Sign in to follow this  
Followers 0
wam

DESULFATOR

9 posts in this topic

Salut,

Are cineva din bucuresti sa imi dea cu imprumut un desulfator de baterii sau un charger care sa aiba si functie de desulfatare ? Astept PM

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

O baterie sulfatata este buna de aruncat. Asta cu desulfatarea este o poveste frumoasa. La fel ca ais cu magnetii pe conductele de benzina, care iti scad consumul. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incarcatoarele cu functie de desulfatare, doar previn acest fenomen... adica incearca sa sparga depunerile mici de cristale de pe placi.

Poti incerca sa dai niste socuri la baterie (aplicand o tensiune de 16-18v si cam 2 x amperajul bateriei / 10, pentru cateva secunde), dar mai mult ca sigur te vei alege cu o baterie scurtcircuitata deoarece cristalele vor cadea pe fundul bateriei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 08.09.2016 at 9:34 AM, pedala a spus:

Incarcatoarele cu functie de desulfatare, doar previn acest fenomen... adica incearca sa sparga depunerile mici de cristale de pe placi.

Poti incerca sa dai niste socuri la baterie (aplicand o tensiune de 16-18v si cam 2 x amperajul bateriei / 10, pentru cateva secunde), dar mai mult ca sigur te vei alege cu o baterie scurtcircuitata deoarece cristalele vor cadea pe fundul bateriei.

 Da si nu. Din ce am studiat pina acum, socurile trebuie controlate. Nu sunt suficiente cateva socuri si gata. Frecventa este foarte importanta , voltajul controlat iar procesul este de durata. Un incarcator normal nu o sa dea pulsul suficient de puternic incat sa faca ceva. Unul care chiar are aceasta functie costa .  Nu intru in detalii. O sa incerc sa imi fac eu unul in saptamanile urmatoare.

La 07.09.2016 at 10:23 PM, paunionutz a spus:

O baterie sulfatata este buna de aruncat. Asta cu desulfatarea este o poveste frumoasa. La fel ca ais cu magnetii pe conductele de benzina, care iti scad consumul. :))

 Nu am spus ca vreau sa resuscitez o baterie dusa de tot care nu mai are pic de viata in ea. Sa zicem ca vreau pentru o mentinere in stare buna a unei baterii ok. Serios, studiaza mai aprofundat. Procesul poate dura saptamani si multi spun ca da rezultate. Am citit pe forumuri externe despre desufatarea unor acumulatori industriali (cost de nou 3500-4500 EUR) la costuri de 500-600 eur. Clientii pareau multumiti. NU se ajunge la pretul de nou, nici nu tine ca una noua, dar amana investitia. Poveste lunga. Nu stau sa detaliez. E netul plin de pareri,solutii, etc

Edited by wam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu cum functioneaza un incarcator cu functie de desulfatare. Eu ti-am spus cum poti incerca fara. Parerea mea insa este ca nu vei rezolva mai nimic. Am la serviciu un incarcator cu functie de desulfatare Ctek pe care il folosesc la incarcarea acumulatorilor pentru UPS-uri. Incarcatorul este foarte bun, dar functia de desulfatare... nu ne-a ajutat pana acum la nici o baterie mai veche. Fix aceeasi capacitate.

Ca sa maresti durata de viata a bateriei, trebuie doar s-o incarci la 3 luni cu un redresor inteligent. Daca ai posibilitatea (stai la curte, etc..) chiar si mai des. Alternatorul nu incarca niciodata bateria la maxim, iar bateriile cu Plumb sunt omorate de starea de incarcare partiala. Eu m-am tinut de obiceiul asta si am pe masina o baterie Varta Black (adica o pocnitoare) de 6 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, daca calculezi cat a costat curentul acasa plus deranjul..mai bine 250-300Lei la 3 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pe rulota o baterie Banner 100A de mai bine de 10 ani, nu vrea sa moara si gata. Am schimbat rulota si bateria nu, am mutat-o pe rulota noua.

Incarcarea cu redresor Ctek dedicat (pe amperaj si tipul de baterie) de cateva ori pe an cate 1-2 zile si continuu in toata perioada cat o folosesc (adica vreo 10 zile pe vara in ultimii 4 ani)

Aceeasi baterie incarcata cu alt redresor (home made facut de baiatu dupa toate retetele si mare/greu cat o casa) era moarta dupa nici 2 ani.

Eram in Norvegia si m-am dus s-o schimb la service iar nenea de la service n-a vrut, cand a vazut cu ce o incarc mi-a imprumutat un Ctek si mi-a zis sa vin luni (era vineri) sa il returnez impreuna cu 2 beri si sa-mi iau si eu unul serios nu mizeria mea.

Bateria mai merge dupa 8 ani impecabil.

Depinde enorm cu ce o incarci dar nici incarcatoarele astea nu fac minuni cu bateriile decedate de genul "ridica-te si umbla" -ul biblic. Prelungesc viata unei baterii daca-i folosit regulat dar deranjul e mai mare decat extra-perioada de folosinta castigata asa ca schimb-o si gata. Presupun ca n-ai vreo 10 baterii de 120A de resuscitat. O sa ai o baterie noua si sclipitoare pe care te poti baza (cat de cat) nu sa stai cu morcovul ca te lasa cand ti-e lumea mai draga.

Edited by Maurice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nici un deranj daca faci operatiunea la curte. Sus capota, doi clesti, cateva setari la incarcator si gata. Un Exide de 72Ah este 400ron. Daca ai start-stop dublezi pretul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La curte da, parca merita.

La bloc alta poveste, ia scoate bateria, du-o in casa vreo 3-4 etaje, bag-o in baie sa nu miroasa in casa, etc, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0