wam

Remapare D5-185CP

61 posts in this topic

Sincer nici eu nu vreau sa apara certuri. Am ridicat aceasta problema deoarece am crezut ca pot obtine un consum mai mic renuntand la o parte din performantele masinii. Bogdan, eu stiam de la tine de ecotuning si mai stiam ca se castiga cativa caluti. Am deschis subiectul datorita evolutiei preturilor la pompa si nu ca sa se nasca discutii din cauza mea. Imi cer scuze. Pe de alta parte si eu sunt de acord ca poti sa imi dati un RS sau orice alta masina de cati cai vreti voi si sunt sigur ca o sa pot sa o duc si pana la viena mergand la consum. Ca ii dai o talpa sa creasca un pic adrenalina e una, dar cand nu ai banutii in buzunar si tragi si de 1 l de combustibil sa vezi ce linistit poti sa mergi. Oricum, de principiu am inteles ideea. Mai bine merg si mai linistit si e posibil sa imi mai scada consumul, dar asta in timp s-ar putea sa dauneze avand in vedere ca implica un mers subturat. Exact de asta imi e frica. Daca stam bine si ne gandim , fara a suferi cumva vre-o comparatie, si un logan de 1.4 consuma mai mult decat unul de 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ca ii dai o talpa sa creasca un pic adrenalina e una, dar cand nu ai banutii in buzunar si tragi si de 1 l de combustibil sa vezi ce linistit poti sa mergi."

Imi dai voie sa NU te cred ?

Facem un pariu pe 1 leu ca nu rezisti sa nu mergi cu 200 cu rs-ul ? (cu benzina ta, platita de tine !)

Eu fac plinul si tu mergi 20-100 km cu rs-ul pe drum bun. Daca mergi legal, eu iti dau 1 leu. Daca ai depasit viteza legala cu mai mult de dublu (DUBLU) atunci tu ii faci din nou plinul ! OK ?

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Facem un pariu pe 1 leu ca nu rezisti sa nu mergi cu 200 cu rs-ul ?"

Pe moment da!Dar dupa ce acul de la benzina vezi ca scade,te calmezi imediat :)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

lik, te doare capul ? intelegi despre ce e vorba ?

e vorba ca NU rezisti, nu ca dupa aia iti pare rau. AI INTELES ?

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce vrei sa zici!

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai de ce sa-ti ceri scuze wam, discutia a deviat de la postarea mea legata de scaderea consumului.

Intrebarea ta a fost indreptatita si precisa si pana la postul #10 ai primit raspuns. Da, poti scade putin consumul mediu cu o diagrama bine gandita care sa-ti aduca cuplul maxim mai "jos" astfel incat motorul sa functioneze optim la acel regim si atunci nu trebuie sa-ti faci probleme nici despre subturare.

Edited by Andreos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nici eu nu vreau sa apara certuri. Am ridicat aceasta problema deoarece am crezut ca pot obtine un consum mai mic renuntand la o parte din performantele masinii. Bogdan, eu stiam de la tine de ecotuning si mai stiam ca se castiga cativa caluti. Am deschis subiectul datorita evolutiei preturilor la pompa si nu ca sa se nasca discutii din cauza mea. Imi cer scuze. Pe de alta parte si eu sunt de acord ca poti sa imi dati un RS sau orice alta masina de cati cai vreti voi si sunt sigur ca o sa pot sa o duc si pana la viena mergand la consum. Ca ii dai o talpa sa creasca un pic adrenalina e una, dar cand nu ai banutii in buzunar si tragi si de 1 l de combustibil sa vezi ce linistit poti sa mergi. Oricum, de principiu am inteles ideea. Mai bine merg si mai linistit si e posibil sa imi mai scada consumul, dar asta in timp s-ar putea sa dauneze avand in vedere ca implica un mers subturat. Exact de asta imi e frica. Daca stam bine si ne gandim , fara a suferi cumva vre-o comparatie, si un logan de 1.4 consuma mai mult decat unul de 1.6.

