nionut76

Teapa lunii august. Cum ar fi daca nu s-ar deschide airbag-ul?

11 posts in this topic

Atunci cand cumperi o masina second hand, iti asumi implicit si anumite riscuri. Fie ca vorbim de kilometrii dati inapoi, istoric de service defectuos, reparatii de mantuiala sau vopsiri prost facute, nimic nu se compara ca si gravitate cu riscul de a cumpara o masina second hand cu vicii ascunse la sistemul de siguranta.

Expertul auto Dan Babu de la masinapotrivita a identificat o teapa auto foarte bine mascata si in acelasi timp foarte periculoasa. Mai jos aveti povestea integrala.

Pentru cei care care sunteti noi, “indragita rubrica” apare mai rar nu datorita lipsei de timp sau a tepelor (care abunda) ci din cauza criteriilor. Pentru ca o teapa sa fie vrednica de aceasta rubrica trebuie sa prezinte ceva special, sa nu fie comuna, ci sa prezinte ingrediente speciale, sa fie mai greu de depistat si bine orchestrata.

1. Masina: Ford Focus din 2008, 1.6 Benzina.

In perioada asta am cautat o masina pentru Lore. Am dat de tot felul de tepe – unele mici si uzuale, iar altele mai mari. Si uite asa am ajuns la un Ford Focus, 2008, 1.6 benzina, Trend, Argintiu (in Chitila, langa Bucuresti). Proprietarul super de treaba, deschis si nu prea cunoscator in ale automobilelor. La prima vedere totul era ok. M-am uitat in stanga si in dreapta, am verificat tot ce se putea. Exteriorul fusese revopsit si imi era clar ca masina a avut o dauna in fata – nu parea ca ar fi fost mare. Din start nu prea mi-a placut masina.

2. Drive test cu final neasteptat.

Am intrat in masina si am remarcat volanul foarte nou de Ford Focus, volan care se simtea in mana diferit de cele ale altor Forduri. Am pus contactul si beculetele (airbag, check engine, oil, ABS) s-au aprins si stins la intervale normale. Masina de 60.000 km mergea relativ bine, dar asemenea unei soacre cicalitoare le tot spuneam celor din masina ca mi se pare ciudat volanul – cred ca devenisem oarecum enervant.

Cand am dat jos centura de siguranta la sfarsitul drive testului am observat ca mufa centurii statea mai jos decat ar trebui sa stea. Fara sa spun nimic m-am uitat atent la bord si mai atent la volan. Nu aveam cum sa nu ma bucur de descoperirea unei tepe asa de bine realizata. Mi-am dat seama ca am de-a face cu poate cea mai interesanta teapa de pana acum! Asa ca, am explicat proprietarului in ce a constat pacaleala pe care a primit-o si el la randul lui si mi-a dat voie sa fac cateva poze.

Teapa asta e foarte "buna" tocmai pentru ca nu este evidenta si trebuie explicata putin.

Mufa in care introduci centura de siguranta are un cartus pirotehnic atasat. In momentul unui impact, cartusul care contine praf de pusca se declansaza si trage centura in jos. Astfel, ocupantul locului este “fixat” pe scaun. Pretensionerele functioneaza corelate cu airbagul.

3. Teapa explicata.

Masina a fost lovita frontal, dar impactul nu a fost mare. Au sarit ambele airbaguri. Teparul a facut rost de o musama de buna calitate, care mimeaza textura unui bord de Ford Focus. Apoi a intins-o peste bordul vechi cu airbag-ul pasager sarit. A fost tipicar si a facut o munca buna. Cu greu poti sa iti dai seama. A schimbat volanul si nu i-a pus airbag.

Apoi a dezactivat tot sistemul de siguranta (airbaguri, centuri pretensionate), dar in mod normal becul de airbag ar fi trebuit sa ramana aprins. A facut un circuit care aprinde un led si il stinge la 3 secunde, asta ca sa simuleze ca masina are airbag. Pretensionerele centurilor de siguranta au ramas aceleasi.

In cazul unui accident centurile nu te fixeaza in scaun, airbagurile nu se declansaza si practic ai in masina acelasi nivel de siguranta ca intr-un Trabant.

