Sign in to follow this  
Followers 0
nk_12321

nu porneste ventilatorul racire motor.

12 posts in this topic

Buna ziua dragi Volvisti.... astazi am facut o plimbarica pana la o cabana pe coclauri... si pe drum am observat ca acul de la indicatorul de temp de la bord a urcat un pic mai mult de jumate, si normal ca am oprit, am deschis capota si am obeservat ca lichidul de racire a inceput sa "refuleze" din vasul de expansiune, si am mai observat ca ventilatorul de racire a motorului nu merge deloc....

Aveti vre-o ideie ce ar putea fi???

auto: Volvo 850 GLT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul lucru nu mai opriti motorul cand se incinge !, lasatil in relanti desfaceti capacul vasului de expansiune cu mare atentie/rabdare si completati cu antigel, apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adaugare: si nu completati cu apa rece / sloi in vasul de expansiune in momentele acelea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica / schimba termostatul. Ai verificat daca furtunuil de jos de la radiator e fierbinte? Ventilatorul e activat de computerul motorului care controleaza releul de deasupra ventilatorului. Eventual poate fi si siguranta de la ventilator (este integrata in ventilator).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti cumva la ce temperatura ar trebui sa porneasca ventilatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrie pe sonda. Termocupla. Pot fi de la 84 pana la 96.

Share this post


Link to post
Share on other sites

850 nu are decat un singur senzor de temperatura care este evaluat de ECU. Acesta decide daca actriveaza sau nu releul de la ventilator. In manualul de la ECU nu am gasit valoarea temperaturii la care este activat ventilatorul dar nu am cautat foarte atent. Ma mai pot uita in VADIS dar azi lipseste motivatia dupa ce am schimbat in 4 ore un evaporator de A/C ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La varsta masinilor noastre... cel mai probabil motorul ventilatorului a murit. La mine cel putin asa a fost cazul anul trecut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit in cartulia albastra pana la urma informatia: la 102°C temperatura apa sau daca temperatura ECU depaseste 80°C activeaza ECU ventilatorul

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi! probabil si la V70 e tot ceva de genul. am pus-o pe tester saptamana trecuta sa verific o eroare si aveam apa la 103 grade si nu mai pornea si cand s-a facut 104 a inceput tornada si ma gandeam ca ceva nu e bine ca a pornit direct pe viteza mare... am sa ma pun pe verificat:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand si verificarea releului,la mine ala a fost buba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

releul este primul pe care am sa-l verific:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0