Ce consum ai de fapt in oras?Ai si cutie automata?Din curiozitate intreb.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci nu vrea nimeni sa vb si cu mine :D

Hmmm.....este posibil si pentru benzina? :D Sau afecteaza in vre-un fel motorul?

Hai ca vorbesc si cu tine.. :)

Se poate si la benzina mai ales daca e supra-alimentat(obez) din presiunea de injectie si cea data de compresor , daca e normal-aspirat foarte putin din hartile de injectie, eventual sa schimbi si axele cu (s)came.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai de ce sa-ti ceri scuze wam, discutia a deviat de la postarea mea legata de scaderea consumului.

Intrebarea ta a fost indreptatita si precisa si pana la postul #10 ai primit raspuns. Da, poti scade putin consumul mediu cu o diagrama bine gandita care sa-ti aduca cuplul maxim mai "jos" astfel incat motorul sa functioneze optim la acel regim si atunci nu trebuie sa-ti faci probleme nici despre subturare.

Gresit ! Mai sus era exprimarea corecta !

Cuplul MAXIM e una , iar de unde incepe masina sa dea cuplu cit de cit ok, e alta !

cuplu maxim trebe sa fie CIT MAI sus in turatii , iar turatia la care incepe sa se simta cuplul mare trbe sa fie cit mai jos.

NU intelegeti nimic . Imi pare rau !

La diesel , cuplul maxim sa tinda spre 3500 (desi nu va putea niciodata sa fie acolo - actualmente este udeva la 3000-3100) , iar reprizele (cuplul semnificativ, sa intre bine turbo) sa inceapa de la 1500 (actualmente pleaca de la 1700-1900rpm).

ACUM E CLAR ? sau fac o schema desenata ?

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

""care sa-ti aduca cuplul maxim mai "jos" ""

Iulirx ,era vorba de a "duce" cuplu maxim mai jos in turatii. (adica 400Nm sau citi ori fii ,de la 1400,1500rpm in sus .)De asta spunea Andreos cu alte cuvinte.Vad ca vorbiti impreuna dar va intelegeti separat :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

""care sa-ti aduca cuplul maxim mai "jos" ""

Iulirx ,era vorba de a "duce" cuplu maxim mai jos in turatii. (adica 400Nm sau citi ori fii ,de la 1400,1500rpm in sus .)De asta spunea Andreos cu alte cuvinte.Vad ca vorbiti impreuna dar va intelegeti separat :smile:

Uite TU, da TU ,esi un exemplu de om care h-abar n-are de functionarea motoarelor diesel turbo.

Ideea , cred ca n-o sa fiu obligat chiar sa fac o schema detaliata, este ca cuplul maxim trebe sa fie , SURPIZA !, cit mai SUS in turatii !

Ce nu intelegi tu : e o diferenta (MAREEEEEE) intre cuplul maxim si cit de mult cuplu e dat de motor la turatii joase. cu cit mai mult cu atit mai bine ! INSA : cuplul maxim trebe sa fie CIT MAI SUS !!!

Inteleg ca e greu. Aveti idei preconcepute. Lasati-va , fratilor, de ele !

Trebe sa intelegeti (daca va duce mintea) ca CUPLUL e bine sa fie raspindit pe o plaja CIT MAI MARE. adica sa aiba minimul CIT MAI JOS si MAXIMUL CIT MAI SUS.

Hai , ca nu e chiar asa de greu de inteles .....

Scuze imi cer de la cei destepti. NU la ei ma refer !

@ Wam

Daca vrei sa-ti reduci consumul , du-te la sebastian si-ti va face pe plac, fara compromisuri.

Nu te lua dupa "profesionistii" care iti spun timpenii. Fa cum iti spun eu si daca n-o sa-ti placa iti platesc eu remaparea. (pina in 400 euro)

Sa vedem citi "profesionisti" pot spune - si face - asta !

