Guest DragosC

Recomandari, va rog

30 posts in this topic

Salutare la toata lumea,

Va rog frumos sa ma ajutati cu niste sfaturi.

In primul rand, oscilez intre a-mi cumpara un VW Passat nou (aproape full option) si un Volvo S60, tot nou.

Am vazut un thread anterior cu o comparatie intre cele 2 masini, si cred ca stiu raspunsul :D In opinia mea, dezavantajele Volvo ar fi faptul ca este un model vechi si ca spatiul interior, si in special cel de picioare pentru locurile din spate este mult mai mic in comparatie cu Passat. Voi ce parere aveti?

De asemenea, m-ar interesa o parere obiectiva, legata de motorizare. Eu m-am gandit la varianta 2.0T (180CP), care mi se pare mai sportiva. Credeti ca se merita mai mult varianta pe motorina D5 (de 185 CP)? Diferenta de pret ar fi aproximativ 1.400 EUR.

Astept pareri.

Multumesc anticipat,

Dragos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti pe un forum de pasionati Volvo. Ce parere crezi ca putem sa avem.

Cele 2 masini nu prea sunt comparabile, S60 face parte din clasa premium, Passat nu. Ca dotari si sisteme de siguranta Volvo are traditie. Sistemul de stabilitate DSTC e mai performant decat ESP-ul deja expirat de la Passat. Gama de motorizari diesel de care dispune Passatul e mai slaba decat cea de la Volvo (2.0 TDI, 320 Nm de 140 si 170 CP fata de 2,4 d 163 cp si 340 Nm, D5 de 185 CP si 400 Nm), nemaivorbind de faptul ca motoarele diesel de la Volvo sunt in 5 clinidri, au cu totul alt sunet si sunt mult mai echilibrate.

Ca o concluzie: mergi la un drive test cu amandoua si cumpar-o pe cea care crezi ca ti se potriveste cel mai bine.

P.S. La vremea aparitiei modelul S60 dispunea de o electronica performanta ce s-a pus pe masinile gen Passat abia odata cu aparitia ultimului model.

Bafta la cumparaturi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kadudu a fost mai mult decat elegant... ;) A "uitat" sa -ti recomande ordinea in care sa faci test-drive-ul. Eu te sfatuiesc  sa-l lasi la urma pe cel de la VOLVO...mai scutesti un drum... :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kadudu. Am fost la un drive test cu XC 2,5 D sapt trecuta la CJ.Senzatia a fost unica.Ca si la masina ta m-a uimit consola centrala,habitaclul era asemeni unui Boening.Nu era prea saltaret la cei 180 CP ,mi a spus reprezentantul de vanzari pt ca e ff grea masina.Senzatii adevarate iti ofera V8-ul .

    Cumpara-ti orice masina dar nu W.Comparatia intre cele doua nu exista!.......asta pt roco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@780-ul, cred ca intre cele doua masini exista comparatie...totusi. Nu vreau ca noi sa fim subiectivi. Nu doresc sa spun nimanui´´Eu am Volvo, ia-ti si tu un Volvo!!´´. Sa nu fim copii! Fiecare are libertatea de a alege, si vreau ca sa ofer aceasta libertate tuturor. Incercam sa influentam decizii, nu sa impunem imperativ.

VW Passat ultimul model, e o masina performanta. As fi ipocrit sa nu recunosc lucrul acesta. Noi ar trebui sa incercam sa-i spunem lui @DragosC cat de bun este S60-ul, nu cat de prost e VW-ul, care totusi e´´Hergestellt in Deutschland´´, iar eu unul inca mai cred in calitatea germana. Volvo e o masina pe care o cumperi daca vrei sa o utilizezi o perioada mai mare de timp (10-15ani si mai mult), eu de asta am cumparat-o. E fantastic Volvo-ul meu!! Merita sa ai in vedere urmatoarele aspecte:

Volvo a dezvoltat un nou sasiu dinamic pentru modelele S60, precum si un model revizuit pentru modelul sport pentru a face ca noul model din 2007 sa aiba o prestanta mai sportiva in timpul conducerii, fara a face compromisuri in ceea ce priveste calitatea.

