Gabiyi

Volvo XC60 - D4 sau D4 AWD?

25 posts in this topic

Salut!

Am si eu nevoie de sfaturile voastre.

Ce ati alege: D4 (2.0) - 190 CP FWD sau D4 (2.4) - 190 CP AWD? D5 este parca deja prea scump si nu stiu cat de mult as folosi acei extra-caluti. Nu prea voi merge in afara soselei, dar daca tot intentionez sa imi iau un XC60...

Mentionez ca vreau sa il achizitionez nou, varianta Summum cu cutie automata (D4 are 8 rapoarte, D4 AWD are 6 rapoarte) si ma intereseaza care este mai fiabil si daca aveti idee cam cat ar fi asigurarile la el (mai ales RCA). Momentan sunt in Belgia (unde de altfel se si fabrica - ceea ce nu stiam pana de curand), dar vreau cand vin inapoi in Romania sa nu ma trezesc cu niste preturi exorbitante la asigurari (impozitul am vazut deja cam cat ar fi).

De asemenea, ce alte optiuni imi recomandati sa nu ratez?

Stiti un pret aproximativ pentru pachetul POLESTAR? Nu am gasit nimic de pret pe internet

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pot sa-ti spun e ca este o diferenta considerabila intre impozitul la 2.0 si 2.4.

RCA-ul depinde de prea multi factori ca sa spun ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pachetul polestar: se refera doar la un resoft al motorului care iti ofera niste cai in plus si un soft mai agresiv al cutiei(in jur de 1000 euro)

Exista un xc60 varianta polestar care ofera mai multe:culoare , body kit , suspensie , etc.(nu stiu pretul ) am vazut in uk . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

AWD chiar daca-l vei folosi de cateva ori.

Presupun ca la FWD ar fi avantajos consumul si cutia mai noua.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, Intel a spus:

Ce pot sa-ti spun e ca este o diferenta considerabila intre impozitul la 2.0 si 2.4.

RCA-ul depinde de prea multi factori ca sa spun ceva.

Raportat la cuantumul impozitului pentru motoarele pana in 2.000 cm3 poate parea mult impozitul pentru motoarele de 2.400 cm3; altfel, pentru cine-si permite un XC60 (NOU), nu cred ca este o problema diferenta de 600 lei (de la 200 la 800). Eu unul mi-as lua D5, mi se pare win combinatia 2.400 cm3, 5 in linie si doua turbine. 

Bineinteles, daca nu crezi ca vei merge suficient cu masina cat sa merite diferenta de pret inseamna ca D4-ul iti este mai mult decat suficient. :)
Cat despre FWD vs AWD - intotdeauna daca se poate as alege AWD (si n-am facut decat o iarna cu masina 4x4).

Asigurarile in Romania devin problematice doar daca soferul (proprietarul) are sub 30 de ani. In rest, nu e mare diferenta intre ele. Poate doar CASCO-ul sa fie cu 10% mai scump din cauza diferentei de cilindree/putere.

Spor la cumparaturi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihai933: D4 cu Polestar cica ar fi un D5 mai ieftin dar o idee mai sprinten (mai ieftin cu 2k €), dar se pare ca tre sa ma duc in Germania sau Olanda, caci nu se face si in Belgia (o sa intreb la dealer). Legat de twin-turbo cica atat D4 (FWD si AWD), cat si D5 au twin, asta conform comunicatului de presa al Volvo ptr MY2017.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D4 pe xc60 daca nu ma insel e fix d5-u doar cu alt soft .  Exista si o varianta d4 : 220 cp awd pusa pe v60xc/s60xc . Ai putea sa arunci un ochi , mai ieftin ca xc60-u ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Gabiyi a spus:

@Mihai933: D4 cu Polestar cica ar fi un D5 mai ieftin dar o idee mai sprinten (mai ieftin cu 2k €), dar se pare ca tre sa ma duc in Germania sau Olanda, caci nu se face si in Belgia (o sa intreb la dealer). Legat de twin-turbo cica atat D4 (FWD si AWD), cat si D5 au twin, asta conform comunicatului de presa al Volvo ptr MY2017.

