Guest nelu

azot in roti

92 posts in this topic

cu 5 lei / roata am golit aerul din roti si le am umplut cu azot, la un service autorizat din oradea.

rezultatul imediat a fost ca amortizeaza mai bine la drum si a scazut zgomotul de rulare.

pentru ca exista riscul de explozie in cazul amestecului de aer cu azot, pe ventile mi au pus capacele de culoare verde, pentru recunoastere.

as vrea sa stiu daca mai are cineva sau a mai avut si recomandari pro si contra.

multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunosc problema, si efectul pe care il resimti este 99% placeboo.

Este o gaselnita fara mare aplicabilitate in afara circuitelor de mare viteza. De ce? Singura diferenta intre umplerea cu aer si cea cu azot este ca azotul nu este influentat de temperatura, in sensul ca nu se dilata la cald / contracta la rece. Daca alergi pe nurburbring cu 300 km/h, e o chestie, in rest, pana la canicula de la vara mai este.

Ai fost pacalit de 20 de lei, dar cat timp tu esti multumit, e ok :) Hell, o iesire la o terasa te costa mai mult...

Apropo, cum au scos TOT aerul din cauciucuri inainte de a baga azot? :D

Si inca ceva. Daca oxigenul combinat cu azotul explodau, era terminati de mult. Chiar inainte de a aparea viata pe planeta asta....

Atmosfera de astăzi a Pământului conÅ£ine azot (sau nitrogen) bimolecular (N2)în proporÅ£ie de aproape 4/5 (78,2 %), oxigen bimolecular (O2) (20,5 %), argon, Ar, (0,92 %), bioxid de carbon, CO2, (0,03 %), ozon, oxigen trimolecular (O3) ÅŸi alte gaze, praf, fum, alte particule în suspensie, etc.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am auzit si eu ... incercat inca nu ...

este sau nu recomandat?!?

sau ramanem la O2? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus azot in ale mele si cred ca singura diferenta o face faptul ca acum am 2.2 bari in roti in loc de 1.5 sau cat oi fi avut de cand nu le-am mai umflat ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am azot in roti si nu este numai problema cu dezumflatul, pur si simplu vara nu se incalzesc asa tare ca cele cu aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe perioada verii, cand temperaturile la nivelul asfaltului sunt foarte ridicate, azotul este perfect, cred ca ai sanse mult mai mici sa ai  explozie. Nu am incercat niciodata dar intentionez sa ma duc sa imi pun azot pt vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am citit intr-o revista auto ca umflarea cu azot a rotilor are ca efect doar mentinerea mai mult timp a presiunii in roti constanta. despre faptul ca "ca amortizeaza mai bine la drum" e o cioaca. adica daca ai amortizoare varza  ;D nu te mai ajuta nici ATMOSFERA DE PE MARTE  :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor, vreau sa va spun ca dupa primul raspuns primit, pentru ca imi venea greu sa cred ca am fost pacalit, m am dus si l am cautat pe fostul profesor de chimie organica, de cls. a X-a, care mi a spus urmatoarele:

azotul (N) este un gaz diatomic.

azotul si aerul se poate transforma in amoniac (NH3) care este un precursor pentru explozibili, de cele mai multe ori, prin productia de acid nitric.

cred ca ati auzit cu totii de explozia de la mihailesti?

sarurile acidului nitric includ compusi precum nitratul de potasiu sau salpetru, cunoscut datorita utilizarii sale la fabricarea prafului de pusca.

alti compusi organici, cum sunt nitroglicerina (C3H5(ONO2)3) si trinitrotoluenul          (C6H2(NO2)3CH3) sunt folositi ca explozibili.

acidul nitric este folosit ca agent oxidant la rachetele care au combustibil lichid.

azotul molecular poate fi gaz sau lichid.

azotul gazos este produs prin permiterea azotului lichid sa se incalzeasca si sa se evapore la -196 grade C.

are numeroase utilizari incluzand faptul ca este folosit ca aer pentru umplerea camerelor rotior avioanelor si autovehicolelor datorita inertiei sale si lipsei de umiditate sau calitatii oxidative, spre deosebire de aer.

in cauciuc atmosfera este in principal un amestec de azot si oxigen N2O2 iar moleculele de azot sunt mai mici.

