liviup

Fluctuatie relanti si probleme AC

42 posts in this topic

Va salut,

La masina mea, un S40 1.8i din 2009 cu 105000 km in ultimul timp am observat urmatoarele probleme:

- din cand in cand la pornire masina nu sta la relantiul corect ci este subturata, relantiul fiind undeva la 600 rpm. Daca incerc sa accelezez usor ori imi moare motorul ori se tureaza si revine la 800 rpm;

- in trafic dupa ce scot masina pe liber si franez, turatia motorului scade undeva intre 400-600 rpm insa motorul nu moare ci revine la normal cand ma opresc pe loc;

- astazi mergand mai mult timp cu ea prin trafic aglomerat am observat aceleasi simtome la relanti care sta undeva la 600-700 ture iar cand dau sa plec de pe loc trebuie sa o accelerez un pic mai tare sa nu dea in nas cum se spune.

In rest masina merge bine, motorul trage frumos cand urc in ture singura problema identificata pana in momentul de fata la motor fiind relantiul acesta instabil.

O alta problema sesizata astazi mergand prin trafic si fiind destul de cald afara am vrut sa testez AC-ul sa vad cum se descurca si am observat nu baga aer pe gurile de aerisire din consola centrala decat foarte putin. Daca setez clima sa bage aer pe centru si dau la maxim ventilatia baga aer rece pe la picioare.

Inainte de achizitie am fost la Midnight Caller (acum 2-3 saptamani) cu masina pentru diagnoza si verificare si pe tester nu au aparut nici un fel de erori.

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai stiu, nu ti-am recomandat atunci curatare clapeta ? Sau parca nici nu avea problema asta

Pt problema cu clima trebuiesc recalibrate motorasele, nu ai mentionat atunci acest aspect si trebuie facuta operatiunea la minim 15 grade temperatura altfel se pot da peste cap mai rau lucrurile.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine mai apare problema cu variatia relantiului si atunci curat clapeta de la admisia de aer , sau cum ii zice ... se afla imediat dupa furtumul de aer. Pot sa zic ca fac aceasta " operatie" cam o data la 10.000km. Si problema cu clima am avut-o si eu numai ca la mine nu baga pe la picioare, da aceasta problena o aveam atat pe aer cald cat si pe rece, si am rezolvat-o prin recalibrarea motorasului de la clima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight Caller cand am fost la tine atunci nu facea asa relantiul. Nastase Ionel multumesc de sfat,

46 minutes ago, Midnight Caller said:

 

Nu mai stiu, nu ti-am recomandat atunci curatare clapeta ? Sau parca nici nu avea problema asta

Pt problema cu clima trebuiesc recalibrate motorasele, nu ai mentionat atunci acest aspect si trebuie facuta operatiunea la minim 15 grade temperatura altfel se pot da peste cap mai rau lucrurile.

Cand am fost la tine nu facea asa relantiul problema a aparut pe parcurs... te sun maine poate o rezolvam cu o recalibrare si cu o curatire a clapetei ca se anunta 20-25 grade afara.

Nastase Ionel multumesc de sfaturi sunt binevenitedin ce am inteles suntem destul de putini posesori cu acest motor si ma bucur ca mai am cu cine ma sfatui in privinta lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problem te asteptam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa pateam cand a murit o bobina

Share this post


Link to post
Share on other sites

O problema asemanatoare apare si la masina mea, dar nu tot timpul! Cateodata relantiul sta la 500 RPM si nu la 750 cum ar trebui sa stea normal! Nu m-ar deranja asa tare, dar la acea turatie incepe sa cam vibreze si caroseria!

Precizez ca asta se intampla doar cand temperatura motorului ajunge la 90 de grade si masina sta pe loc! In mers se accelereaza normal, fara intreruperi!

Am curatat galeria de admisie, clapeta de acceleratie, senzorul MAP, filtru de aer este nou, bujiile sunt noi (Bosch)! Ce altceva ar putea sa fie?

Filtru de benzina nu are; il are doar pe cel care este integrat in pompa de benzina si care nu se gaseste separat!

Orice sfat este binevenit!

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai cumva erori pe supapa de la admisia variabila ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum o luna am fost la un service si au pus o diagnoza pe ea (ceva Bosch, cred) si a zis ca nu prezinta nicio eroare! Supapele care controleaza clapetele de la admisie( IMRC), functioneaza, le-am testat cu motorul pornit si actioneaza tija!

