Heimdallr

Despre Aral Super Tronic E 0W30 A5/B5 la D5244T

46 posts in this topic

Mi se pare mult, 0,8-1 litri de ulei la 10000-12000 km parcurşi... nu ştiu ce să cred, în schimb, despre o maşină făcută din piese recuperate de la cimitirul de maşini... ;D

Binevoieşte cineva din echipa de moderare să şteargă odată înjurătura ieftină din mesajul precedent, că nu ne face nicio cinste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heim

1) Ti se pare mult poate pentru ca nu stii ca la benzina limitele de consum specificate de VIDA sunt si pana la 3L / 10.000KM. La diesel 1L ulei / 10.000 mi se pare inca in limite. BogdanG ne poate lamuri mai bine... Ah dar stai, cu 2 mesaje mai sus chiar ne lamurise !

2). Nu inteleg "subtilitatea" ta cu cimitirul de masini. Vad ca de cand nu mai esti moderator adaugi fraze total pe langa subiect.

3). Nu vad nicio injuratura. Vad doar o expresie folcloristica romaneasca fara nicio conotatie personala sau care sa deranjeze vreo persoana de aici. Probabil uiti cate blesteme ai aruncat asupra "negrutei" tale in perioada ta de mesterul manole cand reparai una si pica alta :)

Mai sunt multe noduri de gasit in papura forumului ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, maşina mea e făcută din bucăţi, ai uitat? ;D

În ce priveşte consumul, am specificat cu câteva mesaje mai devreme că a mea a consumat 450 ml în aproximativ 6500 km şi mi s-a părut mult, n-ai văzut?

PS: Dacă cineva îţi spune ţie personal "Mă-ta pe gheaţă" te simţi înjurat sau nu?

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina ta nu stiu daca e facuta din bucati sau pur si simplu cumparata intr-o zi de 13 ;D Tind spre varianta a doua...

Sincer nu ma simt injurat. Am invatat sa ridic mult nivelul de toleranta.

DAR ce nu vad este adresarea catre TINE a acelei "injuraturi", cum o cataloghezi tu.

Mesajul anterior al tau este cu ceva timp inainte de "injuratura" lui zack (care poate sa ne confirme daca ti se adresa tie sau regenerarii).

Ca sa citez : "Bogdan...dpf asta are de-a face cu consumul de ulei? Sau cum masa pe gheata se regenereaza?"

Din logica pe care unii am facut-o la liceu pe vremea lu' impuscatu' si ingropatu', suita de fraze de mai sus se poate rezuma la "cum ma-sa pe gheata se regenereaza dpf asta"

Cu riscul de a ma repeta... ne oprim ?

Cu drag, vacutza mov (cu tz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex...intradevar, intrebarea a fost adresata lui BogdanG (desi au tot dreptul sa raspunda si altii, fiind pusa public) si m-am referit la filtrul de particule si la cum isi face el regenerarea. Filtrul de particule pentru mine este o componenta despre care stiu destul de putine si vreau sa ma informez. Va multumesc pentru raspunsuri. O sa incerc sa pun un ulei ceva mai vascos pentru "Teste". O sa stau de vorba si cu mecanicul meu, o sa ii impartasesc ce mi-ati spus dupa care trag linie si o sa iau o hotarare... Sa vedem ce o sa iasa!! Tind sa cred ca o sa scada consumul de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai cum sa pui ulei mai vascos la D5244T4, ti-am explicat mai sus de ce .

Regenerarea se faci extrem de interesant, sa inchide mai mult admisia de aer, se inchide EGR-ul, se injecteaza multa motorina iar motorul functioneaza intr-un regim de amestec bogat iar din aceasta cauza gazele de esapament devin foarte fierbinti, gazele fierbinti incing DPF-ul la ~600C iar la aceasta temperatura se arde funinginea .

@Heim, D5244T consuma putin ulei in comparatie cu D5244T4 (si fratiorii lui) iar motoarele pe benzina pot consuma foarte mult ulei daca sunt "stresate" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, poti da mai multe detalii despre comparatia Motul/Castrol? Se apropie revizia la masina mea si eram convins sa merg pe Motul 0w-30 insa dupa ce am citit postul tau parca nu mai sunt atat de sigur. Tu ce recomanzi pentru motorul 2.5T B5254T3? Motul sau Castrol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Bogdan. M-am mai linistit. In ceea ce priveste uleiul din cartea masinii am mai vazut ca sa poate baga 5w30 dar cu aceleasi norme ca 0w30 for volvo cars. Asa-i?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa am rezolvat - cu mail in Suedia. Banuiesc ca pentru orice motor Volvo (nu luat de la altii) vor recomanda uleiul lor. Pentru motoarele PSA, nu stiu.

