galis

Discuri frana ovalizate

30 posts in this topic

urmaresc destul de punctual forumul ,dar nu am observat pana acuma pe cineva sa vb despre problema asta... nush daca e specifica la toate s 40 dar mie mi s-au ovalizat a doua oara discurile de frana...ce ma sfatuiti sa fac ? sa le rectific sau iau altele noi avand in vedere ca asina are 100 000km si nu cred ca au fost schimnbate vreodata...

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cum ai constatat ca sunt ovalizate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la franare cand masina are peste 80 ,volanul trepideaza ,mai tare sau mai incet in fuctie de cat de tare, brusc apas frana... cauciucurile pe fata is noi noute michelin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca trepideaza doar la viteze peste 80 si la apasarea franei, problema e la rotile din spate (probabil discurile sau franele)

Share this post


Link to post
Share on other sites

urmaresc destul de punctual forumul ,dar nu am observat pana acuma pe cineva sa vb despre problema asta... nush daca e specifica la toate s 40 dar mie mi s-au ovalizat a doua oara discurile de frana...ce ma sfatuiti sa fac ? sa le rectific sau iau altele noi avand in vedere ca asina are 100 000km si nu cred ca au fost schimnbate vreodata...

nu inteleg : zici ca ti s-au ovalizat a2a oara si apoi spui ca nu au fost schimbate vrodata.

sigur is discurile.cam cat au uzura?aprox in mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu inteleg : zici ca ti s-au ovalizat a2a oara si apoi spui ca nu au fost schimbate vrodata.

sigur is discurile.cam cat au uzura?aprox in mm?

pai da , mi s-au ovalizat acum 2 ani si le-am rectificat ,nu le-am schimbat si acum sau ovalizat din nou...nu am masurat grosimea..cat ar trebui sa aiba ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca discurile sunt pline grosimea=min 9 mm

daca sunt ventilate grosimea=min 23mm

Nu stiu ce model ai, dar arunca o privire pe aici si cauta tu mai amanuntit:

http://www.autokarma...me=Disc%20frana

Mai este un topic asemanator , vezi , poate iti mai faci o idee:

Edited by sfc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma referam la gradul de uzura.baga mana la disc si vezi cat se simte la margine adancitura.si la mine daca sunt cu masina full persoane+bagaje la viteza mai mare si frana brusca deja simt trepidatie.dar la mine au uzura mare si tre sa le schimb.

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galis, pe care discuri le-ai rectificat? Fata, spate, toate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galis, pe care discuri le-ai rectificat? Fata, spate, toate?

cele de pe fata..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cred ca e la rotile din spate, dupa cum am mai zis.

Edited by irina_f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa spun,ca mie mi sau ovalizat,discurile,originale la 50.000km dupa inlocuire,am pus ATE fata si originale spate,asa aveau in stoc.Vroiam ATE si pe spate.La doua drumuri Norvegia Romania cele de pe fata ATE sunt exact cum leam pus iar cele originale,de pe spate deja au inceput sa faca acel sant,cum calca placuta pe disc,deci recomand ATE si placute tot ATE. Dupa schimbarea discurilor,acea vibratie in volan nu a disparut complet,numai dupa inlocuirea flansilor de la telescoape fata mi-am recuperat masina,asa cum am cumparato adica perfecta :rolleyes:

