ovidiuioana

suspensii pneumatice

28 posts in this topic

Salut! Am tot cautat prin topicuri ceva legat de suspensii pneumatice la volvo, dar nu am gasit nimic! Exista asa ceva la modelele de serie? Sau daca nu.. a facut cineva asa ceva?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai camion,da,exista

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai camion,da,exista

Lucrand pe camion... cunosc raspunsul...Asta e un forum pentru autoturisme, nuu? Ma intrebam daca Volvo are ceva asemanator ca bmw seria 5 sau alte marci! Suspensia pneumatica ar fi o dotare de lux, nu?
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu, Volvo NU beneficiaza de asa ceva! Ar fi suspensia Four-C considerata de catre multi, in special de catre cei care nu au condus niciodata o masina cu asemenea dotare ca fiind un ''lusso'' in configurarea autoturismului, costa undeva in jur de 1300 euro, insa nu are nimic de-a face cu suspensia pneumatica!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau Nivomat pt garda autoreglabila pe spate.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut candva la un opel astra suspensie pneumatica pe spate. Ceva foarte simplu si eficient, practic amortizoarele erau in interiorul pernelor de aer si acestea erau conectate intre ele si apoi la o valva ce iesea direct intr-un colt in portbagaj. Funciona de genul ca atunci cand puneai ceva mai greu in masina, te duceai la un peco sau cu o pompa mareai presiunea in camere si revenea la pozitia ei de mers iar cand o "usurai" atunci slabeai putin ventilul valvei si cobora pe pozitie.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacat,ca Volvo nu s.a gandit la asa ceva... Macar pe spate...era mai simplu! Dar in cazul in care s.ar monta aceste suspensii pneumatice, in Romania s-ar putea omologa? In Italia nu... Nici xenoane, daca nu sunt de fabrica.. nimic...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenonu AM nu este legal nici in RO. Despre articulatie nu stiu sa existe vreo lege, legat de schimbarea modificarea ei

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai de ce ar fi, masina merge drept si pe 3 roti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa Sarbatorile de Paste, Volvica-Ford al meu va servi numere romanesti, atunci o sa fac ceva la capitolul lumini(originalele cam slabute) iar la capitolul suspensii... o sa mai slabesc deocamdata!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de xenon aftermarket, din cunostintele mele, nu zice nimeni nimic daca farurile xenon care au si lupa sau doar farurile simple cu lupa au spalator de faruri.

Xenon se poate pune si pe faruri fara lupa. Trebuie doar reglate farurile si ar trebui e sa fie ok.

Insa daca farurile au lupa, atunci musai spalator de faruri. Pentru ca daca se murdareste farul undeva in dreptul punctului de focalizare, farul de vine obiect de decor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru xenon trebuie sa ai obligatoriu spalator faruri si autoleveling din cate stiu eu..

Dar daca esti oprit de "organe" cu xenon AM primesti 1000 de lei si talonul:)

Plus ca inevitabil ii enervezi pe toti cu farurile tale noaptea indiferent cat de bine le reglezi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt Monroe Ride Leveler sau ceva de genul http://www.skandix.d...ontrol/1006066/ dar nu se apropie de Nivomat . Cu cat pui mai mult aer in ele cu atat devin mai dure si inconfortabile. Pentru seria 2 si 7 erau chiar din fabrica cu asa ceva si aveai un ceas in bord unde puteai controla presiunea si sa o regulezi (avea un mic compresor in instalatie).

Edited by Cristian Scutaru
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de xenon aftermarket, din cunostintele mele, nu zice nimeni nimic daca farurile xenon care au si lupa sau doar farurile simple cu lupa au spalator de faruri.

Xenon se poate pune si pe faruri fara lupa. Trebuie doar reglate farurile si ar trebui e sa fie ok.

Insa daca farurile au lupa, atunci musai spalator de faruri. Pentru ca daca se murdareste farul undeva in dreptul punctului de focalizare, farul de vine obiect de decor.

@Jules- legea la noi spune clar "nu ai voie sa aduci modificari sistemului de iluminare al masinii". Nu scrie in lege de lupe sau spalatoare. Daca pui lupe si spalatoare, este mai greu de depistat la un eventual control, dar asta nu inseamna ca este legal

Share this post


Link to post
Share on other sites

La noi ca la noi , dar am inteles ca in germania si austria e distractie daca te prind cu xenon (nici un trailer care face germania nu am vazut cu xenon) oare de ce nu isi pun ?? Ca merg mult noaptea

Ca la noi se uita la spalatoare si treci ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut pe net,nu de mult un drac de mecanic, care a modificat suspensiile la un Logan, dar nu am apucat sa vad cum a facut cu partea fata..acolo e mai complicat! Pe spate e mult mai simplu! Era din Bucuresti,mecanicul..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut pe net,nu de mult un drac de mecanic, care a modificat suspensiile la un Logan, dar nu am apucat sa vad cum a facut cu partea fata..acolo e mai complicat! Pe spate e mult mai simplu! Era din Bucuresti,mecanicul..!

De modificat, sunt sigur ca se pot face "inventii" la aprox 90% din marci, dar tu intrebai daca exista asa ceva pt Volvo, ca optiune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate,m-am lasat furat de peisaj! M.ar bate gandul la ceva modificari! Pe spate ar merge pernele de aer de bmw seria 5 ,dar costa 250 eur bucata,plus compresor, instalatie,plus,plus... Ma gandeam ca ar fi luat initiativa vreun forumist, cu ceva mai mult,,timp" prin buzunare si ar fi facut asa ceva..! Asa ca...baieti curaj, ce naiba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai face asta?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa faci ceva ca lumea si ieftin, uite aici , vinde colegul suspensie nivomat, de V50. Mai iti trebuie o flansa si ai scapat ieftin

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai face asta?

Pai in primul rand suspensia pneumatica e mai usoara si ai avantajul garzii la sol constanta, deci confort sporit, plus ca poti ridica sau cobora masina in functie de conditiile de drum! Pe scurt.. am eu o ,,pasarica la mansarda" ce nu.mi da pace si tre'sa fac boacana asta! Dar nu la v50..prea inghesuit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu este mai simplu si ieftin sa-i pui Nivomat, adica ORIGINAL?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asa e.. dar unde ar mai fi farmecul complicarii inutile! Plus ca Nivomat,nu stiu daca functioneaza intocmai ca o perina de aer! De fapt nu stiu cum functioneaza deloc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivomatul merge pe baza hidraulica. Cu cat este apasat mai tare de sus (greutate mai mare a vehiculului) el deschide o supapa prin care curge ulei in alta incapere si astfel se ridica si compenseaza. Energia necesara operatiunii este preluata de la socurile din timpul mersului de aceea are nevoie de cateva sute de metri pana se regleaza. Cand masina sta in repaus uleiul curge incet inapoi si masina coboara (dureaza totusi mult de ex. la mine dupa o saptamana de stat coboara insesizabil).

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vrei parerea mea ovidiu nu pune nivomat pe v50 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now