Concluzie

Aceasta teapa i-a adus tepuitorului un profit de circa 1000 de euro. In mod normal trebuia schimbat bordul, volanul, centurile de siguranta si pretensionerele, precum si unitatea centrala. Cam atat valoreaza pentru el viata ta.

Oamenii care fac asta nu sunt doar inselatori, escroci. Nu sunt doar hoti, ci isi bat joc de vietile oamenilor. Daca cumva esti unul dintre ei si citesti articolul acesta ar fi bine sa te opresti din ce faci. Daca esti cumparator de masini second hand, iti spun sa casti bine ochii si sa nu umbli dupa chilipiruri, altfel iti risti viata!

P.S. Anuntul nu mai este pe autovit, dar a stat ceva timp. Presupun ca cineva chiar l-a cumparat.

http://www.vezicatface.ro/articole/teapa-lunii-august-cum-ar-fi-daca-nu-s-ar-deschide-airbag-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa va povestesc si eu o asemenea intamplare am un amic care aduce masini impreuna cu inca 3 . El era tinichigiu lor si lau bagat si pe el in schema .

Si mi sa plans de colegul care tocmai adusese un vw beetle . Care avea volanul refacut (airbag sarit +rezistenta sa nu apara eroare ) turbo varza si altele ... imi spunea cum a reusit sa cumpere asa ceva el cu experienta in samsareala auto aprox 15 ani .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteptam Teapa lunii sepembrie.

On-topic:

Nu stiu de ce toti raman mirati de airbag-uri sarite,km dati inapoi,elemente polishate/revopsite,etc...

Romanul vrea o masina "full options"cu care a mers un mos in Germania,sa nu aibe mai mult de 100.000-120.000 km(desi de cele mai multe ori pleaca din Olanda la 3-400.000 km),ieftina si cand vine sa o vada vrea sa negocieze jumatate din pret.

Concluzia = Romanului ii place sa fie pacalit.

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteptam Teapa lunii sepembrie.

On-topic:

Nu stiu de ce toti raman mirati de airbag-uri sarite,km dati inapoi,elemente polishate/revopsite,etc...

Romanul vrea o masina "full options"cu care a mers un mos in Germania,sa nu aibe mai mult de 100.000-120.000 km(desi de cele mai multe ori pleaca din Olanda la 3-400.000 km),ieftina si cand vine sa o vada vrea sa negocieze jumatate din pret.

Concluzia = Romanului ii place sa fie pacalit.

Subscriu !

De adaugat - Vanzatorii de afara care majoritatea nici nu mai sunt nemti sau ma rog, nu sunt oameni cu mentalitate de nemti, STIU lucrul asta, ca romanilor\esticilor le plac Passat-urile cu 3000 de euro din 2007 folosite duminica la cumparaturi doar, tinute in garaj.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Articolul lasa mult de dorit. Singura concluzie pe care o trage autorul (expert auto, dupa cum e prezentat), ar fi aceea ca "sa casti bine ochii". Nu pomeneste nimic de verificari in service, istoric, diagnoze, etc.

Cam putin, cam subtire. Macar subiectul il salveaza, caci e de actualitate.

Referitor la Dacia lui Ionutz, subscriu: mai bine o masina cinstita, cu dotarile de anii 80 sau 90, decat un fals vopsit. Macar stii la ce sa te astepti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Articolul este putin de ras, explicatia e stupida cu pacalirea (faza cu LED-urile) iar acest fals se vede foarte usor cu un tester, buba este alta si anume cand ai plansa de bord reparata profesional de nu se vede nici o diferenta nici macar la textura iar in loc de airbaguri ai rezistente foarte frumos puse iar volanul are direct capac si pe tester nu apare nici o eroare, acolo e teapa misto nu la chestia asta de sare in ochi de la 1km .

Buba e ca romanul chiar crede in masina impecabila si ieftina iar asta la modul in care numai o vopsea pe capota, bara si aripi sare de 300E iar pretul e cu 500E mai jos fata de piata, chiar trebuie sa te gandesti ca e ceva putred in Romania .

