Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

jhon81

Experienta schimbare marca ulei si achizitia lui!

18 posts in this topic

Am decis sa schimb marca de ulei,pina acum am mers numai cu Mobil 1 si foarte rar cu Castrol,dar auzind peste tot ca sunt contrafacute mai peste tot....

Am zis sa incerc Motul,fiind o marca renumita si laudata de multi.Asa am si facut

Mers in Oras,Tg Jiu,fiind in zona cu serviciul si am cautat cred la absolut toate magazinele de piese auto ulei Motul

Ciudat ca am gasit la un singur magazin acest ulei,la restul numai pe comanda imi aducea

Am cumparat uleiul si am mers si l-am schimbat.Dupa ce am schimbat,am descoperit pe unul din bidoane un pret scris in lei vechi 293.000 lei,ceea ce mi-a pus semne de intrebare ca ar fi vechi.M-am tot uitat pe ambalaje,in speranta ca voi gasi o informatie cu data fabricatiei si am gasit decit un cod serigrafiat de fabrica cred,din care nu am inteles mare lucru.

Nu am mai zis nimic si am inceput sa caut informatii pe net despre cum pot afla data fabricatiei uleiului,mare lucru nu am gasit si m-am decis sa trimit un email la motul-romania.ro si i-am intrebat unde pot citi si eu data de fabricatie a uleiului.

Am primit raspuns imediat de la ei cu urmatorul mesaj: data fabricatiei este serigrafiata pe fata ambalajului si pe fundul bidonului este stantat data fabricatiei ambalajului.Tot incercind sa imi dau seama,care este data fabricatiei din seria serigrafiata,insa nu am reusit.Pe fundul bidonului,era scris undeva intr-un cerc 04,asta insemnind ca bidonul a fost fabricat in anul 2004.Mai rau mi-am pus semne de intrebare,crezind ca uleiul este expirat si ar putea sa-mi cauzeze la motor si m-am decis sa trimit seria serigrafiata la motul-romania.ro,sa-mi spuna ei care este exact data fabricatiei.

Surpins sa fiu ca in ziua urmatoare,sa fiu sunat de cineva de la Bucuresti,fiind de la motul-romania,sa ma intrebe unde ma aflu,ca vrea sa vina sa vada ambalajul uleiului,ca ceva nu este in regula cu el si cu seria serigrafiata.I-am spus ca sunt la munca in Tg Jiu si a zis ca nu conteaza,ca vina sa vada si pe urma am zis eu ca sunt in Tg Jiu dar nu ma poate gasi tot timpul aici,decit la anumite ore.....

Pe urma domnul ma rugat sa fac niste poze la ambalaj sa le trimit sa le verifice exact,ca daca ceva nu este in regula sau uleiul este expirat,imi va trimite ei un ulei nou fara sa platesc absolut nimic.

Au primit pozele si le-a verificat undeva in Germania si a spus ca uleiul este vechi de 8 ani de zile si ca sa le dau adresa unde imi poate trimite un ulei nou si ca imi va trimite si bonus 1L+un Lichid de parbriz.

Ce legatura are Germania cu Motul......nu stiu,el fiind facut in Franta

Le-am dat adresa si mi-au cerut si datele magazinului de unde l-am cumparat uleiul,au spus ca vrea sa ia legatura cu ei,sa nu mai vinda produsul respectiv,fiind expirat.

Respect pt cei de la Motul!!sunt oameni seriosi,altfel ma putea minti,sa-mi spuna ca este in perioada de valabilitate uleiul.

Deci mare grija aveti de unde cumparati ulei,poate fi expirat si poate dauna motorului.

Sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea,dar poate fi utila cindva la cineva.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Lukoil gasesti Shell vechi de 4 ani, si in Cora era la oferta, tot asa vechi de minim 2-3 ani (data fabricatiei se observa in poza din oferta de pe site!!). Atentie mare la astea, eu m-am resemnat si imi comand din Germania, vine cu data fabricatiei cel mult cu 2 luni mai veche decat data, tinand cont ca 2 sapt dureaza livrarea comenzii, mi se pare super ok.