Au fost folosite dispozitive de absorbtie a socului mai puternice rezultand intarirea suspensiei cu 24 de procente si marirea aderentei cu 25 de procente.

In plus noul sasiu Volvo active Four C (conceptul de ©sasiu controlat continuu) bazat pe modelul de performanta ridicata S60 R va fi inca disponibil pentru modelele din 2007, cu optiunea de a personaliza sofatul prin modurile Sport si Comfort doar prin apasarea unui buton.

Performanta continua sa fie o prioritate si in cazul modelului S60 din 2007 care va fi echipat cu gama de motoare puternice in cinci cilindri in patru variante pe benzina, doua pe motorina si una combinata.

Eu zic sa mergi pe mana lui @kadudu!

Volvo S60 - Crash test:

RATING

PUNCTAJ OBTINUT

Frontal 10 (63%)

Lateral 18 (100%)

Cumulat adulti 28 (82%)

CRASH TEST

S60 ofera o structura stabila care ofera o protectie buna la impactul lateral. Exista pericole de accidentare in zona genunchilor. Protectia copiilor a fost buna dar in cazul pietonilor rezultatele sunt slabe.

IMPACT FRONTAL

Structura masinii ofera protectie pasagerilor. Centurile de siguranta sunt prevazute cu limitatori ai fortelor care actioneaza. In urma impactului capul soferului a fost ferit de accidentarea cu volanul. Riscurile de accidente s-au inregistrat in zona genunchilor. Centrura de siguranta cu prindere in trei puncte ofera o protectie superioara.

IMPACT LATERAL

Airbag-urile pentru zona toracelui si airbag-ul cortina au oferit o protectie impresionanta la acest test.

PROTECTIA COPIILOR

Scaunele pentru pasagerii �copii au oferit protectie efectiva in ciuda existentei unor probleme.

PROTECTIA PIETONILOR

Fata masinii s-a dovedit a fi lipsita de protectie, rezultatele nefiind satisfacatoare

P.S.: avem o singura viata!! Asa, ca eu am ales ´´Volvo -for life´´, my life!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru informatii.

Cum ramane cu benzina vs motorina? Obiectiv vorbind, care este un motor mai reusit, cel pe benzina 2.0T sau diesel-ul D5?

Numai bine,

Dragos

Share this post


Link to post
Share on other sites

D5-ul este "cel mai lucrat motor de la Volvo" ,asa obisnuiesc sa-ti spuna toti cei care vor sa-ti vanda un Volvo. Si au dreptate  ;), uita-te pe review-urile userilor si o sa te convingi singur. Are performante ridicate in ciuda unui consum foarte mic, injectia e garantata 500k si motorul merge fara probleme 700k. Daca il iei nou in primii 200000 de km nici n-ai sa stii ca ai motor sub capota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma-i nimerit...

tocmai am cumparat in martie un s60 d5 si la servici folosesc des W 170cp (afara)

reprize 2-0 , pentru s60

cornering 1-0 , pentru s60

frine 1-1

stabilitate si control al tractiunii 2-0 pentru s60

confort 2-2

dotari 2-1 pentru s60

consum 3-0 pentru s60

pret 1-0 pentru passat

intretinere 1-0 pentru passat

placerea de a conduce 5-2 pentru s60

cred ca s60 bate W si acasa si in deplasare

am uitat sa-ti spun :

pe sosea W nici macar nu apuca sa-mi vada numarul.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzina este benzina!

daca iti permiti unul nou, atunci ia l pe benzina!

am avut un S 60, 2,4i, benzina, din 2004 pe care l am facut din "pacate" praf si acuma astept sa mi primesc banii de la asigurari pentru dauna totala.

urmatoarea masina, va fi tot un S si tot pe benzina!

as putea sa ti dau "100" de motive sa ti l cumperi pe benzina, dar nu vreau sa i supar pe cei cu disel.

