pol

Senzor presiune diferentiala

16 posts in this topic

Salutare! Ieri... Dupa aproape 2 luni de "carantina" am facut o iesire cu v50-ul. La intoarcere s-a plafonat la aproximativ 3000.azi o pun pe tester(vida)  si imi da  :

ECM-2452

si 

ECM-2453

presure sensor particulate trap. Mai erau doua erori dar... Le-am eliminat(verificat sigurante si alternator). Acum.. Întrebările: e posibil sa fi "explodat" senzorul de presiune diferentiala? Ce valoare trebuie sa aiba cu motorul oprit? Mie imi arata 37,89 hPa. Iar cu motorul pornit ajunge pana la aproape 60 hPa(la aproape 3000 ture). Sa-l schimb? Daca el măsoară....??? Masoara corect? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are treabă cu faptul că a stat masina..

Ce motorizare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 litri. Din 2009.Oricum am comandat senzorul. Vineri ar trebui sa-l am. Am masurat tensiunea pe mufa(cea care intra in senzor). Pe firul 1(de sus) am 4,80v.Firul 2(mijloc) este nul. Firul 3(de jos) am 5,04 v. Sunt valori normale? Doua fire cu tensiune pe ele? Unde pot gasi valorile/tensiunile "de fabrica"??? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin 2 fire se alimenteaza senzorul (+5v si masa)care este un convertor de presiune in volti.

Al treilea fir este pt. a trimite catre ECU niste valori coroborate cu diferenta de presiune aflata la momentul Tx. La tine ai valoarea 4.8V. Doar sa stii ce diferenta de presiune ai  functie de tensiunea  raportata catre ECU ,cind sa face regenerarea..Oricum se afla in ECU iar VIda Dice  spune  tot.

Totusi nu este o tensiune chioara ci semnal TTL  functie de ce presiune ai in DPF, cel putin asa este si la D5 

Cine stie ,poate te ajuta ce am scris..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc.! Am schimbat senzorul. Acum merge bine. Intrebam de tensiuni pentru ca nu am gasit(doar ceva pe YouTube la o alta marca). In vida-dice nu stiu unde sa ma uit :) . Acolo vad doar presiunea "citita" de senzor. Cand am masurat prima oara si am vazut 2 tensiuni m-am temut sa nu am vreun scurt circuit sau sa se fi "pocnit" ECU. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am pus din nou testerul pe ea si am plecat sa-si faca regenerare. Atașez un video facut cu telefonul (nu ma injurati pentru calitate).Este normal ca presiunea sa oscileze asa de mult? ECU trebuie "invatat" cu Senzorul nou? A inceput regenerarea cand a trecut de 90 hpa. Dar la reducerea vitezei.... Parea ca se opreste. (poate e doar o impresie de-a mea). A durat vreo 12 km.

VID_20200606_162807.mp4

Edited by pol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare , am si eu un volvo v50 din 2010 1.6 diesel,  imi apuruse martorul check engine am pus testerul si mi a dat senzorul de presiune, l am schimbat martorul a disparut dar a ramas aceasi problema nu se tureaza mai sus de 3000 vreun meserias in domeniu care sa mi spuna ce e de facut va rog?

Edited by Ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu as verifica etanseitatea circuitului turbo, daca sufla pe undeva intra in limitare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 8/20/2021 at 8:16 PM, Ajutor a spus:

Salutare , am si eu un volvo v50 din 2010 1.6 diesel,  imi apuruse martorul check engine am pus testerul si mi a dat senzorul de presiune, l am schimbat martorul a disparut dar a ramas aceasi problema nu se tureaza mai sus de 3000 vreun meserias in domeniu care sa mi spuna ce e de facut va rog?

La modelul tau de motor PSA ar trebuie sa ii faci  o regenerare din tester .Valoare turatiei este mai mare  (2200rpm  la motorizarile Volvo) ,undeva la 3500rpm spre a ajunge la temperatura gazelor de peste 600 grade  C.si sa ai aditiv in "borcan " in caz ca este motor D4164, la D4162 este DPF uscat.

Asa secundar verifici niste valori ale presiunii facute de turbina la niste turatii si vezi clar daca ai si scapari de gaze in circuitul turbo (daca nu ai ureche).

Apoi vezi   ce procent de cenusa ai in DPF si cum stai cu regenerarea DPF-ului.

In orice caz cit timp ai tester este de bine ,nu bijbii.si este simplu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat, am fost inapoi la mecanicul care mi a schimbat senzorul de presiune si mi a resetat din tester, acum e totul ca inainte. Apreciez interventiile voastre de a ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ghinion cu masina asta! Ce spuneti ca dupa ce am schimbat senzorul de presiune regenerare dpf mecanicul mi a resetat martorul check engine am mers cu ea 1 zi dupa care aceasi problema nu se tureaza mai sus de 3 mii, am vazut ca spunea cineva de convertorul turbo sau electrovalva ajutatima va rog sa rezolv problema asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am dat aproape mura in gura ,ce sa faci.

