BogdanG

1.6D VS 2.0D

62 posts in this topic

Vreau un feedback corect din partea posesorilor de 2.0D dar si 1.6D, ma intereseaza in mod special feedback-ul celor multi care nu prea intra pe forum, cei multi care stau si citesc, acum am nevoie de voi sa spune-ti cum porneste 2.0D-ul dupa o zi, sau mai bine spus cum nu porneste, sau cum porneste 1.6D-ul si la -25C fara nici o problema . Vreau sa expuneti ce probleme ati avut cu cele 2 motorizari .

Multumesc anticipat si incep eu cu cobai30-ul meu .

Probleme avute :

1. valva control turbina

2. galerie admisie sparta

3. DPF infundat

4. bujii arse

5. fulie masa dubla vilbrochen

6. EGR blocat

Toate acestea din cauza valvei de control defecte, presiunea prea mare de turbo a spart galeria de admisie iar lipsa aerului a generat mult fum (amestec bogat),fum care a infundat DPF-ul iar din cauza regenerarilor prea dese s-au ars bujiile si tot din cauza fumului s-a blocat EGR-ul .

Edited by Bogdan G
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut probleme cu un injector la motorul de 2l ,iar dupa schimbarea lui in treapta a 5-a si a 6-a imi crestea temperatura la apa pana la rosu.

In rest mi-a placut cum tragea.Nu cred ca sunt niste motoare reusite ,nici cel de 1.6 si nici cel de 2l

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.0D-ul meu:

1. Au fost schimbate toate bujiile acum 16-18 mii km.

2. Am schimbat regulator presiune si filtru combustibil acum aprox o luna.

Cand au fost recent in jur de -20 de grade la Iasi, dupa vreo 3 zile de stat in parcare, nepornita, nemiscata, a pornit de la prima cheie, mai greu ce-i drept, dupa cateva secunde, probabil din cauza bateriei, cred ca-i cam vine timpul sa fie schimbata. Inainte de pornire am pus contactul de vreo 3-4 ori pentru preincalzire. In rest porneste destul de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0D:

-La motor in nu am umblat deloc.Cumparata la 72k km,acum are 189k km. I-am curatat o singura data EGR-ul.

-De pornit....a stat un an,aproximativ, pe dreapta nepornita,nemiscata.Inainte sa o pornesc am schimbat filtrul si am amorsat instalatia si a pornit la a 2 cheie. Acum cand a fost ultima data -16C in Braila a pornit din prima.Am pus bujiile de vreo 2-3 ori,apoi cheie.

-Am o bujie sau 2 arse,in rest trage de sparge.

DPF nu are...in rest apa,paie si bataie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 4 ani si 4 luni (80k km rulati) de cand am masina ar fi urmatorul simptom

Motorul porneste mai repede(sfert de cheie) cand este rece el/afara decat cand este cald.

La temperaturi joase de la -15 in jos, porneste perfect(cum pisc cheia), dar am observat ca de pe la -20,-25 gr dupa ce porneste(tot la sfert de cheie) da sa moara.Parca nu tine relantiul.Daca tin putin din pedala 2-3 sec atunci ramane la 1000 ture si este ok.

Am patit altceva de vro 2-3 ori:am o data pe transalpina.Dupa ce am ajuns in varf, am oprit masina pt popas iar dupa 10-15min cand am vrut sa plecam dadeam la cheie si nu vroia sa plece.La a3a cheie a plecat. La fel de 2 ori in afara tarii dupa ce am urcat zona montana plina de serpentine, in varf cand am oprit si vrut sa repornesc nu mai vroia sa plece decat pe la a2-3a cheie.Deci apare cand chinui masina cu a2a,a3a, panta gen transfag/transalpina, si cativa zeci de km

La motor nu am schimbat,curatat,facut nimic

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0D fara DPF cu 195kkm la activ:

-pana anul trecut a pornit bine, cu cateva mici excepții provocate.

- la minus 25 pornește în maxim 3 secunde

- după schimbarea bateriei, este ireproșabila.

- volanta bate de 100kkm și o las sa pice. În ultimul an s-a mai liniștit.

- nu am intervenit serios nicăieri, fără motiv.

- mai nou am niște bucșe cu uzură, dar mai așteaptă.

- cred ca mai urmează ceva la turbina, pentru ca a început sa se audă un pic vuietul de la turații joase.

- consum constant de 125 kkm.

- de 2 ori (vara) a pornit (cred) în 3 bujii.

