alexzbf

Curea de distributie rupta in mers

24 posts in this topic

Salutare.cum spune si numele topicului mi sa rupt cureaua de distributie in mers astazi.aveam in jur de 100 100km/h cand am auzit un zgomot ciudat venind dinspre motor dupa care la cateva fractiuni de secunda sa oprit motorul.am tras pe banda de urgenta si am mai incercat odata sa pornesc fara succes dar motorul scoate din nou un zgomot ciudat.Aveti idee daca s-au indoit supapele sau scap doar cu o curea si role noi.II cinstesc pe cei care raspund repede caci trebuie sa imi recuperez masina din apropiere de bucuresti maine.Sa imi cumpar curea si role si la schimb cu mecanicul pe loc sau e posibil sa fie mai grav.Multumesc anticipat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic sa gasesti pe cineva cu care sa-ti aduci masina in bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda depinde acum ce tip de motor e daca are 16 supape sau 8 oricum cam imposibil sa fi scapat fara sa se indoaie niciuna .....nu e chiar atat de grav supapele nu costa mult.....doar manopera mai mult decat piesele ...eu am avut un rover 1.8 16v si dupa ce sa rupt am reusit sa o repar singur masina era din 99..... am cautat schita pe net ....am gasito si m-am apucat de munca....dar in situatii dinastea la tine poate fii mai grav.....adica daca ai apucat sa ii mai dai si la automat sa o pornesti clar sau indoit macar 6.....oricum ti-am zis e urat de manopera ca tre sa dai jos o gramada de c****uri si daca tot le dai si ai putini bani eu zic sa cumperi si segmenti .......asta depinde acum de motor se poate indoii si pistonu si supapa se poate rupe axa cu came....e nasol daca se rupe distributia ...mai ales la 16 valve si depinde acum si de tipu motorului cum e proiectat ..... sunt unele care se rupe cureaua si nu patesc absolut nimic .....oricum urat incidentu....prima data trebuie desfacut tot ...si vazut altfel nu ai de unde sa stii.....si mai sunt si garnituri de cumparat....etc....depinde ce a patit.....daca ai scoso repede din viteza daca daca daca........

oricum daca te apuci de reparatie si scapi doar cu garnituri de pus si supape parerea mea e sa schimbi si segmenti si ce mai e acolo daca tot desfaci motoru.......dupa ce schimbi tot ai grija macar la 2000 de km rodaj nu o forta........peste 3000 rpm.....

pe loc pe marginea drumului nu ai nici o sansa sa o repari asta iti garantez......m-as mira sa se poata sa scapi doar cu atat mai ales ca motoru era in sarcina cand sa rupt si tu aveai 100 la ora ....si pe loc la relanti daca se rupe tot se indoaie supapele .......

Mai multă grijă la limbaj, te rog!

Edited by HEIMÐALLR
Mascare cuvânt neadecvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai sigur minim 2-3 supape indoite, asta daca nu s-a lasat cu pistoane sparte sau biele indoite. Tracteaza masina ca e lucrare grea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca motorul este diesel cod D4192 si cred ca are 8 supape.Acum ceva idei cu sa intamplat acolo si recomandari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti s-a descris mai sus. Tracteaza masina pana la un service si apuca-te de desfacut. Schimbi supapele indoite, garnitura de chiulasa, si verifici pistoanele si bielele. Mai mult nu avem ce-ti spune din pacate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu stiam ca la motoarele diesel supapele sunt putin mai sus decat la benzina cel putin asa stiu ....sar putea sa ai noroc...habar nu am.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

la diesel nu scapa

daca scapa supapa se rupe axa cu came culbutori si capacele ce tin axa cu came

dar din pacate ceva se rupe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dom-le draga...am patit-o si io... !

Eram spre norocul meu in oras( Arad ),coboram un pod,nu-mi amintesc dar cred ca era scoasa din viteza...?!?,aveam in jur de 40km/h si la fel ca la tine...Am incercat deasemeni sa o repornesc...pauza - concluzia = cureaua de distributie rupta in mers.

Si acum costurile mele dar fara sa uit ajutorul mare din partea lui Roberto in achizitionarea pieselor cu un raport calitate/pret foarte OK.

- 400 RON - rectificat chiulasa,inlocuit 3 supape,rectificat 3 supape;

- 1150 RON - role INA,curea GATES, ( curea GATES alternator,clima,etc + bujii incandescente NJK de care nu prea-s incantat...trebuiesc BERU,dar asta e...- nu au nici o legatura cu distributia dar trebuiau schimbate);

- 300 manopera

Asadar cu putin "noroc",scapi usor,in cazul in care cum zicea mecanicul meu "bine ca nu s-au dus si altele" !