Cind schimbi senzorul nu resetezi ,nimic ci urmaresti nivelul de incarcare al DPF-ului. si implicit trebuie sa fi avut si erori legate de DPF,Apoi faci regenerare.

Nu este asta atunci cu testerul sigur vezi ce are (cel calificat care  intra cu  testerul pe masina).

Daca ai vreo problema cu turbo control valve ce iti face corectia de presiune din turbina atunci si asta se poate vedea ca valoare  cu Dice.Poate sa iti fac presiune mare turbina ,"indoi" si intercoolerul ,etc,trece in limitare .Spun asta ca ai deschis tu subiectul insa asta e banuiala ce o invoca multi dar ai fost la mecanic.:huh:

.Banuiesc ca acel mecanic a vazut ca ai o eroare  legata de DPF ,a schimbat senzorul  si gata. Ori ai DPF infundat si ,cine stie ce si cit a incercat regenerare si te-a lamurit ca este rezolvata problema.Nu invoc critica,  insa  cind se baga si nu stie ce sa ii faca,macar sincer spune ca este depasit  si  sigur macar ii lasi de 2 beri pentru deranj sau nu.

Sint si putine modele de Volvo si marca greu vandabila si mai ales personal calificat fie oficial sau particular numarat pe degete in tara.. Nu este vw ,opel etc.

Vezi colegii din Constanta ,fiindca sint  citiva pe aici ,care mai au tester ,daca nu si le-or fi vindut. 

Succes si m-am oprit!

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema ta e ghinionul,nu ai noroc de mecanic cum trebuie,aia de Dacie nu IE buni...

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 8/23/2021 at 6:19 PM, Ajutor a spus:

Am ghinion cu masina asta! Ce spuneti ca dupa ce am schimbat senzorul de presiune regenerare dpf mecanicul mi a resetat martorul check engine am mers cu ea 1 zi dupa care aceasi problema nu se tureaza mai sus de 3 mii, am vazut ca spunea cineva de convertorul turbo sau electrovalva ajutatima va rog sa rezolv problema asta

Salut! Ai nr meu de telefon la avatar.

Suna-ma si iti spun ce ai de facut, pas cu pas.

Best, avx...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/23/2021 at 6:56 PM, Vvolvo said:

Ti-am dat aproape mura in gura ,ce sa faci.

Cind schimbi senzorul nu resetezi ,nimic ci urmaresti nivelul de incarcare al DPF-ului. si implicit trebuie sa fi avut si erori legate de DPF,Apoi faci regenerare.

Nu este asta atunci cu testerul sigur vezi ce are (cel calificat care  intra cu  testerul pe masina).

Daca ai vreo problema cu turbo control valve ce iti face corectia de presiune din turbina atunci si asta se poate vedea ca valoare  cu Dice.Poate sa iti fac presiune mare turbina ,"indoi" si intercoolerul ,etc,trece in limitare .Spun asta ca ai deschis tu subiectul insa asta e banuiala ce o invoca multi dar ai fost la mecanic.:huh:

.Banuiesc ca acel mecanic a vazut ca ai o eroare  legata de DPF ,a schimbat senzorul  si gata. Ori ai DPF infundat si ,cine stie ce si cit a incercat regenerare si te-a lamurit ca este rezolvata problema.Nu invoc critica,  insa  cind se baga si nu stie ce sa ii faca,macar sincer spune ca este depasit  si  sigur macar ii lasi de 2 beri pentru deranj sau nu.

Sint si putine modele de Volvo si marca greu vandabila si mai ales personal calificat fie oficial sau particular numarat pe degete in tara.. Nu este vw ,opel etc.

Vezi colegii din Constanta ,fiindca sint  citiva pe aici ,care mai au tester ,daca nu si le-or fi vindut. 

Succes si m-am oprit!

Lasa mi un nr de telefon te rog de la cineva expert din CT care se ocupa cu asa ceva ca de incepatori si asa zisi "mecanici" mam saturat.

Edited by Ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cunosc experti,cum spui tu, in CT dar  cum am zis sint colegi cu tester aici pe forum din CT ,care se mai pricep.

Imi pare rau ca nu le mai retin ID-ul dar stiu ca au S40 sau V50 (chiar 2 auto)si s-au bagat la niste verificari etc pe motorizari PSA ale lor ,altora. 

Din comentariile de bine  ale celor ajutati   , te indrum sa ii cauti  dar nu ii cunosc personal.

Cu atit pot sa te ajut,insa daca ai un tester te poate ajuta ,asista  de la distanta si alt coleg  care s-a oferit  , ma gindesc.

 Merita sa incerci ..

 

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now