Iti sugerez sa mergi cat mai putin pana schimbi din nou uleiul si filtrul de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant! Oricum, cel vinovat de vanzarea uleiului este personalul magazinului, nu cei de la Motul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant! Oricum, cel vinovat de vanzarea uleiului este personalul magazinului, nu cei de la Motul!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Lukoil gasesti Shell vechi de 4 ani, si in Cora era la oferta, tot asa vechi de minim 2-3 ani (data fabricatiei se observa in poza din oferta de pe site!!). Atentie mare la astea, eu m-am resemnat si imi comand din Germania, vine cu data fabricatiei cel mult cu 2 luni mai veche decat data, tinand cont ca 2 sapt dureaza livrarea comenzii, mi se pare super ok.

Iti sugerez sa mergi cat mai putin pana schimbi din nou uleiul si filtrul de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul nu expira niciodata daca este tinut intr-un mediu fara aer. Daca ambalajele nu erau deformate nu era nici o problema sa bagi uleiul in motor, asta e ca si cum ai spune ca alcoolul expira . Problema este cu recipientul in care sta uleiul, cele de plastic fiind produse din petrol reactioneaza in timp cu uleiul si atunci este o problema . Daca ambalajul este intact nu este nici o problema si nu este numai parerea mea .

Ca idee un ulei "expira" conform etichetei dupa 5 ani, adica "shelf life" cum zice americanu pt ca de expirat nu expira uleiul .

Aceiasi problema este si la guma de mestecat, e buna si peste 10 ani fiind compusa din chimie si un gram de marketing . :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan are dreptate!Uleiul expira abia dupa 5 ani.Eu am avut numai Castrol pana acum,iar acesta era din 2008- 2009 nu mai nou..cu toate astea motorul merge bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pachetele de aditivi or fi perfect stabile si nu se decanteaza niciodata? Ramane omogen? Cum sa dau bani pe un ulei de 4 ani cand termenul de garantie e de 5? Eu stiu ca nu se strica precum salamul, dar nu am incredere ca un ulei ce a stat in raft 4 ani e 100% precum cel care are 2 luni. Chit ca nu e prea mult aer in bidon.

Tu sincer ai pune ulei de 4 ani in motor? Dar de 8 ca OP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare asta... se face marmelada uleiul daca e lasat 1-1,5 ani in baia de ulei dar dupa 8 ani pe raft nu are nimic. :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gindesc ca, daca interactioneaza molecular cu ce componente exista in benzina sau motorina( in urma ungerii - arderii) uleiul se poate descompune ,separa,magiunii dupa ce sta mult timp in baia motorului.

Cel mineral (20W40) care se folosea acum 15-20,etc ani rezista in acele bidoane de 1l rotunde cu inele din 100 in 100gr tinindu-l in locuri adecvate ani de zile.Astea sintetice ma gindesc ca se conserva si mai bine.Eu zic ca etse efectul psihologic cel marcheaza pe cumparator ca il tine X firma pe raft 4 ani si parca te agaseaza sa cumperi ceva cu X ani vechime .E doar o parere .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gindesc ca, daca interactioneaza molecular cu ce componente exista in benzina sau motorina( in urma ungerii - arderii) uleiul se poate descompune ,separa,magiunii dupa ce sta mult timp in baia motorului.

Cel mineral (20W40) care se folosea acum 15-20,etc ani rezista in acele bidoane de 1l rotunde cu inele din 100 in 100gr tinindu-l in locuri adecvate ani de zile.Astea sintetice ma gindesc ca se conserva si mai bine.Eu zic ca etse efectul psihologic cel marcheaza pe cumparator ca il tine X firma pe raft 4 ani si parca te agaseaza sa cumperi ceva cu X ani vechime .E doar o parere .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cauza ambalajului se pune termen de valabilitate, dar experienta a dovedit ca un ulei sintetic intr-un ambalaj bun tine peste 5 ani fara sa deformeze ambalajul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defineste "un ambalaj bun". Cum stim noi care e un ambalaj bun si care e prost, ca sa cumparam cu incredre ulei cu data de fabricatie mai veche?

