wam

Remapare D5-185CP

61 posts in this topic

1.5 dci-ul am vazut si eu ca prinde 200 pe a2, si nu numai o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma faci sa rad! Am 2 in curte, unul break si unul berlina, iar inainte sa imi cumpar volvo-ul am avut tot logan dar 1,6 benzina.

Este posibil la cel cu "I" rosu sau duca mai mult, dar nu bag mana in foc ca poate atinge 200 km/h.

Abia am reusit cu loganul de 1,6 sa ating viteza record de 210 km/h, deci nush unde poate prinde un diesel viteza asta :D

Ai te rog grija la scriere

Multumesc

nu sunt genul care sa lanseseze afirmatii gratuite... ti-am relatat o situatie pe care am experimentat-o singur, pe o masina proprie. intr-adevar, nu pot spune ca este o viteza pe care Loganul o atinge usor sau recomandata a fi folosita in regim de croaziera, spre deosebire de XC in care am toata increderea.

ai perfecta dreptate, limitarea electronica a Loganului din fabrica este 170 km/h pentru diesel si 185 km/h pentru benzina. dar, odata cu optimizarea software (sau chiptuning, cum zic altii, cu toate ca parerea mea este ca aceasta denumire este complet eronata - probabil o sa detaliez cu alta ocazie) pe langa imbunatatirea hartilor de injectie, se elimina/modifica si limitarile electronice. ceea ce iti pot spune este ca, in cazul Loganului, nu mai am limitarea initiala de la 4.000 rpm, iar pana la viteza180-185 km/h trage bestial. dupa aceasta viteza cresterea spre +200km/h este ca mersul melcului, dar nu irealizabila.

eu mai voi limita aici cu descrierea Loganului, mai ales pe un forum VOLVO :) (poate imi iau WARN de la moderatori :evil5: ) ceea ce am vrut sa evidentiez este legat strict de rezultatele optimizarii facute cu cap si de oameni priceputi. sper ca voi avea ocazia sa relatez si despre XC in viitorul apropiat (i se pregateste o surpiza :glasses9: )

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5 dci-ul am vazut si eu ca prinde 200 pe a2, si nu numai o data.

Corect. Pe vremea cand aveam Megane 1.5 dci am ajuns la 197 pe bord si 202 pe GPS si pedala nu mai avea deloc si era pe rosu aproape de maxim la turometru. Motor de 85 cp. Eu zic ca se poate. Bine, megane-ul nu e logan, dar se discuta despre capacitatea cilindrica in definitv.

Edited by wam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' aerodinamica n-are si ea un rol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Pe vremea cand aveam Megane 1.5 dci am ajuns la 197 pe bord si 202 pe GPS si pedala nu mai avea deloc si era pe rosu aproape de maxim la turometru. Motor de 85 cp. Eu zic ca se poate. Bine, megane-ul nu e logan, dar se discuta despre capacitatea cilindrica in definitv.

Meganul are cu totul alta cutie, dar acelasi motor, ceea ce ajuta foarte mult!

Foarte ciudat, nu am auzit ca un logan diesel sa prinda aceasta viteza! Ceea ce vroiam sa zic, este ca sunt 2 motorizari pe logan MCV, unul de 75hp parca iar celalalt cu "I-ul" rosu de 85 hp.

Scuze Danyx, voi scrie corect de acum in colo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu mergeam ca "avionul" cu MCV-ul (1.5 dCi 70 cp , resoftat ) ... pe bord arata 180 , pe gps cu 10 km/h mai putin ....pe bord arata 130 , defapt avea 120 si ceva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrix, nu-mi plac amenintarile tale dar ca sa-ti fac pe plac iti raspund, firma Volvo a facut un motor (D5244T7) de numai 126CP, motor care a fost facut pt consum a si a fost pus numai pe masinile S60 si V70 cu tractiune fata, acest motor conform Volvo este acelasi motor ca D5244T4 numai softul difera: "Engine variants D5244T4/T5/T6/T7 are identical apart from performance. The performance is determined by the software in the ECM."

Deci Volvo a facut un motor pt consum redus, astfel consumul a fost redus in medie cu 0.2L la 100km, daca inginerii Volvo nu au reusit sa obtina o scadere mai mare de ce as crede ca altcineva o sa poata ?

Un motor ultra eficient nu se poate transforma peste noapte intr-un motor si mai eficient, de fapt la Volvo este putin invers, motorul de 185CP consuma la fel ca cel de 163CP (D5244T5) si mai mult decat legendarul D5244T care consuma la fel ca motorul de 126CP . Deci puterea nu modifica decat foarte putin consumul iar sa dai niste bani pt a scadea consumul cu 200-300ml chiar nu se justifica .

Oricum acest topic nu-si are rostul, userul WAM a inteles cum sta treaba cu reducerea consumului si momentan este impacat cu ideea de 10-11% in Bucuresti .

La benzinare insa este alta mancare de peste, acolo merita eco-tuningul, chiar am mers cu un Cayene Turbo care avea eco-tuning si se simtea bine la buzunar diferenta de consum. La o chestie care consuma cat smartul (pastrand raportul greutate si putere) nu ai ce sa-i mai faci.

Pt a avea un consum scazut trebuie umblat la hardware, softul nu rezolva mereu problemele iar ultimele motoare diesel de la Volvo sunt mai apropiate de primul D5 decat motorul in cauza, astfel motoarele noi nu mai au swirl si nu mai au turbina actionata electronic ci vacumatic, adica "back to basics", iar in acest fel un D5 nou twin turbo de 215CP consuma mai putin ca D5-ul lui WAM, mult mai putin, cu 70% mai putin adica 5.8% urban fata de 9% urban .

Spor la balacarit in continuare, eu raman la fiarele mele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nici un fel de amenintare, Iuli te-a rugat sa demonstrezi ce ai zis. Atit. Eu doar am pus un + de greutate peste rugamintea lui. Ca sensibil mai esti, nu te stiam asa.

"Eu ti-am cerut sa DEMONSTREZI ce-ai zis. Te rog mult sa faci asta !"

Daca Wam a inteles pina la urma cum sta treaba (Teoretic), sa spuna si inchidem topicul. Se poate duce oricind la orice tuner si-i poate pune intrebarea: "Imi garantezi ca-mi dai banii inapoi daca, dupa resoftat nu consuma mai putin cu 1 litru urban ?" Va fi...uimit de raspunsul (eschivat) primit. Romanesc, desigur...am vrut sa spun mioritic dar suna prea aspru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este corect ce spui tu in legatura cu datul banilor inapoi dar este atat de discutabil incat o sa se lase cu un gust amar pt ca dupa cum bine a spus Iuli mai sus cand ai mai multi cp sub capota ai tendinta sa-i folosesti pe toti iar in acest caz nu putem vorbi de un mers economic iar consumul nu va scadea .

Il astept pe WAM sa ceara inchiderea topicului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa aceste lungi discutii m-am lamurit in ceea ce priveste scaderea consumului. Va multumesc tuturor pentru imiplicare si rog un moderator sa inchida topicul.

O zi excelenta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inchis la cerere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.