mariusses

Problema Turbo sau altceva?

23 posts in this topic

Salutare

Am si eu un volvo S40 2.0D din 2005.De mai bine de un an de zile ma necajeste o problema pe care se pare ca nu ii poate da nimeni de cap.Am sa incep cu inceputul.

Am cumparat masina la 160.000km toate bune si frumoase, am mers cu ea pana la 200.000 km fara nici un fel de probleme, apoi din cauza unei probleme familiare masina nu a mai mers aproape 3 luni. In tot acest timp a mai fost pornita si niste drumuri de scurta distanta.Intr-o zi am luat masina si cand am ajuns pe autostrada am sesizat ca nu mai trage, turbo nu mai functiona.Trei zile mai tarziu cand am avut timpul necesar an incercat sa aflu problema inlocuind filtrul de aer si cel de motorina dar fara nici un efect.Am dus masina la reprezentanta si sa constat caci este o problema cu turbina dar nu stiu nici ei exact si trebuie sa o las, sa desfaca tot si sa vada ce anume exact. Am refuzat categoric stiind repercursiunile financiare.

Am dus masina la cativa mecanici care au pus testerul si toti imi spuneau ca este o problema cu EGR-ul si turbo.

Zis si facut :curatat EGR-ul, nici o schimbare, inlocuit electrovalva turbine, se vede prima imbunatatire merge turbo dar pana la o anumita viteza dupa care intra in Limp Mode, si din nou aceeasi problema. Am inlocuit si cealalalta electrovalva dar nimic, am schimbat si senzorul de aer , a mers fara probleme 40 de km dupa care acum am alta problema, motorul a inceput sa sughita la 2000 de ture si cand ajunge la 130 km/h intra in limp mode caci mi se aprinde la bord Engine system require service dar surpriza turbo merge, dar nu tot timpul are toane cand nu merge si din nou fara putere. Am fost din nou la tester si acum iese presiune scazuta sau presiune prea mare in turbina.Am schimbat din nou electrovalva turbinei dar fara noroc.

Va rog daca cineva mai are vreo idee caci eu unul nu mai stiu ce sa cred despre aceasta problema!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In tot acest timp,i-ai facut vreo vizita lui Bogdan G? Cei care ti-au facut reparatiile nu ti-au dat nici o garantie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut eu aceeasi problema. Era de la cablajul care duce la electrovalva de sus. Firele erau intrerupte sub camasa de plastic. Am schimbat si eu electrovalva degeaba. Am fost la mai multi meseriasi pana sa ii dau de cap.

Aa vezi ca electrovalvele nu sunt identice. Desi estetic par la fel. Daca le pui pe ambele la fel iarasi nu iti merge. Trebuie luate dupa cod. Dar mai mult ca sigur cele originale erau bune. Punele la loc cum erau si verifica cablajele. Daca zici ca a stat poate te au vizitat rozatoarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, daca ai turbo cu geometrie variabila e normal ca dupa 150.000 km sa ai faci o curatare, palele de la evacuare se blocheaza de aia intra in Limp la 120km/h, normal la un service e cam 360 ron o curatare si dureaza cam 5 6 ore, eu am patit la fel la o Skoda de 1,9Tdi, a fost curatata si acum merge de rupe, daca vrei am foto sa vezi cam ce sobolani nis prin turbo la 180.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e simpla, daca valva control turbina a fost schimbata si masina tot asa face inseamna ca buba este de la vacuumuri, fire/mufa sau chiar turbina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap. Vezi si furtunasele de vacuum. Daca trag aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru raspunsuri am sa verific din nou toate furtunasele de vacuum.Iar daca totul este ok inseamna ca am sa incerca sa ii fac o regenerare a turbinei:(((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite cam ce aveam eu la Skoda in turbo la 180.000km din care 60.000 de cand e la mine, cam asta este sigur buba si la tine daca ai km aia.

post-330-0-12224400-1341938062_thumb.jpg

post-330-0-40131400-1341938077_thumb.jpg

post-330-0-70053900-1341938089_thumb.jpg

post-330-0-57814500-1341938102_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce lucioasa e carcasa... nu prea ma mira. :smile:

