Sign in to follow this  
Followers 0
tudor75

S60 AWD

15 posts in this topic

Salute tuturor. De ceva vreme ma gandesc la un S60 AWD dar, inainte de orice, as vrea sa aflu mai multe despre el. Stiu ca sunt doua motorizari pe el (2.4t 200CP si 2.5T 209CP din 2003), are un sistem Haldex pentru tractiune integrala, insa as vrea sa stiu care sunt problemele lui uzuale, cum se verifica daca le are (inainte de cumparare) si ce trebuie evitat ca sa nu apara (dupa cumparare). De asemenea, orice legat de intretinere.

Multumesc de pe acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimeni nimic?Si eu as fi interesat de pareri pro/contra legat de aceste motorizari si aceste transmisii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre transmisia integrala de la Volvo stiu ca nu e dintre cele mai performante.

Daca principalul scop al achizitionarii unei masini este o transmisie integrala, atunci nu merita, daca iti place Volvo, atunci merita !

S60 si S80 sint reginele Volvo. Nu exceleaza la tractiunea 4x4, ci la confort.

Transmisii integrale bune au Subaru, Mitsubishi.

Edited by abc

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde concluziile astea ? Cum argumentezi ?

Veyron-ul ce transmisie AWD are ? Dar Aventador-ul de la Lambo ?

Dar Land Rover Freelander ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@abc: ce inseamna pentru tine tractiune integrala buna? Pentru mine inseamna ca "functioneaza" (adica nu se strica la fiecare a 5-a utilizare), respectiv "urc dealul" sau "nu raman in zapada/noroi" pe drumurile pe care trebuie sa circul uneori ;).

@Bogdan G: Nici Veyron nici Aventador-ul nu-s bune pentru dus copii la scoala/gradinita si nici nu intentionez sa fac offroad cu S60, dar unele drumuri pe care trebuie sa umblu sunt de pamant si iarna nu sunt curatate de zapada :wacko:.

Oricum, nu m-am lamurit daca sunt probleme specifice si cum verific daca masina le are sau nu. Iar in caz ca are probleme, cat de mult costa se le repar.

Multa sanatate tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Transmisie integrala buna LA TOATE nu exista ! Nu poti avea confort-ul din Volvo in Suzuki Samurai dar nici Volvo nu il urci unde se urca un Suzuki Samurai, nici macar cu gandul, la fel cum nu poti avea consumul unui AWD de Volvo pe un Subaru s.a.m.d.

La Volvo ai confort si SIGURANTA.

Nu stiu daca e aceeasi ca si pe S60 R, pe S60 R problema e bucsa de la angle gear ( unghiular ) care mai pica si senzorul de presiune sau temperatura de la Haldex, probleme rezolvabile sau rezolvate incepand cu un anume an (review\recall). Tot la R se mai intampla sa busesti modulul de comanda de la Haldex deoarece e pus intr-un loc in care pot ajunge obstacole ( sub masina ), problema rezolvandu-se pe modelele mai noi de catre Volvo sau se rezolva cu un scut pt modul de pe S80 II AWD.

Dar inca odata, nu stiu daca e acelasi sistem AWD de pe R pe 2.5.T !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este acelasi model pe toate Volvo-urile P1 si P2, este un Haldex generatia a II a .

Bucsa unghiular este problematica si la modelele mai vechi fara Haldex .

Calc Haldex este greu de lovit, in schimb se mai strica DAR nu este nici o problema pt ca se repara .

2.4T de 200cp nu este cu Haldex ci cu vasco-cuplaj, adica este mecanic.

2.5T de 209cp este cu Haldex si este super-mega bun .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre transmisia integrala de la Volvo stiu ca nu e dintre cele mai performante.

Daca principalul scop al achizitionarii unei masini este o transmisie integrala, atunci nu merita, daca iti place Volvo, atunci merita !

S60 si S80 sint reginele Volvo. Nu exceleaza la tractiunea 4x4, ci la confort.

Transmisii integrale bune au Subaru, Mitsubishi.

De unde concluziile astea ? Cum argumentezi ?

Veyron-ul ce transmisie AWD are ? Dar Aventador-ul de la Lambo ?

Dar Land Rover Freelander ?

Astept sa ma contrazici cu argumente pe fiecare afirmatie a mea in parte.

De unde ti-a venit ideea de a aduce in discutie Veyron (supercar) , Lambo Aventador (supercar), Freelander (SUV) ? Au cumva vreo legatura cu S60 AWD ? Fac parte din aceeasi clasa ?

Subaru si Mitsubishi sint in aceeasi clasa cu S60 AWD, nu ?

@abc: ce inseamna pentru tine tractiune integrala buna? Pentru mine inseamna ca "functioneaza" (adica nu se strica la fiecare a 5-a utilizare), respectiv "urc dealul" sau "nu raman in zapada/noroi" pe drumurile pe care trebuie sa circul uneori ;).

Oricum, nu m-am lamurit daca sunt probleme specifice si cum verific daca masina le are sau nu. Iar in caz ca are probleme, cat de mult costa se le repar.

Multa sanatate tuturor.

O tractiune integrala buna este aceea care face exact ce vrei tu sa faca. Depinde foarte mult de dorinta fiecaruia.

Edited by abc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salute tuturor.

@Roberto: la ce preturi sa ma astept pentru piesele mentionate (unghiular, senzor temperatura/presiune respectiv modul de comanda)? ma intereseaza orientativ, nu ma astept la pret exact ::)

@Bogdan G: inteleg ca recomandat e cel de 209CP (2.5T), corect?

@abc: exact la ce ma refer si eu: nu ma intereseaza super-masini, nici off-road dar nu vreau sa raman in drum cu ea nici din cauza defectiunilor nici ca nu se descurca. Sper ca nu cer prea mult de la AWD Volvo ca atunci cand o roata nu mai are aderenta (noroi sau zapada) masina sa mearga mai departe - in fond, e o masina nordica.

