iontf

tremura volanul peste 90km/h!

25 posts in this topic

am constatat de vreo 3 zile ca la viteza de peste 90km tremura usor volanul, nu tot timpul dar din ce in ce mai des. Aveti idee ce ar putea fi, v-ati confruntat cu asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am constatat de vreo 3 zile ca la viteza de peste 90km tremura usor volanul, nu tot timpul dar din ce in ce mai des. Aveti idee ce ar putea fi, v-ati confruntat cu asa ceva?

Jante lovite ,ovalizate, echilibrare precara, mizerie si depuneri pe interiorul jantei.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum a zis si colegul pe vreme ca asta iti ramane gheata pe jante dezechilibrandu-le. In prima faza mergi la spalatorie, spala bine jantele, da o tura si daca tot mai fac mergi la vulcanizare si verifica sa fie echilibrate si sa nu fie ovale.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau discuri de frana deformate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau vreun plumb sarit ca nu este exclus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in 10-15min ajung lao vulcanizare si ma asigur de cat de echilibrate sunt rotile

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau discuri de frana deformate...

Serios? Poate fi si de la asta? Este prima oara cand aud de un asemenea caz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa nu, dar ar fi foarte evident si la franare,ar frana in suturi si ai simti si in volan cum trage spre roata care are discul ovalizat daca e pe fata, iar daca e pe spate ar cam dansa de fund.

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost la vulcanizare, stanga fata avea diferenta marisoara 40-20 dreapta era ok, in plus tipul a zis: " este si din cauza consistentei cauciucului, care este f moale si acum fiind 5gr plus se dilata mai tare si intre aprox 80-110 poate da tremuratul in volan", rezultatele o sa le vad diseara cand plec acasa si am unde sa merg peste100km/h. Cat despre presupunerile cu discurile de frana, nu prea cred ca asa repede as avea probleme, masina are 60100km facuti pana acum.

Va multumesc pt ajutor. si va spun maine daca s-a rezolvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) ...tnx! Am descoperit problema la mine :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ma tot intrebam de ce imi tremura masina cand franez: datorita discurilor pe spate care arata destul de rau! In plus de asta la viteze de peste 140 - 160 km la ora, imi vibreaza volanul, este posibil sa am si o janta putin necentrata, datorita "frumosului" carosabil ce il avem in tara asta! Oricum, SPER ca anul acesta sa primeasca un set de discuri si placute fata - spate, noi! Deci, inca un upgrade de "jdemii" de milioane :D ... pana acum cu banii bagati in ea, imi luam Rolls' :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut agr350r.

Aceasi problema am avuto si eu,cum saream de 80 tremura volanu,problema era de la flanse,telescoape fata care ma costat o nimica toata.

Daca era de la discuri,tremura volanu numai atunci cind apesi pe frina.

Am schimbat discuri,placute,jante dar nu am rezolvat nimic,decit sa cheltui niste bani si sa dau vina pe marca.

Dupa ce am schimbat mecanicu a constatat ca defapt sunt niste flanse care mau costat 150lei multa bafta.

Edited by cosmin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe tati, am pus toata directia la punct anul trecut, cap - coada! :D

Mecanicul este super ok, gura mare dar NU vorba lunga!

La mine pleaca de la roti si frane in momentul de fata! Dupa cum am specificat, discurile cel putin pe spate sunt praf, iar rotile de vara le am de 18", ceea ce nu este de preferat pentru tara noastra! :| ... din pacate

Sunt destul de atent la evitat gropi, dar socurile sunt multe si destul de dese.....totusi, cred ca totul pleaca de la franari dese, mai ales in "denivelari", sunt constient ca nu este indicat dar decat sa sparg amortizoare, sa sparg baie de ulei, sa sparg anvelope, jante si tot asa, prefer sa umblu la franare :D

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

la fel am avut si eu.Incet incet la franare tot mai tare se simtea tremuratul in caroserie.Discurile erau pe gata doar ca placutele erau aproape noi(asa am luat masina).