Sa vezi ce curati sunt paletii intr-o turbina inrosita de caldura. :P

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e din turbina. Cand pica, pica de tot. Ia o cu ce e mai ieftin. Ti as recomanda sa faci un drum la Constanta daca nu iti este peste mana. Mie acolo mi a dat de cap. De doua ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare baieti.am si eu un volvo s40 2.0d din 2005 azi dimineata am realizat ca masina nu mai trage,merge bine pana la 2000 de ture dupaia incepe problema turatia se ridica foarte greu nu are putere deloc.as dori niste sfaturi cam care ar fi problema.eu m-am gandit ca ar putea fi debitmetru de aer sau turbina.cu toate astea m-as bucura sa fie debitmetrul...ma gandesc ca nu e asa scump

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste mai sus. Tine de aceeasi problema. N ar trebui sa fie turbina. Nu prea pica la modelul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Si multumesc tuturor pentru raspunsurile date.

Revin cu un nou update dupa o lunga perioada de timp, dupa verificarea si reverificarea furtunaselor de vaccum si a firelor conectoare am incercat si am anulat valva control turbina si ce sa vezi totul merge ok doar ca are o mica ezitare in jurul a 2000 de rotatii in viteza 1 si in a doua dar daca o turezi mai mult in viteza 1 nu mai face deloc intr-a doua sau a treia. Deci parerea mea de nespecialist ar fi caci din nou valva control turbina????Asa sa fie oare???

Credeti caci anuland aceasta ar avea vre-un impact negativ asupra masinii???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred doar ca nu e valva care trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Revin dupa o absenta indelungata si cu un update. Problema inca aceeasi dar dupa ce am aflat ca poti vedea ce coduri iti arata ECU-ul mi-a aparut pe dashboard Codul 221 .

Are cineva idee ce inseamna asta?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica iti apare cod 221 ? Unde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca toate-s bune (turbo, valve, e.t.c.) ai putea incerca un update de soft la reprezentanta. Destul de scump (vreo 1200 lei parca toate) dar ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul pentru intrebarea lui Bogdan.

Daca pui contactul fara a porni motorul si apesi pe butonul din stanga ( ti apasat cateva secunde) apare un cod in cazul meu 221.

Trebuie sa mentionez caci in cazul meu a trebuit sa apas butonul din stanga( este butonul care reseteaza trip.) deoarece este RHD si se pare ca este invers ca la LHD

Am atasat clipul urmator care este mai detaliat:

Edited by mariusses

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai facut exact ca in filmulet?Adica ai apasat pe trip meter dupa ce ai alimentat din cheie?Este un cod intern care reprezinta ceva .Incearca sa faci procedura de testare interna pt. Volvo cea descrisa pe aici

..... trebuie sa pui contactul pe II, apesi si ti apasat butonul READ de pe maneta de semnalizare si apesi de 2 ori succesiv butonul de ceata spate . Faci asta pana iti pare in bord CHECKING DTCS dupa care apesi pe READ si notezi ce scrie pe ecran, .......

Trebuie sa corespunda 221 la vreun modul ori pune pe Dice la testare sa iasa in clar ce eroare exista.Ai facut update de soft!

Poate mai multe de la Bogdan sigur afli.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot fara turbo am ramas si eu ieri, exact dupa ce am schimbat filtrele si uleiul in service.

Masina este cea din semnatura, S40 - 2.0D - 2006 - 109.000 km.

Pana sa ajung la service motorul nu avea niciun cusur, sau cel putin nu anunta nimic, doar dupa ce am plecat a aparut buba.

La fel, nu mai trage dupa 2.000 RPM in special dupa viteza a treia; nu se aude turbo deloc.

Singura mea temere legata de vizita la service este ca mecanicul a scapat destul de multa motorina in jurul pompei de motorina, cand o amorsa pentru montatul noului filtru.

Intre timp voi incerca si eu sa aflu acel cod din bord, desi nu stiu daca imi foloseste la ceva.

Oricum voi incerca sa ajung la Bogdan G in cursul acestei saptamani pentru o diagnoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunele de vacuum le-ai verificat ?

Sa nu ai un furtun iesit de pe undeva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunele de vacuum le-ai verificat ?

Sa nu ai un furtun iesit de pe undeva .

Nu l-am verificat pentru ca nu prea stiu unde sa ma uit, realmente. :|

In dreapta jos, cumva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai furtune de vacuum si langa alternator si langa filtrul de aer (intre filtru & motor ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now