- de 2 ori probleme cu deschiderea portbagajului.

Mă cred un pic norocos și nu vreau sa cobesc.

Edited by Ygrec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Volvo S40 1.6D, 2007, 122 000 km.

Probleme avute :

1. valva control turbina

2. Furtun intercooler spart

3. DPF infundat

4. Fulie alternator schimbata( zgomot asemanator unui fluierat )

5. Tampon motor ( cel cu ulei dar nu l-am schimat inca)

In rest sunt multumit,( pornire fara probleme toata iarna).

Multe probleme pot fi evitate daca gasesti mecanicul bun care gandeste inainte sa actioneze si asa salvezi multi bani si nervi( unii dintre ei fac mai mult rau decat bine - nici nu recunosc ca nu se pricep si se dau " rotunzi " ca au lucrat prin afara tarii ).Din pacate eu nu l-am gasit in Galati si daca cineva cunoaste unul in zona il rog foarte mult sa ma anunte.

Oricum, acest forum este foarte bun, unde cei priceputi incearca sa rezolve problemele( macar cu un sfat) si pe aceasta cale vreau sa multumesc moderatorilor si membrilor pentru promptitudine si profesionalism.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vita Fresh, nu cumva ai schimbat volanta si ai uitat sa spui .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Volvo S40 1.6D, 2006, 100k (pe bord)

Singura problema am avut-o cu furtunul de la intercooler care s-a spart.

Porneste foarte bine, asta dupa ce am schimbat iarna aceasta bateria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Volvo S40 1.6D 2009

Porneste fara probleme la orice temperatura.

Revizii la 15000 km

Alte interventii:

-baterie schimbata iarna asta

-capac culbutori

-inchiderea de la portbagaj in curs de schimbare (nu mai merge butonul)

-teava de la intercooler cu probleme - are mici scapari pe la urechile/prinderile de pe ea. Urmeaza sa fie comandata la Midnight Caller.

La cat mai multi km fara evenimente!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca erau si alte probleme care nu depind de pornirea motorului atunci mai pot adauga

puntea de la alternator: schimbata cu 150lei

carbunii de la suflanta de la radiator motor:10lei carbunii(de oltcit si aranjati sa se potriveasca de mine)+ 150 manopera ca mi o dat si pus la loc tot ansamblul

rulmentii pe partea dreapta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vita Fresh, nu cumva ai schimbat volanta si ai uitat sa spui .

Aoleu....marea si cea mai dureroasa buba mi-a scapat.

Nu am schimbat O volanta,ci DOUA volante...:D Si ar mai fi suportul dreapta motor care se cere schimbat si ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau numai legat de probleme motor, nu portbagaj, baterie sau rulmenti roata pt ca astea sunt probleme comune modelului nu motorizarii .

Legat de pornire intreb pt ca deja sunt prea multi cei care se plang de pornire la 2.0D iar din experienta mea bubele incep sa fie din ce in ce mai complicate .

Multumesc de feedback si continuati va rog .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al meu porneste ca naiba ... mai ales dupa un timp indelungat in care nu este pornit bateria este buna 85A bujiile sunt schimbate recent si totusi inca porneste la si un sfert cand e cald motorul totul e normal , zicea cineva ca ar putea fi problema din electromotor el fiind uzat avand un randament mai mic idee cat merge pana crapa trag pe electromotorul acesta .. in schimb merge foarte bine sincer multumit momentan ... masina este destul de noua pentru mine iam facut doar 8k de km cumparata in octombrie anul trecut ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe 1.6D al meu , care l-am adus la 125k km si am facut 10k km in 4 luni jumatate pot sa spun urmatoarele:

O fisura la DPF, depistata de Bogdan G la Polus cand a venit la Cluj care a fost etansata dupa putin timp

DPF-ul a fost schimbat undeva la 121k km inainte sa fie adusa masina in tara (deci o perioada te timp sper sa fiu ocolit de investitii la dpf)

Masina porneste foarte ok si la rece doar ca motorul huruie pana se incalzeste putin .

Am avut garnitura de la epurator rupta ,implicit furtunul a iesit de acolo(reparatia a fost facuta acasa si a durat putin)

Ajungea ulei dupa turbina pe langa acel furtun de cauciuc din cauza neetansarii datorata garniturii slabite.