"Dear Mr Ovidiu,

Thank you for your email.

Our oil expert recommends A5/B5 5W-30 or A5/B5 0W-30.

We hope this information will be of help to you.

Yours sincerely,

Mona Sandström

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Management

Volvo Car Group

Dept. 57460/RBV2

Göteborg

Sweden

Telephone +46-31-3250077

Fax +46-31-595555

cem@volvocars.com

www.volvocars.com

Registered Office Göteborg, Sweden

Registration No. 556074-3089

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ş-amu, ca să complicăm şi mai rău lucrurile, vedeţi ce zice VIDA: ;D

post-820-0-66463000-1360838669_thumb.jpg

Care ştie mai bine: recepţionera de la e-mail sau cel care a scris în VIDA? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ş-amu, ca să complicăm şi mai rău lucrurile, vedeţi ce zice VIDA: ;D

post-820-0-66463000-1360838669_thumb.jpg

Care ştie mai bine: recepţionera de la e-mail sau cel care a scris în VIDA? ;D

Eu am intrebat in Suedia strict pentru motorul meu - B5244T3 - iar intrebarea mea era daca sa respect norma A3 din cartea masinii sau pot sa merg pe ulei A5. Desi mi-au recomandat A5, am pus totusi A3, din considerente financiare. Cand o sa am bani, o sa pun Castrol Profesional pt. Volvo (care e A5) si o sa vad daca exista diferente.

Pentru ca topicul era despre Aral, eu consider ca poti sa pui orice ulei care respecta

1. norma ACEA ceruta de Volvo,

2. vascozitatea (faptul ca Volvo cere 0w-30 inseamna tolerante mici care necesita un ulei subtire)

si in ultimul rand

3. producatorul, din considerentul compozitiei specifice a uleiului, care determina anumite proprietati de lubrifiere/antispumare/reducere a acizilor, diferite de la Castrol la Aral, de exemplu. Nu stiu cat de diferite sunt retetele lor, insa mi se pare mai putin relevant.

Mi-ar placea sa gasesc pe forum poll-uri cu ratingul acordat uleiului, anvelopelor, stergatoarelor de parbriz, sa "invat" din experienta altora, nu numai pe propria piele...

PS "Receptionera" mi-a forward-at mesajul unui inginer, la care ajunsese intrebarea mea, nu isi dadea ea cu parerea.

Edited by ovidiu xc 70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, esenţialul cred că e cuprins în .

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doctore cred ca trec si eu pe aral.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt benzinare merge perfect 5w-30 de la FORD, pret 25 lei/l sau 55lei/l acelasi lucru cu eticheta Castrol :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos Aralul, după aproximativ 11000 km de utilizare.

A fost un ulei bun, s-ar putea să mai folosesc, însă nu A5/B5 ci A3/B3/B4, conform recomandărilor din VIDA (a se vedea mai sus). S-a înnegrit după vreo 8000 de kilometri, cei mai mulţi făcuţi la temperaturi mai mici de 20oC.

Maşina a consumat aproximativ 700 ml din acest ulei în cei 11000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o singura curiozitate pe care as vrea sa aflu de la cei care "testeaza uleiuri" :

Dupa ce criterii acordati voi nota de "ulei bun" \ "ulei prost" ? Mai bine zis, ce inseamna la voi ulei bun si ulei prost cand testati tot felul de alte uleiuri pe motoarele astea ?

O sa imi spuneti ca un ulei bun e un ulei care nu este "papat in 10.000 lm" sau un ulei bun este ala care nu s-a innegrit in x mii de km ?

Apoi o sa va postez eu o solutie pe care o folosesc cei care intradevar vor sa testeze calitatile unui ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Înainte de toate, nu ştiu de unde impresia ta că aş testa "tot felul de alte uleiuri". Am pus Aral şi Castrol.

Pe urmă, nu am spus că acelea sunt criteriile pe baza cărora am afirmat că e bun, ce am făcut eu a fost să finalizez o descriere mai veche, şi anume aceasta: , din care poţi deduce destul de bine pe ce considerente l-am numit ulei bun. Nu am posibilitatea de testare profesională, cu măsurarea micrometrilor erodaţi în cilindre şi alte chestii de astea. Am exprimat o părere din punctul de vedere al utilizatorului comun, şi anume comportamentul motorului în diferite condiţii şi regimuri de exploatare.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum am scris: am o intrebare pentru CEI, nu am scris Heim acolo, cum ca m-as referi direct la tine, dar in fine.

