contdezactivat

Volvo 964 Kalmar

61 posts in this topic

Acesta va fi jurnalul recent achizitionatului 960, rwd, grup autoblocant, 2.0T, 190cp, fabricatie 1991, iesit pe portile defunctei fabrici Volvo: Kalmar (unde muncitorii erau fericiti).

La conceptia motorului pare a nu se fi facut nici o concesie, este o bijuterie a vremurilor respective, desi intretinerea lui nu este dintre cele mai simple. Rezultatul face toti banii, nevasta-mea inca se mai uita in oglinda cand o calc pe coada, daca vine vreo masina de interventie. Turbina se aude intr-un mare fel, chiar si din masinile celorlalti participanti la trafic. Zici ca trece expresul de Viena. E intimidant; toata lumea zice ca e de minim 2.5-3 litri ori ca se uita la el sau doar il aude.

Transmisia este alcatuita dintr-un M46 easyrider cu overdrive, cardan, grup autoblocant si suspensie spate multilink.

Datorita unei modificari aduse de fostul proprietar, masina este foarte comod de condus la drumuri lungi. Butonul overdrive care comanda schimbul intre viteza 4 si 5(si viceversa) este mutat de la schimbator, la butonasul de pe maneta din stanga (care in mod normal comanda cruise control-ul), realizandu-se astfel libertate pentru mana stanga. Schimbul intre 4 si 5 realizandu-se astfel cu mai putin efort chiar comparat cu padelele de schimb viteza.

Tot la acest capitol doresc sa subliniez din nou ca M46 este cutie easyrider... pe 1 si 2 se misca de parca sta. Nu ma indoiesc ca bateam detasat cu 440ul performantele pe aceste trepte... si ala era doar (super)cruiser.

Frane:

discuri fata ventilate, cu etrieri simt/sper tipul Jumbo. Au fost foarte multe tipuri de etrieri la prima serie de 900, unele nu apar nici in cataloage, iar cele cu 2 pistonase, contrar asteptarilor nu au fost cele mai eficiente. Jumbo sunt cele mai bune.

Pe spate e frana disc cu tambur. Aici nu am prea multe de comentat.

ABS binenteles care pare a functiona cum trebuie.

Suspensie:

Din fabrica a avut self-leveling NIVOMAT, care este un sistem ce face mai mult decat ajustarea automata a suspensiei. Are un mare rol si in confortul oferit.

Din pacate masina nu mai are acum nivomat, arcurile spate sunt de provenienta MB.

Directie:

Punctez aici, ca desi are un un unghi de intoarcere mai mic decat 440, care era un Volvo mic, o sa duc dorul servodirectiei electrice de pe olandez.

Confort:

Tin doar sa amintesc, ECC, scaune incalzite, ambele scaune fata electrice, trapa, interior albastru plus, vanity mirror cu iluminare dubla, manere plafon iluminate, balamale usi cu 2 deschideri, 8 difuzoare audio, pachet crom phase I, etc.

Acum ca stim de unde plecam, va fi mai usor de urmarit ce se va intampla. Iar la capitolul "ce va urma" chiar nu am nici un plan. M-am trezit iar in pozitia, ca atunci cand am luat 440-ul si am zis ca il tin maxim un an... care s-au transformat in 5ani de neuitat ;)

More to come...

Edited by Adi2727
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie!

Astept cu interes fotografii!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari si multi kilometri fericiti! Abia astept continuarea...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi i-am schimbat baghetele de la baza geamurilor laterale cu cele cromate pe care tocmai le-am cumparat.

post-169-0-61300200-1380375390_thumb.jpgpost-169-0-98155700-1380375388_thumb.jpgpost-169-0-50428000-1380375391_thumb.jpgpost-169-0-74472100-1380375389_thumb.jpg

Mai am si cromul de la geamurile laterale mici, din spate. Poate reusesc maine sa le montez. Alea dau toata linia...

Am demontat si o parte din plasticele de bord, sa le inlocuiesc cu cele finisaj lemn de phase 2 dar cand sa pun inapoi butoanele, am constatat ca nu se potrivesc. Deci va trebui sa caut si butoanele sau...

