Patrichi_Mihai

Problema capota

14 posts in this topic

Salutare tuturor si la multi ani!

Am cautat mult un raspuns inainte de a deschide acest topic si nu am gasit nimic legat de problema cu care ma confrunt sau ce am gasit (in afara) dezbatea un simptom opus celui caruia ii caut eu o rezolvare.

Mai exact, in seara asta m-am pomenit ca nu mi se mai inchide capota: n-a fost nimic spectaculos, am tras de manerul interior, parca s-a miscat ceva mai greu, s-a deschis capota, mi-am facut treaba dar cand am dat sa o inchid, n-a vrut sa se blocheze in nici un fel. Manerul din interior e ceva mai moale, adica pot trage de el si opune ceva rezistenta, dar sta "rabatat" in exterior. M-am uitat pe toate partile si la clemele de deasupra radiatorului, par ok, opun rezistenta cand le apas si revin la pozitia initiala daca le las, dar pur si simplu nu vor sa mai prinda carligele capotei si sa le tina acolo.

Manerul din interior ma idereaza pentru ca habar n-am ce sa fac cu el sau cum pot ajunge sa vad locul in care se prinde cablul de el...are un surub mare pe plasticul din jur si atat. In mintea mea de mecanic level 0, daca s-ar fi rupt cablul, manerul asta s-ar fi jucat liber (am intalnit fenomenul la un Fiat) nu ar fi stat "semi-torsionat".

S-a mai confruntat cineva cu asa ceva, sau are vreo idee cum i-as putea da de cap (vine noaptea) ?

Edited by Patrichi_Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manerul acela de plastic este prins cu un torx (T20 daca nu ma insel) si trebuie sa fie prins sub partea mobila a manerului. Ia o lanterna daca nu vezi. Desfaci surubul si iese manerul afara cu totul. Probabil s-a blocat cablul pe camasa, pe deschis.

LE: vezi si sub trager, unde se prind cablurile de "yalele capotei" si incearca sa impingi la loc mecanismul de acolo

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam' mult Ionut, torx este, dilema mea e ce s-ar fi intamplat daca il desfaceam si e bine macar ca am aflat ca nu o pun de vreo catastrofa de il desurubez :)

Trag o fuga pana la masina sa vad poate ii dau de capat si scap usor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de a o inchide, asigura-te ca o poti deschide. :smile:

Am patit ceva de genul si dupa ce am reusit sa inchid capota, a trebuit sa imi bag mana oblic pe deasupra farului ca sa pot actiona parghia care elibereaza capota... la o capota in "L" nu recomand experienta.

Cred ca s-a desprins mecanismul de undeva, fie de la tragator, fie de la incuietoare sau cablul s-a desprins pe traseu.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa desfac torx-ul respectiv (10mm) ... interesant mecanism, mai usor de demontat decat de pus la loc :) am pus cablul inapoi pe santul/locasul lui si am tras zdravan de el de cateva ori (o combinatie de "altfel nici nu intra" cu "macar de raman cu el in mana stiu una si buna -> e rupt cablul") dar sunt cam in acelasi loc de unde am plecat...se incapataneaza sa nu agate carligele capotei, sau mai bine spus, capota coboara pana jos de tot dar nu se fixeaza. Ma cam doare capul gandindu-ma la traseul cablului asta: singurul loc unde mai e palpabil e intre cutia filtrului de aer si farul de la sofer (verificat, e acolo, nu se misca si nu pare liber sau desfacut) si la cat imi dau eu seama probabil ar trebui verificate legaturile cu cele 2 cleme, operatie care ma indoiesc ca e posibila fara a da jos bara din fata (am tot incercat pe intuneric si pe dibuite dar nu vad nici o solutie).

Imi dau si eu cu parerea....daca era rupt, probabil l-as fi putut scoate pe la manerul din stanga soferului. Luand in calcul ca manerul e mai "liber", trag concluzia ca surplusul care l-a facut liber a plecat din alte parti iar in afara de legaturile cu clemele repsective, n-ar avea de unde sa se desfaca...cum naiba a sarit de pe ambele cleme sau macar cum/unde se prind de clemele respective, habar n-am :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se rupea cablul, trebuia sa poti inchide capota. Problema este ca a ramas cablul blocat si mecanismul a ramas deschis. Ceva tine "sarma" blocata in camasa

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vreo 2 ore tot caut o solutie pe toate forumurile volvo posibile si abia am gasit o mentiune de o situatie similara pe un volvo mai vechi, dar ramasa fara raspuns.