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Articolul este putin de ras, explicatia e stupida cu pacalirea (faza cu LED-urile) iar acest fals se vede foarte usor cu un tester, buba este alta si anume cand ai plansa de bord reparata profesional de nu se vede nici o diferenta nici macar la textura iar in loc de airbaguri ai rezistente foarte frumos puse iar volanul are direct capac si pe tester nu apare nici o eroare, acolo e teapa misto nu la chestia asta de sare in ochi de la 1km .

Buba e ca romanul chiar crede in masina impecabila si ieftina iar asta la modul in care numai o vopsea pe capota, bara si aripi sare de 300E iar pretul e cu 500E mai jos fata de piata, chiar trebuie sa te gandesti ca e ceva putred in Romania .

Totul se vede indiferent ce ai comentat tu ca se face profesionist ,de cine stie.Nu este de ris articolul ci doar a dat niste eventuale repere mai vechi ,primitive probabil ca doar nu se spovedeste ca altii in anumite aspecte sau atit stie din auzite.Asa se facea acum vreo 6,7 ani de neaveniti.Legau de alte leduri din bord in asa fel incit etc etc ....La testare nu mergea nimeni etc etc..

Se lucreaza ceva mai altfel ,curat, cine vinde ,fara gainariile mentionate in articol iar marginalii ramin unde ramin insa foarte putini,probabil...In timp oamenii capata clasa daca vor sa se ridice finaciar.Bine eu vorbesc de aceia care nu cumpara masini sub 10-12ooo.Acum ce sa zic ,poate ca in acest momnet ma depaseste subiectul cu cei ce cumpara inca de 2000-4000E.

In fine ai si tu dreaptate dar privesti lucrurile din momnetul T=zero,actualmente.

Stii cum este o chestie decriptata! Nu mai este valabila decit in primele momente ,mai tirziu ramine istorie

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

@v50saphir acuma ma intelegeti de ce eram stresat cand am luat masina ... de toate minunile astea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 960 clar nu o sa se deschida nici un arbag pentru ca nu are nici unu... cel putin nu pentru pasageri. Are airbag-uri pentru masina, sub forma unor amortizoare pe gaz, in barele de protectie...

Cu toate astea inclin sa fiu mai prudent cu asta decat intr-o masina cu airbag-uri, ca stiu ce poate face inconstientilor care se risca.

Iti garantez ca, castigul celui care a aranjat masina a fost mai mare de 1000eu.

Un cunoscut a facut treaba asta cu un Grande Punto, lovit in fata de i-a crapat si cutia de viteze. Masina de 3-4 ani vechime, km foarte putini, cumparata cu 2400, reparata (subdecent) cu 800 si vanduta cu peste 5000 ca si chilipir.

A sunat ala inapoi dupa ceva timp cand a descoperit "toate alea", asta i-a raspuns "la banii astia ce vrei" si asta a fost tot...

Omu care a facut asta masinii, nu se pricepe la masini, nu e samsar, doar din telefoane a rezolvat totul. Deci e la indemana daca stii ce "butoane" sa apesi si ce oportunitati sa vanezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 960 clar nu o sa se deschida nici un arbag pentru ca nu are nici unu... cel putin nu pentru pasageri. Are airbag-uri pentru masina, sub forma unor amortizoare pe gaz, in barele de protectie...

Cu toate astea inclin sa fiu mai prudent cu asta decat intr-o masina cu airbag-uri, ca stiu ce poate face inconstientilor care se risca.

Iti garantez ca, castigul celui care a aranjat masina a fost mai mare de 1000eu.

Un cunoscut a facut treaba asta cu un Grande Punto, lovit in fata de i-a crapat si cutia de viteze. Masina de 3-4 ani vechime, km foarte putini, cumparata cu 2400, reparata (subdecent) cu 800 si vanduta cu peste 5000 ca si chilipir.

A sunat ala inapoi dupa ceva timp cand a descoperit "toate alea", asta i-a raspuns "la banii astia ce vrei" si asta a fost tot...

Omu care a facut asta masinii, nu se pricepe la masini, nu e samsar, doar din telefoane a rezolvat totul. Deci e la indemana daca stii ce "butoane" sa apesi si ce oportunitati sa vanezi.

Tot ce iti trebuie e un google.ro si cauti un "reparatii planse bord" si gasesti zeci de rezultate cu poze, cica "Garantie" si tot ce vrei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now