N-am nici un interes, nu cistig bani (n-am nevoie) , nu cistig nimic. Iti vreau doar binele. E alegerea ta ! Cred ca sebastian nici nu ma cunoaste....

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina cu soft consuma mai putin pe BC ... ca in realitate consuma mai mult , testat pe pielea mea cu 2 masini identice .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina cu soft consuma mai putin pe BC ... ca in realitate consuma mai mult , testat pe pielea mea cu 2 masini identice .

Daca o fugaresti da!Altfel nu cred.

La un mers normal va consuma un pic mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai eticheta oamenii asa rapid, si nu la mine ma refer..

Nu sunt "profesionist"; cred ca i-ai dat un sfat bun, ca baietii aia la RC fac sincer treaba cumsecade.

Da, Iuli, la cuplul ala mare ma refeream la turatii joase pentru ce vrea el nu pt performanta.. stiu ca motorul ideal trebuie sa aiba cuplu maxim pe o plaja cat mai mare de turatii ( de ex 1.8T benzina de la audi are 235Nm intre 1950-5000rpm). Insa la diesel maximul e "jos" si dupa se tot duce in jos..

Esti de acord cu o directa proportionalitate intre consum si turatie? cu cat mai multe cicluri pe minut cu atat mai mult combustibil injectat! atunci daca poti obtine acelasi cuplu la o turatie mai joasa inseamna consum mai redus.

Vrei scheme? Uite aici (nu e de la Sebastian, prima e de la unu' Rica Raducanu):

post-329-0-12651600-1326321827_thumb.jpg

post-329-0-99536000-1326321694_thumb.jpg

PS: Si eu m-as duce la ei. Uite, chiar asa o sa fac, sa ma duc sa-mi detuneze de la 131, sigur n-o sa-mi placa :angry5: asa ca o sa-mi platesti remapare la 190 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"@bogdan G

"oricum nu ma bag in explicatiile lui Iulirx pt ca nu au pic de suport tehnic in spate"

Eu ti-am cerut sa DEMONSTREZI ce-ai zis. Te rog mult sa faci asta !""

Chiar, sint curios cum se va face aceasta demonstratie...Daca nu, se poate lasa chiar cu un...Warn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca vorbesc si cu tine.. :smile:

Se poate si la benzina mai ales daca e supra-alimentat(obez) din presiunea de injectie si cea data de compresor , daca e normal-aspirat foarte putin din hartile de injectie, eventual sa schimbi si axele cu (s)came.. ;)

Este aspirat; m-am uitat si ma duce la super cheltuiala, vorba lui bogdan, nu isi justifica investitia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ca ii dai o talpa sa creasca un pic adrenalina e una, dar cand nu ai banutii in buzunar si tragi si de 1 l de combustibil sa vezi ce linistit poti sa mergi."

Imi dai voie sa NU te cred ?

Facem un pariu pe 1 leu ca nu rezisti sa nu mergi cu 200 cu rs-ul ? (cu benzina ta, platita de tine !)

Eu fac plinul si tu mergi 20-100 km cu rs-ul pe drum bun. Daca mergi legal, eu iti dau 1 leu. Daca ai depasit viteza legala cu mai mult de dublu (DUBLU) atunci tu ii faci din nou plinul ! OK ?

Da, facem pariu cand vrei tu ! In momentul in care merg in permanenta cu un copil mic in masina, fac cel putin 40 de km zilnic in bucuresti, si vreau sa ajung si intreg acasa la famile, sunt sigur ca o sa castig. In final totul se rezuma la responsabilitate. Oricum, sunt de parere ca discutia este deja off-topic. Nu am cunostintele necesare in ceea ce priveste o remapare si de aceea am intrebat daca se poate, cat se poate si restul. Sa incercam sa ne rezumam la subiect.

Ce consum ai de fapt in oras?Ai si cutie automata?Din curiozitate intreb.

