Bogdan S

Membru
  • Content count

    600
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Bogdan S


  1. Buna ziua!

    Mai o vara, mai un radiator habitaclu dus. De data asta l-am preîntâmpinat la cea mai fina aroma de antigel in ventilație. 

    Cu talpa grea, nici Behr nu tine. Asta e. Altul sus, dar nu va zic marca. :))

    Vectorizat și dat la făcut stema “Good Design”, oferită de Japonezi 850-ului combi in 94. Se lipesc in dreapta torpedoului. (Poza de pe net).

    Inceput demersurile pentru upgrade frâne spate. E puțin mai delicat, deoarece trebuie ținut cont și de frâna de mâna. Varianta aleasa sunt discurile de 308x20 ventilate, de XC90 V8. Cod ATE: 24012001221.

    Fața in continuare se comporta foarte bine, dar încep sa simt ca am nevoie și pe spate de puțin mai mult.

    Curatat / uns K&N-ul + curățare preventivă MAF.

    Prins pe Tradera un set de amortizoare hayon noi, OE.

    Detailing interior si retratat anti UV tot ce înseamnă plastic.

    Multumesc!

    IMG_0183.jpeg

    IMG_0178.jpeg

    IMG_0139.jpeg

    B359E00A-67C2-43A1-A039-9E971F996E62.jpeg

    IMG_0060.png

    3 people like this

  2. Gata puse preșurile. ;D 

    La interior mai trebuie doar conversia la  scaune fata cu reglaj electric și memorii. Gasim și de alea la momentul potrivit.

    La 23/07/2024 at 9:19 AM, octav71 a spus:

    Salutam.

    Pernutele pentru cam unde le-ai comandat?

    "Chestia" aia este un Rolex Submariner, sau am vedenii? :)

    Merci.

    Pernutele sunt de pe eMAG. Se pun pe tetierele fata.

    Chestia e un daydate 228239, cu fata custom. Se potrivește perfect cu vaselina de sub unghii. Plecasem proaspăt de la atelier, unde imi pusesem frânele :)).

     

    IMG_9516.jpeg

    IMG_9519.jpeg

    3 people like this

  3. Salutari!

    Încărcat clima si efectuat testele de presiune.

    Igienizat vaporizatorul cu spray-uri Saratoga.

    Achizitionat pernuțe pentru cap, pe bej.

    Bagat ulei in stâlpii C, conform instrucțiunilor lui @capi_1977.

    Găsit dopuletele originale pentru șuruburile balamalelor. Se puneau doar la japoneze.

    Pastrat interiorul in “Țiple” și mașina acoperită in zilele cu arsita.

    Achizitionat preșurile “de vara”, cu prinderile din podea corecte.

    Update frâne: totul ok, nu a zburat nimic de la loc, nu a coborât pedala. :))

    Multumesc

    IMG_9271.jpeg

    8026DCFE-F94E-4776-B895-C1900D9A7018.jpeg

    IMG_9203.jpeg

    IMG_9181.jpeg

    IMG_9144.jpeg

    IMG_8994.jpeg

    IMG_8988.jpeg

    4e95e7ff-75fc-407c-ba1f-c80f2c0fe7d7.jpeg

    4 people like this

  4. Buna ziua!

    Primit de la Sorin plasticele mici de pe brațele hayonului, care țin cablajul și furtunul de spălător luneta ascunse. 
     

    Primit cadou un compresor de clima original. Când va fi nevoie, își va dona ambreiajul.

    Achizitionat din Suedia set NOS de centuri fata. Impecabile și fără decolorare de la soare. La cine va ajunge mașina asta, sa nu se sperie, nu sunt schimbate de accident, chiar dacă data de pe ele e mai “noua” decât fabricația masinii.

    Montat kit DVS frâne fata de 320mm, care se folosește de etrierii de V50 T5 AWD.

    Din instrucțiuni se specifica ca plăcuta iese mai sus decât discul de frâna cu aproximativ 4 mm. 

    Nu am fost de acord sa merg așa, astfel a început un maraton de căutat imposibilul. Un disc de aproximativ 330x24-28, care sa necesite cât mai putina prelucrare. La schimburi viitoare sa nu alerg după strungari.

