Roberto

Documentar - Cine a pus ARO pe butuci

25 posts in this topic

Dureros dar adevarat, multe alte fabrici din RO au ajuns la fier vechi iar cativa au facut buzunarele groase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am condus 2 ani ARO si daca este vreun lucru facut "sovietic" de romani ala este ARO diesel cu motor de Brasov.

In nici un caz nu putea fi numit 4x4 datorita ratiilor calculate gresit de inginerii mioritici dar fiind masina special construita de teren, se descurca mai mult decat onorabil pe teren accidentat. Aici fac o paranteza si vreau sa subliniez ca avem o puternica traditie RWD... fie pe filiera Dacia sau ARO.

Daca Volvo e o masina cu raport calitate-pret excelent, asa cum era el, spartan, ARO era "bargain".

Ca au facut unii afaceri cu fier vechi sau tunuri e o poveste dar principala anecdota este ca ne va parea rau de el peste cativa ani.

Cei care le mai au, aveti grija de ele, Vogue e efemer; Carpati va ramane intodeauna un "oldies but goldies".

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarat dar intr-o economie reala oricum murea la fel cum a murit si Hummer . Nu poti face bani de pe urma unei fabrici ce produce numai 4x4 tocmai de aceia Range Rover este acum Jaguar Range Rover . Ssang Young a murit tot din aceiasi cauza, nu se cer numai SUV-uri ieftine, trebuie sa ai o baza .

Totusi e pacat ca ARO a murit atat de urat, poate ca merita o inmormantare mai frumoasa . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mormantare, neimormantare frumoasa... nu avea bling-bling si de asta a murit.

E simplu... si alti contemporani se confrunta cu problema de a nu avea o masina frumoasa ca o manea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mormantare, neimormantare frumoasa... nu avea bling-bling si de asta a murit.

E simplu... si alti contemporani se confrunta cu problema de a nu avea o masina frumoasa ca o manea.

Uite nici Lada nu are bling bling si totusi mi se pare ca inca se fabrica sau ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca inca se mai fabrica sau nu,dar pentru Insula Mare au fost nemaipomenite,asta o perioda de timp.Dupa care au trecut la Hilux si apoi Amarok :)

Sent iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

dureros dar adevarat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roberto, Lada NIva inca se fabrica dar pe langa Niva se mai produc inca 4 modele din care 2 sunt Logan si sunt "best seller ", asadar cand faci bani de pe urma altor modele poti tine in carca si un proiect 4x4 . Cand te bazezi numai pe 4x4 nu ai ce sa faci si usor, usor, mori .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curios este ca tocmai acum ne trezim la realitate, cand dosarul este inchis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E doar o discutie, nu ia nimeni masuri iar de schimbat nu se mai poate schimba nimic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refer la nivel de conducere, absolut ca nu se mai poate face nimic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp(20-30 ani) cat produci pentru o piata inchisa ti se pare ca esti cel mai tare, cand scoti capul in lume si vezi realitatea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp(20-30 ani) cat produci pentru o piata inchisa ti se pare ca esti cel mai tare, cand scoti capul in lume si vezi realitatea...

Asta s-a dorit sa se creada.Atita timp cit exista o piata asa cum era ,care nu era tocmai inchisa cum spui ,era normal sa se faramiteze totul controlat pe bani multi.Din film se intelege voalat ce si cum.Cum de compartimentul matrite a scapat?!!Acum exista dealeri de 4X4 la noi ,bine mersi !Gindesti bine in termenii actuali dar atunci s-a gindit decit pt. bani facuti f rapid .

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punct de vedere tehnologic mare parte a industriei din Romania in 1990 era la nivelul anilor 60-70, ori in cazul acesta peste care mai pui si faptul ca nu mai vinzi in piete care nu au mari pretentii, si te mai lovesti in piata libera si de concurenta care a investit masiv si s-a miscat foarte repede, unde mai pui si guvernanti foarte prosti, unde sa ajungi?

p.s. : se pare ca totul este de actualitate :laughing4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Saphir care sunt dealeri aia de 4x4 de la noi care sunt bine mersi ? Masina ARO era o chestie a anilor 70 iar in 2000 nu aveai cum sa vinzi asa ceva, ce vanzari are TATA in EU? Ce vanzari are Great Wall in EU ? Masinile 4x4 invechite sunt o chestie apusa, singurii care mai vand offroadere adevarate nu traiesc numai din asta, Toyota vinde putine LandCruisere vis a vis de productia totala de masini, la fel si Nissan sau Land Rover .

