tm42vds

Schimbare bucse la bara stabilizatoare fata!

37 posts in this topic

ai uitat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIY-urile (adica cum sa faci singur) sunt in mare parte cu poze, iar din poze iti dai seama ce trebuie desfacut ca sa ajungi la bucse

Din poza atasata (nu stiu daca este de la V40), se vede ca trebuie desfacut cadrul motor si suspendat cu sufe sau alt sistem, sa nu cada pe jos.

Dar cum am spus, este mai usor sa caute altii pt tine

post-259-0-45551700-1394142580_thumb.jpe

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIY-urile (adica cum sa faci singur) sunt in mare parte cu poze, iar din poze iti dai seama ce trebuie desfacut ca sa ajungi la bucse

Din poza atasata (nu stiu daca este de la V40), se vede ca trebuie desfacut cadrul motor si suspendat cu sufe sau alt sistem, sa nu cada pe jos.

Dar cum am spus, este mai usor sa caute altii pt tine

o sa fac niste poze, poate ii ajuta pe altii, sa caute si sa gaseasca direct aici pe volvo-club!

MS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

În poza pusă de Păun Ionuţ, e la un P2 (V70, S60 etc) şi nu se vede, dar e suspendată numai caseta de direcţie, care e desfăcută de pe cadrul motor. Are cinci şuruburi cu care e fixată. Dacă s-ar coborî cadrul motor fără să se desfacă acele şuruburi, s-ar rupe crucea cardanică. Sau, teoretic, cel puţin, s-ar putea lăsa caseta pe jug şi să se desfacă numai axul direcţiei. Nu ştiu, varianta asta n-am încercat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un sfat de la unul care le-a schimbat: cumpara originale si mergi la un service, singur nu reusesti sa le schimbi!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil sunt de 19mm si pe original o sa te duca spre 300ron toate 4 (sunt 2 semibucsi mari si doua mici). La cata munca e iti recomand sa le iei originale ca le mai schimbi dupa ce vinzi masina :smile:) Pe aftermarket sunt niste mizerii.

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

pe fata 19 pe spate 17.... pe fata ca sa le dai jos trebuie sa dai traversa pe care sta prinsa bara stabilizatoare...acasa daca nu ai un canal nu prea le poti face decat daca ai preaaaa multa rabdare....succes...

recomanda sa le pui pe cele mai bune pentru ca se schimba prea greu.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am şi eu un sfat: să nu cumva să pui second hand! Ar fi ca şi cum ai pune ulei din dezmembrări. ;D

Pune noi, OEM.

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

"La cata munca e ".... se pare ca esti singurul care stie cum se schimba piesele alea, daca spui ca e mult de munca!

Are dreptate midnight,dupa ce le vei schimba la service,n-o sa te mai prime3asca mecanicul a doua oara cu aceeasi problema :) (asta daca nu prea-i place munca). E destul de greu de ajuns la aceste bucsi. Trebuie demontata traversa de sub motor cu suportii antibasculare,lasata puntea fata in jos cat sa ai acces la bucsi(caseta de diresctie ramane pe caroserie,ii desfaci doar suruburile care o prinde si de puntea fara)

-la prinderea puntii inapoi de lonjeroane strangi suruburile cele lungi dupa ce te asiguri ca le-ai infiletat putin si-n stanga si-n dreapta(daca strangi din prima numai intr-o parte nu-ti mai vine surubul pe gaura in cealalta parte).

Spor la treaba!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!Intradevar o operatiune delicata,au trecut vreo 14 anisori de cand nu am mai schimbat asa ceva dar va pot spune ca exista si o varianta ''simplificata'' a operatiei respective.Sunt necesare niste chei mai deosebite,mobilitate si foarte multa rabdare,nu e pentru orice mecanic ''de bloc sau parcare''!Ar putea fi folosit un cricket mic pentru a desface cele doua suruburi cu hexagon de 12 mm.Apoi bucsele noi trebuiesc lubrifiate in zona de clipsare,se aseaza pe pozitie si cu o surubelnita maaare sau un mini-levier se preseaza pentru a clipsa semi-bucsele facand parghie intre caroserie si partea superioara a bucsei,.Se

va folosi cauciuc pentru a nu deteriora vopseaua!Apoi se monteaza cele doua suruburi de fixare si gataaa!Noi foloseam o cheie improvizata in loc de cricket mic,aceasta era compusa dintr-o cheie putin curbata ce avea cricket si in ea puneam o tubulara pentru a putea accesa acele suruburi bagate intr-o pozitie foarte incomoda.Nu stiu cat am reusit sa ma fac inteles pentru ca e foarte dificila operatia in sine motiv pentru care subscriu la ce au spus si colegii mai devreme,nu merita sa montezi altceva decat originale pe care le pot aduce chiar acei colegi la preturi mai mici decat reprezentanta.Majoritatea mecanicilor iti vor spune ca trebuie demontata''jumatate de masina'' dar daca il gasesti pe unul care ii merge atat mana cat si mintea o va rezolva cam in doua ore.Spor la treaba!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca recomandare, din tot ce am citit in fuga, cumpara originale, ca after market sunt de 2 lei. Eu dupa 2 luni, de condus mai sportiv am reusit sa o rup din ureche si sa o vad in oglinda cu a zburat de sub masina(una din bucsi). La Midnight gasesti cei mai ieftin, iti garantez ca am cautat si nu cumpar de ieri de azi piese pt volvo. Am un v40 din 99 si e in posesia mea de peste 7 ani! schimbarea se face in functie de dibacitatea mecanicului, cu cat mai inventiv este le poate schimba mai greu sau mai usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimbarea se face in functie de dibacitatea mecanicului, cu cat mai inventiv este le poate schimba mai greu sau mai usor.

Foarte adevarat!

In plus va recomand sa cumparati si placutete ce vin sub bucsi. Eu am cumparat setutul complet pentru ca am vrut sa fie totul nou iar cand le-am schimbat am constatat ca pe masina nu erau placutele montate.

Alta varianta este eliminarea cauciucului vechi din suportul de aluminiu si inlocuirea lui cu o bucsa din poliuretan ce are dimensiunile corespunzatoare.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now