In capul meu logica merge asa : cablul din camasa creaza o parghie intre maner si cleme, tragi manerul (care devine liber), clemele se desfac; apesi clemele, ele blocheaza capota si trag manerul inapoi -> eu pot impinge capota pana jos (deci apas clemele, carligele intra in ele) dar clemele nu le tin acolo si nu imi trag manerul din interior inapoi.

Manerul m-am lamurit cu el...oricat am tras de el, nu avea nici macar 1/4 dintr-un cm de cablu iesit din camasa si intra la fix in locasul lui dar nu stiu cum se prinde cablul in clemele respective

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit niste poze cu angrenajul. Sunt de la S80, dar este acelasi drac. Verifica maine yalele, sa revina la pozitia initiala. Vezi in poze! Dupa ce misti pe acolo ceva, apasa cu o surubelnita pe ele si vezi daca se blocheaza si daca se deblocheaza de la maneta din interior. Daca ai o problema la cabluri si nu se mai deschid, macar sa ai capota deschisa. Verifica traseul, sa nu fi sarit din cleme de undeva.

post-259-0-55720900-1357149890_thumb.jpg

post-259-0-27749000-1357149895_thumb.jpg

post-259-0-67730200-1357150209_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mie de multumiri Ionut, raman dator vandut ;)

Ma pun maine pe surubarit pe ici pe colo, macar acum am o idee cu ce ma confrunt. Voi reveni cu update-uri.

O seara linistita si placuta

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat si eu la a mea si din pacate trebuie sa dai bara jos sa ai acces la yale. Uite aici cateva indicatii si http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/en-GB/UK/V70%2800-08%29/2007/all/all/all/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-163351-1/V70_%2800-08%29,_2007

Oricum dupa ce dai bara jos, mai ai de desfacut carcasa filtrului de aer si ai acces complet la tot traseul cablului

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

iarna trecuta am patit acelasi lucru: am deschis capota (e adevarat, mai greu, ca era f f frig) iar dupa aceea nu se mai bloca la locul ei. Am rezolvat absolut intamplataor, actionand de cateva ori clapeta de deschidere (cea de la picioarele soferului), in sensul ca i-am tras cateva palme sa se aseze la loc, deci invers decat tragi de ea sa deschizi capota. Se pare ca la frig cablul se mai intepeneste si sare o piedica sau ceva acolo unde este prins de clapeta respectiva de plastic.

Incearca sa impingi clapeta de deschidere la locul ei de cateva ori (sa se inchida complet), poate ai noroc si functioneaza si la tine. Daca ai un garaj, tine masina la cald peste noapte...

Bafta!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updates, updates :)

Dupa o noapte intreaga de mestereli mentale (a demonta bara din fata e un "worst case scenario" pentru mine) am coborat azi la masina sa "mesteresc" :) Povestea e chiar scurta: luat o surubelnita si apasat clemele pana la capat sa vad daca se "blocheaza" singure. Ca fapt divers, cea de pe partea copilotului nu se blocheaza daca nu e blocata cea de pe partea soferului intai. Dar se blocau amandoua si in mod ciudat, imi trageau si manerul inapoi...evident dupa aceasta mica manevra, capota s-a deschis si s-a inchis normal, "like always".

Ce a putut fi? habar n-am...inghetat mecanismul? mizerie? am dat de siguranta cu wd40 peste tot, dar nu pot zice ca era murdar.

Multumesc tuturor de ajutor, un an bun si fara incidente ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum am zis si mai sus, cred ca a ramas "manerul" blocat pe deschis. Ori mizerie plus gheata pe yale, ori pe cablu. Este normal sa nu se inchida cea din dreapta, pentru ca au cablu comun, care trece intai prin partea stanga :D. Bine ca ai rezolvat problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cautarile mele, rezulta ca se depune condens care devine gheata pe cablu (in interiorul acestuia, intre camasa si cablul propriu-zis). La frig, se blocheaza - de aici si faptul ca problemele apar doar iarna. Oricum, inlocuirea lui e un calvar...

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now