Probleme legate de interiorul masinii ma deranjeaza cum suna ornamentele de plastic de la scaunele din spate undeva in zona de unde ies centurile de siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0D din 2005 cu 215 mii km schimbat suporti motor si cel de la cutie,semering-ul dintre cutie si motor (pierdea ulei din cutie) deci odata desfacuta cutia sm facut si ambreiajul,turbina (din cauza mea ca am traso pana la 240 km/h )in rest maruntisuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat masina la 88.000 km, este 2.0D din 2006, si acum are 136.000. Strict probleme de motor nu am avut.

Dar ar avea nevoie de o curatare pentru ca se vede ulei imbacsit pe la multe imbinari, Bogdane tu stii pentru ca le-ai vazut.

Cat despre pornire nu ma pot lauda si o cataloghez la "asa face toate". La o temperatura ca cea de astazi, 5-6 grade, porneste la sfert. Cand sunt peste 30 de grade afara vara chiar o ia mai greu, mai ales daca e incins motorul. La temperaturi cu minus, -10 sau -15, pun contactul de doua ori apoi o ia la sfert. Daca incerc din prima invarte electromotorul pana oboseste bateria, nu o mai tratez asa. Nu stiu in ce stare sunt bujiile dar banuiesc ca le-a cam trecut vremea; bateria era in regula ultima daca cand am testat-o.

In rest, dupa cum s-a spus, probleme ale modelului: tampoane motor (toate trei) catre trebuie schimbate urgent, un alternator schimbat de proprietarul anterior, volanta la vremea ei, etc.

Sustin si eu ca desi imi place cum trage nu este un motor reusit. Probabil o mai tin vreun an si apoi tintesc un S60 2010 sau V40 2011, cu motorizare Volvo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor 2.0D, fabr. 2004 (188.000 km ne-reali). In realitate sunt putin peste 300.000 km din ce stiu eu, dar acest lucru nu m-a deranjat cand am cumparat-o, ca masina era foarte ingrijita de catre fostul proprietar.

Pornire grea dimineata, imediat dupa ce temperaturile au scazut sub 0 grade. Nici o baterie noua nu a dat roade ci tot la a doua sau a treia cheie porneste. Mentionez ca masina nu are nici o eroare pe tester si odata pornita, functioneaza impecabil.

Are momente cand porneste cu spritz la a doua sau a treia cheie si momente cand spritzul o inneaca si moare, deci comportament duplicitar, 'tui mama ei. Noroc ca s-a incalzit afara si observ ca acum porneste la prima cheie :smile:

Probleme:

- colier EGR schimbat (scotea noxe pe sus pe la capota motor)

- senzor turatie motor schimbat (murea motorul in mers)

- o sonda schimbata (sa mor daca-mi mai amintesc cum se numea si ce facea)

- test injectoare facut si a rezultat ca injectoarele 1 si 3 sunt cam duse / decalibrate, dar nu contituie deocamdata o problema, deoarece masina ruleaza impecabil. Off topic: Cine stie unde pot reconditiona injectoare Siemens ? :)

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

S40, 1.6 D, 2007.

Am schimbat doar valva control turbina.

Datorita valvei eorile au fost următoarele:

- BCM - 0101 Communication between control units Communicational problems with ECM(DTC is found not active);

- CEM - 9A01 Interior lighting Signal too Hight(DTC is found not active); asta sigur NU

- ECM - 1517 Turbo control - Preassure too high(DTC is found not active);

- ECM - 1A40 Particulate trap - Signal too high(DTC is found not active);

- ECM - 68C7 Intercooler bypass throttle - faulty signall(DTC is found not active);

- ECM - 68D7 Intercooler bypass throttle - Jammed(DTC is found not active);

- ECM - 9130 Inlet control valve - faulty signall(DTC is found not active);

- ECM - 9140 Inlet control valve - jammedl(DTC is found not active);

Pentru siguranta mea, intre timp, am curatat EGR-ul, am verificat geometria turbinei, s-a facut curat pe acolo. In rest nimic.

La temperaturi foarte scazute undeva catre -20 grade masina nu a pornit la "sfert de cheie" ci a pornit normal ca si la + 40 de grade. Consider ca motorul are o compresie buna iar bateria este super ok. Timp de 2 saptamani cat a fost mai ger am parcus zilnic 2,6 km+2,6 km si bateria nu s-a descarcat( faruri aprinse, ventilatie, scaunele incalzite, sistemul audio, etc), deci trag concluzia ca si alternatorul incarca bine. Consum mediu: 10,3 l/100 km

Am folosit doar motorina aditivata pentru -35 grade, cea mai scumpa.(OMV)

Edited by Dan Untea

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0d model 2008 - 119000km - cumparata de noua din Ro => fara DPF :D

Schimbat la 50k ambreiaj si volanta pe garantie - eu am masina de la 70k deci nu stiu care au fost problemele.