14N este creat in procesul de fuziune nucleara.

amoniacul sub forma de gaz intr un amestec intre 15,5 - 30 la suta cu aerul este exploziv.

cam astea ar fi pe scurt pericolele.

am mai vorbit cu un prieten din Houston care a spus ca la ei se baga N cu 100 dolari si mi a promis ca se va duce maine, adica astazi sa intrebe despre beneficii.

dupa ce mi le spune, le voi scri pe site.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am azot de 5 6 ani si nu stiu daca a trebuit sa fac presiunea pe timpul veri vreodata cum o faceam cind aveam aer.oricum e mult mai bine decit cu aer ptr ca nu se incing caucicurile pe canicula care a inceput sa fie si la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bai oameni buni! aerul pe care il bagati in cauciucuri are deja 78% azot. daca nu mai aveti pe ce da banii sigur ca e buna si umflarea cu azot. asta cu azotul care se transforma in amoniac iar e o mare gogoasa!  la avooane se baga avot in roti pt ca in cazul unei explozii (la aterizare de obicei cand roata suporta acceleratii foarte mari) sa nu se produca incendii sau pt cazul unui incendiu in cala, eventuala explozie a unei roti sa nu agraveze situatia. nici una din aceste situatii nu este intalnita la masini. eu va recomand sa verificati mai des presiunea la roti si sa mergeti cu preiune mai mare decat specifica producatorul. eu folosesc la 244 meu 2.5 bari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact!!!!

DEJA avem 78% azot diatomic in cauciucuri...

M-a zapacit si pe mine disertatia lui domn profesor... Mai avea sa ne spuna cum hidrocarburile oxideaza rapid si astfel bomboanele pot deveni bombe daca le sugem prea repede ...

Deja se vorbeste de amoniac in jante, de 4 x Mihailesti sub masina (plus inca unul in portbagaj), etc. ...

CE ESTE REAL:

+ Diferentele de temperatura nu mai conteaza la azot. Deci la vara e mai bun. Si astfel pericolul de explozie este mai redus, da' doar statistic, folosind in ecuatie doar faptul ca un cauciuc va fi supus unei presiuni mai mari in cazul in care este incarcat prea tare cu aer, si se mai si dilata, pana la punctul in care explodeaza. In cazul exploziilor cauzate de lovituri mecanice, taieturi, etc. (adica marea majoritate a cazurilor), anvelopele cu aer sau cele cu azot fac POC! la fel...

+ o "azotare" buna elimina umiditatea din cauciuc. Mai ales ca (,) compresoarele de cartier, de la vulcanizarea lui nea Titi de la colt nu au filtre bune si se stie ca un compresor de aer baga apa la greu. Insa sa zici ca janta nu v-a mai rugini... nu stiu cati a-ti vazut vreodata janta ruginita PE INTERIOR.. Aia rugineste unde este expusa la intemperii, sare, ploaie, etc. Si azotul din interior nu protejeaza zonele alea...

+ Idem si vis-a-vis de praf si alte particule. Deci tot de compresor depinde, la o firma serioasa, care are filtre bine, nu apar astfel de probleme.

+ Capacele verzi, care sunt cool.

- Compresibilitatea azotului este mai mica decat a aerului, astfel incat CAUCIUCUL DEVINE MAI RIGID, deci amortizare mai mica, dar tinuta de drum mai buna. Aceste 2 marimi

(amortizarea si tinuta de drum) sunt invers proportionale, de aceea exista amotizare sport versus confort. Daca (,) cauciucul e mai rigid, atunci exista si posibilitatea ca zgomotul de rulare sa fie mai mic. Este exact ce fac cei care vand masini, baga mai multa presiune in roti, sa para mai "tzeapana" la test drive.

Oricum se vorbeste de ani de zile de azot 100% (tot nu stiu inca cum pot face asta intr-un cauciuc, fara camera vidata) versus azot 78% + oxigen 20 %... Parererile sunt impartite... Fiecare cum ii este bine... Mie la Volvo imi place comfortul. Cand o sa trec la o sportiva poate o sa gandesc altfel. Nu ma opun progresului, Doamne fereste! , insa nici sa pun botul la chestii de marketing exagerate. Poate voi pune si eu azot ca nu sunt mari costurile, insa sa ma dau de ceasul mortii ca aoleu, daca pierd presiunea sa am grija sa nu completez cu aer ca explodeaza... come on...