Da' vezi ca merge P* si pe D5. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maurice AWD folosit de cateva ori? E AWD nu 4WD, AWD e automat, nu ai un buton care activeaza AWD. AWD se poate activa pana la 50% fata 50% spate la XC60 din cate stiu eu. Se poate activa si cand urci o panta pe asfalt, sau iei o curba. Personal simt diferenta intre un FWD si AWD chiar si pe asfalt.

Eu la Cluj platesc cam 750-800 RON impozit din cate imi aduc aminte pe 2.4 AWD, ai reducere 5% daca platesti pana in Martie. RCA cam 650-700RON pe 6 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

864 este impozitul pe an la D5. Ai 10% discount daca platesti tot pana pe 31 martie. RCA-ul depinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Sugestia mea e este sa iei un D4 FWD cu Polestar - 2.000 cmc ai cuplu suficient - caii nu sunt relevanti aici - cutia cu 8 rapoarte compenseaza. Polestar poti sa il pui si in Romania, daca vii pe aici - e chestiune de 15 minute cu un stick USB cuplat la masina. 

Diferenta de consum FWD / AWD nu se justifica dupa parerea mea - eu nu am ramas nicaieri inzapezit cu anvelope potrivite. Iar in rest ru unul nu vad rostul FWD / AWD. 

Casco-ul este procent din valoarea estimata a masinii, RCA este subiectiv. Diferenta de impozit este 180 RON / an la 2.000 cmc, si respectiv 850 RON la 2.400 cmc. 

Succes!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, cornel_gav a spus:

@Maurice AWD folosit de cateva ori? E AWD nu 4WD, AWD e automat, nu ai un buton care activeaza AWD. AWD se poate activa pana la 50% fata 50% spate la XC60 din cate stiu eu. Se poate activa si cand urci o panta pe asfalt, sau iei o curba. Personal simt diferenta intre un FWD si AWD chiar si pe asfalt.

Eu la Cluj platesc cam 750-800 RON impozit din cate imi aduc aminte pe 2.4 AWD, ai reducere 5% daca platesti pana in Martie. RCA cam 650-700RON pe 6 luni.

Este AWD On Demand, adica atunci cand pierde fata aderenta trage si spatele . Iar colegul se referea la faptul ca in viata reala ai nevoie de AWD/4x4/4wd de cateva ori pe an iar diferenta platita pt AWD nu se justifica, adica motor mai mare de generatie veche cu taxe mari si cheltuieli mari vs un modern 4 in linie cu taxe mici si economic . 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Bogdan G said:

Este AWD On Demand, adica atunci cand pierde fata aderenta trage si spatele . Iar colegul se referea la faptul ca in viata reala ai nevoie de AWD/4x4/4wd de cateva ori pe an iar diferenta platita pt AWD nu se justifica, adica motor mai mare de generatie veche cu taxe mari si cheltuieli mari vs un modern 4 in linie cu taxe mici si economic . 

Sincer la asta ma gandeam si eu. D4 este cu motor mai mic si mai ales mai economic, cutie in 8 trepte de generatie noua. Ideea este ca nu sunt sigur cat de mult am nevoie de AWD in condusul zilnic. XC60 este un compromis intre mine si sotie. Eu as vrea un AWD, ea neaparat ceva care sa nu consume mult si ale carei taxe si asigurari sa nu fie exagerate. Vrem sa tinem masina undeva la vreo 8-9 ani poate si de aceea este dilema atat de mare si am cerut parerea voastra. Pana la sfarsitul lunii august a.c. beneficiez de o reducere de aproape de 30% la Volvo orice model (cu sprijinul firmei la care lucrez) si as vrea sa o folosesc la maximum atat din punct de vedere financiar, cat si al confortului oferit familiei. XC90 este bestial, dar mult prea mare pentru nevoile zilnice, iar S60 nu imi spune mare lucru (no offense pentru posesorii de S60).