Edited by cosmin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut..... aceeasi problema am avut o si eu, de cand am luat masina, aveam o vibratie ori in caroserie, ori in volan in momentul in care ationam frana.......odata cu schimbarea pivotilor si a bucsilor de la basculele de pe fata am zis sa rectific si discurile. Prima data am fost oarecum sceptic in ceea ce priveste aceasta procedura dar am zis sa incerc, poate totusi scap de acea trepidatie. Prima data am fost la cineva care se lauda ca a mai facut asta si le am pus pe strung si efectiv le a distrus.......cand puneam frana imi fluctua pedala, trepida ingrozitor caroseria si volanul avea un sfert de cursa si masina frana in valuri. Din fericire, am inceput sa sun peste tot sa vedem ce pot sa mai fac si mi a fost recomandat un mecanic particular care are aparatura speciala pentru rectificat. M am dus cu discurile la el le a pus pe acel aparat si le a facut ca NOI, il recomand cu cea mai mare incredere. este undeva in dobroesti. Acum nu mai am nici cea mai mica vibratie indiferent de vinteza si masina merge impecabil. O sa incert sa atasez unul din filmuletele facute in timpul procedurii. Bafta!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai ti-ai subtiat discurile. Felicitari ! Stii ca uzura maxima a discurilor e de 1mm pe fiecare parte, adica 2mm in total fata de grosimea initiala, nu ?

Daca subtiezi discul mai mult decat trebuie, ai toate sansele ca la prima frana mai violenta sa ti se sparga discul, asa ca vezi cum conduci....

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 100€ cat e un set de discuri nici nu m-as risca sa fac vreo nenorocire...Sa va fereasca sfantu' sa va lase franele cand ai mai multa nevoie de ele...

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca erau prea subtiri nu le mai puteam rectifica.......acel aparat este prevazut cu aceasta funcie si din ce mi a spus el a fost nevoie sa mi ia maxim 2 zecimi din ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alta data sa le schimbi cu unele noi. Nu te mai juca cu viata ta si a celorlalti din masina sau de pe drum pentru 440 de lei. Nu merita riscul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indraznesc o intrebare, pentru cei care aveti mai multa experienta in domeniul auto si anume cate discuri sparte a-ti vazut, din motive de disc ca sa ma exprim asa si nu de placute sau chiar etrier. Ma refer strict la autoturisme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un caz concret, Golf VI. A schimbat 3 seturi de placute ca "mai merge discul". La o curba la stanga frana - s-a spart discul din dreapta, placutele au blocat discul intrand in spartura. A sarit in masinile din dreapta si de-acolo a ricosat in masinile din stanga. Noroc ca era straduta cu un singur sens de mers. La discurile ventilate sunt mult mai multe sanse sa se sparga decat la cele pline, pt. ca cele ventilate sunt subtiate prin prelucrare in zona fantelor de ventilatie...

Exista si varianta sa fi fost defect de fabricatie, dar eu unul nu am de gand sa risc cu franele sau cu directia. Si nici nu sustin ca daca nu intru eu in altii, nu vreau sa intre nici altii in mine.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rectificarea se practica la scara larga. Nu am vazut service mare care sa nu aiba masina de rectificat discuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se practica pentru ca romanul se zgarceste si prefera intotdeauna varianta cea mai ieftina.

@Marius-cel putin doua cazuri stiu de la mecanicul meu la care li s-a intamplat.Deci se poate...

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indraznesc o intrebare, pentru cei care aveti mai multa experienta in domeniul auto si anume cate discuri sparte a-ti vazut, din motive de disc ca sa ma exprim asa si nu de placute sau chiar etrier. Ma refer strict la autoturisme.

Unui vecin de-al meu i s-a spart un disc de frana chiar saptamana trecuta, pe Dealul Negru. E drept, pe o Dacie. A avut mare noroc ca a reusit sa opreasca in siguranta.
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut discuri bune mereu si nu m-a interesat varianta dar retin ca povestea si prin Vadis de treaba asta, de o cota dupa rectificare.

O sa caut pe seara si va anunt daca gasesc ceva.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din moment ce in VADIS se spune sa schimbi orice rahat de garnitura odata ce desfaci partile intre care este imbinata, ma indoiesc FOARTE TARE ca spune ceva de rectificat discuri. Spune de cota minima probabil, care este specificata si pe stanta de pe marginea discului. Desigur, asta se poate observa doar cand discurile sunt noi, sau in orice catalog de piese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ne mai intrebam de ce mor atatia nevinovati zilnic pe soselele patriei...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now