crysty99

turbo , defect , solutiie de reparare

70 posts in this topic

cam cat costa turbo pt un s60 2002 , 2 litri automatic? sau pot eu sa il repar in curte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista kituri de reparatie (lagare, rulmenti, garnituri) la maxim 100 de euro. Problema e ca de obicei rotorul e dezechilibrat, asa ca trebuie dusa turbina la un centru de reparatii specializat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici vorba sa poti sa-ti repari singur turbosuflanta.Pentru a fi sigur ca este turbo defecta,daca tu nu te pricepi,mai mergi la un mecanic sa-ti spuna defectul si daca este turbosuflanta pe ulei,ai urmatoarele variante de reparatie:

-chit de reparatie;

-miez nou;

-turbosuflanta noua-aprox.1000 euro

-turbo sh.-aprox.400-500 euro

Pentru reparatia cu chit de reparatie,trebuie sa mergi la un atelier specializat si care sa-ti ofere garantie in urma reparatiei.Inlocuirea miezului turbosuflantei cu unul nou ar fi o varianta rentabila si de durata,practic ramane numai carcasa de la vechea turbina si se inlocuieste partea uzata.O astfel de operatiune costa aprox.700 euro. Pentru oricare situatie vei opta,trebuie demontata turbosuflanta de pe masina si mers la reparat sau inlocuita. In alegerea unei variante trebuie avut in vedere ce vrei sa faci cu masina ,daca ai unde sa o repari si bineinteles ,daca ai bugetul necesar. Bafta. Dar mai mergi la un mecanic sa-ti confirme ca turbo este defecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k asta intentionam sa fac acum, plec spre un alt garaj , si incerc ca gasesc si un scrap yard

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai scoate fum ca o locomotiva , si de la servis asa au spus ca doar asta poate sa fie , nu scoate fum pe la busonul de ulei sau pe la joja , doar pe asapament

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nici vorba sa poti sa-ti repari singur turbosuflanta."

Eu mi-am schimbat kitul de o`ringuri, curatat perfect totul si pus la loc in 2 ore de munca. Doi oameni, eu si Vlpvlp, la Vali(Spranta in garaj) asta toamna.

Cumparat kitul de aici:Linkul meu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@matrix: a avut vreo problema turbina, sau operatiunea e pt. intretinere? se poate constata uzura la ax? ai geometrie variabila la t5? cati km ai facut dupa operatiune? scuze ca te bombardez cu intrebari, dar chiar ma intereseaza subiectul, avand in vedere ca majoritatea 850 t5 au (din pacate) relativ multi km. un prieten de-al meu ar vrea un t5, dar e nehotarat din cauza ca nu prea are incredere in turbo, stiind ce mi s-a intamplat mie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nici vorba sa poti sa-ti repari singur turbosuflanta."

Eu mi-am schimbat kitul de o`ringuri, curatat perfect totul si pus la loc in 2 ore de munca. Doi oameni, eu si Vlpvlp, la Vali(Spranta in garaj) asta toamna.

Cumparat kitul de aici:Linkul meu

Te pricepi,stii cum si unde.

Daca am inteeles eu bine @crysty99 nu cunoaste nici macar unde locuieste turbina,deci ..:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum stiu unde se afla, nu sunt chiar atat de bata dar ca idei am reparat un motor de dacie 1310 din 2000 aceea cu motor pe injectie , defapt am schimbat tot ce era in motor, . poate fi mai greu de atat?intreb si eu stiu ca nu poti sa compari marfa cu ambalajul dar ,,, poate reusesc sa ma scap de plata manoperei care costa in jur de 200£

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuie rampa, bere, chei si rabdare. Cel putin in cazul meu.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

as vrea sa caut turbo complet pe ebay, problema e ca nici nu stiu ce trebuie sa scriu sa gasesc ce caut sa nu cumpar vreo prostie ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuie rampa, bere, chei si rabdare. Cel putin in cazul meu.:lol:

o singura cheie ar fi de ajuns pt a desface berea. poti sa-ti alegi: inelara de 13, fixa de 10, sau daca nu te satisface niciuna...surubelnita. ;D

@cristi:

fara gluma: de dat jos chiar nu este greu. si intr-adevar iti trebuie rampa. si bere. ;D

daca il cumperi de pe ebay, ai grija ca se vehiculeaza si stifturi din china. trebuie sa afli cumva ce model de turbo are masina ta. poti spre ex. sa mergi la o reprezentanta volvo, sa intrebi. daca-l iei SH treaba e cu dus-si-intors. mai bine cauta-l reconditionat. e cred ca cel mai bun compromis (primesti si garantie)

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dat jos ii gasesc eu suruburile, si de ridicat o rezolv si pe asta , intrebarea e de unde sa iau acest turbo

deja am sunat la vreo 5 scrap yard si nimic, si pe ebay nu gasesc nimic concret, am gasit un motor cu totul la 450 de lire

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce culoare are fumul? masina mai trage? face sunete ciudate turbina?

