contdezactivat

Esapament

21 posts in this topic

Salutare

Am o intrebare la voi... Stiti cine a fabricat tobele/catalizatoarele de pe masinile voastre? Ati verificat?

Mi-a ruginit un cot de la o teava de esapament si studiind problema, am descoperit ca toba finala si catalizatorul sunt facute de Eberspacher, fapt ce ma confuzeaza un pic.

Mai ales ca la seria 400 sunt probleme cunoscute, cu tobele de esapament care ruginesc. Problema care nu se aplica in cazul meu... toba si catalizatorul inca lucesc. Au data fabricatiei pe ele, deci sunt originale dar codul de pe ele nu il gasesc nicaieri.

Mi-ar fi de ajutor daca ati observat si imi puteti comunica aceste detalii.

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare adi,multumesc inca odata pentru ca te-ai interesat pt mine referitor la radiator(am vb aseara la tel)

referitor la intrbarea ta,cel putin la mine la 460 toba finala cum ai spus si tu este ruginita decand am cumparat masina,si este walker.acuma nu mai stiu daca este originala a masinii.Catalizatorul sincer nu stiu nu m-am bagat sub ea sa vad ce marca este. :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere! ;)

...Walker nu este original, deci te paste inca o toba cat de curand. :)

Merci si eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ma bag zilele astea sub ea,poate vad eu cumva vreun cod pe undeva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,eu nu pot sa ti dau raspunsul dar a sa retin iar cand voi avea ocazia de a ma tavalii pe sub ea am sa notez ce scrie pe ele,doar ale noastre sunt aproape identice''.apropo am patit ceva grav dar de toata jena'' motorul functiona dar se aprindeau becurile in bord ca si cum ar fi fost oprit,asta se intampla in mers.Am tras intr-o parcare iar cand am ridicat capota,ce sa vezi cureaua de accesorii incalcita pe unde nu ai de gand,am bagat mana mai adanc si am ramas in mana cu o fulie incinsa ulterior scapand-o pe asfalt si facand zgomot,adevarul este ca trecatorii se uitau uimiti ce scot de la maotor iar eu faceam haz de necaz,,nu ma mai puteam opri din ras''vedeam in mintea mea o faza dintr-un film cand un necunoscator ridica,capota motorului si incep sa cada pinioane,fulii suruburi''.am sunat un prieten care mi-a zis sa scot cureaua,fulia si sa merg cu masina asa la el.In 10 minute a fost inlocuita si fulia si cureaua,i-am pus o fulie de papuc diesel120 ron .Este vorba de fulia cu caneluri de pe arborele motor,aveti mare grija la ea,eu am avut impresia ca se aude un zgomot ciudat de la pompa de apa dar m-am inselat ca era pe duca acea fulie,sunt doua cercuri unul in altul lipite printr-o garnitura de cauciuc,daca nu cunosti ai impresia ca a scapat fulia de pe arbore,dar ea se dezlipeste practic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal

Ma bucur ca mai aud ceva de la tine, desi circumstantele nu sunt tocmai fericite.

Undeva la fiecare 200-250k recomand ultilizarea unui kit de distributie "all-inclusive" de genul celei de la SKF care contine si roti, simeringuri, etc.

Bine ca ai scapat fara daune la motor.

Te astept cu detalii despre esapament daca poti observa ceva. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o rugaminte la voi...

Daca poate cineva sa imi faca o poza cu esapamentul in zona catalizatorului. Ma intereseaza in special prinderile de sasiu.

Nu stiu care e fenomenul dar se strica gumele de prindere intr-un ritm ametitor.

Anul trecut am pus noi, de la Bosal si deja sunt varza; abia se mai tin. Plus ca le-am mai schimbat in trecut.

Ma gandesc ca imi lipseste ceva... poate ar mai trebui sa fie o piesa intre carligul de la catalizator si carligul de pe sasiu. Stau foarte tensionate inelele astea...

Merci.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, si eu am pus un tampon pentru toba finala de la Bosal (alt auto) si nici sase luni nu a tinut, a mai costat si 156 lei :violent1: :violent1: :violent1: !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la cate gropi avem, nici nu-i de mirare. Se misa esapamentul ala intr-un ritm ametitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, si eu am pus un tampon pentru toba finala de la Bosal (alt auto) si nici sase luni nu a tinut, a mai costat si 156 lei :violent1: :violent1: :violent1: !!!

Macar, ale mele au fost 3 lei/buc cel de la catalizator si 6 lei cel de la finala... daca retin bine. :smile:

...Naspa e ca uneori bate un cot al esapamentului in caroserie. E enervant sa le tot schimb.