11-12 . se intelege ca nu merg subturat, dar nici nu alerg cu 150 prin oras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite TU, da TU ,esi un exemplu de om care h-abar n-are de functionarea motoarelor diesel turbo.

Ideea , cred ca n-o sa fiu obligat chiar sa fac o schema detaliata, este ca cuplul maxim trebe sa fie , SURPIZA !, cit mai SUS in turatii !

Ce nu intelegi tu : e o diferenta (MAREEEEEE) intre cuplul maxim si cit de mult cuplu e dat de motor la turatii joase. cu cit mai mult cu atit mai bine ! INSA : cuplul maxim trebe sa fie CIT MAI SUS !!!

Inteleg ca e greu. Aveti idei preconcepute. Lasati-va , fratilor, de ele !

Trebe sa intelegeti (daca va duce mintea) ca CUPLUL e bine sa fie raspindit pe o plaja CIT MAI MARE. adica sa aiba minimul CIT MAI JOS si MAXIMUL CIT MAI SUS.

Hai , ca nu e chiar asa de greu de inteles .....

Scuze imi cer de la cei destepti. NU la ei ma refer !

@ Wam

Daca vrei sa-ti reduci consumul , du-te la sebastian si-ti va face pe plac, fara compromisuri.

Nu te lua dupa "profesionistii" care iti spun timpenii. Fa cum iti spun eu si daca n-o sa-ti placa iti platesc eu remaparea. (pina in 400 euro)

Sa vedem citi "profesionisti" pot spune - si face - asta !

N-am nici un interes, nu cistig bani (n-am nevoie) , nu cistig nimic. Iti vreau doar binele. E alegerea ta ! Cred ca sebastian nici nu ma cunoaste....

Stii care este ideea?Cunosc si eu cite ceva dar nu stau sa fac expunere sau grafice de putere ,cuplu sau alte cele.Nu facusem decit sa spun 2,3 vorbe in care sa fiti impacati sa zic asa, amindoi (tu si andreos) fiecare gindind logic in felul sau dar exprimindu-se poate mai simplu ,el sau mai detaliat,tu.Ar fi trebuit ,tata ,sa va las linistiti ca va argumentati reciproc bine.Ai o impresie foarte aiurea despre mine sa stii ,nici nu ma cunosti dar nu e bine sa crezi ca daca, cineva care nu are opinia suprapusa pe explicatia ta inseamna ca nu stie.Chiar este asa mare inginerie ce spui tu?

Este o vorba.Mai departe scrie-n carte ,asa ca daca nu sint destul de informat cum tinzi si esti consecvent sa crezi despre mine ,eu nu fac decit sa ma opresc ,sa citesc pe mai departe ce scrii sau scriu altii pe acest forum.Nu stiu daca ai observat dar in ceea ce priveste postarile mele fac referire in mare la seria S40/V50,C30,C70 si inca citeva chestiunii generale ,sa zic.Cu cit de bagi in toate cu atit stii mai putin sau deloc,vorbesc in general..Daca m-as pune la mintea multora care efectiv intreaba ca nu stiu ,sint mai comozi intrebind etc sau sa se afle in treaba etc si cer pareri inseamna ca as ajunge cum probabil ai tu impresia despre mine.Ce garantie ar avea cineva care te aude pe tine ,mine etc ca le spunem exact ce trebuie,foarte avizat tehnic si profesionist?Avem o parere pe care noi o credem ca este cea mai exacta si le creem sprijinul celor mai putini avizati ca este cea mai exacta.

Iti doresc sa ai o zi buna,acolo pe unde esti si fii pe pace.Ce te faceai sau se faceau altii daca nu era internet acum?!!!Mai departe scrie-n carte..

@wam Iti multumesc de raspuns

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, V50Saphir a inteles printre randuri ce trebuie.. ca doi oameni spun cam acelasi lucru, unul mai mult puctual la ceea ce-l intereseaza pe cel care a pus intrebarea, doar ca altul se poarta de parca toata lumea il contrazice absolut cand de fapt sunt pareri diferite doar in niste privinte.