    Raspunsul a venit de la BMW. Pe X2-ul F39, începând cu 2018 se pune exact ce căutam eu. Cod ATE: 24.0124-0259.1

    Am dat o gaura de 6 mm pentru pinul de fixare al discului original. Atât. Asta e singura modificare. E ușor, se pune discul vechi peste cel nou și marcați.

    Diferenta de distanța la prezoane între BMW 5x112 și Volvo 5x108 nu contează aici, pentru ca Volvo folosește prezoane M12 la roti, in loc de M14. Asta si marja de siguranța e suficient.

    Din conul de ghidaj al rulmentului, pentru discul vechi, se ia foarte fin cu flexul. Recomand mașina pornita și lasata la ralanti in treapta întâi. Direcția flexului sa fie inversa direcției de rotație a rulmentului.

    Furtunele de frâna rămân originale Volvo, dar e nevoie de cele pentru kitul “de poliție”, de 302. Plăcuțele sunt Project Mu NS400, dar găsiți variante mult mai ieftine.

    Nu aveam cine știe ce asteptari, insa diferența este mare și plăcuta. Mașina frânează foarte bine și exact. Efortul la pedala este mult mai mic. EBD-ul își face treaba și chiar si la franare de urgenta de la viteze mari, ABS-ul intra foarte rar/deloc. Aveți nevoie de anvelope bune, și recomand 225/45R17. Se pot omologa, exista precedent. La ET42 nu ating nicaieri cu limitatoarele stoc de T5.

    Testul de franare m-a surprins. Peste 4200N pe fiecare din rotile fata. Safe to say, mașina este in era modernă când vine vorba de frâne.

    Multumesc.

    e1d1661f-f5da-44ce-8e21-e03170e290f6.jpeg

    IMG_8851.jpeg

    D7DEB26F-A083-485D-B502-4A9C9798BB6C.jpeg

    104112D0-0AAF-4F13-9A03-41E52B2FF0EA.jpeg

    IMG_8976.jpeg

    IMG_8984.jpeg

    IMG_8810.jpeg

    5 people like this

  5. Buna ziua!

    Achizitionat plasticul de sus din portbagaj, impecabil, toate clemele intacte.
     

    Achizitionat setul de frâne fata de V50 AWD. Urmează recondiționarea.

    Gasit grila fata “eggcrate”. Trimisa la vopsit.
     

    Primit din Suedia capacelele mici din lateralele de bord.

    Rezolvat iluminarea de la picioare pentru bancheta spate. Becurile sunt dedicate și rar întâlnite.

    Multumesc!

    IMG_0744.jpeg

    IMG_8587.jpeg

    IMG_8714.jpeg

    IMG_8596.jpeg

    4 people like this

  6. Buna ziua!

    Am ales varianta optima de a proteja noul bord.

    Instalat folii IR nanoceramice cu reducție UV de 99%. Garanție 15 ani.

    Au fost puse pe toate geamurile, inclusiv parbriz, la ATC Arad. Recomand!

    De asemenea, cu soluții Krytex, s-a efectuat tratament ceramic la jante, la piele și pe exteriorul geamurilor.

    Multumesc!

    IMG_8550.jpeg

    IMG_8551.jpeg

    IMG_8526.jpeg

    IMG_8524.jpeg

    IMG_8525.jpeg

    IMG_8549.jpeg

    3 people like this

  7. Buna ziua!

    Mici detalii.

    Testfit și vopsit suportul de ceasuri suplimentare.

    Schimbat grilele de la difuzoarele fata din negru in bej.

    Consola centrala noua este de mașina cu transmisie automata. Rezolvarea elegantă a fost printarea 3D a unui cadru, pentru a putea agata burduful schimbătorului manual de consola. Mai jos link:

    https://www.thingiverse.com/thing:4495942

    Cu ocazia asta am curatat și gresat din nou timoneria interioară.

    La pompele de servo de Peugeot, găsiți o șaibă anti spumare in vas. Cod: 26025083. Se poate adauga la noi, indiferent dacă capacul este de tip vechi sau nou. Ajuta cu bazaitul standard al pompei servo, dacă folosiți DEX3 in loc de ATF220.

    Programat mașina la folii anti UV, pentru a proteja bordul și interiorul.

