schwantz

Debitmetru aer

12 posts in this topic

Salutare tuturor.

Detin de aprox.10 luni un XC60 D5,220Cp,fabricat sept.2015.In acest timp am parcurs cu masina aprox.40.000km.fara probleme,in bord avand inregistrati acum 142.000 km.Din senin mi-a aparut in bord martorul galben de "Check engine" si notificare de prezentare la service pentru verificare.La Tess -Volvo Brasov (infiintat de curand) mi s-a gasit defect debitmetru aer cu remarca "necesar inlocuire debitmetru".Intrebarile mele suna asa (daca ma poate ajuta cineva...):

-se poate strica debitmetrul din senin la nici 150.000 km.?

-nu poate fi o conducta/furtun fisurat care sa induca codul de eroare?

-pe original Volvo costa 1.800 ron...aftermarket am intalnit la magazinele de piese auto -Bosch la 560-600 ron.Sunt oare compatibile?Se poate folosi fara probleme ulterioare?A folosit cineva pana acum?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare .

Am sa incerc si asta maine-fiind sambata ...

Pana acum masina a stat pe dreapta.

Multumesc oricum.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Am cumparat spray-ul de curatare Liqui Molly din postarea de mai sus,l-am folosit si am incercat resetarea computerului de bord prin metoda decuplarii bateriei in mod repetat (de 3 ori).Problema nu s-a rezolvat si inca am martorul aprins in bord.Cred ca ar trebui sa-mi cumpar un tester de diagnoza sau un soft pentru Volvo.Imi poate recomanda cineva ceva bun / compatibil ?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Eu folosesc Foxwell NT520Pro dedicat Volvo cu el pot intra pe toate modulele,l-am luat pentru ca este comod de folosit,nu e nevoie de laptop ,dar recomandat de catre toti este  VIDA DICE-china- care este mai ieftina si mai completa.Rezolvarea problemei nu sterge codul de avarie ,  se poate face stergerea si cu un tester multimarca si apoi sa astepti sa vezi daca mai apare cod de avarie dupa curatare.Gasesti pe forum multe despre subiect, de ex:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schwantz se aude si un fasait in mers ? De obicei la motorul tau se sparg furtunele de turbo si da in bord mesaj de eroare motor iar pe tester debitmetru semnal prea mare . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze tuturor.

Din cauza programului ultra-aglomerat,nu am mai avut timp sa verific forumul.Am resetat /sters codul de eroare.Am parcurs aprox.120 km.si inca nu s-a aprins nimic.Sper ca s-a rezolvat problema cu spray-ul de curatare si cu suflatul filtrului de aer (oricum are doar 5000 km.)

Bogdan G-nu se aude nici un fasait si nici un alt zgomot ...Si in plus performantele masinii nu s-au modificat in nici un fel...

Evolventa si Kecs-multumesc pentru informatii, dar inca nu am achizitionat nimic.Dar va trebui...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am o mica problema la pornire dimineata (mai ales cand e frig), motorul "tuseste" si porneste greoi (eventual moare dupa ce invarte de 3-4 ori, dar la a 2-a incercare o ia instant).

Am bujii noi, am fost si mi-a masurat bujii, releu, cablaje, totul ok. 

Nicio eroare pe tester! Ce am observat insa, cu motorul la rece, era ca afara era 12 grade, iar pe tester la Intake air temperature (MAF) - debitmetru - indica 30 de grade. La senzorul de temperatura exterioara (TMAP) arata corect, 12 grade. Dupa pornire, temperatura din MAF s-a stabilizat la 12 grade.

E posibil ca debitmetrul sa fie pe duca, dar inca nu cat sa dea eroare pe tester (din ce-am citit ar fi sa indice in afara intervalului -40...120 de grade)? Influenteaza asta modul cum computerul incalzeste bujiile (sau durata)? 

Daca aveti idee despre alte posibile cauze, apreciez mult orice sfat.

Mersi!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare o problema de alimentare, pune te rog clar ce masina si ce motor ai . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci cauza se pare ca era de la filtrul de motorina (garnitura sau ceva defect din filtru) si se depresuriza...mi-a zis omul ca a mai avut problema asta cu filtrele Bosch. Am schimbat cu original (de Ford :)) ) si in dimineata asta a fost ok la pornire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now