Sign in to follow this  
Followers 0
alexska

problema servodirectie

12 posts in this topic

salut....din cauza ca aveam un joc in volan, am zis, hai sa duc caseta de directie DIN NOU la reconditionat (pierdea lichid)...toate bune si frumoase...m-am apucat singur sa o demontez intr-un garaj (10 ore de chin)...bun....deci scos....dus la reconditionat (aveam garantie).....am aerisit instalatia.... am montat caseta....am pus un lichid ieftin si prost (mi l-a cumparat un idiot), dupa m-am uitat pe etcheta (hidraulic transmision bla bla bla pt cutii de viteze automate si mecanisme servodirectie)....deja era prea tarziu....in fine....am pornit masina...m-am jucat cu volanul.....si am constatat ca nu mai merge deloc servodirectia :|.....urmatorul lucru sa fost sa injur de dumnezei si de hristosi....in fine....am oprit masina si am desfacut turul si returul pentru a vedea daca intra lichid ieftin in caseta....soc!!!...nu se intampla nimic.....am stricat pompa? :(...,de mentionat ca am mai pornit masina din cand in cand in timpul operatiei de montare fiindca ascultam muzica, deci nu era deloc lichid in instalatie si banuiesc ca mergea in gol........si inca ceva...citisem undeva ca daca faci schimbul de lichid iar cand te joci cu volanul, rotile nu sunt ridicate pe cric si sunt pe pamant, risti sa strici pompa......daca e adevarat...am facut-o si pe asta :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Tu ai pompa de servoddirectie electro hidraulica si uleiul ,,clasic,, rosu pentru servodirectii si cutii de viteze automate nu are ce cauta in pompa ta este un alt ulei care este portocaliu sau verde il poti cauta la piese auto cel mai bine la volvo si iti  vor spune dupa catalog ce tip de ulei trebuie,nu cred ca pompa s-a stricat asa repede din cauza uleiului nici macar nu ai miscat masina de pe loc asa ca eu personal cred ca e o problema electrica,verifica in primul rand siguranta mi se pare ca pompa de servo are o siguranta mare la cutia de sigurante si relee din compartimentul motor,vezi daca primeste curent la firele principale de alimentare,si dupa aceea daca ai vida sau autocom sau pe cineva care le are si poate sa le monitorizeze prin diagnoza sa vada daca dau erori trebuie resetate si eventual activate direct si asa poti vedea exact de unde e beleaua si nu uita inainte sa mai faci altceva da afara tot uleiul pe care l-ai pus gresit si completeaza cu ulei potrivit !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuie doar ulei original VOLVO, cod 30741424.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand uleiul trebuie scos cat mai rapid din instalatie pentru ca ataca simeringuri, oringuri etansari etc din instalatie. Asta e motivul pentru care trebuie lichid original. Toata cauciucaraia din instalatie este sensibila la ceva care astia de la Volvo nu pun in lichidul lor dar se pare ca se gaseste in majoritatea lichidelor...

Daca pompa s-a stricat, s-a stricat pentru ca a mers fara ulei. Dar nu prea cred ca s-a stricat. Verifica din punct de vedere electric sa nu ai vreo problema.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc frumos pentru raspunsuri.....chiar acum o sa ma duc sa verific siguranta si sa scot lichidul....norocul meu ca pompa nu a bagat nimic in caseta.....lichidul este intact in recipient...va tin la curent.....are ceva daca bag Petrosin CHF 11S (e verde) ?....e recomandat de volvo...si asta aveam si inainte pana sa am probleme...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Midnight Caller a spus:

Iti trebuie doar ulei original VOLVO, cod 30741424.

pompa recunoaste lichidul si il dreneaza pe cel potrivit ? :))....sau cum functioneaza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modelele acestea de Volvo, caseta nu este identica cu cea de Ford? Daca este benzina, pompa de servo este mecanica, antrenata de cureaua de accesorii si foloseste ulei/lichid rosu DEX III si daca este diesel are pompa electrica si foloseste ulei de culoare vede, "producator" Volvo sau BMW  CHF 11. Cel de BMW este mult mai ieftin fata de cel de Volvo.

Daca am gresit undeva va rog sa ma corectati.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE......de curiozitate, sa vad cum arata pompa de servo....am scos farul si am dat de un vas cu capac (care se afla deasupra pompei).....iar pe capac era desenat un volan...bingo...am turnat acelasi lichid ieftin si am pornit masina....ce credeti ?!.....volanul merge mai usor ca inainte....deci pompa functioneaza.....a trimis lichid catre caseta....si caseta catre vasul de sus.....deoarece aveam furtunele pe afara, aceasta a curs pe jos.....bineinteles ca dupa ce s-a terminat lichidul, aveam iar volanul de piatra.... CONCLUZIA : pompa servo trebuie amorsata !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si schimbat lichidul ... ai un diy facut de mine cu procedura pe undeva .

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 4/3/2016 at 0:12 PM, Cristi Muresan a spus:

Si schimbat lichidul ... ai un diy facut de mine cu procedura pe undeva .

Daca puneai si linkul...

Pentru uleiul asta exista o periodicitate de schimbare? Cand virez maxim aud cum huruie caseta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu huruie caseta, huruie pompa de servo. Ai verificar nivelul lichidului de servo? Si da trebuie inlocuit periodic, consulta manualul de service. Din cate stiu eu la 2 ani odata cu lichidul de frana ( nu au legatura unul cu celelalt).

La viraj maxim cantitatea de lichid servo ce intra in caseta de directie este maxima, daca nivelul in vasul de expaniune este sub minim, pompa va trage aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si schimbat lichidul ... ai un diy facut de mine cu procedura pe undeva .

Daca puneai si linkul...

Pentru uleiul asta exista o periodicitate de schimbare? Cand virez maxim aud cum huruie caseta.

Cauta in sectiunea s40/v50 DIY

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0