post-952-12877847490231_thumb.jpg

post-952-12877847498031_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ne suparam,

te rog , spune macar 3 motive.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand ma stiu am fost un fan Citroen exclusiv modelele cu suspensie hidropneumatica. Imi doresc foarte mult un C6 (second ca nou e 50k ) dar deocamdata nu mi-l permit .Poate peste vreo 2 ani. Dpdv al confortului nu are rival  ,poate doar S-Class . La S70 am ajuns intamplator dar nu-mi pare rau . Vroiam neaparat o masina f. puternica si in acelasi timp practica . Am mers cu diferite modele si pot spune ca acest S70  este peste Passat penultimul model . Este f. confortabila iar interiorul f. bine gandit. Din pacate S60-ul este un pic mai mic la interior dar mai nou si mai frumos . In ultimul model Passat nu m-am urcat.

Daca ar fi sa aleg intre VW Passat si un model de la Volvo as lua fara nici un fel de comparatie S80 D5 sau XC-90. Decat un Passat nou cu 30.000 euro gasesc oricand second un Volvo full option cu putini km.

Alege in functie de cum te simti la volan ,de felul cum "comunica" masina cu tine si nu in ultimul rand de buget. Oricum cand ma gandesc la masinile germane parca il vad pe Hitler. Sunt agresive ,rigide prin design si nu-mi starnesc nici un sentiment. Poate doar Fordul cu ultimele modele Mondeo si Focus a iesit din acest tipar.

  Daca ai putea cumpara asa ceva si ai sa fii superincantat. Am avut onoarea sa misc cativa metri o astfel de masina si parca levitam.

800pxcitroenc6jf7.jpg

800pxpc040058orfyz0.jpg

citroenc605bigse0.jpg

Sa nu-mi dati in cap dragi colegi si prieteni dar francezii au realizat ceva deosebit cu acest C6. Este cea mai sigura masina din LUME ,uitativa la testele EuroEncap ,are 5-5-4 stele ( impact frontal  ,lateral ,protectie pietoni) .Dar e o chestiune de gust alegerea acestei masini.

Daca nu-ti place mergi fara retineri pe Volvo!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa nu-mi dati in cap dragi colegi si prieteni dar francezii au realizat ceva deosebit cu acest C6. Este cea mai sigura masina din LUME ,uitativa la testele EuroEncap ,are 5-5-4 stele ( impact frontal  ,lateral ,protectie pietoni) .Dar e o chestiune de gust alegerea acestei masini.

Daca nu-ti place mergi fara retineri pe Volvo!

Sincer Marian....nu poti sa compari nicioadata EuroNCAP cu centrul de testare al sigurantei masinilor de la Volvo. E mult mai slab EuroNCAP decat ce are Volvo...

Dar...peste tot e loc de o spaga mica nu? Ca sa scoti o masina in frunte...chiar si la EuroNCAP !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu-mi dati in cap dragi colegi si prieteni dar francezii au realizat ceva deosebit cu acest C6. Este cea mai sigura masina din LUME ,uitativa la testele EuroEncap ,are 5-5-4 stele ( impact frontal  ,lateral ,protectie pietoni) .Dar e o chestiune de gust alegerea acestei masini.

Daca nu-ti place mergi fara retineri pe Volvo!

Gusturile nu se discuta!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ne suparam,

te rog , spune macar 3 motive.....

1. polueaza aerul mai putin,

2. polueaza fonic mai putin,

.

.

.

100. nu o sa ai niciodata probleme cu turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

INSA (tot pentru benzina):

1. motorul dureaza mai putin

2. cuplul e mai mic

.

.

.

.

.

100. consumul e mai mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

INSA (tot pentru benzina):

1. motorul dureaza mai putin

2. cuplul e mai mic

.

.

.

.

.

100. consumul e mai mare

1. sincer, as vrea sa ma ingrop cu motorul dar, "lumea se schimba..."(Maiorescu), va trebui sa ne schimbam si noi, respectiv masinile, motoarele...

2. daca as vrea un camion, m as mai gandi..., la autoturism, conteaza prea putin,

.

.

.

100. voi face eu un efort mai mare, pentru a avea si copiii mei un "viitor".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja o dati in diverse. Gusturile nu se discuta!!

Daca omului ii place benzina ,benzina sa bage in rezervor.