Edited by acn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi in ultima instanta reglajul in bucla de la sonda lambda, daca este obosita (lenta) mai poate da astfel de manifestari. S-ar pupa cu ce patesti tu pt. ca ECM intra in closed loop doar dupa ce motorul ajunge in regim. Dar asta ar fi dupa 200.000km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca dupa 170-180k km este posibil ca sonda lambda sa cedeze, dar a mea are 130k km! Am avut probleme cu sonda lambda pe un ford focus 1.6 cu 175k km, dar se manifesta diferit : relantiul era stabil la 750 RPM, dar avea intreruperi atat la relanti cat si in accelerare plus check engine aprins, ceea ce nu este cazul aici!

Acel reglaj al sondei cum se face, cu VIDA sau cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce sa reglezi la ea... Se regleaza cu alta :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles! O sa caut una de imprumut, sa testez, ca nu vreau sa dau peste 800 lei pe una noua si sa constat ca nu ea era problema! Cu aftermarket nu ma incurc!

Daca nu, ii dau pace si ma obisnuiesc cu ea! :rolleyes:

Dar pe tester nu ar trebui sa dea o eroare ceva, daca sonda e pe duca sau daca nu mai lucreaza corespunzator? Stiu ca ea ii dicteaza calculatorului cum sa faca amestecul aer-combustibil!

Edited by acn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa dea eroare pe tester de slow response, dar nu e obligatoriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles!

Dupa ce rezolvi problema colegului de mai sus, poate postezi si aici care a fost cauza!

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai colegul de mai sus a trecut pe la noi pt curatare de clapeta, asteptam un raspuns de la el daca mai face masina la fel :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor!

Aceiasi problema se intampla si la masina mea, un S40 diesel 1.6 din 2008. In momentul in care scot din viteza, si continui franarea, imi scade turatia la 600 rpm. Apoi dupa eliberarea franei, isi revine. Deocamdata nu imi moare motorul, dar pe viitor cred ca asta ar fi sintomul. A avut cineva vre-o problema asemanatoare? CUm a rezolvat-o?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

imi cer scuze ca nu am mai raspuns dar am avut o perioada mai incarcata. Dupa curatarea clapetei nu am mai observat sa imi scada turometrul sub 750 rpm dar in schimb sta undeva la 1000 rpm si destul de rar scade la turatia normala. Mai are momente in care acceleratia ramane blocata pe la 2000-2500 rmp cand apas ambreiajul sa schimb viteza (in general intaia sau a doua) dar isi revine daca apas un pic acceleratia. Dupa curatira clapetei am observat si o crestere a consumului banuiesc eu din cauza ca ralantiul nu mai functioneaza in parametrii normali. ACN masina ta cum sta cu consumul? A mea in oras in plin trafic bara la bara dimineata si seara imi indica in bord un comsum mediu de 13.8 l/100 km.

Referitor la problema cu clima nu s-a putut repara prin recalibrarea motoraselor. La tester a aparut in motoras ars care ar trebui schimbat dar din nefericire pentru schimbarea lui trebuie dat bordul jos. Momentat este in stand-by reparatia motorasului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul pe CB este in jur de 9,5/100km! Am calculat si un consum la pompa si a iesit un 11l/100km! Ce-i drept, nici orasul unde stau nu este la fel de aglomerat ca Bucurestiul! :rolleyes:

Legat de relantiu, din ce m-am documentat,se pare ca este normal! Adica mie nu-mi fluctueaza, nu-mi intrerupe, doar ca mi se parea ca sta putin cam jos acul turometrului(undeva la 500-550 RPM) dupa ce motorul ajunge la temperatura normala de functionare! Dar se pare ca asa este normal, pentru reducerea consumului de carburant si a noxelor (asa spune Volvo, dar nu mai stiu pe unde am citit)! 

Edited by acn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul trecut pentru schimbarea motorasului de la clima cei de la Primus mi-au facut o oferta de 1800 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate demontarea plansei de bord si montarea ei la loc, dureaza o zi intreaga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este in oferta au zis ca dureaza in jur de 6 ore demontatul si montatul bordului iar motorasul costa 550 de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se misca bine daca termina in 6 ore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

In ~8h o faci "coaja" de portocala, dem-montat (iti ramine doar structura de metal ce este fixata de stilpii interiori si pe care se prinde coloana de directie) insa la reprezentanta este normat si nu pe fuga..se plateste manopera /ora:) 

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa mi-au zis pe hartie, faptic inca nu am vazut ca inca nu l-am schimbat ca au reusit sa il calibreze cu recomandarea de a fi schimbat. Recalibrarea a durat 25 de min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now