contdezactivat

Problema ulei

8 posts in this topic

Sal

De vreo ~6k km observ ca nivelul uleiului nu mai scade conform documentatiei si s-a deschis la culoare. :confused2:

Am completat ulei pe la 8k de la schimbare, conform graficului dar acum nu mai scade si imi pare mult mai deschis la culoare si mai subtire ca atunci... plus ca, repet, nu mai scade.

Zilele trecute, am zis ca ar fi o buna idee sa verific sistemul PCV, unde am gasit furtunul subtire care iese din Y-cul de deasupra oil trap-ului complet deconectat. Furtunasul asta face legatura dintre oil trap si un stut de pe galeria de admisie, undeva inainte de bratele de ramificare catre cilindrii. Cand l-am pus inapoi, am testat sa vad ce se intampla daca il obturez. Motorul a inceput sa piarda serios din turatii, dupa care a compensat.

Ce vreau sa va intreb este:

1. e posibil ca furtunasul asta deconectat sa imi fi cauzat crestere de ulei?

2. ce face exact furtunasul asta?

Momentan, culoarea uleiului din motor e foarte usor galbuie (la ~8k avea tenta maronie), sensibil mai deschis la culoare decat, sa zicem uleiul de gatit; desi a ajuns la intervalul de schinbare.

Multumesc pentru pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul la intrebarea 2 l-am primit de la Tim Wong de la FCP EURO, caruia tin sa ii multumesc si pe aceasta cale. :)

"Naturally, there is air being drawn into the small hose directly into the intake manifold. Covering that entrance will momentarily reduce the amount of air in the engine, causing a drop of rpm. The computer is smart enough to sense this and hence recovered quickly."

Parca s-ar cam deduce rapunsul si la intrebarea 1 dar o mai las pentru cateva pareri.

Merci inca odata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa face si la mine daca deconectez furtunul. Referitor la prima intrebare, sa ma bati cu un cardan, ca nu imi pica fisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am apucat sa mai verific regulatorul de presiune combustibil, prin metoda tine sau nu tine vacuum. Tine vacuum.

Din pacate, a inceput sa faca scandal pompa de benzina. Cred ca va dura pana voi gasi alta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am descoperit ca are mai multi senzori de temperatura motor: unu dedicat ceasului din bord, altii pentru ecu, maf, etc :cyclops:

Ies mai incolo sa incerc sa ii verific, iar daca nici aici nu va reiesi vreo problema, o sa ma coste o lambda. Care, era destul de previzibila de la inceput dar am vrut sa explorez toate posibilitatile si mai ales sa invat fenomenele de sub capota.

S-ar putea spune ca 1 an de la achizitie e cam mult sa ajungi la o concluzie dar cand pleci de la o masina care avea toti senzorii: unu de temperatura si unu de ulei, e mai greu... sa nu mai zic de perdeaua de copaci (restul de mici problemute rezolvate pe parcurs) pe care a trebuit sa o defrisez, sa pot vedea padurea. :smile:

"...1989-1995 have in effect three temp sensors"

http://www.volvoclub...ineSensors.html

P.S. Multumesc Alf pentru micul ajutor.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over-Engineering :)

Imi place :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, foarte interesant sistemul. E ca si cum as sapa dupa Buna' :smile:)

Al 3-lea senzor de temperatura nu l-am gasit dar cred ca zice 3 pentru ca, unu e 2 in 1. Unu dintre ei are 2 termirezistori int-un singur housing.

Voi mai verifica odata maine ca pe ohmi cred ca mi-a dat bine dar pe volti mi-a iesit zero grade absolut. :dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am mai apucat sa refac verificarea, pentru ca asta insemna sa dau galeria de admisie jos... atat de prietenoasa e locatia senzorilor.

Totusi, ceva verificari am mai facut si am descoperit ca in pofida documentatiei, (pe care tin sa o denunt) exista knock senzor si la 16V. L-am descoperit cand ma uitam dupa senzorii de temperatura.

...Pana ajunge la temperatura de lucru miroase puternic a combustibil, fie benzina,fie lpg.

Legat de culoarea uleiului... e posibil ca natura sa-mi fi jucat o festa. :D

In perioada aia am avut conjunctivita, asa ca nu garantez pentru descrierea exacta a culorilor. :smile:

Inca ma tratez.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now