Daniel R

Probleme clima

49 posts in this topic

Salut,

Stiu ca au mai fost si alte postari cu problemele de clima dar eu nu am gasit nimic care sa imi rezolve de tot problema.

Chestiile gasite pe forum m-au ajutat in schimb sa ajung in acest punct cu diagnosticul.

Revenind, acum ca a venit caldura, am pornit clima si surpriza, nu mai baga aer rece ci doar aer de afara.

Primul lucru: Poate nu mei e freon in instalatie. Din experienta cu alte masini simptomele pierderii freonului apar in timp nu chiar asa brusc. Cand mergea clima (in toamna) nu am simtit o scadere a randamantului de racire ceea ce m-ar fi dus cu gandul la pierderea freonului.

Stiti careva daca nu mai e freon in instalatie, exista vreun senzor de presiune care sa ii zica modulului de control al climei (CCM) sa nu porneasca compesorul?

Dupa asta am cautat pe forum si am gasit foarte populara problema cu saibele de la ambreajul compresorului. Si am inceput sa merg pe directia asta. Am demontat roata dar nu am ajuns la compresor. Am incercat sa "ciocanesc" ambreajul sa vad daca culeaza si nu a cuplat.

Rezolvarea cu ambreajul compresorului a fost sa caut pe partea electrica. Am cautat sigurantele si releele care ar putea avea legatura cu asta. Am gasit in cutia de relee de langa cutia filtrului de aer, releul care comanda ambreajul compresorului. L-am dat jos si nu parea ars. L-am testat si releul tzacane; ca sa ma asigur l-am si masurat si pare bun.

Am mers mai departe si am masurat daca releul primeste comanda de activare si surpriza - NU PRIMESTE. In schimb daca tot eram acolo am facut scurt si pe bornele care se duc spre ambreaj si compresorul a pornit - deci deocamdata nu trebuie sa-l dau jos si sa fac treaba cu saibele.

Aici m-am oprit cu investigatia din lipsa temporara de idei si timp (poate in weekend mai fac cate ceva)

Planul meu de continuare:

- sa caut pe cineva sa imi fac o diagnoza sa verific daca e vreun mesaj de la CCM cum ca vreun senzor nu merge. Puteti sa imi recomandati pe cineva care poate sa ma ajute in TImisoara cu o diagnoza???

- se verific presiunea freonului in instalatie. Stiti vreun service care face chestia asta, care sa aiba referinte pe forum?

Nu as vrea sa mai dau chestii jos de pe masina doar ca sa le verific.

Poate cineva sa mai imi dea niste idei.

Daca mai gasesc chestii le pun pe forum.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea de freon o poti verifica la orice service... Daca senzorul de presiune nu sesizeaza o presiune minima, nu da comanda compresorului sa porneasca. Nu face inventii pe-acolo cu fire "pe direct" ca o sa platesti mai mult decat trebuie dupa aceea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa merg sa verific presiunea la freon.

Chestia cu compresorul pe direct a fost o chestie de scurta durata. Am facut asta doar ca sa verific daca aambreajul nu are problema cu saibele..........

Nu intentionez sa-l tin pornit "pe direct".

Mersi de informatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, sper sa nu te superi ca intervin si eu pe aici. Am si eu o problema legata de clima, ieri cand am dat drumul la clima acu ca sa incalzit, sa se raceasca putin, am vazut ca nu baga aer rece si baga cald. Am dat la minim la 18 grade sau 16 nu mai stiu exact cum arata acolo si tot degeaba nu e asa cald ca la 28 de grade dar nici rece cum ar trebui. Stiti cumva care ar putea fi cauza? Ar putea fi cumva de la freon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, sper sa nu te superi ca intervin si eu pe aici. Am si eu o problema legata de clima, ieri cand am dat drumul la clima acu ca sa incalzit, sa se raceasca putin, am vazut ca nu baga aer rece si baga cald. Am dat la minim la 18 grade sau 16 nu mai stiu exact cum arata acolo si tot degeaba nu e asa cald ca la 28 de grade dar nici rece cum ar trebui. Stiti cumva care ar putea fi cauza? Ar putea fi cumva de la freon?

Incearca sa vezi daca cupleaza compresorul de clima. Uita-te daca se invarte si mijlocul fuliei compresorului ! Pune pe automat si 18 grade, deschide capota (nu stiu cat de vizibil e la S80 ) si arunca o privire !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu stiu ce sa zic, dar aer baga pe fantele alea in functie de cum selectez de tare, dar problema este de ce nu e rece, ca daca dau la maxim caldura imi da, dar cand trec la rece minim se simte cum scade temperatura aerului dar nu la cat de rece ar trebui, si asta pentru ca nu simt sa se racoreasca in masina. Aici e dilema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu stiu ce sa zic, dar aer baga pe fantele alea in functie de cum selectez de tare, dar problema este de ce nu e rece, ca daca dau la maxim caldura imi da, dar cand trec la rece minim se simte cum scade temperatura aerului dar nu la cat de rece ar trebui, si asta pentru ca nu simt sa se racoreasca in masina. Aici e dilema.

si eu am intampinat aceeasi problema....

n-am reusit sa verific in interior nimic inca....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica daca cupleaza compresorul ! :hello: Aerul e introdus de catre ventilatorul din habitaclu, indiferent ca merge sau nu compresorul. Ai impresia ca se raceste, pentru ca iti baga aer de afara, dar circuitul de racire nu functioneaza. Arunca o privire la miezul fuliei compresorului si spune-ne daca se invarte odata cu fulia (partea pe care e si cureaua) !