    IMG_8472.jpeg

    IMG_0681.jpeg

    IMG_8445.jpeg

    IMG_0435.jpeg

    IMG_0636.jpeg

    3 people like this

  8. Bună ziua!

    Revenire după mini concediu.

    Verificare generală conform fișei de mentenanță, completat lichide, presiune roți, etc.

    Gresat suporții bară spate, suporții de cric și aripile spate până sub carenaje.

    Profitat de plasele de țânțari, care îți permit la grătar să stai cu geamurile deschise, fără să intre praf sau insecte în mașină.

    Tinut bateria pe redresor pentru mentenanță chimică.

    Mesterit și montat cablaj pentru butonul interior de Lock/Unlock. Pini/mufe OE. Singura funcție ce lipsea la noul bord, transplantată.

    O mică tură de weekend.

    Multumesc.

    IMG_0339.jpeg

    IMG_0326.jpeg

    IMG_0324.jpeg

    IMG_0318.jpeg

    IMG_0256.jpeg

    4 people like this

  9. Salutari!

    Inlocuit preventiv senzorul de poziție volanta cu piesa NOS, OE.

    Gasit stema TWR dedicată pentru T-5R. Trăiască licitațiile, ca nu se mai fabrica.

    Montat fisa de salvare europeană pe parbriz. Include și date despre șofer, istoric medical, date despre ranforsarile masinii, locații airbag, etc.

    Primit din Suedia plasticul de portbagaj care lipsea de când am luat mașina.

    Demontat și pus la păstrare claxonul de alarma original. Inlocuit cu piesa de Megane 2. Imi place nota lui și mufa este compatibila.

    https://youtube.com/shorts/BjbcZ2Db6mk?si=a1EDK3G9uwjsEWra
     

    Multumesc!

     

    395e0676-9308-4009-8217-ec51eee12901.jpeg

    134cfef0-2693-4f24-94e2-588919e86ead.jpeg

    IMG_0077.jpeg

    IMG_0050.jpeg

     

    b651a042-1204-4267-976a-7679a033bf9d.jpeg

    IMG_9982.jpeg

    4 people like this

  10. Bună ziua!

    Zi caldă de weekend.

    Inlocuit prezoanele cu unele noi OE.

    Tratat pielea.

    Tratat plasticele interioare si fețele de uși.

    Tratat plasticele exterioare.

    Primit de la Sorin protecția de plastic de sub roata de rezervă.

    Lipit burete deasupra carcasei schimbatorului, pentru a proteja releele suplimentare de auto up și auto down ale geamurilor față.

    Multumesc.

     

    IMG_7459.jpeg

    IMG_9905.jpeg

    cddc053c-2dae-4138-b1e5-0b2f5ccec8db.jpeg

    IMG_9959.jpeg

    3 people like this

  11. Revenit.

    Update 1.04.2024

    SC-805-ul nou este montat și funcționează impecabil. Cardurile de cod sunt bune. De glumă m-as fi dus la Todorut, ca e aici aproape, sa cer montaj și activare garanție. 

    Demontat coloana de direcție și pus inelul de metal corect la loc. Umărul este în sus. :))

    Recunosc cu jumătate de gură ca din 2018 de când am schimbat ambreiajul, nu era la loc. Nu intra apă, nici zgomot, dar schimbând mocheta, mi-am adus aminte.

    Mulțumesc!

    IMG_9753.jpeg

    IMG_9743.jpeg

    IMG_9749.jpeg

    IMG_9752.jpeg

    3 people like this

  12. Bună ziua!

    Finalizat interiorul.

    Aspirat și curățat cu abur.

    Montat noua mocheta și presurile.

    Schimbat foot rest-ul și gumele de la pedale.

    Ozonificat și pus mirositoare nouă.

    Scaunele aspirate cu injecție, mecanismele curățate de praf și gresate adecvat.

    Și acum, să ne relaxăm, ca miroase a nou.

    Multumesc!

     

    IMG_9699.jpeg

    IMG_9702.jpeg

    IMG_9703.jpeg

    5 people like this

  13. Hai cu pagina 12! 

    Am trecut de perioada de teste cu noile configurații.

    Terminat cu adaptările noi, inclusiv poziții motorașe clima.