Un Aro 244 cu motor Andoria sarea de 17.oooE iar la acesti bani exista pe piata competitori, deci viata lunga nu mai avea ARO .

Totusi cred ca merita sa aiba o soarta mai buna, merita sa fie achizitionat de TATA sau de Mahindra pt ca Indienii chiar au nevoie de fabrici in EU .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu vezi doar lucrurile incepind din anii 2000 probabil. faptul insa este consumat .Atita timp cit in momente favorabile ofertari din partea unor firme mari s-a zis ,pas.,asta a fost.Nu imi face tu apologia 4X4 cu niste masini care sint moarte din start ,indiene chinezesti iar in ce priveste marci de prestigiu 4X4 ,japoneze,englesti ,frantuzesti ele se vind si nu conteaza cite vinzari au dar se vind si nu au concurenta indiferent de cit costa.De motoare psa echipate pe aro nu stii ,la preturi bune!Probabil cate plimbai cu bicicleta pe atunci.

Hai s-o lasam asa fara comentarii aiurea de dragul a vorbi.Un fapt petrecut ca altele din buna stiinta lasat de izbeliste.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am condus si 243, 244 chiar si 320 motoare campulung, brasov si peugeot toate 4x4. Concluzia iti trebuia un 4x4 atunci era bun pentru simplul fapt ca era singurul 4x4 disponibil, ca masina ce sa zic un singur lucru era acceptabil si nu se strica prea repede si anume puntea spate, altfel o varza de masina cadea tabla de la vibratii, directie nu aveai deloc, pivoti articulatii dezastru, nu am un cuvant bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Saphir, vreau sa-mi numesti un singur brand (japonez, englezesc sau francez) care fabrica numai autovehicule 4x4 . Numeste numai unul .

Iar faza cu plimbatul cu bicicleta este metoda ta de a respinge o idee fara a avea argumente . Cand nu ai argumente te legi de varsta interlocutorului cu remarci de 2 lei .

Am mers si eu cu ARO si era un gunoi in comparatie cu Patrol GR sau chiar Defender .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se pun si amercane, gresesc oare cu jeep?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as zice ca da.Pentru ca :

1,Nu poti compara un producator 4x4 care isi vinde grosul un US cu unu care vinde oriunde altundeva.

2.pentru ca jeep este parte a Chrysler care este o subsidiara Fiat.Iar aceste 2 nume...vand in proportii covarsitoare in afara segmentului SUV.Asa ca aveau nevoie de un nume pentru segmentul SUV.Deci banu gros vine din alta parte..nu din SUV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Saphir, vreau sa-mi numesti un singur brand (japonez, englezesc sau francez) care fabrica numai autovehicule 4x4 . Numeste numai unul .

Iar faza cu plimbatul cu bicicleta este metoda ta de a respinge o idee fara a avea argumente . Cand nu ai argumente te legi de varsta interlocutorului cu remarci de 2 lei .

Am mers si eu cu ARO si era un gunoi in comparatie cu Patrol GR sau chiar Defender .

Esti pe linga subiect ,deviezi cu exemple ce nu isi au sensul.Nu intelegi esenta unui lucru.La Dacia tot o masina probabil "gunoi" in opinia ta comparativ cu germanele ,febletile tale ,ceva s-a legat, s-a vrut si nu a disparut..Se putea face la fel si cu Aro si camioanele de la Brasov,etc.Cind ceva nu se vrea ,pace buna si falimentezi tot sa faci locul altora de oriunde ar fi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca masina ce sa zic un singur lucru era acceptabil si nu se strica prea repede si anume puntea spate

Si la aia trebuiau stranse suruburile la planetare de vreo 2-3 ori pe an. :)

camioanele de la Brasov,..

Astia inca mai produc ceva. Am inteles ca pentru armata SUA, in special.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la aia trebuiau stranse suruburile la planetare de vreo 2-3 ori pe an. :smile:

+ Ca toti posesorii de dacii pe care ii stiu umblau cu inca jumate de dacie(piese de schimb) in portbagaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now