Cristi Muresan

steering and suspension

14 posts in this topic

Am gasit un document interesant despre directia / suspensia s40/v50 . Contine si date despre functionarea servo-ului electro-hidraulic

Concluzia: puterea pompei se adapteaza in functie de 3 parametri : viteza , viteza miscarii volanului , starea motorului (presupun ca se refera la turatie sau daca este pornit)

S40MY2005-SuspensionSteering.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am apucat să citesc fișierul, dar după cate știam S40 nu are servo direcție ajustabila în funcție de viteză!?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai acolo asa scrie...

Si mi se pare destul de logic , pompa nu are aceasi putere tot timpul (gen servo hidraulic) la relanti ma refer , ci este controlata puterea in functie de cat misti volanu (cica si viteza cu care misti) , mi se pare foarte logic sa adauge o a 3-a variabila viteza masini ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Directia este aceeasi ca pe Focus 2, iar la acesta se putea regla in 3 moduri din CB : sport, confort si normal!

Probabil Volvo a renuntat la aceasta optiune si a ales ca directia sa se adapteze singura in functie de viteza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca Volvo avea asemenea putere de decizie pe vremea cand Ford era taticul, as fi curios de ce a bagat sasiuri, motoare si cutii de Ford, si nu le-a tinut pe ale sale, pe unele modele.

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, acn said:

Directia este aceeasi ca pe Focus 2, iar la acesta se putea regla in 3 moduri din CB : sport, confort si normal!

Probabil Volvo a renuntat la aceasta optiune si a ales ca directia sa se adapteze singura in functie de viteza!

Si acum se poate regla directia pe 3 moduri, pe langa intarirea ei la viteza. Dar presupun ca nu pe toate modelele fiind optiune: soft, normal, hard. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de motorizare! Pe Focus 2 s-a pus EHPAS doar pe diesel, benzinarele avand directie hidraulica simpla! La Focus 3 nu stiu cum mai sta treaba!

Al meu S40, cu toate ca e benzinar, are directie EHPAS, dar are si cutie MTX75, care la fel, pe Focus s-a pus doar pe diesel!

Combinatii de N luate cate K! :rolleyes:

 

6 hours ago, ironman said:

Daca Volvo avea asemenea putere de decizie pe vremea cand Ford era taticul, as fi curios de ce a bagat sasiuri, motoare si cutii de Ford, si nu le-a tinut pe ale sale, pe unele modele.

Cel mai probabil nu aveau putere de decizie! De sasiuri nu-mi pare rau ca le-au imprumutat! :)

Edited by acn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa electro hidraulica dupa Focus2 mai are un conector in plus fata de cea dupa V50/S40/C30, ce lucreaza impreuna cu senzorul dupa caseta de directie si de aici cele 3 moduri in care se lucreze pompa electrohidraulica.

La F3 este electrica asistata,situata imediat sub volan pe coloana de directie exact ca la Fiesta din ce stiu  foarte  precisa si sensibila..

 

 

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca Volvo avea asemenea putere de decizie pe vremea cand Ford era taticul, as fi curios de ce a bagat sasiuri, motoare si cutii de Ford, si nu le-a tinut pe ale sale, pe unele modele.

Care sunt ale sale ?

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Bogdan G said:

Care sunt ale sale ?

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Voi stiti mai bine care sunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic

He he.:)

 Aceasta  marca se poate numi 100% Volvo pina prin  1999-2000   fara sa mai comentez micile exceptii anterioare anului ,privind anumite motorizari ,sasiuri(s/v40) .Anterior anului 1991 nu se ia in considerare  ce a insemnat VOLVO:).Dupa 1999 este Ford pe toatra linia cu mici ,medii exceptii.De abia dupa  2015  VOLVO pare a fi cit se poate de libertin in conceptie ,motorizare intrucit chinezii sint rudimentari tehnic vorbind fata de europeni si au doar "cascavalul".. Doar opinia mea

Stiu ca este cam delicat sa dai multi bani pe o masina care in esenta este doar proiectata( copiata) in mare ei majoritate dupa Ford .Ford nu a acceptat ca multe gadgeturi utile ale lor sa fie implementate si pe Volvo.Asa ca ce sa mai vorbim!!  ..Traim in globalizare si nu mai sintem prin anii '90..

 Am avut si un "Ford " cu motor D5 ,asa ca .. Ford este o masina buna care isi merita pretul..Bucurate  ce ai ,ca si masina.. este cel mai bine

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe partea de articulație orice ford este mai bun decât un Volvo , vorbesc strict de sasiu adică xc90 vs xc60 s60 1 vs s60 2 etc .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, 1984 said:

Offtopic

He he.:)

 Aceasta  marca se poate numi 100% Volvo pina prin  1999-2000   fara sa mai comentez micile exceptii anterioare anului ,privind anumite motorizari ,sasiuri(s/v40) .Anterior anului 1991 nu se ia in considerare  ce a insemnat VOLVO:).Dupa 1999 este Ford pe toatra linia cu mici ,medii exceptii.De abia dupa  2015  VOLVO pare a fi cit se poate de libertin in conceptie ,motorizare intrucit chinezii sint rudimentari tehnic vorbind fata de europeni si au doar "cascavalul".. Doar opinia mea

Stiu ca este cam delicat sa dai multi bani pe o masina care in esenta este doar proiectata( copiata) in mare ei majoritate dupa Ford .Ford nu a acceptat ca multe gadgeturi utile ale lor sa fie implementate si pe Volvo.Asa ca ce sa mai vorbim!!  ..Traim in globalizare si nu mai sintem prin anii '90..

 Am avut si un "Ford " cu motor D5 ,asa ca .. Ford este o masina buna care isi merita pretul..Bucurate  ce ai ,ca si masina.. este cel mai bine

Eu ma bucur foarte mult de masina, sotia mea e indragostita de ea. Doar ma sperie cand mai face zgomote ciudate cutia si imi zguduie masinuta, dar sper sa se rezolve la urmatorul schimb/completare de ulei. Nu a mai facut probleme de astea de vreo saptamana deja. Poate si din cauza frigului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now