Odata am pus de Cielo si au tinut mult mai bine. Daca nu-mi lipseste nici o piesa de pe acolo, cred ca imi iau din nou.

Pai la cate gropi avem, nici nu-i de mirare. Se misa esapamentul ala intr-un ritm ametitor.

E posibil si asta... tin minte ca prima oara cand m-am uitat la esapament (de cand o am), era plina de sarme. :smile:

Totusi, odata (tot pe la inceputuri) a apucat sa se desfaca de tot teava de catalizator si atunci tin minte ca am pierdut pe drum niste componente de metal dar nu mai tin minte exact ce... daca or fi fost ale ei sau tot ceva improvizatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi s-au rupt urechile ce tin galeria inainte de toba finala. Pana sudel alte urechi, merg cu o improvizatie ;D ;D ;D

!!!

post-1775-0-06546100-1337546949_thumb.jp

post-1775-0-15121700-1337546953_thumb.jp

post-1775-0-43841300-1337546958_thumb.jp

post-1775-0-47552700-1337546962_thumb.jp

post-1775-0-45920900-1337546966_thumb.jp

post-1775-0-77186500-1337546971_thumb.jp

post-1775-0-74017400-1337546975_thumb.jp

post-1775-0-50166900-1337547000_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu urechile este tipic volvo , vezi ca exista un "kit" aftermarket de reparatie : http://www.ebay.co.u...e1#ht_500wt_922

Merci Vadime, dar o sai sudez o bucata de fier-beton de o sa zici ca este de la mama ei :D :D :D!

post-1775-0-61800300-1337679680_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine ia kit-ul de care iti spune Vadim.

Esapamentul nu se sudeaza. In ~2 ani rugineste si o sa iti gaureasca si teava. Plus ca, fierul-beton sudat nu prea tine... unde mai pui ca acolo e plin de vibratii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sudat fratele tau .....a tinut cateva luni :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! la mine catalizatorul cred ca este cel original. restul adica toba de mijloc si cea finala au fost inlocuite la stelco bv. reprezentanta bucuresti. practic baietii fabrica dupa original. inelele de caucic de sub masina......am folosit de dacie. da....de dacie dublate de soricei pentru capace roti.simbata daca doriti bag baiatul la servici pe canal si fac poze la toata evacuarea. nu am treaba de 2 ani cu esapamentul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci cand am cumparat masina am vazut cele doua mustati (urechi) ale esapamentului sudate (nu stiu cand au fost sudate) si au tinut din noiembrie 2010 pana la inceputul anului 2012 (martie sau aprilie). Ceea ce vreau sa fac acum cred ca va tine cel putin doi ani, dar am o dilema si anume cu ce sa sudez fierul beton: cu electric sau autogen (galeria va fi scoasa de pe masina cand o voi suda :D)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a fost sudat electric cu gaz protector :P .. problema este ca esapamentul este din tabla si nu o sa prinda bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,ce naiba anul asta este anul esapamentului''? la mine daca nu intra sotia cu toba finala intr-o ureche de pod la parcare nu avea nimic dar din nefericire si la mine a picat toba finala si cotul de bate la adi trebuia inlocuit de vreo 2 ani ca avea o gaurica'' pe care am astupat-o folosind un colier si tabla zincata,dar in momentul de fata merg fara toba finala.Tampoanele erau coapte dar nu s-au rupt,le am taiat sa pot scoate toba.oricum le am folosit punandule pe punte si pentru a lega ciotul de teava de esapament de unde s-a rupt toba finala pentru a nu mai face zgomotul de care seplangea Adi''.Spre surprinderea mea nu face zgomot infernal asa cum facea la batrana dacia'' lipsa tobei finale.Merg asa de 3 saptamani si pot afirma ca zgomotul este chiar mai mic decat la alte masini care au defectiuni la sistemul de evacuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu care e fenomenul dar se strica gumele de prindere intr-un ritm ametitor.

Anul trecut am pus noi, de la Bosal si deja sunt varza; abia se mai tin. Plus ca le-am mai schimbat in trecut.

...

Pana la urma s-a rupt si asta.

Dupa ce m-a bocanit la cap vreo saptamana mi-am facut curaj si i-am tras o sarma de mai mare frumusetea. :D

De fapt un cablu, ca sarma nu prea se mai gaseste. :)

Am un inel din ala prin beci... cand o sa ajung pe acolo, poate o sa imi amintesc si de el.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu i-am facut pana la urma mustati din fier beton! Teava esapamentului este destul de groasa, asa ca nu cred ca voi mai avea probleme!

post-1775-0-68807400-1348689808_thumb.jp

post-1775-0-70498500-1348689841_thumb.jp

post-1775-0-55886400-1348689874_thumb.jp

post-1775-0-97874900-1348689908_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now