Edited by Roberto
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Roberto, am sa verific sa vad daca merge si o sa revin aici cu raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu detaliile problemei. Am fost azi la un service sa imi incarce instalatia cu freon si mi-au zis ca e sparta conducta de la compresor la radiator.

Si pentru ca cica e din aluminiu nu se poate lipi ci doar inlocui - costa 500 ron cu tot cu manopera. Plus 150 ron incarcarea cu freon.

Maine sper sa reusesc sa imi rezolv problema si sa ma bucur din nou de "toata" masinutza.

@Flavius: Era descrisa mai sus (chiar primul comentariu) toata problema pana in momentul de fata. Si raspunsul, care pare si cel mai plauzibil, e ca daca presiunea in instalatia de clima scade sub un anumit nivel, modulul de control al climei (CCM) nu mai da comanda de pornire a instalatiei.

Prin urmare nu o sa se invarta nimic la compresor atata timp cat nu e freon in instalatie.

Banuiesc ca pot fi si alti factori care sa faca CCM-ul sa nu mai dea comanda la instalatie sa porneasca. (Nu stiu care ar putea fi astia).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat conducta si cica mai e o problema cu senzorul de presiune. Dar nu mai sunt sigur de asta.

Stiti careva pe unde e pozitionat acest senzor? Vreau sa-l verific eu inainte sa mai schimb ceva pe masina.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul e chiar pe uscator (in stanga radiatorului cum te uiti din fata) si are o mufa cu 3 fire .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva pe unde gasesc de cumparat senzorul (nu reprezentanta Volvo)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca vrei senzorul nou, este in jur de 100E iar la banii astia iei radiator cu tot cu uscator si senzor de la SH .

Incearca la Sandro, Ionutz_lup, CristianV si vezi care din ei iti ofera cel mai bun pret .

De asemenea trebuie sa identifici senzorul pt ca sunt 2 variante .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu merge.

inainte sa schimb senzorul am fost la o diagnoza. cand porneste clima, creste presiunea in instalatie atat de mult incat ECC-ul opreste compresorul.

cei de la service au zis ca sunt 2 variante:

1: sa fie murdar radiatorul si sa nu se mai poata racii

2: sa fie ceva infundat in instalatie

Daca s-a mai confruntat cineva cu probleme asemanatoare poate imi dati un sfat.

Sambata ma pun sa curat radiatoarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil e infundat filtrul de freon (drier-ul), sau mai pe romaneste "butelca" din zona radiatorului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, nu e tocmai un capăt de lume... Alex, cu cât dai unul? Din câte am văzut, un Delphi e puţin peste 100 de lei iar Hella în jur de 250...

Daniel, verifică şi dacă nu e (prea) distrus condensatorul, de la pietricelele de pe drumurile mioritice şi de la spălarea necorespunzătoare, cam aşa cum e al meu, de exemplu. S-ar putea să aibă pe-acolo vreo fisură microscopică prin care să piardă freon şi să ai nevoie şi de unu' de-ăla cât de repede... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se infunda filtrul asa de usor,ventilatorul care trebuie sa raceasca radiatorul de AC este in fata iar ventilatorul pe cel de apa nu?Si ordinea este:radiator apa,intercooler si la sfarsit radiator ac,daca folosesti masina pe camp sau in praf mult ventilatorul nu poate sa raceasca si automat se mareste presiunea in instalatie,de cand fac ac-uri nu am auzit de infunfat filtrul uscator,acest filtru se infunda cand instalatia de AC a fost deschisa,adica o conducta desfacuta mai mult de o luna.RECOMANDARE;cand este motorul rece pune furtunul cu apa pe radiatoare sa le cureti,in niciun caz cu jet,distrugi fagurii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul uscator este un consumabil si se schimba. Macar...din cind in cind - ca nu tine o viata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

faguri erau infundati de mizerie.

Am dat cu JET si s-au rupt multi - mai ales cei din partea de jos. Doar cu furtunul nu am rezolvat nimic. Faguri necorodati au rezistat foarte bine la JET. Deci metoda a fost cam spartana.

Chestia e ca oricum nu mai faceau nici o treaba ca erau prea corodati (au picat ca mustele).

In schimb s-a imbunatatit comportamentul climei dar tot nu merge cum trebuie. Daca afara sunt peste 32-33 grade, ce a mai ramas din radiator nu mai reuseste sa raceasca.

Solutia a fost sa schimb radiatorul si sunt programat miercurea viitoare la service. Radiatorul CRED ca are filtrul uscator incorporat - deci pusc doi iepuri.

Sper sa rezolve de tot problema.

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul uscator este un consumabil si se schimba. Macar...din cind in cind - ca nu tine o viata.

Da ai dreptate,o zi jumate m-am chinuit pe langa o Skoda Tour,schimbat aproape toata instalatia si pana la urma Filtrul uscator care a costat 95 lei pe Vemo,presiuni pe joase 1.6 adica bine iar pe inalte 5.4 adica nasol ,schimbat filtrul si gata presiunile joase 1.8,inalte 13.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Daniel R Ai rezolvat cu clima, e ok sau inca faci sapaturi? Eu la V70 am avut o trista experienta la Volvo Todorut - dupa ce masina a stat 2 saptamani la ei schimbat radiator, ventilator, uscator-senzor, am luat-o tot nefunctionala si cu piese de la filtrul de aer nemontate la loc, cuple electrice atarnate ... , am dus-o la un service pe Buziasului, iar dupa circa 8 ore au sunat ca e gata si merge clima, are deja cateva zile de functionare si este ok, pretul a fost 150 ron, freon, uleiul din compresor, verificarile efectuate, daca nu ai rezolvat la tine lasa un PM si iti dau numarul lor de telefon, eu inca testez pe V70 comportarea si functionarea in timp a climei.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now