Este vorba si de mentalitate. In Belgia (cred ca si in Germania si Olanda), de exemplu, best-seller este D3 din cauza taxelor de aici care sunt foarte mari (in functie de capacitatea cilindrica, dar mai ales de CP). In Romania, cred ca D4 AWD este best-seller, nu sunt sigur. Romanii, parerea mea, prefera daca isi iau un SUV compact sa il ia cu tractiune integrala, in timp ce strainii se uita la intretinere, taxe si consum.

Daca era un 2.0 cu AWD si Geartornic cu 8 trepte nici nu mai stateam pe ganduri. Ar fi fost ideal. Se pare ca va fi de genul asta pe noua generatie care apare la anul in toamna, dar mai este un an pana atunci.

Asta este si motivul pentru care am deschis acest post si sper ca sa ii ajute si pe alti viitori posesori de XC60 sa se decida asupra ceea ce vor.

Multumesc tuturor pentru pareri si astept in continuare opiniile voastre.

Edited by Gabiyi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai poti astepta putin iti recomand un XC90 D5 AWD care in varianta de baza costa undeva la 53.ooo E destul de aproape de un XC60 dotat dar care este de generatie mult mai veche . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Bogdan G said:

Daca mai poti astepta putin iti recomand un XC90 D5 AWD care in varianta de baza costa undeva la 53.ooo E destul de aproape de un XC60 dotat dar care este de generatie mult mai veche . 

Cam jinduiesc la el si exact la D5 AWD, dar este totusi cam mare, iar consoarta sigur nu il va conduce .Nu ca ar fi un lucru rau, dar totusi vrem ceva pe care sa il poata folosi si ea din cand in cand (copii, daca mai beau si eu o bere in deplasare la prieteni etc.). Sincer, cochetez cu ideea de a cere o oferta si la el si sa vad unde ajung, dar fiind model mai nou sigur nu as obtine acelasi discount la negocierea finala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumparatul unei masini care este la sfarsitul productiei are avantaje si dezavantaje, unul este ca s-au rezolvat teoretic toate problemele insa in practica nu e asa pt ca la final de serie toti pun motoarele pt seria urmatoare si acolo sunt probleme iar dezavantajul cel mai mare este la revanzare, adica tu vrei sa pastrezi masina 8 ani ai spus, vorbim de o masina care a intrat pe piata in 11.2008, deci in momentul de fata are 8 ani (fara ceva) de cand se produce iar tu vrei sa o pastrezi pana cand modelul va avea 16 ani de la aparitie, este aceiasi problema cu S60-ul vechi care chiar daca este 2009 tot nu se vinde cu mai mult de 6000E pt ca asta nou este 10.oooE si toata lumea il ia pe acesta . 

Este o alegere grea pt ca reducerile sunt mari la XC60, chiar sunt curios la ce pret ai ajuns dupa negocieri . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Bogdan G said:

Cumparatul unei masini care este la sfarsitul productiei are avantaje si dezavantaje, unul este ca s-au rezolvat teoretic toate problemele insa in practica nu e asa pt ca la final de serie toti pun motoarele pt seria urmatoare si acolo sunt probleme iar dezavantajul cel mai mare este la revanzare, adica tu vrei sa pastrezi masina 8 ani ai spus, vorbim de o masina care a intrat pe piata in 11.2008, deci in momentul de fata are 8 ani (fara ceva) de cand se produce iar tu vrei sa o pastrezi pana cand modelul va avea 16 ani de la aparitie, este aceiasi problema cu S60-ul vechi care chiar daca este 2009 tot nu se vinde cu mai mult de 6000E pt ca asta nou este 10.oooE si toata lumea il ia pe acesta . 

Este o alegere grea pt ca reducerile sunt mari la XC60, chiar sunt curios la ce pret ai ajuns dupa negocieri . 

Chiar este o alegere grea. Tocmai am cerut si oferta pentru XC90 si sa vedem ce iese. Oricum o sa comunic decizia luata si ce argumente m-au condus la aceasta. Asa cum cer sfatul celorlalti, asa vreau ca ulterior si eu sa ii sprijin pe viitor pe cei care sunt nehotarati ca si mine la momentul actual.

Speram ca Volvo sa puna motorul de pe XC90 si pe XC60 si atunci era foarte simplu de ales, dar se pare ca nu il vor pune pe el nici in 2017. Probabil pe noul model 2018 va fi...