Ca sa nu mai zic ca sunt sintetice si sintetice... stiu eu care se descurca mai bine? Nu ar fi de preferat sa cumparam ulei proaspat si sa-si bata capul distribuitorii cu uleiul ranced? Sa-l dea inapoi, sa-l recicleze, re-imbutelieze si gata. Uleiurile se reformeaza de n-ori, deci ce scuza au sa tina ulei asa vechi pe piata?

john81 a avut noroc si a dat peste niste oameni corecti si interesati sa-si faca treaba cand a dat mailul, dar daca punea o domnisoara in motor uleiul ala crezi ca se prindea ca ceva e in neregula cu el? Daca avea probleme la motor, cine o despagubea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenia de exemplu e in ambalaj de tabla, ca si ATE, zici ca e Pringles =)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alex, fara suparare dar esti naiv si vin si cu o explicatie in acest sens, la Castrol data fabricatiei este scrisa pe ambalaj cu cerneala, trebuie doar niste diluant si ai luat data dupa care pui un sticker de hartie cu alta data . Tu chiar crezi ca reambaleaza cineva uleiul ala? Pur si simplu se vinde la un pret mai mic. Iar asta cu distrusul motorului este o gluma, trebuie sa te gandesti ca la motoarele diesel cu DPF foarte frecvent este contaminat uleiul cu motorina de multe ori in baia de ulei ai 2/3 ulei si 1/3 motorina. Chiar si in acest context motorul tot merge, am gasit in multe S40-uri in jur de 6L de ulei in loc de MAXIM 3.8L, motoarele alea tot merg .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi mi-a ajuns si uleiul de la Motul,fara nici un cost,nici macar la curier.Sau tinut de cuvint,Bonus 1L ulei + un lichid de parbriz la 5L,tot marca Motul.

Uleiul trimis,este fab in 02-08-2012 si este cu totul diferit ambalajul,fata de cel vechi de 8 ani

Respect pt Motul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci. Naiv nu sunt, sunt perfect constient de calitatea produselor si serviciilor din romania, de aia imi cumpar ulei de afara (Germania, Shell, data e scrisa cu laser pe bidon) si filtre din surse de incredere (prieteni, de pe forumul acesta sau un altul). Daca as fi la mana "mecanicilor" si "vanzatorilor" din romania, as merge cu bicicleta.

Daca x si y au avut noroc cu masinile lor nu inseamna ca eu vreau sa imi bat joc cu tot dinadinsul de ea, sau sa perpetuez starea de delasare si dezinteres din piata consumabilelor si pieselor auto de la noi, pt ca "lasa ma ca merge si asa". Am tot respectul pt cunstintele tale in materie de mecanica, dar cand vine vorba de banii mei si masina mea, nimeni "nu stie mai bine ca mine", pt ca nimeni nu isi da interesul mai mult ca mine sa pun ceva de calitate. Daca ma luam dupa autoklass aveam 10w60 in motor acum, pt ca asta pun ei in motoare uzate ( 4A90 , 1.3, 70kw, 170.000km, recomandat 10w30 in carte)

Tu spune-mi cu mana pe inima ca ai fi mers linistit cu uleiul ala de 8 ani in motor, si eu nu mai zic nimic. (PS, cat de bine mergeau masinile alea cu 6l de ulei in loc de 3.8 sau 2/3 motorina,peste 7L ulei deci. Ca banuiesc ca nu degeaba au ajuns la tine sa le vezi in halul ala)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ajuns in halul ala pt ca utilizatorii lor nu verificau nivelul uleiului mergand pe premisa "nu e domle berlina", totusi joja de ulei trebuie verificata periodic .

Da am bagat ulei "expirat" in V70 si nu avea nici pe dracu pt ca am verificat bidoanele sa nu fie deformate, erau ca noi desi uleiul avea 6 ani . Uleiul era adus din Germania si era Castrol .

Atentie, uleiul poate fi valabil dar prost depozitat si e mai rau . Tocmai de aceia este mai important sa verifici ambalajul sa nu fie deformat, am intalnit ulei Castrol C1 care avea ambalajul deformat, pur si simplu bidonul era subtiat ca si cum inauntru se formase vid .

Share this post


Link to post
Share on other sites