    Mici probleme electrice care au fost datorate mufei albe de la megaconectorul 2. Nu era băgată bine la locul ei.

    Schimbat becurile la modulul nou de climatizare, la bricheta si la iluminarea interioară a consolei centrale.

    Clips-uri si plastice NOS la hayon. 

    Deadlock-ul funcționează impecabil, yalele fiind curățate și gresate adecvat.

    Niste drumuri.

    Alta mașina… :wub:

    SC-ul nou se montează doar când găsesc un Yatour compatibil.

    Multumesc tuturor pentru susținere!

    Bogdan

    IMG_7918.jpeg

    IMG_9671.jpeg

    IMG_9532.jpeg

    IMG_7810.jpeg

    2 people like this

  14. Bună ziua!

    Montat guma nouă care îmbină aeroterma, caroseria și carcasa filtrului de habitaclu. 
     

    Montat motorasele de reglat farurile.

    Montat gumitele noi pentru pedale.

    Montat panourile textile de usi, donate de aceeași mașină care a dat și bordul.

    Desfăcut ușile și montat yalele cu Deadlock. După ce mașina se încuie cu Guard 2, după puțin timp mai clipește odată, semn ca funcția nouă e activată. 

    Video: https://youtube.com/shorts/Ba0xNdwJNm8?si=N36Dp_F2N0JBrHZv

    Pentru Deadlock va trebuie yalele de la cele 4 usi doua relee. 202, respectiv 205-206, cel din urma care va înlocui vechiul releu de închidere centralizată.

    Profitat de timpul cu panourile de ușa date jos să verific vechile insonorizări (încă la locul lor, fără să fi adunat apă. De asemenea dat cu ceară și în interiorul ușilor. 
     

    Multumesc

    Bogdan

    IMG_9512.jpeg

    IMG_9511.jpeg

    IMG_9503.jpeg

    4 people like this

  15. Buna ziua!

    Pacientul a fost operat. ;D 
    Bord, consola și volanul noi sunt sus.

    Curatat cu abur și dezinfectat aeroterma.

    Buretel nou pe cablajele de sub bord și la îmbinarea dintre bord și aeroterma.

    Ceruit cub carenajul ștergătoarelor de parbriz.

    Curatat și gresat ansamblul ștergătoarelor.

    Toate funcțiile implementate cu soluții constructive OE, routate corect, direct in megaconectori. Nu mai exista fire trase aiurea. 

    Saptamana asta mai schimb carpetele, preșurile și cauciucurile de la pedale.

    Super mulțumit.

    Film cu bordul montat. Ciudat sa nu se audă nimic când apeși pe el. :)) 

    https://youtube.com/shorts/mWCu2i1h37I?si=ZOZfTOu-3L2EPuxx

    Bordul in spate:

    https://youtube.com/shorts/jhbuwYzLYfk?si=LYcOCRVpwA93Yyd_
     

    Consola:

    https://youtube.com/shorts/-61dAiLRMXU?si=AljqDsbfJU-_UV7q
     

    Consola este pentru cutie automata. In loc de butonul ECO/Sport am pus dop.


    Multumesc!

    Bogdan

     

    2BE35D1E-CB86-427C-8FED-5EBAFC94DD5C.jpeg

    IMG_9422.jpeg

    1 person likes this

  16. Buna ziua!

    Completam cu cateva piese rare de puzzle lipsa.

    Intr-un final vin yalele cu Deadlock. Releele așteaptă cuminți de câțiva ani pe raft. 

    Vin motorașele de reglat farurile.

    Gumita noua între suportul filtrului de habitaclu și caroserie.

    Scraper nou pentru geamul dreapta fata, ultimul care era neschimbat.

    Un detailing mic sub capota.

    Multumesc colegilor pentru ajutor și apreciere! 

    f4f04a74-5ebe-44bd-a460-571e77a55d3b.jpeg

    8fab221e-f438-4c5f-9d51-3c8d0a85bfb4.jpeg

    8f563cef-0eae-47f9-b7c6-d93342a3013f.jpeg

    IMG_9116.jpeg

    3 people like this

  17. Bună ziua! 

    Am avut un episod de programări-reprogramări și jucat cu ultima generație de Launch.