Plus ca eu unul folosesc anvelope de vara si altele de iarna, si nu am 2 randuri de jante... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca este vreun banc :D

Ideea este asa, eu pe masina am 3 roti cu azot (xx%) si una cu aer, cea cu aer este mai calda decit celelalte 3. Pe mine unu azotul m-a convins. Acum ca nu are 100% azot si ca are 69.7% asta nu stiu . Cu tinuta de drum nu pot spune ca mi-am dat seama. Oricum rotile le am umflate la 2.4 bar si sunt pe 18" puse pe un Golf 4, va dati seama cat de confortabil poate sa fie  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bancuri nu, dar ar trebui trimis la Myth Busters sa faca si aia niste teste. :)

Iar, Bogdane, ceea ce zici tu despre anvelopa calda asa este, cele azot sunt mai reci. Nu cu mult, dar mai reci. Eu nu vad avantajul unui cauciuc rece, dar ma rog, ajunge o disputa per topic :D

Cat despre anvelopa ta cu doar 69,7% azot, sunt curios cum ai umflat-o... AERUL PE CARE IL RESPIRAM ARE MINIM 78% AZOT!!!! Mai spun de multe ori chestia asta??

Nu mai faceti greseala sa credeti ca in cauciucuri ar fi doar O2. Ca aia ar fi adevarata bomba! Un pic de vasilina si ai nivela 100 metri patrati in jur (un tub de oxigen dat cu vasilina darama 2 blocuri lejer). In caucioace aveti aer. AER!

Share this post


Link to post
Share on other sites

AZOTUL CA GAZ, SE PREZINTA SUB O STARE (PRESIUNE) CONSTANTA SPRE DEOSEBIRE DE AER CARE ESTE SUPUS USOR EXPANSIUNII  SI CONTRACTARII DATORITA CONTINUTULUI DE UMIDITATE.

APA DIN AER IL FACE INCONSTANT, FACANDU L SA AIBA IN DIVERSE PERIOADE ALE ZILEI PRESIUNI DIFERITE, PRESIUNEA NEADECVATA AFECTAND TRACTIUNEA SI MANEVRABILITATEA CEEA CE DUCE LA CRESTEREA CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL.

UMIDITATEA (APA) DIN AER FACE CA ACESTA SA DIFUZEZE MAI USOR DECAT AZOTUL SI,

IN CONCLUZIE

DACA AI AZOT IN ROTI:

1 FACI ECONOMIE LA CARBURANT,

2 NU MAI TREBUIE SA VERIFICI PRESIUNEA LUNAR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib era o gluma cu cantitatea de azot din roti :P De unde naiba sa stiu cit azot are, constatarea este insa reala, un cauciuc umflat cu azot este mai rece, nu am zis rece ci mai rece . Normal ca vara este cald dar nu frige ca cel umflat cu aer si nu necesita verificare/umflare decit de 2x pe an .

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate roata cu aer e mai calda ca iti freaca vreo placuta de frana. sau nu ai presiunea corecta. si sunt curos. cum se face scoatera aerului pt a baga azot in loc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Dupa ce am facut pana si am pus azot si in acea roata nu am mai constatat diferente intre roti.

2. nu sta nimeni sa-ti scoata aerul din roata, pur si simplu se pune peste.

Oricum se simt diferentele si pt 16 lei cit costa de umflat 4 roti prefer azotul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce cool e asta cu "oricum se simt diferentele"  :D  Iarta-ma, dar nu ma pot abtine cind vad atita disperare cu azotul asta mirific. Eu am aer si nu simt nici o diferenta, am mers cu 190, cu 220, pus frane reale ca-n trafic si cind am pus mina pe cauciucuri, erau pur si simplu normale, caldute.

Dar cine vrea, bineinteles, poate sa treaca pe azot. In loc sa fie "niste" azot in rotile umflate cu compresorul de aer, o sa fie putin mai mult cind dai 16 lei. Nu?  ;)  Dai un ban dar simti diferenta - cum se zice pe-aici.  Hai ca m-ati inviorat  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca dadeai 40RON cit este la AUTOZONE iti zic eu ca te inviorai si mai tare  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt cu azot in roti. placebo sau nu... sunt f multumit de rezultat. Chiar parca ar avea mai multa aderenta si cauciucurile sunt mult mai stabile indiferent de fluctuatiile de temperatura sau greutate in masina.

Eu recomand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat si aer peste azot. Am o roata pe spate care se dezumfla periodic...

Nu s-a intamplat absolut nimic si deja cred ca e mai mult aer in cauciucul ala, la cat l-am umflat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bani aruncati. Mituri. Poate la formula 1 sa se simta ceva, eu am mers cu 220 si cu aer si cu azot-aceeasi aderenta, stabilitate, zgomot, etc. Nimic sesizabil, doar gaura din buzunar  ;)  Tot cauciucurile Adevarate au ultimul cuvint de spus pe sosea + presiunea lor corecta. Restul - povesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now