costiag

probleme la 460 nu-mi mai indica temperatura

26 posts in this topic

fratilor stie cineva ce se intampla cu masinuta mea de nu mai arata temperatura la bord?

Am schimbat termoculpa de la radiator,si sonda de apa cred,care vine in spatele motorului,(dupa spusele electricianului) si nu sa intamplat absolut nimic.

A SI INCA CEVA!! decand faza cu indicatorul de bord nici nu mai porneste electroventilatorul,deci nici nu am racire la motor.

Daca sa mai confruntat cineva cu asa ceva va rog soptiti-mi si mie,ca decand sau facut toti electricieni nici nu mai stii cum i-ti ia foc masina :help: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! nu trebuie decit sa verifici firul de la sonda de temperatura. te asezi pe partea stinga a masinii si privesti catre termostat. in dreapta lui(spre parbriz) , pe spatele motorului, dar putin mai jos,se afla sonda de temperatura. are doar un fir . in timp se duce deoarece nu are nici o clema sau suport care sa-l tina fix. inca ceva! ai grija cum scoti papucul de acolo sa nu se rupa din sonda ca atunci chiar ai o problema. multa bafta! asteptam rezultate!si verifica si firele termocuplei

Edited by danut
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult danut pentru raspuns ,dar am inlocuit sonda cu una noua si tot degeaba.Daca firul care vine in sonda il ating la masa masinii ceasul de bord de la temperatura functioneaza dar nu e normal pentru ca nu are nici un papuc la masa masinii,decat in centrul sondei,si cel din centru nu face legatura cu masa masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce sa zic. trebuie puricata amanuntit. cele doua mufe cu fire care intra in spatele ceasurilor de bord sunt bine puse? ma gindesc ca au fost inlocuite ceva beculete si s-au deplasat. :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am umblat deloc la ceasurile de bord,nu a fost necesar dar curios este faptul ca uneori,recunosc destul de rar functioneaza ceasul de la temperatura

:crybaby: dar ti-am spus destul de rar

Share this post


Link to post
Share on other sites

inteleg ca la bord nu s-a umblat. cam asa a patit si cosminel. firul de la sonda era intrerupt chiar linga papuc dar in izolatie si nu se vedea . aia s-a rezolvat . acum are probleme cu indicatorul de la benzina :evil6:. parerea mea este ca acel fir de la sonda nu isi face treaba.

Edited by danut

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inlocuit si papucul de la sonda si surpriza!!!! tot nu functioneaza.Intradevar am uitat sa-ti spun.Pe parcursul a 1 an de zile eu am tot pus in sisemul de racire solutie pentru etansat porii din radiator,oare sa fie asta o problema? Sa fi intrat solutia aia pe undeva pe unde nu trebuia?

Intrebarea cea mai arzatoare este: mai exista si alte sonde de apa sau papuci de la motor pe care nu i-am verificat inafara de sonda de apa si termocupla de la radiator pe care tocmai le-am schimbat? pentru ca ceasul din bord functioneaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indicatorul de combustibil merge perfect?

Poate sa fie foarte bine si bordul defect, contacte sau ceva.

Eu am schimbat placa de circuite din spatele indicatoarelor de combustibil si temperatura, pentru ca nu imi indica combustibililul.

Surpriza: acum indica combustibilul corect dar temperatura a luat-o razna. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da indicatorul de benzina functioneaza perfect.

Interesant este fapul ca uneori mai functiona indicatorul de apa cand faceam un drum mai lung,dar ce legatura are cu electroventilatorul de nu mai porneste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! acuma deja ai probleme. sunt mai multe: daca termostatul a ramas deschis adio electroventilator. practic lichidul de racire este in permanenta circulatie si nu are de ce sa lucreze. banuiesc ca circuli drum intins nu cum circul eu in bucuresti bara la bara. atunci nu se ridica nici indicatorul de temperatura deci nici electroventilatorul nu lucreaza. iar instalatia electrica trebuie verificata in amanunt cit de repede(1Mai la craiova la marian) si ai sa vezi ca se rezolva :hello2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ce spui tu danut dar eu fac drumuri lungi destul de rar adica o data la doua luni poate,dar posibil sa ai dreptate referitor la termostat ca a ramas blocat datorita solutiei pe care am tot bagat-o in radiator.

Ce ma sfatuiesti sa scot termostatul si eventual sa il curat sau sa bag in sitemul de racire o solutie pentru curatat? ca oricum am comandat ceva solutie pentru curatat sistemul.