    -Schimbat intervalul de “service reminder” la 24 de luni. Până acuma aprindea becul la fiecare 180 de zile. Interesant este ca mașina mai numără și orele de funcționare, nu doar cate luni trec sau câți km faci, pentru a lua decizia când îți reaminteste de revizie. 

    -Setat în ceasurile de bord dimensiunea de anvelope de pe mașina.

    -Verificat ce fac în mers corecțiile (STFT/LTFT), cat citește MAF-ul, timpii de injecție, etc. Sanatosa fata! ;D 

    Rezistență noua ECC, care va fi cuplată cu noul panoul de climă în bordul cu lemn. (Nu mai știu dacă am scris de ea sau nu).

    Vas servo nou, deoarece au un filtru interior care e aproape imposibil de curățat. 

    De conversia la COP sunt în continuare extrem de mulțumit.

    Multumesc!

    IMG_9092.jpeg

    IMG_8873.jpeg

    IMG_8872.jpeg

    IMG_8871.jpeg

    IMG_8867.jpeg

    IMG_9080.jpeg

    IMG_8982.jpeg

    2 people like this

  18. Bună ziua!

    The spree continues! :))

    Bordul si consola ce urmeaza montate pregătite, dezinfectate, curățate și tratate anti-UV.

    Cablajele verificate, adăugate funcțiile care lipseau la donatoare. Totul va fi plug&play, cu soluții constructive OE, inclusiv pinii și mufele adăugate.

    Cablajul finalizat îmbrăcat în buretele original nou, găsit în varianta NOS.

    Achizitionat suport ceasuri dedicat. Pleacă la îmbrăcat în material bej.

    Achizitionat capacele BBS originale Volvo. 9192492.

    Achizitionat broasca nouă pentru spate. 

    Achizitionat capac siguranțe care are o eticheta rară de avertizare.

    Achiziționat panou clima ECC nou.

    Test fit cu tot cu SC-ul nou, in configurația in care vor fi montate pe mașină prin vara asta. 

    Multumesc!

    IMG_8947.jpeg

    IMG_8946.jpeg

    b805fa34-5c9f-4b9f-9fcb-fa3d199239a2.jpeg

    IMG_8925.jpeg

     

    IMG_8852.jpeg

    IMG_7259.jpeg

    IMG_8856.jpeg

    IMG_8887.jpeg

    3 people like this

  19. Salutări!

    Nimic interesant de la ultimul update, dar am vrut să fiu eu cel care deschide forumul pe anul 2024.

    Stickerit geamurile, după ce am furat poziționarea și măsurătorile de la alții. 

    Sunt puse în același mod și pe stânga.

    Un nou an reușit! 

    :occasion14:

    IMG_8798.jpeg

    3 people like this

  20. Bună ziua! 
     

    Vopsit bucățelele de piele ale noului volan de lemn.

    Achizitionat noi protecții pentru pedale.

    Achizitionat chestii “de colecție”.

    Achiziționat bușon benzină original, NOS.

    Găsit modulele americane pentru încălzire scaune față, cu senzori de temperatură în loc de termostate cu bimetal.

    Etichete noi pentru Guard 2, ca trebuie reașezate când le pun si pe cele de SC-805.

    Vanatoare de amplificator de P26.

    Multumesc.

    IMG_8591.jpeg

    IMG_8590.jpeg

    IMG_8589.jpeg

    IMG_8577.jpeg

    IMG_8597.jpeg

    IMG_8598.jpeg

    IMG_8599.jpeg

    IMG_8600.jpeg

    6 people like this

  21. Bună ziua!

    Conversia COP e sus și merge perfect.

    Modulul a fost îmbunătățit cu ce s-a putut. Integratele sunt simple și ieftine. Condensatoarele sunt înlocuite pentru a nu fi deranjate de căldură. 
    Acestea din urmă sunt și singurul punct slab. Durata medie de viață actuală: 25k ore la 125 grade Celsius. 
     

    Bobinele folosite sunt Bosch 0 221 604 008.

    Capacul motor vine de fabrică găurit și filetat pentru bobine, deci nu a fost nevoie de nicio intervenție.

    https://youtube.com/shorts/X_kdUEWomaY?si=j0ngxx5xrytMpSec

    image.jpg

    4 people like this