In afara de distributie si un simering de la axul cu came la 85k, n-am avut nevoie de nimic.

A pornit tot timpul la prima cheie la orice temperatura(mai putin cand m-a lasat bateria vara trecuta)

Relativ la pornire, am ca termen de comparatie un 1.9 TDI PD care parca are sfertul de cheie un pic mai scurt decat sfertul meu :))

Schimbat in trecut:

- tampoane motor, bucse bascule fata

Probleme curente:

- Am o vibratie intre 1800-2000 rotatii la care treb sa-i dau de cap - probabil volanta desi vibreaza si cu ambreiajul calcat.

- Bazaie un rulment pe fata

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0d model 2008 - 119000km - cumparata de noua din Ro => fara DPF :D

ai cumparat-o de noua si i-ai facut DPF-off datorita faptului ca ai rulat-o doar in RO in conditii neoptime? pt ca nu prea are sens avand in vedere ca e din 2008 si prin 2007 toate aveau DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina e fabricata in septembrie 2007. Model 2008 (facelift). Asa a venit din fabrica, fara DPF. S-a mirat si Bogdan cand am fost la el :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.0D an 2004,EURO3 deci fara DPF, luata sh la 177.000,curent putin peste 250.000:

1.schimbat demaror pe la aprox 220.000

2.schimbat alternator,tot pe la aprox 220.000

3.schimbat kit ambreiaj + volanta tot undeva peste 200.000

4.schimbat pompa de inalta cred ca tot pe la 230.000

5.reconditionat turbina

6.schimbat tampon cutie ,ala de pe mijlocu masinii

7.shimbat tamponu de pe stanga,cel de sub acumulator,dar un clanc tot se aude cand apas ambreiaju

Tinuta afara,la Constanta, unde cel mai frig cred ca a fost vreo -15 iarna asta,motorina aditivata OMV...Cel mai greu a pornit cam in 4 sec cred...Presupun ca a invartit de vreo 3-4 ori.

Pe de alta parte imi face o figura care nu am reusit sa ii dau de cap.Dupa ce o pornesc si plec cu ea, cand apas ambreiaju, si incepe sa cada turatia motorului spre relanti, imi apare pt o secunda semnul exclamarii in bord cu galben si se aude un clic,care vin din torpedou cred...Cel mai des se intampla cand ajunge turatia la relanti,chiar cade putin sub si apoi urca la loc...Dar se intampla chiar si la peste 1500rpm atunci cand apas ambreaiju,dar mai rar...Totusi presupun ca sunt injectoarele...

In legatura cu pornirea,un prieten are tot un 2.0D,dar 2005 parca,nu mai stiu daca EURO 3 sau4,care se plange ca odata ce vine frigu ii porneste foarte greu...Nu cunosc detalii dar in rest toate bune si frumoase...

Masinuta cu motorul de 1.6D 2005,tot EURO3,e luata de noua...Curent aprox 150.000...Din pacate despre ea nu stiu ce sa zic...In ultimu an, daca am mers de doua ori cu ea,ca umbla sor'mea cu ea si, mai mult decat atat, masina sta in garaj la caldurica...Totusi a fost cu ea la munte acum vreo saptamana si a zis ca a pornit ok...

1.i-am schimbat furtunele de admisie

2.am schimbat alternator

3.verificat turbina dar era ok

4.schimbat oringuri/simeringuri/saibe de la injectoare...Unul din injectoare era slabit din suruburi si scapa aer.Deci atentie la injectoarele slabite din suruburi

In ceea ce priveste pornirea,mie mi se par ambele la fel,din ce imi aduc aminte...Dar cum am mentionat,o cunostinta are probleme la pornire, dar doar la ger.

Analizand situatia,o prefer pe cea de 2.0D,desi in asta am bagat mai multi bani decat in cea de 1.6D,dar are si cu aprox 100.000km in plus.

Daca e nevoie de alte lamuriri...revin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina e fabricata in septembrie 2007. Model 2008 (facelift). Asa a venit din fabrica, fara DPF. S-a mirat si Bogdan cand am fost la el :smile:

interesant :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now