Eu iti urez multi km fara evenimente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect si eu sunt fan Diesel dar nu pot impune ca lumea sa-si cumpere Diesel. Insa Nelu nu pot remarca o confuzie grava pe care o faci. Diesel (aceleasi norme de poluare) este mai putin poluant decat benzina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sa fie clar, daca iti doresti un mediu mai curat alegi Diesel. Uite iti si exemplific:

VOLVO S60 2,4 Benzina (170hp)- Emisii de CO2 226 g/km

VOLVO S60 2,5 Benzina (180hp)- Emisii de CO2 227 g/km

VOLVO S60 2,4D Diesel (163hp) - Emisii de CO2 169g/km

VOLVO S60 D5 Diesel (185hp) - Emisii de CO2 174g/km

 

  Cred ca e evident ca diferenta de g/CO2/km reiese din faptul ca motoarele pe benzina consuma mai mult....

 

De asemenea divizia de cercetare AUDI admite ca viitorul motoarelor nepoluante este Diesel+Electric : "Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen, va oferi in zece ani automobile care nu vor emite dioxid de carbon, a declarat directorul general al companiei, Rupert Stadler.  Stadler considera ca masinile cu motoare electrice reprezinta o buna oportunitate si estimeaza ca tehnologia bazata pe combustibil diesel si baterii va domina piata in urmatorii cinci - zece ani, potrivit Mediafax. " - http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-2934329-audi-lansa-zece-ani-modele-fara-emisii-poluante.htm

De asemenea NU PUTEM VORBI de poluare fonica la un common raill unde iti spun eu ca in masina dupa zgomot nu stii daca e benzina sau Diesel.

Daca vorbim de turbina, la Diesel se foloseste "VGT" tocmai ca are temperatura mai mica decat cel pe benzina unde nu se preteaza astfel de turbine......ci doar cele cu palete fixe...care stim cu totii ca au durata de exploatare mai mica.....

  Repet, respect parerea celor care folosesc benzina , dar argumentele invocate anterior nu "tin" - 0 fundament.

  Dezavantaje stiu ca sunt destule si la Diesel (cost de intretinere ridicat, pretentioase....la frig pornesc mai greu....)

  Vreau sa vad si in motoarele pe benzina Valva EGR si filtrul de particule la fel de performante ca pe diesel si atunci poate trec si eu la benzina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel-ul mai emite si alte substante daunatoare pe langa CO2 care nu prea sunt recunoscute de fabricanti etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[qCorect si eu sunt fan Diesel dar nu pot impune ca lumea sa-si cumpere Diesel. Insa Nelu nu pot remarca o confuzie grava pe care o faci. Diesel (aceleasi norme de poluare) este mai putin poluant decat benzina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sa fie clar, daca iti doresti un mediu mai curat alegi Diesel. Uite iti si exemplific:

VOLVO S60 2,4 Benzina (170hp)- Emisii de CO2 226 g/km

VOLVO S60 2,5 Benzina (180hp)- Emisii de CO2 227 g/km

VOLVO S60 2,4D Diesel (163hp) - Emisii de CO2 169g/km

VOLVO S60 D5 Diesel (185hp) - Emisii de CO2 174g/km

uote]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot vorbiti de gazele care nu sunt "afisate" de producator la diesel...Care sunt acestea??? Dar vreau material documentat ca sincer eu lucrez in Domeniul Protectiei Mediului, folosesc metoda Corinair pentru determinarea gazelor la arderi (dupa ultimele directive IPPC) si nu stiu de aceste noxe. Daca stiti ceva, va rog sa-mi spuneti si mie care sunt aceste noxe la diesel (de care nu se stie) si cine a facut aceste determinari? Pentru ca directivele IPPC sunt facute de cei mai renumiti cercetatori in chimie, climatologie, geofizica, oceanografie...etc... si sincer eu nu am calitatea necesara sa contrazic cercetarirele lor si nici nu pot fi ignorant la aceste date mai ales ca e normativ folosit global de cei care au semnat tratatul de la Kyoto.

