu aceeasi problema. Si nu stiu care ar fi problema si rezolvarea. La fel am reglat directia pe un stand nou intr-o saptamana de doua ori si la fel. Cand virez stanga si dau in spate face “poc” si sta volanul putin spre stanga, cand virez dreapta si dau in spate la fel face “poc” si sta volanul putin spre dreapta. Dar nu tot timpul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt. raspunsuri. Dupa schimbarea bucselor de la cardul motor a fost refacut complet geometria, dar nu a tinut nici o zi. Am aceasi problema in continuare ca si petrucrystian dar tot n-am reusit sa gasesc. Cred ca se misca tot cadrul la viraj dar nu stiu de ce. Toate suruburile de la bucese sunt stranse (verificat cu cheie dinamometrica). A mai avut cineva aceasta problema si s-a reusit o rezolvare? Ms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, se pare ca nu ati nimerit la meseriasi, trebuie sa va dau o veste proasta la acest capitol, am avut aceeasi problema de 3 ani, singurul mod in care se finalizeaza este reconditionarea casetei de directie, mai mult ca sigur este singurul motiv, eu am schimbat de 2 ori, in 3 ani, toata ( reformulez toata ) suspensia fata, reconditionarea acesteia nu tine mai mult de 2 ani, probabil ca acele garnituri din kit nu rezista la 200 bari cat da pompa hidraulica de servo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now