Guest silviu1969

Membru nou;daca poate cineva sa ma consilieze.

20 posts in this topic

???In primul rand va spun ca sunt din Cluj-Napoca, de profesie instructor auto. De ceva vreme mi-a atras atentia marca Volvo, modelele: S60-S80.Nu stiu aproape nimic despre aceste modele, mai ales ca a-si dori sa procur unul dintre ele, sa montez comenzi duble, cu destinatia SCOALA de soferi. M-am gandit la modelul S80, motor de 2400-2500 cmc benzina,    cu cutie de viteze manuala, pe care sa montez instalatie de GPL, dar nu stiu cat de fiabil este. La scola de soferi cele mai solicitate sisteme sunt: cel de ambreiaj si cel de directie, in concluzie din start trebuie sa-mi asum coturi suplimentare pentru intretinerea acestor sisteme. Rugamintea mea este daca cineva dintre cei care sunt posesori de S60-S80, pot sa-mi dea cateva detalii despre aceste modele, daca s-ar preta pentru scoala de soferi, avand in vedere punctele vulnerabile ale acestora, (sa nu le spun erori de proiectare sau fabricatie) costuri de intretinere, etc. Daca a-si avea aceste informatii a-si putea sa-mi fac un calcul de rentabilitate, avand in vedere ca nu pot trece mult peste tariful pietei, al unui curs de scolarizare , chiar daca instruirea se face pe o masina deosebita si de lux cum este Volvo S80, sau Volvo S60. Sau poate i-mi recomandati variantele diesel, daca cumva nu sunt mai scump de intretinut. In incheere, v-asi ruga daca poate cineva sa-mi dea niste adrese de sit-uri ale parcurilor auto din Germania, eventual adrese, nr. de telefon, etc. pentru ca vreau sa ma duc personal acolo sa o cumpar. Nu prea am incredere in dilerii de ocazie, si nici nu a-si vrea sa o cumpar de la o persosana privata de dincolo. M-ar interesa modelele fabricate dupa 2002, cu sub 125000 Km la bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Silviu. Din cate imi amintesc eu de cand am facut scoala de soferi...comenzile pentru instructor sunt mecanice transmise prin niste traverse de la stanga la dreapta. Daca e asa, sa stii ca iti recomand inainte de a cumpara neaparat sa te uiti la un S60/S80 in interior. Consola centrala este de tip tunel din spate pana in fata (intre scaune) si schimbatorul de viteze este la nivelulul scaunului cu elemente de timonerie asezate orizontal fata de scaune. De asemenea in partea dreapta sub bord este filtrul de polen si o mare parte din instalatia de AC. E foarte greu de modificat, daca nu imposibil sa atasezi comenzi duble (ulterior productiei din fabrica) . Pur si simplu nu ai loc sa le asezi si chiar nu poti renunta la nimic din ce exista acolo intrucat toata electronica masinii este interconectata ca intr-o retea si sunt probleme daca renunti la ceva. Deci este imperios necesar sa te uiti in interiorul masinii inainte de a lua o decizie.

De asemenea mai sunt si alte aspecte de care trebuie sa tii cont. Frana masinii este asistata (EBD si masoara si forta cu care apesi pedala) si este distribuita dinamic in functie de conditiile de franare, masina are si DSTC. Toate aceste functii sunt standart pe masini, gandeste-te ca nu toti viitorii soferi au asa ceva pe masini si va fi extrem de dificil sa conduca o alta masina ulterior. E foarte greu sa inveti sa te bazezi pe niste sisteme de siguranta si apoi sa nu le mai ai....mai ales pentru un incepator. De asemenea unghiul de bracaj este mic la aceste modele.

  Referitor la motorizari, eu pot sa-ti spun ca dieselul se preteaza la uzura continua atata timp cat nu pui motorina proasta. Daca cazi in pacatul sa alimentezi "din surse sigure" pica injectia si costa 2000E reparatia. Consumabilele nu sunt scumpe, distributia se schimba la 160.000km (cost 700E), DAR la modelele pana in 2004 sunt probleme la rulmentul de la priza directa la ambreiaj si tamponul superior de la cutia de viteze...Pica relativ repede si inlocuirea costa 300ron tampon si 250-270E rulmentul. Daca vrei totusi diesel cauta dupa 2004 cu D5 de 185cp. Are multe probleme rezolvate inclusiv turbina tine mai mult pentru ca e racita cu apa.