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici un sunet fumul e alb si ff dens, arunca ulei pe esapamnt la turatie mare , dar astazi am abservat niste blocaje la motor ,scurte si nu puternice , probabil pt c anu mai are ulei suficient

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum adica blocaje la motor? evita sa o mai turezi. mai bine n-o mai porni deloc. dupa ce spui tu, pare sa se fi rupt si la tine axul. daca este posibil, evita sa o mai pornesti pana nu rezolvi problema si daca esti fortat de imprejurari si trebuie s-o misti, mai bine trage-o. verifica si uleiul. altfel risti sa strici injectoarele si nu numai.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

am verificat uleiul si am completat , a dat in nas de cateva ori dar aceelas lucru la facut si prima oara cand a aparut aceest fum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca scoate ulei pe esapament n-o mai porni ca-i faci mai mult rau. Da jos furtunul care merge de la turbina la intercooler si verifica cu mana jocul din axul turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx ,la varsta,experienta,cunostintele si pasiunea pentru Volvo,te cred ca ai facut si asa ceva. Acum dupa ce am vazut intr-un atelier specializat cum se face,m-as baga si eu.Singura problema ar fi ca dupa schimbarea pieselor uzate,trebuie facuta echilibrarea axului central al turbosuflantei , operatiune care se face pe un banc special si la viteze foarte mari. Fara aceasta echilibrare,uzura reapare f.f.repede.Eu am optat pentru inlocuirea miezului turbosuflantei care vine nou nout si gata echilibrat(pret=3100 ron).

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa verifici daca este axul rupt fara sa dai turbo jos, in felul urmator: dai jos furtunul gros de la aer de pe turbo si bagi mana inauntru(gasesti acolo axul cu o piulita pe el). daca ai joc mare in toate directiile, atunci allesbulles. normal este un

joc relativ mic in directia axului. cati km are masina?

tu bagi mana in stanga cum te uiti la imagine. daca poti sa misti in toate directiile, clar e rupt axul care uneste cele doua rotite.

turboladergrosscols2.jpg

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca scoate ulei pe esapament n-o mai porni ca-i faci mai mult rau. Da jos furtunul care merge de la turbina la intercooler si verifica cu mana jocul din axul turbinei.

turboladergrosscols2.jpg

tu bagi mana in stanga cum te uiti la imagine. daca poti sa misti in toate directiile, clar e rupt axul care uneste cele doua rotite. in mijloc (intre cele doua rotite) este pompat ulei cu presiune. cand se rupe axul, uleiul este impins prin lagar si pe partea de aer si pe partea esapamentului (si la stanga si la dreapta in poza). uleiul impins pe partea de aer este impins cu presiune in motor, unde arde incomplet, cel de pe partea de esapament ajunge in catalizator, apoi iese pe esapament. daca continui sa mergi cu masina, la un moment dat este posibil sa inceapa sa se tureze singura masina, si sa ti se umple partial camera de ardere cu ulei. uleiul nu poate fi comprimat, asa ca motorul ar putea incepe sa bata in biele dar mai ales in lagarele de pe vibrochen si in injectoare. daca vrei sa scapi relativ subtire, chiar iti recomand sa nu o mai pornesti.

imi cer scuze pt. dublu post, am scris simultan cu miron, ceva s-a intamplat aiurea.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

am desfacut conducta groasa care trece peste motor si duce la turbo, are ulei in ea si in turbo e balta de ulei

Share this post


Link to post
Share on other sites

am desfacut conducta groasa care trece peste motor si duce la turbo, are ulei in ea si in turbo e balta de ulei

ai miscat de ax?e clar ca e de la turbo.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar nu gasesc nici o piulita , si nici un ax pe care sa il misc sau sa vad ce se intampla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now