Edited by Gabiyi
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întreb de preț pt ca am un client care și a luat xc60 d5 awd my2017 cu 35.ooo plus TVA echipare Summum plus multe opțiuni și sunt curios ce preț este în Belgia .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o prima strigare, pana in negocierea efectiva la dealer tot cam pe acolo este. Asta pentru cutie manuala, caci nu ai specificat. Ideea este ca una este pe site si alta este ceea ce iti trimit daca le ceri oferta. Daca vezi preturile de pe site inchizi cat poti de repede pagina, dar stiam de la un prieten ca este bine sa le ceri oferta personalizata. Tocmai d-asta am cerut acum si ptr XC90. Oricum, sigur va fi cu cel putin 5k euro mai scumpa, dar e generatie noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era automata 6 trepte.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 2 filme diferite XC60 si XC90 daca de cel nou vorbim.

Daca poti ia-ti XC90, pare mult mai mare decat este in realitate si de condus nu-i nici o problema dpdv al dimensiunilor. Nevasta-mea n-are nici o problema cu ea, prefera XC90-ul oricand in locul S60-ului.

Cutie manuala in nici un caz.

@cornel_gav ti-a raspuns deja Bogdan, era vorba de cat de des ai avea nevoie de el in realitate. Eu am pe a doua masina si cu mici exceptii n-am simtit nevoia de AWD, lene la dat zapada, niste noroaie si cam atat. Putin pentru vreo 250.000 km

Daca socotesti cel putin 1 litru diferenta de consum te ia durerea de cap.

E adevarat ca si sa ramai cu ditamai masinoiul intr-o zapada de 5 cm si sa nu poti iesi e rusinos cu toate ca niste cauciucuri bune fac minuni chiar si FWD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista zone in care ai nevoie de awd (locuiesti in vf dealului si nu prea dezapezeste nimeni : cartier rezidential langa tg mures) 

Alte situatii: in alpi / vosges dar si pe langa 

Daca esti dispus sa ramai acasa in conditi meteo nefavorabile : gen nu pornesti la drum ca e cod galben ... iti iei fwd .

Totusi awd are si probeleme de mentenanta: daca vrei sa ti masina 8 ani si faci 300+ k km cu ea ...(ulei diferential , unghiular , si haldex) 

Din pacate masinile din ziua de astazi nu sunt masini de tinut 8 ani ...

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia manuala imi place, dar d-aia are si automata S-ul, nu? E cazul sa mai trecem si pe automata, gata copilaria cu schimbat manual. Am zis ca daca tot evoluez de la Skod(itz)a mea macar sa o fac cum trebuie, tinand cont ca vreau sa o iau de noua si sa o tin ceva ani. XC90 cred ca voi face si un drive-test ca sa vad cum este. Am cerut mai devreme oferta si ptr el si poate fac un drive-test nu neaparat ptr mine, cat sa vad daca o pacalesc pe sotie (sper sa nu vada partea asta ;)). La XC90 ma incanta faptul ca este model nou si la revanzare este mai ok ca generatie, plus motorul si cutia generatii noi. Om vedea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu combinatia XC60 & manuala nu e prea ok pt ca :

1. apare uzura prematura in bucsa de unghiular 

2. zgomote mai mari la planetare din cauza uzurii premature a planetarelor 

3. cost ridicat inlocuire ambreiaj . 

La automata e greu sa pleci violent de pe loc dar daca pleci violent de pe loc uzezi prematur cutia insa schimband uleiul mai repede rezolvi si problema asta . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 02/08/2016 at 0:06 PM, Bogdan G said:

Daca mai poti astepta putin iti recomand un XC90 D5 AWD care in varianta de baza costa undeva la 53.ooo E destul de aproape de un XC60 dotat dar care este de generatie mult mai veche . 

Am primit pe mail si oferta ptr XC90. Un D5 AWD cam 43500 fara TVA (include si Momentum) cu tot cu discountul pe care l-as primi cu ajutorul firmei la care dau cu tarnacopul. Interesant, dar cred ca deja cam sar peste buget :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now