Multumesc tuturor pentru informatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tudor75 - stai linistit ca nu te lasa in drum un Volvo AWD ! Nici vorba de asa ceva, chiar da pica bucsa de la unghiular sau haldex-ul, masina merge dar in mod FWD ( tractiune fata ).

Preturi o sa iti spun luni, momentan sunt in concediu de odihna :D !

2.5T iti spun ca e un motor de tanc ! L-am avut (in alta varianta de putere) si o sa il mai aleg odata pe urmatorul volvo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, pai daca merge in mod FWD si una din rotile din fata n-are aderenta, inseamna ca m-a lasat in drum ... (ar trebui sa intre in functiune rotile din spate sa ma scoata). Gresesc? :dontknow:

P.S. Odihna placuta in continuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresesti. Daca o roata (pe orice axa motoare ar fi - fata ,sau spate) ramine fara aderenta , diferentialul trimite cuplu la cealalta prin intermediul controlului tractiunii.

(Adica roata care ramine fara aderenta este frinata, doar ea, si implicit diferentialul trimite cuplu la cealalta roata)

La 4x4 ai doua punti motoare , asta este avantajul. Nu stiu daca la Volvo exista si diferential si interdiferential blocabil, probabil nu.

Unde ramii blocat cu 2x4 , fii sigur ca in proportie de 80% vei ramine blocat si cu 4x4. (Diferentele intre locurile unde 4x4 trece , iar 2x4 nu trece sint atit de mici, incit un sofer obisnuit nu le poate seziza. In plus : aceste locuri sint foarte putine si , in proportie de 99%, nu se afla pe drumurile publice !)

Multa lume isi pune prea mari sperante in sistemul 4x4, nejustificat.

Cei care au AWD si-l pot dezactiva pot confirma ca nu prea exista locuri pe drumurile publice unde 4x4 te scoate , iar 2x4 nu...(Ma refer la situatii aproape de limita, mizga, zapada, namol, etc)

Nu ma refer la soferi incepatori sau total "paraleli" cu condusul: acestia ramin blocati si cu 8x8 pe asfalt curat !

Edited by abc

Share this post


Link to post
Share on other sites

diferential autoblocant era deja pe 244 (pe unu de ala aspir si eu)deci exista si la volvo :hello2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@abc, normal ca te contrazic pt ca nu cunosti foarte bine sistemul AWD de la Volvo, acest sistem este facut de Haldex, acelasi sistem este si la Veyron si la Freelander, evident dimensionate altfel, una este sa ai peste 1000CP preponderent pe spate si alta este sa ai 200CP preponderent pe fata, creierul insa este acelasi si este Haldex .

Revenind la oile noastre trebuie spus ca Subaru si Mitsubishi sunt din alta clasa, Volvo e marca premium iar Subaru si Mitsu sunt masini low cost vandute foarte scump in Europa si pe nimic in restul lumii . Sistemul AWD de pe Subaru Outback 3.0R AT este similar cu cel de pe S60, la fel de prost sau la fel de bun . Daca incerci sa bagi in ecuatie Impreza STI si Lancer EVO nu are nici un sens, acelea sunt alte masini cu altfel de transmisie din alta clasa care nu au nici o treaba cu ideea de confort pe care ti-o ofera un S60 fie el si in varianta R .

Problema este ca multa lume nu citeste manualul de intructiuni si are pretentia sa iasa din zapada daca are AWD, in manualul XC70-ului meu scrie clar: daca vreti sa iesiti din zapada sau noroi trebuie sa dezactivati DSTC-ul, astfel toate cele 4 roti vor trage simultan si puteti iesi din noroi/zapada .

Daca este AWD nu inseamna ca este si 4x4, masina Volvo nu poate rula fara o planetara fata, daca ai ramas fara o planetara fata ai ramas acolo pt ca diferentialul spate nu poate prelua 100% din cuplul motor astfel senzorul de presiune DEM va sesiza o presiune prea mare si va baga DEM-ul in limp mode . Masina va ramane pe loc dar macar ai la ce sa te uiti, Volvo este o masina impunatoare si frumoasa in acelasi timp . :D

In schimb daca ai AWD ai mai putine probleme cu planetarele (asta daca impinge si spatele), cum nu mai impinge spatele si toata puterea este pe fata o sa apara si problemele de planetara .

@Tudor, recomandarea mea este sa-ti iei un 2.5T manual daca gasesti DAR sa nu te astepti sa mergi cu masina la peste sau pe teren accidentat. Te ajuta iarna oferindu-ti senzatii de BMW, motorul are potential si trage uimitor DAR daca vrei la peste sau pe drumuri infundate nu ai ce face cu S60, iti recomand un XC70 sau mai interesant dar aberant de scump si rarisim un V50 T5 AWD, o masina uimitoare pe care am avut onoarea sa o conduc, mi-a placut la nebunie si este putin mai inalta ca S60-ul .

Sau cel mai bine hai la Bucuresti si cumpara masina lui MID (V70 D5 AWD ), chiar merita si e diesel .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, multumesc de sfaturi. Dupa cum am mai spus, nu intentionez sa fac off-road cu S60 :smile: Pe drumuri circul, doar ca unele-s inca in Africa :-[ si nu as vrea sa raman impotmolit foarte usor. Din pacate, oricat de bine suna diesel AWD, V70 (si derivatele) nu ma atrag sub nici o forma (estetic). In schimb, S60 e cu totul altceva (estetic, din nou). Mare pacat ca nu este AWD diesel pe el ... Asadar, cand va fi sa fie, S60 va fi sau AWD sau diesel (FWD).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0