I-am mai facut si o baie... ca e cam moale astfaltul prin Pipera. :)

Edited by Adi2727
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am mai facut si o baie... ca e cam moale astfaltul prin Pipera. :smile:

A intrat criza si in ei ... niste tarani :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata foarte bine!

Felicitari!

Sta putin "cocotata" de spate datorita inlocuirii arcurilor (daca am retinut bine)?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e cam cocotata din cauza inlocuirii arcurilor dar am aflat recent ca mai are si ceva distantiere puse... ca arcurile de MB erau cam aceeasi dimensiune ca si cele originale...

"To do"-ul de actualitate ar fi:

- inlocuirea semnalelor de pe aripa fata, care nu mai bat cu restul;

- inlocuirea, macar a semnalului exterior spate stanga in care intra apa/mizerie, ideal amandoua (le am pe ambele);

- indepartarea distantierelor de la arcurile spate, daca exista cu adevarat;

- harmonic balancer. am unul fix care se spune ca ar fi mai de dorit decat cel oem dar parca as ramane la "genuine"... De studiat ;

- consola centrala/radio. Sa vad ce fac cu sc901-ul ala... ori il montez, ori fac un schimb pe un sc8xx mai putin pretentios;

- volan;

- trim-urile de interior, finisaj lemn... daca le mai pun sau nu;

- am gasit si cromul din jurul geamurilor lateralerale dar nu stiu cum sa le dau jos intregi si cum sa le remontez in stare buna. Help, pls.

Obs: Primul post l-am scris de pe mobil :D si in loc de: "Butonul overdrive care comanda schimbul intre viteza 4 si 5(si viceversa) este mutat de la schimbator, la butonasul de pe maneta din stanga (care in mod normal comanda cruise control-ul), realizandu-se astfel libertate pentru mana stanga." Corectez cu, mana dreapta. :smile:

Edited by Adi2727
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baga mare, si rezolva cat mai multe din lista, ca merita efortul pentru o asemenea masina! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stie cineva sau doar a vazut in treacat seria 900, s/v90 cu finisaj interior lemn deschis, rog pe aceasta cale sa imi dea de veste (sau alte combinatii decente si complete, pe beige).

Eu am gasit ceva cherry-wood dar parca ar merge altceva pe combinatia albastru cu negru.

Multumesc.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu l-ai cumparat mai repede

asa o fost al meu dezmebrat dar din pacate a ajuns pe foc .

am un volan de piele care trebuie imbracat (e cam descusut)

cu airbag

daca il vrei ti-l dau gratis (nu stiu cu ce ar veni mai ieftin tranportul)

fac poze luni

:)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Hai cu pozele. :)

Cum am tot patit sa deschid toate geamurile dar numai pe ala de la sofer nu il nimeream... i-am schimbat butoanele de la geamuri si am pus iluminate.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

- harmonic balancer. am unul fix care se spune ca ar fi mai de dorit decat cel oem dar parca as ramane la "genuine"... De studiat ;

Momentan am pus unul fix.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era sa uit: acum am si jantele de iarna, tot pe 15".

Mai spre primavara, as vrea sa incerc si un 16" sau poate chiar 17"... Auriga, Polaris sau ceva similar.

Acum sunt pe Draco de vara si Nova de iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, uite ce raspuns am primit acum cativa ani cand mi-am refacut motorul si am vrut sa trec pe o fulie simpla- fixa, cum am avut pe motorul B19:

Some trivial info about the crank differencies for those who might be interested.

B2XX -series engines have eight counter balances on the crank and the crank is cast one. Older B2X engines have only four counter balances but the crank is stronger, forged steel. Also one major difference between these engines is that b2xx -series ones are so called "low friction" engines. Volvo came up with the "great idea" of making the B2xx -series engines piston guided instead of crank guided. This means that the con rod is guided/centered from the piston end and there's a notable side clearance at the crank end of the con rod bearings. Normally clearances at the crank end of the con rod are made as tight as possible and the con rod is guided/centered from the crank.

