icristi

Parbriz incalzit ?!

62 posts in this topic

@Andy sunt 100% deacord cu tine ca siguranta pietonilor si aerodinamica/designul sunt chestiuni importante dar daca nu vezi pe timp de iarna la -20C nu este o problema la fel de importanta ? Tinand cont ca Volvo este o marca nordica aceasta problema nu trebuia sa existe, trebuiau facute duze incalzite in zona stergatoarelor si cu asta basta sau parbriz incalzit cum are concurenta. Adica ne laudam cu masinile noastre nordice iar cand dam de clima nordica suntem in impas, este de ras.

Eu de exemplu cu XC70-ul meu ma laud ca face foarte repede rece, deci este exceptional pt nordul Africii dar pt nordul Europei nu prea .

PS> ierni din astea grele o sa fie din ce in ce mai des, deh nu mai este clima care era o data . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Problema ramane orice s-ar spune pe aici. Este prima masina la care am probleme de genul asta, si atentie am PTC, duze incalzite, etc.

Solutia, a scris cineva, este ca aerul cald degajat de motor sa vina catre baza parbrizului, cum dealtfel scrie si in carte: sa se curete zona respectiva. Aici apare problema: pai ma apuc sa ridic capota sa curat, sparg gheata, dis de dimineata, ca sa pot conduce in siguranta.

Sincer, am facut-o si chiar cu rezultate, dar repet este prima masina la care intalnesc problema asta.

Concluzie: se incalzeste in cateva minute habitaclu, parbrizul, etc. (PTC-ul isi face treaba, timp echivalent ca la motoare benzina), dar dupa ceva timp in trafic, tot ce se scurge de pe parbriz ingheata la baza lui cu tot cu stergator. Se pare ca totusi daca cureti zona respectiva ceva flux de aer vine de la motor... Si poate asta e solutia VOLVO!

Paste fericit alaturi de cei dragi!

Dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aer de la motor vine doar daca ii tai chederul, sau il scoti, altfel e foarte bine etansat compartimentul motor.

Singura solutie pe care o vad este tot o rezistenta electrica aplicata sub o folie pe exteriorul parbrizului.

Pana la iarna mai avem timp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce putere? alimentata la 12 V calculeaza cati amperi trage din alternator .... bafta,

dar ma indoiesc tare ca ar avea efect la -15 .. - 20 sau mai putin ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de ce sa nu aiba efect ? Oglinzile incalzite nu merg si la -20c? Luneta nu se incalzeste si la -20 C ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut la un Chrysler Voyager model pana in 2002,cred; si la un Rexton 2 lamele incalzite exact cum sunt cele de la luneta,pozitionate la baza parbrizului.Nu mai gasesc acum pozele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G : " Pai de ce sa nu aiba efect ? "

Pai poti sa tragi din alternator cat vrei? de asta am scris, cred ca totusi trebuie calculat amperajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut la un Chrysler Voyager model pana in 2002,cred; si la un Rexton 2 lamele incalzite exact cum sunt cele de la luneta,pozitionate la baza parbrizului.Nu mai gasesc acum pozele.

Au avut ai mei prin 2001 un Dodge grand caravan (aceeasi cu voyagerul) si din cate tin minte aia era antena .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au avut ai mei prin 2001 un Dodge grand caravan (aceeasi cu voyagerul) si din cate tin minte aia era antena .

Sincer sa fiu ma indoiesc ca o montau fix acolo unde sunt pozitionate stergatoarele....da acuma dee...nimic nu te mira :D

Oricum e ingenioasa ideea,iar la Subaru arata si bine in banda aceea neagra a parbrizului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia nu e antena!!!

Wtf se vede de la o posta ca e degivrare pentru stergatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now