  De motoarele pe benzina nu stiu nimic, ii las pe colegii mei mai experimentati sa-ti spuna ce si cum e cu ele...Daca ai nelamuriri poti sa ma suni si te sfatuiesc cu placere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punct de vedere al comezii duble, nu ar fi o problema deoarece sunt pe piata niste modele olandeze care se preteaza si la Volvo, si nu sunt cu bare metalice din dreapta pana in stanga, ci cu cabluri si platou pedalier. Din punct de vedere al bracajului nu este problema ptr. ca elevul se adapteaza, asta in special la parcari. In continuare astept parerea unui posesor de Volvo S60/80 pe benzina eventual cu instalatie de GPL montata, si adresele de sit-uri al parcurilor auto din Germania,de unde a-si putea cumpara un Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut!

daca vrei S 60 pe benzina, ia ti dupa 2004, euro 4. eu asa am avut si am fost multumit. consumul in oras pe timp de iarna era de 12 cu incalzirea pornita iar pe timp de vara, fara sistemul de climatizare, 10. asta la condus economic, fara demaraje forjate.

in oradea am vazut un S 60 scoala dar, nu stiu pe ce era.

saituri volvo.doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

O altă problemă la care ar trebui să te gândeÅŸti în cazul motorului diesel este ambreiajul, care, după spusele celor care repară aceste maÅŸini, cade undeva pe la 150.000 km (deÅŸi mie mi se pare mult prea repede). Cert este că eu l-am schimbat la 220 000 km când au picat aproape simultan discul ÅŸi rulmentul de presiune. Åži un alt aspect deloc de neglijat este că această reparaÅ£ie nu o poÅ£i face ca la Dacie înlocuind doar pisele stricate, ci tot kit-ul ambreiaj (disc ambreiaj, rulment presiune, placa presiune, volantă care este cu amortizor pt ÅŸocuri în transmisie), preÅ£ estimativ, piese originale, undeva la 2500 euro fără tva ÅŸi fără manoperă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc celor care mi-au raspuns, am luat in considerare sfaturile lor, si astept in continuare si parerea altor membri ai clubului vis-a-vis de aceasta marca de autoturism de care m-am indragostit. Prin aceasta achizitie (de marca Volvo) pe care intentionez sa o fac, incerc sa insuflu elevilor mei un standard, si un fel de a fi, detasat de psihologia de masa, cu alte cuvinte sa poata distinge intre valoare si autentic, si kich conjunctural. Numai ca modelul  de Volvo pe care o sa-l aleg, in cele din urma, v-a trebui sa raspunda la intrebari de genul: fiabilitate (cheltuieli reduse cu intretinerea), costuri de intrebuintare (consum carburant,consumabile etc.). Dupa parerea voastra care ar fi modelul cel mai indicat de autoturism, care s-ar preta la SCOALA DE SOFERI?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca logan ar fi cea mai buna alegere. stiu ca nu e VOLVO dar fiabilitatea nu prea se traduce prin costuri reduse de intretinere (mai ales pt. un VOLVO) . e adevarat ca e o masina buna dar nu la noi pt. genul asta de activitate. btw invata-i sa conduca o masina intai si abia apoi sa conduca un VOLVO de 150 cp.  parerea este a mea si decizia a ta.  NO OFENSE. toate cele bune  :iroc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

S40 1.9D ar fi perfect pentru scoala.

S60, S80, cu toate ca sunt cel putin la fel de fiabile, nu cred ca s-ar preta la scoala de soferi. Cine vrea sa invete sa conduca pe un vapor de S80?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca ÅŸi valoare netă a consumului de carburant, este clar că un motor diesel va fi întotdeauna cel mai economic, (D5 163 cp, trafic exclusiv urban, stil de mers foarte sportiv, consum mediu 8.7 - 9 l/100km), însă trebuie să faci o analiză foarte atentă a mai multor factori - diferenÅ£a preÅ£ între maÅŸinile dotate cu motoare pe benzină ÅŸi cele diesel, (dieseluri mai scumpe), costurile de întreÅ£inere (mai mari la diesel), preÅ£ul mai mare al motorinei, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Nu inteleg de ce vrei sa achizitionezi un Volvo, adica masina premium pentru scoala de soferi. Ca masina personala o recomand 100%. Intretinerea unui Volvo este foarte scumpa si consuma mult daca e pe benzina. Nu vad cum ai obtine un profit mai mare decat cu un Logan/Clio. Mie cel putin mi s-ar rupe inima sa vad un volvo chinuit in trafic de catre incepatori. E foarte nepotrivita pentru scoala de soferi. In plus, asa cum spunea si budulan, nu stiu ce sofer incepator s-ar putea obisnui sa treaca de pe un Volvo, care se conduce f usor pe o alta marca mai slaba. Repet, cumpar-o pentru tine daca te-ai indragostit de marca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact! Cumpar-o pentru tine! Nu ii lasa pe altii sa o conduca! Numai nervi o sa iti faca! Am lasat-o pe prietena mea sa o miste cativa metri si mai k nu am innebunit! Si eu am cutie automata!!!!