This piston guided -setup works very well with the high revving race engines (idea was probably copied from racing scene) and does infact lower friction losses in those but it didn't turn out to be as good with the redblocks where the torque comes at rather low revs.. Problem with this kind of setup is that if the crank get's any play or vibration it will cause the con rods to fail/bend very quickly because of the rather large side clearances at the crank end of the con rod (this is also one of the main reasons why Volvo switched back to thicker con rods with the b2xx -series engines also after year -90 and switched to larger big end bearings, to add more security factor). This is also the reason why there's a damper fitted at the b2xx -series engines at the crank pulley. It's there to minimize all the possible vibrations of the crank.

But even so, many people have even used aluminium crank pulleys with b2xx -series cranks without any problems so I think it's not as big of a problem in the reality in normal use.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de info, Alf dar informatia e prea generalista... poate se aplica la generatiile de motoare mai vechi.

Cel putin la varianta '91, cum e al meu, internele sunt forjate (Forged steel connecting rods and crankshaft) iar cei care fac tuning agresiv, nu numai ca indeparteaza armonicul dar si balance shafts-urile.

Eu nu simt ca ar vibra motorul mai tare.

Apropos de "torque comes at rather low revs"... nu imi pot scoate din minte graficul de putere de la b204gt, cuplu plin la 2400rpm. Ma cam tenteaza... rau :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere. Legat de ce zici acolo, cred ca trebuie sa iti sudezi scaunul si sa te apuci de facut exercitii pentru a-ti intari muschii gatului.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh... 10 la suta in plus si coborat cuplul cu 500 de ture, ca sa fie ca la GT, nu cred ca se va modifica foarte tare comportamentul, desi GPL-ul ala imi da cu virgula.

Ca sa pastrez gpl-ul si sa fac si tuning, e imposibil fara un standalone asezonat cu vreo 2-3 harti. Asta asa de inceput. Mucho, mucho dinero... :D

Cred ca la subiectul asta, va fi suficient sa ma ingrijesc sa ii mentin herghelia deja existenta; sunt destui si naravasi si infometati. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din una-n alta... :D

Astazi am facut un drum mai lung si pentru prima oara am reusit sa merg mai linistit cu ea, ca sa pot realiza exact cateva aspecte.

Distanta totala, ~700km, compusa din 2 sectiuni:

- Bucuresti-Harsova-Tulcea, VMO 79.5km/h;

- Tulcea-Slobozia-Brasov, VMO 66.5km/h

Consum 9.5%.

Combustibil LPG.

Chiar nu ma asteptam... L-am sunat pe fostul proprietar si mi-a confirmat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce succesiune!

Abia m-am laudat cu consumul dar uite ca ce era de asteptat sa se intample, s-a intamplat si am tras o "pana prostului" demna de Oscar. :)

Mi-am dat seama de cand am cumparat-o ca evenimentul asta are mari sanse de reusita dar in seara nu ma asteptam sa raman la cativa km de casa, pe coborare, la iesire din Predeal.

Nu stiu de ce, la plecare din Buc de 100 de lei am pus si gaz si benzina dar niciuna in cantitate suficienta... Constat acuma. :D

Sent from my Lumia using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopa! Si ce facui? Bine ca nu ai ramas pe serpentine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici am ramas.

M-am intors in Predeal, am cumparat un bidon de apa 5 litri pe care l-am golit, pus benzina din Petrom, intors la masina cu ia-ma-nene, impins supapa la rezervor cu o crenguta, golit continutul bidonului si plecat spre casa. :)

A facut balans pe curbe si cum era inclinare mare acolo, nu mai ajungea benzina la pompa, de asta mi-am furat-o.

Mai mult a durat pana sa realizez ce se intampla, vreo 15 minute, timp in care: m-am uitat sub capota, verificat fluidele, verificat codurile de eroare si o tigara la care concluzionat plan de atac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti face chestia asta (sa mergi la risc cu putin combuistibil in rezervor), doar daca ai si o canistra mica, dar plina, in portbagaj. Desi e mai bine sa faci mereu plinul in benzinarie. Stii o treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi plec in alta parte si planul era sa am in rezervoare cat de mult loc se poate, pentru la alimentare la BV. Asta mi-a iesit... :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.