Intrebarea mea e strict legata de criteriile dupa care cineva considera un ulei bun sau prost, atat.

Cantitatea de ulei consumata intre schimburi tine 90% daca nu chiar mai mult de regimul de mers, dupa parerea mea nu are nici o legatura cu calitatea uleiului.

Innegrirea uleiului dupa x km....ma abtin.

Iar zgomotele de tacheti anulate sau reduse iarasi e cu cantec. Haideti sa va spun o procedura pe care o practica samsarii de masini din Arad: se duce x masina cu x sute de mii de km care cu uleiul de vascozitate recomandata x, sa zicem 5W40 face ca toti dracii pentru ca masina e o cazatura si ghiciti ce ? Se pune fain frumos cel mai ieftin ulei de o vascozitate 10W40 sau chiar si 15W40 (da!) si sa vedeti ce fain suna motorasul in primele mii de km cu uleiul ala de camion. Nu mai are ce tachet sa sune acolo. Se face reclama frumoasa la masina (ulei si filtre schimbate recent) iar cand cumparatorul ajunge la primul schimb si baga 5W40 se mira ca ii fac cor tachetii.

Dar revin la ulei.

Exista o solutie profesionala si destul de ieftina de a testa uleiul si a lamuri si dilema cu "uleiul x este de fapt uleiul y cu alta eticheta". Se numeste BlackStone Labs si cu asta se ocupa. Exista un kit care consta intr-un flacon in care pui 50 ml de ulei uzat, Il trimiti la ei si primesti un raspuns la nivel molecular. Kit-ul este gratuit dar nu obligatoriu. Se poate trimite mostra in orice flacon bine ambalat. Testul per mostra costa acum 25 de dolari, acum 2 ani a fost mai ieftin. Eu am primit un flacon acum 2 ani dar din lipsa de timp nu am apucat sa il trimit. Astfel se pot trimite 2 mostre din 2 brand-uri de uleiuri care se banuieste a fi acelasi ulei si se poate lamuri odata pentru totdeauna. Pentru calitatea unui ulei se poate trimite mostra cu uleiul uzat dupa schimb si I se analizeaza proprietatiile moleculare a reziduurilor. Exista si explicatii foarte detaliate a fiecarei analize pe o gramada de forumuri vestite.

Evident ajungem la "Dar de ce sa dau 25 de dolari doar eu?"

Pai eu sunt dispus sa cotizez daca ne adunam cativa oameni si sa trimitem macar mostre cu 2 uleiuri care se zice ca ar fi acelasi dar la pret diferit, sincer sunt chiar curios desi momentan nu mai am volvo dar pentru viitor.

P.s- Heim, eu nu am nimic cu tine si cu nimeni ci doar as vrea sa dezbatem la tehnic treaba asta cu uleiurile din pura curiozitate.

A mi se scuza greselile de ortografie, scriu din parcare pe telefon.

Sent from my BlackBerry using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am comparat uleiuri cu aceaşi vâscozitate şi aceaşi specificaţie ACEA (0W30, A5/B5), ambele recomandate de producător pentru aceleaşi modele Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorul asta mere numa cu ulei cu specificatiile astea.........

eu cred ca astea sunt chestii de marcheting

eu bag 10 w 40 iarna si vara 10 w 40 adica acelsi habar nu am restul de soecificatii si nu ma intereseaza

il schimb la 15000 si pace buna

adica de 2 ori pe an

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu bag 5w40 a3 b3 (castrol edge) in s80...de la 96k. In momentul de fata are 192k si motorul nu da semne de oboseala. In momentul de fata am observat ca in 2500 km la xc90 n-a mai disparut ulei (vizibil pe joja). Am pus 5w30 a5 b5 recomandat pentru ford...dar era si volvo trecut pe bidon!! Una dintre normele care sunt pe bitonul de castrol 0w30 pentru volvo se regasea pe acest bidon de 5w30. Am tras o concluzie: Daca acelasi motor de ford poate merge cu 5w30 si 0w30...nu vad de ce d5-ul de 185 cp de la volvo n-ar putea merge cu 2 tipuri de ulei cu aceleasi norma dar cu vascozitati diferite (nu foarte diferite ce-i drept...dar se simte la "consumul" de ulei). O sa va tin la curent cum se vor prezenta masinile in timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now