Este perfect adevarat ca CO2-ul este unul dintre gazele cu efect de sera si este periculos la nivel global, este adevarat ca NOX, SO2 si alte gaze emanate de motoarele cu ardere interna sunt periculoase pentru sanatatea umana - dar astea le au toate aceste motoare.

Cat priveste fumul la pornire, modelele noi nu scot fum la pornire desi pornirea la diesel se face diferit de motorul Otto...dar ma rog, poate stiti voi ceva in plus si eu nu stiu, sunt foarte curios sa aflu.

  Si tot la fel de sincer va spun ca daca motoarele electrice ar fi mai accesibile ca pret nici nu mi-as mai bate capul cu carburantii fosili.....

  P.S: Firma la care lucrez (italiana) numai automobile diesel cumpara in urma unui acord cu statul si conditiilor impuse de C.E. pentru reducerea gazelor cu efect de sera.... paranteza: (Daca credeti ca C.E. nu impune marilor firme sa reduca gazele cu efect de sera.....va inselati....firmele cheltuiesc bani grei pentru protectia mediului)

Share this post


Link to post
Share on other sites

budulane, daca imi dai de lucru, nu mi ramane altceva de facut decat sa mi fac treaba...

acuma, tu avand acces mai usor la informatii in ce priveste domeniul auto si protectia mediului, mie nu mi ramane decat sa mi asum responsabilitatea ce mi am luat o si sa aduc cele mai convingatoare argumente, pe care tu sau oricine altcineva sa le poata verifica.

1. am vorbit cu un prieten din SUA, state care, vrem nu vrem, trebuie sa le consideram etalon in ce priveste bunastarea si calitatea vietii, si l am intrebat de ce la ei masinile diesel le numeri pe degete, si ti mai raman (puteti verifica siteuri de vanzari autoturisme din sua sa vedeti daca gasiti mai mult de 1 diesel la 100 benzinare). mi a raspuns ca la ei legea e lege, la fel pentru toata lumea, nu ca la noi europenii unde:

STANDARDELE EURO PT MOTOARELE PE BENZINA FATA DE CELE PE MOTORINA LA EMISIILE NOx (CANCERIGENE) EURO4 ARE LA MOTOARELE PE BENZINA SUB 0,08 g/km IAR LA CELE PE MOTORINA PANA LA 0,25 g/km. ADICA DE 3 ORI MAI MULT!!!

DESPRE EMISIILE ASTEA VORBEAM EU, NU DESPRE EMISIILE DE CO2!!!(nu mi aduceam aminte de ele).

2. am mai vorbit cu un prieten din oradea, medic uman si mi l a citat pe un coleg de al sau mai renumit: Åžtefan MihăicuÅ£ă, medic specialist pneumolog la Spitalul „Victor Babeş“ care, releva faptul că „omul suferă o acÅ£iune cronică, lentă a efectelor poluării aerului, bronhiile ÅŸi plămânii fiind organele cele mai sensibile… Cel puÅ£in 5% din cazurile de bronhopneumonie cronică obstructivă se datorează  îndeosebi gazelor emanate de instalaÅ£iile ÅŸi autovehiculele care funcÅ£ionează cu motoare Dieselâ€.

eu stiu ca tu ai potential si ambitie, si ma bucur ca te am gasit inaintea mea pe site dar...

mare atentie la analiza, sinteza, comparatie... c u  r a b d a r e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara sa te supar Nelu, astea nu sunt argumente stiintifice sunt pure speculatii..... Chiar NU VREAU SA AUD DE SUA unde toti au motoare CAT MAI MARI si cat mai gurmande.... Hai sa nu VORBIM DE SUA care abia in 2007 a aderat partial la tratatul de la Kyoto. Daca imi spuneai ca asta se intampla in Germania era macar credibil....dar asa..... Cati litri de benzina consumi pentru a parcurge distanta de la A la B si cati de motorina??? Raspunsul e cat se poate de clar..

Asta e,mai bine ne mutam in SUA unde au toti SUV-uri care consuma 25 % si polueaza 96 % din totalul de poluare globala si cred ca prietenul tau a uitat sa mentioneze ca in US pretul motorinei este de mult timp mai mare decat al benzinei normale.