O ultima intrebare am : de ce totusi nu indica apa la bord? ca motorul ajunge la o temperatura destul de mare din moment ce toate furtunele si inclusiv radiatorul sunt foarte fierbinti,oare sonda nu poate masura temperatura din cauza termostatului ca este deschis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 2 senzori de temperatura apa, unul la termostat unul la radiator... urmareste firele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzorul de la termostat cam unde se afla? Spui de cel cu sonda care se afla langa termostat sau e altul?

Am urmarit firele dar la un moment dat intra intr-un manuchi de fire si nu-mi dau seama.

Astazi am lasat motorul sa mearga si la un moment dat a pornit electoventilatorul,deci functioneaza :hello2: ,mai ramane ceasul de apa de la bord sa functioneze dar nu stiu unde sa mai caut defectul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca a pornit termostatul este bine. deci o problema rezolvata. sonda de temperatura . acel fir care vine la sonda trebuie verificat. repet : firul poate sa arate a fi intreg. in realitate doar izolatia este intreaga. inauntru firul este intrerupt. din aceasta cauza avea momente cind mai indica ceva in bord. bordul nu cred sa aibe vreun defect. deci.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles,este destul de clar danut,dar cum am scris si mai sus nici firul nu cred sa fie intrerupt pentru ca din momentul cel il scot din sonda si il pun la masa sondei(pe exagonul ei),ceasul de la apa functioneaza,deci nu este intrrupt,nu crezi?

Ai cunostinte despre alta sonda?,ca eu am mai gasit una paralela cu cea din spate de langa termostat,am scos mufa din sonda si m-am uitat la bord si i-mi arata defectiune la sonda lambda,o mai fi si alte sonde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu. din cite stiu eu pentru temperatura motor cea cu un fir, pe radiator cea pentru electrovetilator. eu nu am desfacut niciodata sonda de pe motor. tu cind ai schimbat-o, ai pus ceva gen pasta de etansare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu nu am pus nici un fel de pasta pt etansare,am pus la loc saiba de cupru care era inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect. asa si trebuie sa fie. totusi(insist) uita-te cu atentie la fir. sigur el este vinovat. dau un bax de bere la marin (craiova) daca nu este asa

Edited by danut

Share this post


Link to post
Share on other sites

curand sper sa am timp sa desfac ceasurile din bord sa ma uit la acel fir care intra in bord sa vad cam care e faza cu el,sper sa nu intampin dificultati la desfacerea ceasurilor pentru ca nu le-am desfacut niciodata :mellow:

Referitor la acel fir am schimbat si papucul care intra in sonda si e la fel situatia,dar curios este faptul ca atunci cand pun papucul la masa sondei ceasul functioneaza(este adevarat se duce pana la temperatura maxima si acolo sta timp ce eu tin papucul la masa sondei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

este simplu cu bordul. 1: exista linga sigurante un capac prin care bagi minuta si desfaci cablul de km.2 scoti plasticul din fata bordului(cel cu butonul pt. lumini). 3 ceasurile din bord au doar doua surubele in partea stinga. atit. tot de acolo tragi putin mai tare si vor iesi ceasurile. in bord nu prea cred sa gasesti acel fir. toata instalatia electrica = centrala telefonica anii80 :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am descoperit firul care vine din sonda in ceasul de apa ,este perfect. L-am verificat pana unde intra in ceas si nu este intrerupt nicaeri,problema ramane totusi la sonda,nu cred ca are masa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pina la urma cum a ramas? observ ca ai mai multe probleme la masina.... . le poti scrie si le discutam pe rind :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am demontat ceasurile relativ simplu.am verificat firul din sonda care intra in ceasul de apa,este super si are si continuitate,deci un subiect inchis referitor la fir.

am fost plecat cu masina cam 100 km,si ceasul de apa functioneaza dar uneori,asa vrea el.

daca cumva opresc motorul surpriza!!!,ceasul nu mai arata,decat dupa un anumit nr. de km,nu stiu ce se intampla,sincer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt mai multe probleme la partea electrica. verifica de la borna de - cablul panglica cel care se prinde pe contra aripa dupa care ajunge pe cutie.(desfacut,curatat,pus la loc). si mai urmeaza.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu aceeasi problema nu imi indica temperatura dar imi porneste termocupla destul de des, cand merg cu masina, am dat si ceasurile de la bord am verificat tot si nimic tot nu imi indica temperatura :) in rest ceasul de la benzina merge bime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now