Am luat discurile fata spate si placutele ATE si dupa ce am montat fata, mecanicul a zis dupa ce a vazut ca placutele pe spate erau 80% bune si discul avea fata neteda sa o las asa si sa vad daca mai face.Lojic ca nu a mai facut si am mai facut 20miikm.Si acum am pe raft discurile si placutele pe spate,de 2ani.

Deci foarte posibil ca bataia sa fie din cauza discurilor de pe fata pt ca acolo este franarea mai puternica

Dar asta doar la franare...daca ti tremura volanul fara sa franezi atunci clar este de la jenti.

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

... sau patinează ambreiajul... ;D

Te rog, nu ma lovi asa tare ca ii dau foc :D

Deocamdata o las asa, am alte lucruri prioritare in "joc", dar trebuie sa ii fac si schimbarea asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, nu cred ca ar fi placa de ambreaj, am pana in 80k km, si nu o "frec" prin bucuresti (daca fac 500 km pe luna prin oras este mult)! Prin afara orasului ce merg mai mult!

N-ar putea trepida şi de la un tirant rupt? (ăl' de pe partea ai'laltă) ;D

Hahaha, sunt patit, o verific saptamanal :P

Daca era alt brat rupt, iara imi dadea directia peste cap si nu mai mergea drept :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, nu m-am gandit la asta!

Este putin ciudat totusi, are momente cand franez de trepideaza. Iar bataia in volan o simt doar la viteze mari, hai ca asta poate fi problema rotilor. Daca s-ar scurge lichid, nu ar trebui sa observ sub masina niste pete?

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul nu patinează doar când e foarte uzat, poate să patineze şi dacă se scurge lichidul din rulmentul de presiune şi-l murdăreşte. Sau uleiul de la motor, în caz de simering distrus... sau cel din cutie, ar fi o altă variantă...

"lichidul din rulmentul de presiune" este vaselina si nu curge decat in cazuri exceptionale, uleiul de motor sau cel de cutie nu ajung la disc, mai degraba ajunge lichidul din cilindrul ambreaj asta acolo unde exista ambreaj hidraulic si tot in conditii de exceptie. Toate astea practic, teoretic asa este sau o sa completezi si cu apa care poate ajunge la disc fie cea de pe carosabil fie ca a fost spalata masina sau s-a topit zapada si a ajuns acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bataia o simti doar la viteze mari cand franezi. cand mergi constant la o anumita viteza sau cand accelerezi puternic la viteze mari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tot am descis topicul, sa va spun si rezultatul, la mine s-a rezolvat : era o roata dezechilibrata si pe deasupra aseara cand am plecat erau deja sub 0grade si cauciucurile se intarisera, oricum nu am mai simtit nicio problema in volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tot am descis topicul, sa va spun si rezultatul, la mine s-a rezolvat : era o roata dezechilibrata si pe deasupra aseara cand am plecat erau deja sub 0grade si cauciucurile se intarisera, oricum nu am mai simtit nicio problema in volan.

Cauciucuri identice pe axa ,jante bune (nedeformate,sudate,etc)identice(acelasi lot de fabricatie),valve identice (metal sau cauciuc) +echilibrare corecta si dupa aceea NU mai exista probleme pe acest segment ,legat de trenul de rulare.Asa vad solutia buna.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

bataia o simti doar la viteze mari cand franezi. cand mergi constant la o anumita viteza sau cand accelerezi puternic la viteze mari?

Cand zici bataie, te referi la vibrat volan? Daca da, atunci este cand merg constant la anumite viteze! Cat despre vibrat cand franez, am mai precizat, sunt momente, nu intotdeauna! De exemplu, toata iarna pana acum nu am mai sesizat acest "fenomen".

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine am observat cand eram cu 4 oameni in masina si bagaje,deci destul de incarcat si apoi franari mai bruste de pe la 120-140/h. Apoi dupa inca cativa mii de km am simtit bataia in volan la franare si la viteze mai mici dar la fel franare mai puternica. Deci clar discurile pe fata.

Daca simti si bataie in volan la mers constant la o anumita viteza atunci normal sunt rotile dezechilibrate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

off, mi s-a acri pana peste cap de munca asta de mantuiala a statului! In fine, dupa ce schimb placutele si discurile revin cu un comment :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now