Apoi, rezervele de petrol sunt pe sfarsite. Barilul de petrol a sarit de suta de dolari. Benzina se fabrica din petrol. Motorina deja a gasit un substituent perfect, care nu polueaza. Se numeste biodiesel, se fabrica din cereale, in genere din rapitza si e si ieftina, nesupusa accizelor. Deja rompetrolul combina 97% motorina cu 3% biodiesel. Asta e viitorul pe parte de diesel. La benzinele clasice… nu stiu de vreun viitor. Cu siguranta hibridele vor prinde avant pe viitor. Dar pt asta va trebui sa-ti vinzi benzinara actuala foarte ieftin, pentru ca asa vor face cam toti, pentru a trece pe o varianta alternativa de combustibil. Si atunci cand o vei vinde vei vedea care a fost mai buna investitia dieselul sau benzina. Oricum dieselul ACUM se vinde mult mai bine decat benzina pe piatza second hand.

Ceea ce a spus medicul este perfect adevarat dar unde sunt publicate studiile?!? Nu contest ca e de la Diesel, dar de la ce tip de motor diesel?!? E ca si cum mi-ai spune "In ocean este un peste mic"... Sincer vreau argumente solide probate de studii care sa ma convinga..... SI da exista si TRACTOARE dar nu despre alea vorbim acuma. Daca vrei sa generalizam atunci DA, Ai dreptate tractoarele polueaza mai mult....dar daca ne referim strict la motoarele diesel noi, atunci se schimba total datele problemei.

   

Potrivit propunerilor Comisiei Europene, care vor fi analizate in Parlamentul European si dupa vot vor trebui aprobate de statele membre - rafinorii vor fi obligati din 2010 sa reduca emisiile cu efect de sera cu 1% pentru fiecare litru de combustibil produs, transportat si consumat.

Cu un an mai devreme, din 2009, motorina pusa in vanzare in spatiul UE va avea un continut de sulf de 100 de ori mai mic decat in prezent.

Aceasta masura va reduce poluarea cu particule in suspensie, cea mai nociva forma de poluare a aerului pentru sanatatea umana. Tot din 2009, toate tipurile de motorina vor contine cu 3% mai putine hidrocarburi poliaromatice, substante care pot cauza cancer, dar si poluare cu particule in suspesie. Cea mai ambitioasa propunere a executivului UE este insa marirea cantitatii de combustibil bio folosit la producerea benzinelor ecologice.

Combustibilii bio, cum ar fi etanolul sau uleiurile vegetale, sunt obtinuti din materii vegetale si nu numai ca polueaza mult mai putin la ardere, dar sunt si o resursa regenerabila si biodegradabila. Bruxelles-ul intentioneaza sa introduca in bezinarii un nou tip de benzina-amestec, care va contine pana la 10% etanol fata de 5%, limita stabilita in prezent. 

   Oricum, daca ne uitam la ultimii 40 de ani, tendinta este in favoarea dieselului. Motoarele pe benzina au evoluat mult mai putin. Deja in Europa de vest vanzarile de diesel le-au depasit pe cele de benzina de vreo cativa ani; si sa nu uitam ca statul a taxat imediat tendinta aceasta, accizand motorina pana ce a adus-o la pretul benzinei (prin '90 raportul era 1:2, si nu doar in Romania).

Deci ramane o chestiune subiectiva, legata de preferinte personale.

Eu am votat cu motorina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai fratilor, nu va mai certati ca nu e constructiv. Oricum motoarele noi fie ele pe benzina sau diesel nu polueaza atat ca cele vechi, fara catalizator. In ceea ce priveste motoarele americane de 5000 cmc tind sa-i dau dreptate lui budulan. Nemtii, apropos de poluare se gandeau sa impuna restrictii de viteza pe autostrazi. Oricum la Romanica noastra nu masinile sunt problema pentru care omul face BPOC (bronhopneumopatie cronica obstructiva) ci mai degraba educatia sanitara precara (fumatul de la varste tinere) nemaivorbind de faptul ca exista si oaresce predispozitie genetica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.