Pt scoala de soferi... Nu mi se pare o idee prea buna. Mi-a fost f dificil sa ma obisnuiesc cu cei 5 metrii lungime si nush cat latime ai S80-ului meu si sincer, nici acum nu reusesc sa fac o parcare laterala ca lumea!(sau o las pe jumatate afara sau nu o las dreapta sau ... sau... sau caut alt loc de parcare- cel mai des)  (Sunt din originar din Cluj si in 2 sapt am sa fiu pe acolo, poate ai sa ma inveti sa o fac corect :)) )

Despre intretinere: e volvo, e premium deci costa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ! Am un s80 benzina 2.0 turbo 180cp de doi ani si jumatate. Dupa parerea mea este o masina foarte buna , luxoasa si usor de intretinut. Consumabile la un pret normal (japonezele sunt cu 50-60 % mai scumpe), Am si o Honda 4x4 unde piesele sunt cu mult mai scumpe decat la Volvo. Poate va intereseaza consumul la masina. Eu am montat o instalatie GPL secventiala Tomasetto si am ajuns la un consum de 15-16 litri gaz fara clima si 16-17 literi gaz cu clima in oras, iar afara 10 L fara clima 11 L cu clima la 100 km. Instalatia a fost reglata pe calculator sa nu am diferente intre benzina si gaz . Cum merge pe benzina la fel merge si pe gaz. Am fost la o revizie la mine in oras si mi-au propus sa-mi faca un consum ca pentru taxi . N-am acceptat. Deci se poate si mai economic. Preturile la gaz difera de la oras la oras. Socotiti dumneavoastra cat vine in benzina acest consum raportat la pretul gazului din orasul dumneavoastra. Ex preturi: Prahova litrul de gaz este 2,80 ron si benzina 5,34.(95") In Bucuresti litrul de gaz este mai ieftin. Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Consumabile la un pret normal" !?!? Normal pentru o masina premium, nu pentru orice masina! Si cred ca te referi la filtru ulei, becuri sau mizilicuri universale. Ca esti un norocos si ca-i cumparat-o pusa la punct, si in 2 ani nu ai pus decat gaz si solutie de spalat parbrizul, asta-i alta treaba! Insa compara o distributie, o turbina, un ulei de cutie, nu mai zic de ceva prin motor sau c.v. (Doamne fereste!) , si greu gasesti concurent! Chiar si cele japoneze. Mormaila, bafta si de acum in colo! ... Nu cumva a deschis Volvo vreo fabricuta de consumabile prin Ploiesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo nu face consumabile. Volvo doar le ambaleaza in punguta albastra si te taxeaza dublu fata de producatorul original :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo nu face consumabile. Volvo doar le ambaleaza in punguta albastra si te taxeaza dublu fata de producatorul original :evil6:

Hai mai Adrian ca nu s chiar asa scumpe :D

Uite.

marca skandix vs Original volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le ambaleaza intr-o cutie albastra si din cauza culorii cutiei tin de 4 ori mai mult decat unele after-market. Pigmentul albastru are ceva proprietati speciale :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punct ochit, punct lovit, Bogdan! Daca stau sa ma gandesc, Mormaila are totusi dreptate. Dupa raportul calitate/pret, sunt chiar ieftine! Asa sunt romanii, carcotasi!!! ... Revenind la topic, o masina premium/lux, nu numai Volvo, nu e nici pe departe indicata pentru scoala de soferi! Motivele au fost elocvent enumerate mai sus, mai ales de Betty ori Budulan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este sa mergi pe Volvo !

Chiar daca iesi mai scump, atat la achizitie, cat si la exploatare, vei recupera din tarifele practicate. Iar cursanti tai vor fi fericiti si iti vor aduce foarte multi clienti noi.

In ce priveste modelul, cred ca un VolvoS40 de fabricatie 2002-2003 ar fi cel mai potrivit. Nu are asa multe sisteme de securitate activa, e o masina foarte "cinstita" cum se spune si se strica greu.

Daca o iei pe benzina, platesti mai mult pe combustibil si mai putin pe reparatii. Daca e pe motorina, atunci e invers. Oricum, tot acolo ajungi. Schimba consumabilele cum scrie la carte si nu ai probleme sute de mii de km.

Sfatul meu, asadar : fii curajos, fii tu insuti, fa ce-ti spune inima si cumpara Volvo ! Nu vei regreta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

?

data primei postari 2008

crede-ti ca mai e pe forum??

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now