Multa bafta...

Se pare ca ai acelasi motor ca si al meu D4192T2,doar ca la 100km/h habar nu am ce se poate intampla ( nu prea le am cu mecanica ),sunt intr-o miscare mult mai dinamica acele componente ale motorului si probabil difera de la o viteza la alta "proportia pagubelor".Oricum ca fapt divers mai nou piesele parca sunt mai accesibile,conteaza doar de unde le cumperi si fiabilitatea lor.

P.S.Am uitat; in aia 1150 ron mai intra si carnitura de chiulasa VICTOR REINZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa o lupta crunta cu frigul azi noapte am reusit sa-mi recuperez masina.m-am apucat azi de desfacut si supriza majora.cureaua de distributie era intreaga dar sarita de la locul ei.am depistat rola intinzatoare care era blocata iar o alta rola care este cumva in partea opusa cu bilele lipsa.acum astept sa vina noul kit sa il montez si sper sa porneasca.daca nu chiuloasa jos si party....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa o lupta crunta cu frigul azi noapte am reusit sa-mi recuperez masina.m-am apucat azi de desfacut si supriza majora.cureaua de distributie era intreaga dar sarita de la locul ei.am depistat rola intinzatoare care era blocata iar o alta rola care este cumva in partea opusa cu bilele lipsa.acum astept sa vina noul kit sa il montez si sper sa porneasca.daca nu chiuloasa jos si party....

si am avut distributia rupta in mers si am scapat doar cu spapele indoiate si oricum ma ajuns in final 1200ron toata joaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maramgabriel: sa inteleg ca ii DONEZI o chiulasa, da ? Nu de alta, dar nu au ce cauta vanzarile in alt topic decat cel de VANZARI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fac o secunda off topic ca daca vorbim de curele rupte in mers... de fapt numai sa-mi zica cineva daca e adevarat sau. Am "auzit" azi ceva interesant si suna cam asa: "In cazul in care distributia se rupe, pe masinile noi, pentru ca pistonul sa nu loveasca supapele exista un sistem de siguranta, volanta dubla, care blocheaza imediat pistoanele in motor indiferent de turatie. Ambreiajul este distrus pe loc, dar motorul este in siguranta". N-am sa intreb ce masini au volanta dubla (la volvo ma refer) doar daca este adevarat.

Edited by i love VOLVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel de adevarat ca porcul zburator, turnul din Pisa drept, etc .

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa o lupta crunta cu frigul azi noapte am reusit sa-mi recuperez masina.m-am apucat azi de desfacut si supriza majora.cureaua de distributie era intreaga dar sarita de la locul ei.am depistat rola intinzatoare care era blocata iar o alta rola care este cumva in partea opusa cu bilele lipsa.acum astept sa vina noul kit sa il montez si sper sa porneasca.daca nu chiuloasa jos si party....

Eu sunt de parere ca ar trebui sa desfaci mai intai motorul ca sa te asiguri ca totul este ok in el!! Daca ai componente afectate...or sa iti strice si celelalte componente bune. Si uite asa o sa te coste mult mai mult!! Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2011 a fost un an bun intr-adevar.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa o lupta crunta cu frigul azi noapte am reusit sa-mi recuperez masina.m-am apucat azi de desfacut si supriza majora.cureaua de distributie era intreaga dar sarita de la locul ei.am depistat rola intinzatoare care era blocata iar o alta rola care este cumva in partea opusa cu bilele lipsa.acum astept sa vina noul kit sa il montez si sper sa porneasca.daca nu chiuloasa jos si party....

Nu iti recomand sa iti montezi cureaua si rolele fara sa desfaci motorul ptr ca vei munci de pomana. Iti spun 100% ca o sa fii nevoit sa inlocuiesti una sau mai multe supape, de refacut scaunul acestora si cine stie ce altceva o mai fi pe acolo. Gandeste-te ca atunci cand ai dat la automat dupa ce motorul a sarit de la punct, acolo s-a intamplat un dezastru, totul a mers talmes balmes, asa ca apuca-te de desfacut usurel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel de adevarat ca porcul zburator, turnul din Pisa drept, etc .

Mersi Bogdan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zack, eu sunt de parere ca omul a si vandut masina pt ca de un an si jumatate nu a mai intrat pe forum .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer.....la cateva ore dupa ce am postat mi-am dat seama ca nu mai este de "actualitate". Se mai intampla... :P

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar a fost!! Din pacate...am "baut" cu o lingurita!! Deh....am fost sofer la intoarcere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now