@Wam: vezi ca mai exista si un sistem tip powerbox cu telecomanda pt common-rail, poti seta modul/ activa/dezactiva si din telecomanda dupa bunul plac sau dupa nevoi. Daca exagerezi poate scade fiabilitatea unor componente din cauza solicitarilor mai mari.

Insa sunt in asentimentul lui G, ca totul tine de gasirea unui optim, daca nici aia care au departamente, bani si specialisti nu pot face minuni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@all: nu dorim aplicarea de sanctiuni, dar daca continuati cu atacurile, mai mult sau mai putin voalate la persoana, ne vom vedea nevoiti sa le aplicam. ramaneti, va rog , sa ideea topicului....

din punctul meu de vedere, fiecare are dreptul la o parere bazata, mai mult sau mai putin, pe o experienta proprie. iar experienta mea imi spune doua lucruri: grija fata de masina (consumabile, piese de schimb etc.) si modul de condus are o influenta pozitiva sau negaitva asupra consumului. in cazul meu, consumabilele au avut cel mai important aport: cu filtru de benzina de vreo 30k km consum 11.5 l / 100 km in regim de autostrada - cruise 130 km/h. dupa schimbare, sub 10 l / 100 km in aceleasi conditii. pentru mine a fost destul de surprinzator....

totusi, nu pot sa nu iau in calcul si puterea motorului. unii sustin ca reducerea performantelor motorului ar reduce consumul. altii, ca dimpotriva, imbunatatirea acestora optimizeaza consumul. pe propria-mi piele, am experimentat doua situatii: cu VOLVO, dupa de a trebuit realizata o rectificare a chiuloasei si implicit, ca tot am desfacut jumatate de motor, reconditionarea turbinei, prin cresterea compresiei si performantelor admisiei (deja parca toti calutii au revenit inapoi in grajd), consumul in oras s-a redus simtitor, de la 15-16 l la 12-13 l. repet: in aceleasi conditii de trafic si exploatare a masinii. al doilea exemplu este de pe un motor diesel (63 CP), fara pretentii, de pe un LOGAN. inainte de chiptunnig: urban - 6.5-7 l / 100 km si extraurban 5-5.5 l / 100 km. dupa modificari (crestere la aprox. 80 CP) : urban - 5.5-6 l / 100 km si extraurban sub 5 l / 100 km.

concluzie personala: marirea performantelor motorului (in limite rezonabile si fara modificari "hardware") in aceleasi conditii de exploatare duce la micsorarea/optimizarea consumului. dar, daca fiind obisnuit cu magari te trezesti pe noapte cu cai puri-sange si ii pui la treaba pe toti, atunci lucrurile nu mai sunt in favoarea consumului. LOGANUL la +200 km/h nu mai consuma sub 5 / 100 km, garantat!

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 x 5 = 20% consum la +200km/h :D

Sper ca te referi la un benzinar, ca un 1,5 nu vede 170km/h!

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorbesc de 1.5 dci... :)

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai ce am zis, nu ai sa vezi niciodata logan 1,5 diesel la +200km/h :lol:

Abia daca prinde 170 - 175km/h!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in spiritul topicului, punem pariu? iau LOGANUL de la taica-meu si-ti arat :) sau cu prima ocazie fac o poza....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma faci sa rad! Am 2 in curte, unul break si unul berlina, iar inainte sa imi cumpar volvo-ul am avut tot logan dar 1,6 benzina.

Este posibil la cel cu "I" rosu sau duca mai mult, dar nu bag mana in foc ca poate atinge 200 km/h.

Abia am reusit cu loganul de 1,6 sa ating viteza record de 210 km/h, deci nush unde poate prinde un diesel viteza asta :D

Ai te rog grija la scriere

Multumesc

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.